اختلال بی میلی جنسی، علت ایجاد و بهترین روش های درمان

توسط ملیحه میرزایی
این مقاله توسط ملیحه میرزایی تالیف شده است.

بی میلی جنسی یا کمبود میل جنسی، یکی از اختلالات جنسی است که می‌­تواند به کیفیت رابطه زناشویی صدمه جدی وارد کند. زوجین می‌­توانند با شناخت علائم این اختلال و دلایل به وجود آمدن آن، از بروز این مشکل و عواقب متأثر از آن جلوگیری کنند.

فهرست مطالب
  • بی میلی جنسی یا سرد مزاجی چیست؟

    بهتر است بدانیم رابطه جنسی از مراحل مختلفی تشکیل شده که شروع آن با میل جنسی، سپس تحریک، تثبیت و در نهایت ارگاسم و فرونشینی می‌باشد. افراد سردمزاج در مراحل ابتدایی این سیکل دچار مشکل هستند که می‎توان گفت در سایر مراحل هم امکان وجود اختلال هست. این اختلال ارتباط مستقیم با رده سنی و جنسیت افراد دارد و خوب است بدانیم به طور کلی میل جنسی در آقایان بیشتر از بانوان است، اما نمی‌توان گفت وجود اختلال سردمزاجی در آنها بیشتر باشد.

    البته وجود این اختلال در افراد مختلف تفاوت دارد. مثلا برخی از افراد به صورت دوره ای دچار این مشکل می‌شوند. یکی از عوامل مهم در برقراری ارتباط دو جنس و کنار هم قرار گرفتن آنها، میل جنسی است که دلیل بقای انسان نیز نامیده می‎شود. این غریزه از سن بلوغ به بعد کامل شده و افزایش می‎یابد که عوامل درونی و بیرونی بسیاری بر آن موثر است.

    حال بدانیم بی میلی جنسی چه تعریفی دارد؟

    عدم وجود این غریزه یا کاهش قابل توجه آن، نداشتن افکار و خیالات جنسی، نداشتن واکنش نسبت به تحریکات جنسی، عدم نشان دادن هیجان در حین رابطه، کم شدن واکنش و تحریک در اندام تناسلی، همگی از بی میلی جنسی برمی‌آید. 

    از عوامل ایجاد سردمزاجی می‎توان به عوامل فیزیکی و روانی اشاره کرد.

    تعریف کلی انواع مزاج

    با توجه به تفاوت های بدنی افراد، طبع های مختلفی هم وجود دارد که به طور کلی به سه دسته گرم، سرد و معتدل تقسیم می‎شود.

    مزاج؛ وضعیت و ساختار بدن هر فرد را نشان می‎دهد که نوع تغذیه، عوامل ژنتیکی و حتی روان و هورمون ها بر آن اثر دارند.

    انواع مزاج خود زیرگروه هایی دارند، مانند بلغمی و سوداوی. 

    از دیگر عوامل موثر بر تعیین مزاج، می‎توان به آب و هوای محیط زندگی اشاره کرد. به این معنی که مثلا افراد با طبع سرد بهتر است مواد غذایی با طبع گرم استفاده نمایند.

    گفته می‎شود که این عارضه در زنان بیشتر از مردان رایج است اما هر دو گروه در معرض ابتلا به این موضوع هستند. اما در گروه بزرگسال به دلیل ضعف های جسمی شایع تر است.

    مقاله مرتبط: روش های افزایش میل جنسی و تقویت آن در زنان و مردان

    از راه های درمان سردمزاجی

    در ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کنیم تا درمان به صورت کامل انجام گیرد. مثلا در صورت داشتن ریشه های روانی، لازم است به مشاور و روانشناس مراجعه گردد. از جمله بهترین روش های غیردارویی برای درمان سردمزاجی، ورزش است. با انجام فعالیت های هوازی، گردش خون افزایش یافته و سپس منجر به تقویت و تنطیم سیستم عصبی و در نتیجه افزایش میل جنسی می‌شود.

    کنترل استرس از جمله روش های ایجاد آرامش و افزایش میل جنسی است.

    امتحان کردن مکان ها و فانتزی های جدید در هنگام برقراری رابطه، می‌تواند سطح هیجان شما را بالا ببرد و از موارد ایجاد تغییر میل جنسی می‌باشد.

    آموزش دیدن در مورد اندام جنسی و واکنش های بدن هنگام برقراری رابطه می‌تواند از موارد کنترل کننده استرس باشد و همچنین منجر به کاهش درد هنگام رابطه باشد که خود اینها از عوامل سردمزاجی است.

    علاوه بر عناوین گفته شده درمان دارویی برای این عارضه موجود است. از جمله قرص های افزایش میل جنسی که مکانیسم آن بر دارا بودن ویتامین های زیاد و افزایش نیروی جسمانی می‌باشد. استفاده از این قرص ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. استفاده از ژل ها و اسپری و قطره و آدامس های تولیدشده در این زمینه هم بسیار کمک کننده است.

    پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.
    مشاهده لیست مقالات

     

    علائم اختلال بی میلی جنسی (کمبود میل جنسی)

    کاهش انگیختگی جنسی یکی از شایع­ترین اختلالات جنسی در خانم ­ها است. برای تشخیص گذاری این اختلال، فرد باید حداقل سه مورد از موارد زیر را تجربه کرده باشد:

    1.  علاقه فرد به فعالیت جنسی کاهش یافته یا به طور کلی از بین رفته باشد.
    2.  افکار یا خیالات جنسی (شهوت­ انگیز) کاهش یافته یا به طور کلی وجود نداشته باشد.
    3.  فرد نسبت به گذشته برای فعالیت جنسی پیش­قدم نشود و زمانی که شریک جنسی پا پیش گذارد، واکنش مثبت یا صحیح نشان ندهد.
    4.  تقریبا در همه تعاملات جنسی (حدود ۷۵ تا ۱۰۰% موارد) اصلا هیجان­ زده نشود یا لذت ن­برد.
    5. در واکنش به هرگونه محرک جنسی (مثلا محرک ­های بصری یا کلامی) در فرد هیچ میل یا برانگیختگی جنسی ایجاد نشده یا شدت آن بسیار کم باشد.
    6. فراوانی یا شدت احساس ­های بدنی در اندام­ های تناسلی یا غیر تناسلی، در طول فعالیت جنسی و در تقریبا همه تعاملات جنسی کاهش یافته یا اصلا وجود نداشته باشد.

    برای تشخیص گذاری اختلال بی میلی جنسی، این نشانه ­ها می بایست حداقل حدود ۶ ماه ادامه داشته ­و ناراحتی شدیدی را در زندگی فرد به وجود آورده باشد.

    اختلال کمبود میل جنسی در آقایان به صورت زیر است:

    فرد به طور مستمر، افکار یا خیال­ پردازی­ های جنسی کمی دارد یا اصلاً ندارد. همچنین میل چندانی به فعالیت جنسی ندارد یا اصلاً ندارد. قضاوت درباره نقض یا کمبود، بر عهده روانشناس یا روانپزشک است که عوامل مختلف مؤثر بر عملکرد جنسی مثل سن، شرایط عمومی و شرایط فرهنگی را در نظر می‌گیرد. این نشانه­ ها حداقل حدود ۶ ماه ادامه داشته ­اند و ناراحتی شدید به وجود می‌­آید که از نظر بالینی معنادار و با اهمیت است.

    انواع مختلف اختلال بی میلی جنسی 

    بی میلی در مردان و زنان انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

    – اختلال بی میلی جنسی اولیه

    در این نوع از اختلال، کمبود میل جنسی از زمان فعال شدن فرد از لحاظ جنسی وجود داشته است.

    – اختلال بی میلی جنسی اکتسابی (ثانویه)

    در این نوع از اختلال، کمبود میل جنسی بعد از یک دوره فعالیت جنسی عادی، شروع می‌شود.

    – اختلال کمبود میلی جنسی تعمیم ­یافته

    در این نوع  از اختلال، بی میلی جنسی صرفا به بعضی از موقعیت ­ها یا همسر خود محدود نمی‌شود و در همه موارد فرد بی میل است.

    – اختلال کمبود میل جنسی موقعیتی

    در این نوع از اختلال، بی میلی جنسی صرفاً در حضور بعضی از انواع موقعیت ­ها یا  فقط در حضور همسر روی می‌دهد (یعنی ممکن است فرد در بعضی موقعیت ­ها یا با افراد دیگر بی میل نباشد).

    این اختلال از نظر شدت نیز به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می‌شود.

    بیماری های ایجاد کننده بی میلی جنسی

    • مشکلات عروقی: درگیری مسیرهای خون رسانی به اعضای جنسی به مرور در ایجاد این اختلال تاثیرگذار است.
    • بیماری های مربوط به غدد که مهم ترین آن دیابت است.
    • کنترل چربی و فشار خون 
    • یائسگی در بانوان که با کاهش هورمون های زنانه و فعالیت تخمدان ها همراه است.
    • عوارض ناشی از برخی داروها از جمله داروهای ضدبارداری و افسردگی.
    • بیماری خودایمنی ام اس که روی سیستم عصبی مرکزی موثر است.
    • بیماری آندومتریوز که به صورت دردهای شدید لگنی و در ناحیه شکم بروز می‌کند.
    • وجود کیست های تخمدان
    • زمینه بیماری های تیرویید
    • اختلال آپنه یا اختلال خفگی در خواب

    علت­ به وجود آمدن اختلال بی میلی جنسی

    علل به وجود آمدن اختلال کم میلی یا بی میلی جنسی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. از جمله این عوامل می‌توان علل روانشناختی مثل مشکلات رابطه ای، مصرف برخی داروها، مشکلات پزشکی (مثل تیروئید پرکار) و فیزیولوژیکی و تغییرات هورمونی و حتی برخی عادت های مخرب را نام برد.

    کاهش میل جنسی

    برخی داروها که ممکن است موجب کاهش میل جنسی در افراد شود، عبارتند از:

    • داروهای ضد افسردگی
    • داروهای ضد بارداری
    • داروهای آنتی آندروژن­
    • داروهای ضد روان­پریشی و….

    اگر شما درگیر بیماری­ هایی هستید که ملزم به مصرف این دسته داروها می‌­باشید و مصرف دارو روی میل جنسی شما اثر گذاشته است، حتما با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید.

    دیابت یک بیماری شایع است که می‌تواند بر روی سیستم عصبی و عروقی شما تأثیر بگذارد. وجود این مشکل ممکن است برانگیختگی را دشوارتر کند زیرا بدن شما قادر به ارسال هورمون‌های لازم، خون و سیگنال‌های مرتبط برای برانگیختگی نیست.

    در خانم­ ها کاهش جریان خون به واژن، آسیب عصبی در لگن، عفونت مهبل یا مثانه، نازک شدن و خشک شدن بافت‌های واژن باعث کاهش میل جنسی می‌­شود.

    فقدان پاسخ­ های فیزیولوژیک معمول مثل لیزی واژن با فقدان احساس­ های وابسته به تحریک جنسی مشخص می‌شود. این مشکل معمولا به دنبال تغییرات هورمونی بعد از زایمان یا بعد از یائسگی به وجود می‌آید.

    اما کاهش برانگیختگی در خانم­ ها و کاهش میل جنسی در آقایان همانند سایر اختلالات جنسی عمدتاً دلایل روان‌شناختی دارد.

    نکته بسیار مهم: عوامل روانشناختی زیادی وجود دارد که با کم شدن میل جنسی همراه است.

    این عوامل ممکن است شامل:

    نمونه ­هایی از بیماران سرپایی مرد که به دنبال درمان اختلال عملکرد جنسی بودند نشان داده است؛ علائم روانی اجتماعی، پیش‌بینی کننده‌های بهتری نسبت به عوامل هورمونی و سایر عوامل بیولوژیکی از اختلال بی­ میلی جنسی هستند.

    میل جنسی کم و مشکلات ناشی از برانگیختگی جنسی با توجه به سن، شرایط فرهنگی، مدت زمان علائم و وجود پریشانی متفاوت است.

    برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه زیر کلیک کنید
    مقالات مرتبط

     

    علل بی میلی جنسی در زنان

    این امر در هر دو گروه مرد و زن پیامدهای زیان باری دارد اما در رابطه با بانوان از آنجا که لطمات جبران ناپذیری به روند تولید نسل می‌زند، این مشکلات بیشتر به چشم می آید. در این مورد هم علاوه بر مسائل جسمی باید جنبه های روانی مسئله را نیز درنظر گرفت. تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد کسانی که به لحاظ خلقی در گروه افراد عصبی قرار می‌گیرند بیشتر در معرض ابتلا به این اختلال هستند. از جمله عوامل روانی می‌توان تصورات ذهنی بانوان در رابطه با تفاوت های فردیشان با آقایان اشاره کرد که بعضا منجر به ایجاد ذهنیت خود کوچک انگاری و در نتیجه عدم تمایل به ایجاد رابطه است.

    از شرایط به وجود آورنده سردمزاجی در زنان:

    • داشتن خاطره ناخوشایند از برقراری رابطه 
    • داشتن تصورات اشتباه در مورد رابطه جنسی. برای مثال اینکه تنها مرد از این امر لذت می‌برد و زن تنها وسیله است. یا اینکه زنان در رابطه باید دردهای شدید را تحمل کنند.
    • داشتن حس گناه نسبت به برقراری رابطه جنسی که خود ناشی از همان ذهنیت غلط در این مسئله می‌باشد.
    • اختلالات روانی از جمله افسردگی با توجه به درجات آن می‌تواند منجر به ایجاد سردی در زنان باشد.
    • تاثیرات مصرف داروها نیز منجر به این امر می‌گردد.

    پدیده ای مهم در بانوان به نام واژینیسموس که از عوارض جسمی است که باعث می‌شود برقراری رابطه با درد و خونریزی همراه باشد. این موضوع که منجر به عدم تکمیل مراحل دخول و لذت نبردن از رابطه و ایجاد تصویر ناخوشایند از داشتن رابطه می‌شود. از دیگر مشکلات جسمی در بانوان خشکی واژن است. از دیگر موارد می‌توان به بی تجربگی همسر در شروع و برقراری رابطه و یا نداشتن ارتباط عاطفی خوب با یکدیگر اشاره نمود.

    بی میلی جنسی می‌تواند بنا بر دلایل مختلفی در زنان ایجاد شود. در واقع دلایل این بی میلی جنسی در زنان به دو دسته تقسیم می‌شود: 

      1. مشکلات جسمی: در بسیاری از مواقع بروز بیماری‌های جسمی می‌تواند به عاملی برای کاهش میل جنسی در زنان و عدم تمایل آن‌ها به برقراری رابطه تبدیل شود. از جمله این مشکلات جسمی می‌توان به خشکی واژن، آتروفی واژن، کمبود ویتامین، زخم تناسلی، عفونت‌های تناسلی، درد در حین مقاربت، واژینیسموس و … اشاره کرد.
      2. مشکلات روحی و روانی: این بی میلی در رابطه جنسی زنان می‌تواند ناشی از مشکلات روحی و روانی آن‌ها باشد. استرس، عدم اعتماد به نفس، افسردگی، تجربه جنسی ناموفق، ترس از حامله شدن، افسردگی، احساس گناه و … همه از عواملی هستند که می‌توانند موجب بی میلی جنسی در زنان شوند. 

    علل بی میلی جنسی در مردان

    با توجه به تعداد رابطه جنسی در طی یک ماه برای مردان بالغ بالای ۲۰ سال میتوان گفت که یک مرد دچار سردمزاجی هست یا نه. حال اگر فاصله یک رابطه تا رابطه بعدی بالای ۱۰ روز باشد از نشانه های سرد مزاجی در آقایان است. سرد مزاجی به دو گونه است، حالت اول در همان شروع زندگی مشترک میباشد و حالت بعدی به این صورت است که این حالت به مرور بوجود می آید. که با شدت های مختلف ظهور می‌کند. برای مثال در حالت شدید ممکن است عدم تمایل ماه‌ها به طول بیانجامد. این عارضه در آقایان زودتر مشخص می‌شود. از عوامل تاثیر گذار بر این مسئله در مردان می‌توان به درگیری فکری و شغل، مسائل روانی، مشکلات عاطفی اشاره نمود. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار می‌توان کاهش هورمون های مردانه را نام برد که با توجه به تغییرات سن دچار نوسان می‌شود. همچنین استفاده از داروهای اعصاب نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

     

    عوامل موثر در بی میلی جنسی

    از جمله عواملی که می‌توانند در بی میلی جنسی موثر باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

    • دیدگاه افراد نسبت به رابطه جنسی: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بی میلی جنسی در آقایان و زنان، داشتن یک دیدگاه درست نسبت به روابط جنسی است. بسیاری از افراد با دیدن فیلم‌های پورن و جنسی توقعات نا به جایی از یکدیگر خواهند داشت. این دیدگاه می‌تواند مخرب و آسیب زننده باشد. 
    • مصرف دارو: وجود برخی از بیماری‌ها و مصرف داروها، می‌تواند موجب کاهش میل جنسی در زنان و مردان شود. بسیاری از داروهای افسردگی، داروهای مربوط به بیماری تیروئید و … هستند که میل جنسی افراد را کاهش می‌دهد. بهتر است این داروها را بدون دستور پزشک مصرف نکنید. 
    • برقراری رابطه جنسی در زمان و شرایط نامناسب: متاسفانه بیشتر افراد زمان و مکان درستی را برای برقراری رابطه جنسی انتخاب نمی‌کنند. زمانی که مشغله فکری زیادی دارید، خسته هستید و … طبیعتا زمان مناسبی برای برقراری رابطه جنسی نیست. سعی کنید برای داشتن یک رابطه جنسی بهتر و لذت‌بخش‌تر، نسبت به انتخاب مکان و زمان دقت و توجه بیشتری داشته باشید. 
    • عدم ارتباط عاطفی و جنسی درست: شناخت کامل افراد و داشتن درک متقابل از یکدیگر می‌تواند موجب استحکام روابط جنسی بین افراد شود. می‌توان گفت که بیشتر اختلافات بین زوجین در حیطه رابطه جنسی، به دلیل عدم شناخت کافی و نداشتن درک و آگاهی از یک ارتباط درست است. زمانی که نسبت به نیازهای یکدیگر شناخت کافی نداشته باشید نمی‌توانید رابطه عاطفی و جنسی متحکمی با هم برقرار کنید. 

    مطلب مرتبط: اعتیاد به پورن؛ شناسایی علائم، عوارض و ترک اعتیاد به پورنوگرافی

    درمان بی میلی جنسی در روابط زناشویی

    کاهش استرس، پیگیری یک برنامه آموزشی جنسی زیر نظر متخصص این امر، یادگیری مهارت های ارتباطی موثر، برطرف کردن اختلاف های بین زوجین از راه های کمک کننده در این زمینه است.

     

    از راه های درمانی معرفی شده برای اختلال سرد مزاجی در بانوان

    • با توجه به اینکه عمده مشکلات در این زمینه به مسائل روانی برمی‌گردد، مراجعه به روانشناس و روان درمانگر و گذراندن دوره های مربوط به روان درمانی از گام های اولیه و مهم در این زمینه است.
    • مراجعه به سکس تراپ و زوج درمانگر هم از جمله روش های بسیار موثر در این زمینه است.
    • از آنجا که دارو درمانی امری است تخصصی پس از گذراندن مراحل فوق شروع دوره های درمان دارویی و هورمون تراپی زیر نظر متخصص و با رعایت دستور های ارائه شده توسط پزشک انجام می‌گردد.

    از مشکلات وجود اختلال سرد مزاجی در یکی از زوجین

    به وجود آمدن اختلاف و تنش روانی که منجر به ایجاد استرس در زوجین می‌شود می‌تواند مسائلی دیگر نیز در پی داشته باشد. بالا رفتن میزان عصبانیت در هر یک و پرخاشگر شدن زوجین. پایین آمدن اعتماد به نفس و احساس ناتوانی که بیشتر در آقایان دیده می‌شود و به تنهایی می‌تواند پایه های یک زندگی را تخریب کند.

     

    درمان گیاهی بی میلی جنسی

    علاوه بر مراجعه به پزشک و استفاده از دارو درمانی، راه و روش‌های بسیاری برای درمان بی‌میلی جنسی در آقایان و بانوان وجود دارد. یکی از کم‌عارضه‌ترین این روش‌ها، استفاده از داروهای گیاهی است. در واقع با مصرف داروهای گیاهی نه تنها دچار عوارض و معایب داروهای شیمیایی نخواهید شد، بلکه می‌تواند بر دیگر بخش‌های بدن هم تاثیرگذار باشد.

    درمان های گیاهی نیز در این زمینه ارائه شده که به معرفی آنها می‌پردازیم. استفاده از چوب میخک به صورت دمنوش که باعث گشادی عروق و افزایش گردش خون می‌شود. گیاه خردل که استفاده از آن موجب ایجاد تحریک در اندام جنسی آقایان است. معروف ترین گیاه در این زمینه، جنسینگ می‌باشد که به صورت دمنوش مصرف می‌شود و با تقویت سیستم عصبی منجر به افزایش قدرت جنسی در آقایان می‌شود.

    گیاه گشنیز که درمانی برای پروستات در آقایان نیز است. از دیگر گیاهان در این زمینه میتوان به سیر، پیاز، زعفران و جوز هندی در آقایان اشاره کرد.

    زعفران در هر دو گروه مشترک است. البته گیاهان اختصاصی برای بانوان نیز مانند خارخاسک، گزنه، سیب، شکلات تلخ و قهوه را می‌توان نام برد.

    در ادامه با داروهای گیاهی درمان بی‌میلی جنسی در آقایان و بانوان بیشتر آشنا خواهید شد.

     

    درمان گیاهی بی میلی جنسی در آقایان

    • چوب میخک: مصرف این ادویه می‌تواند با گشادی عروق و افزایش جریان خون در بدن موجب بالا بردن میل جنسی در آقایان شود. در حال حاضر بسیاری از افراد از نظر روحی و جسمی و به دلیل داشتن مشغله کاری تحت فشار هستند. از این رو با سرد شدن و بی میلی جنسی مواجه می‌شوند. استفاده از دمنوش چوب میخک می‌تواند به گرم شدن روابط کمک بسیاری کند. 
    • خردل: یکی دیگر از گیاهان دارویی دیگی که می‌تواند به افزایش میل جنسی در مردان کمک بسیاری کند، خردل است. این چاشنی می‌تواند موجب تحریک اندام‌ جنسی آقایان شود. 
    • جینسینگ: ریشه جینسینگ و دم‌کرده آن با داشتن آنتی اکسیدان می‌توانند روی غدد درون ریز بدن تاثیرگذار بگذارند. با تقویت سیستم عصبی و قدرت جنسی آقایان را افزایش خواهد داد. 
    • گشنیز: گشنیز علاوه بر اینکه می‌تواند مشکل پروستات آقایان را حل کند، می‌تواند در بی میلی جنسی آقایان تاثیرگذار باشد. 
    • سیر: در سیر ماده‌ای به نام آلیسین وجود دارد که می‌تواند میزان ترشح تستوسترون بدن را افزایش دهد. سیر با منبسط کردن رگ‌های ناحیه تناسلی آقایان می‌تواند موجب افزایش میل جنسی در آقایان شود. 
    • ادویه کاری: یکی از ادویه‌هایی که محرک، تقویت کننده و گشاد کننده عروق در بدن می‌باشد ادویه کاری است. 
    • جوز هندی: استفاده از جوز هندی می‌تواند به افزایش میل جنسی در آقایان کمک بسیاری کند، در واقع جوز هندی به عنوان یک محرک قوی عمل می‌کند. 
    • زعفران: زعفران می‌تواند علاوه بر اینکه بر تقویت روحیه و کاهش استرس و اضطراب فرد تاثیرگذار باشد، در درمان بی‌میلی جنسی در آقایان هم موثر عمل کند. 
    • پیاز: پیاز می‌تواند علاوه بر اینکه مشکلات جنسی و نعوظ در آقایان را درمان کند، می‌تواند درمان کننده کاهش میل جنسی در آقایان و سرد شدن آن‌ها در رابطه جنسی باشد. 
    • زنجبیل: طبع گرم زنجبیل می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله کاهش میل جنسی در آقایان موثر عمل کند. 
    • دارچین: دارچین دارای طبع گرم و خشکی است، از این رو می‌تواند در سفت شدن کمر آقایان، تقویت قوای جنسی و گرم شدن رابطه جنسی به شدت تاثیرگذار باشد. 

    سکس تراپی چیست؟ دلایل مراجعه به سکس تراپیست و وظایف او

    درمان گیاهی بی میلی جنسی در بانوان

    • زعفران: یکی از معروف‌ترین داروهای گیاهی برای درمان کاهش میل جنسی در زنان، زعفران است. زعفران می‌تواند موجب تحریک جنسی شود از این رو رابطه گرم‌تر و بهتری با شریک جنسی خود خواهید داشت. 
    • خارخاسک: بسیاری از افراد این دارو را با نام دفع کننده سنگ مجاری ادراری می‌شناسند. در حال حاضر از آن برای درمان بی میلی جنسی در بانوان استفاده می‌کنند. 
    • شراب قرمز: مصرف کمی شراب قرمز می‌تواند موجب افزایش میل جنسی بانوان شود. البته مصرف بیش از حد الکل هم در عین حال می‌تواند آسیب زننده باشد. 
    • عرق گزنه: عرق گزنه سرشار از ترکیباتی است که می‌تواند سطح تستوسترون بدن را افزایش دهد. به این ترتیب هرچه میزان تستوسترون در بدن بیشتر باشد فرد در حین رابطه جنسی احساس بهتری خواهد داشت. 
    • سیب: سیب یک میوه بهشتی است و خواص از ترکیبات مفید می‌باشد. بانوانی که روزانه یک سیب می‌خورند در مقایسه با دیگر بانوان میل جنسی بالاتری دارند. مصرف این میوه می‌تواند از آزاد شدن کورستین جلوگیری کند و همین امر می‌تواند موجب تقویت قوای جنسی افراد شود.
    • شکلات تلخ: شکلات تلخ می‌تواند سروتونین بدن را افزایش دهد، از این رو موجب بهبود خلق و خوی فرد می‌شود. از طرفی میل جنسی در زنان با مصرف شکلات تلخ افزایش پیدا می‌کند. 
    • قهوه: قهوه علاوه بر اینکه می‌تواند به تقویت روحیه فرد و شادابی آن تاثیرگذار باشد، می‌تواند موجب تقویت قوای جنسی زنان شود. 
    • عسل: عسل منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها در بدن است، بسیای از افراد بر این باورند که عسل می‌تواند درمان کننده سردمزاجی خانم‌ها باشد. اما در واقعیت اینگونه نیست و منابع علمی معتبری این مورد را تایید نکرده‌اند.‌‌
      اگر نیاز به دریافت راهنمایی در این زمینه دارید، روی دکمه زیر کلیک کنید:
      متخصص خوب برای اختلالات جنسی

    بی میلی جنسی چگونه درمان می‌شود؟

    اختلالات جنسی اگرچه برای افراد ناامیدکننده هستند اما خوشبختانه قابل درمان اند.

    اکثر موارد مبتلا به کم میلی جنسی، با مراجعه به روانشناس و یا متخصص سکس تراپیست و مشاوره جنسی و یا زوج درمانگر بهبود می‌یابند.

    در کاهش میل جنسی اگر یک مشکل جدی­ تر مطرح نباشد؛ درمان به مجموعه تکنیک­‎های مرحله عمومی پاسخ می‌­دهد. تکنیک ­های عمومی شامل موارد زیر است:

    1. درمان مشکل به عنوان مشکل مشترک زوجین
    2.  کاهش اضطراب
    3. تعیین تکالیف جنسی برای انجام در خانه
    4.  آموزش دانش جنسی
    5.  کمک به زوجین در جهت توسعه مهارت­ های ارتباطی جنسی
    6. تکنیک­ های اضافی شامل: تن ­کاوی، خودانگیزی، جدول زمانی

    با توجه به مطالب گفته شده، بی میلی جنسی ممکن است ناشی از مشکلات رابطه ­ای باشد. بنابراین در اکثر موارد با حل اختلافات بین زوجین، و با مراجعه به متخصص مربوطه این مشکل حل می‌­شود.

    این مشکل ممکن است ناشی از عوامل روانی، افکار خودکار منفی یا اضطراب باشد که فرد نیازمند درمان روانشناختی است.

    به طور کلی بی­ میلی جنسی دلایلی دارد که لازم است بررسی، ریشه ­یابی و درمان شود. بنابراین اگر دچار بی ­میلی جنسی شده ­اید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و از خوردن داروهای خودسرانه بپرهیزید.

    نویسنده: خانم ملیحه میرزایی – روانشناس و متخصص سکس تراپی

    ۳.۲/۵ - (۵۲ امتیاز)
    3.2/5 - (52 امتیاز)

    پرسش و پاسخ

    پزشک خوب، نظرتان را درباره این مقاله بگویید یا سوالاتتان را بپرسید، متخصصان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

    مهران اسفند ۸, ۱۴۰۲ - ۶:۲۱ ب٫ظ

    هر چقدر هم بنوسید و تحلیل کنید حقیقت این است که سن کا بالا میره میل جنسی پایین میاد. یک مرد ۵۵ ساله میل جنسی ۱۰ یا ۲۰ سال پیش خودش رو نداره. هیچ کاری هم نمیشه بابتش کرد

    پاسخ
    حسین بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ - ۷:۳۰ ب٫ظ

    سلام ۳۳ سالمه و تقریباً الان پنج ساله عقد هستم و ده روز دیگه عروسیمه به دلایلی عقدم طولانی شد من از ده سالگی خودارضایی میکنم الانم متاسفانه و بدبختانه این کارو انجام میدم یعنی از وقتی ازدواج کردم بدتر شدم من اول ازدواجم یعنی هنوز چیزی اوکی نشده بود از ازدواج پشیمون شدم ولی با اصرار زیاد خانواده م و خودمم هم فکر میکردم این احساس سردی و پشیمونیه من خوب میشه با اکراه قبول کردم ولی به شدت نسبت به خانومم سردم یعنی اگه هیچ رابطه ای هم اگه باهاش نداشته باشم عین خیالم نیست دلایل عمده ی من اصلا از اندام خانومم راضی نیستم و اصلا موهای خانومم رشد ندارن و بد حالتن همیشه اونو مقایسه میکنم و از این مقایسه به شدت عذاب میکشم دلم براش به شدت میسوزه ولی خیلی از لحاظ جنسی سردم و همیشه دارم پورن میبینم و خودارضایی میکنم زندگی برام شده خود جهنم از یه طرف عذاب وجدان و مشغول بودن ذهنم از یه طرف دیگه نمیتونم قبول کنم این شکلی بگذره زندگیه لعنتیم چند روز پیش پیش رفتم پیش سکس تراپیست ایشون گفتن یه سری از مشکلات قابل حلا و بهم گفتن هفته ای سه روز و اختصاص به خودارضایی بدم یعنی تصویر ببینم نمیدونم منظور ش ازین حرف چیه وقتی این کارو انجام میدم دنیا رو سرم میچرخه ولی ازون طرف جلوی خودمم نمیتونم بگیرم وقتی تحریک میشم بیشترین مشکل من فیلم ها ی مستهجن نمیدونم چیکار کنم ازین همه قیاس خسته شدم دوست داشتم وجود خارجی نداشتم

    پاسخ
    عباس عباسوند آذر ۱۳, ۱۴۰۲ - ۱:۲۵ ق٫ظ

    سلام من جندروزه که کم میل شداام وحسی ندارم ب سکس لطفا توۻیح میدی باتشکر

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ ق٫ظ

    با درود؛ بنظر نمیرسد با وجود عدم میل در چند روز محدود، مشکل خاصی وجود داشته باشد. احتمال آنکه مشکلات و مسائل همین حوالی روی احساسات شما تاثیر گذار بوده است وجود دارد چنانچه این مورد طولانی شد برای درمان اقدام کنید.

    پاسخ
    ویدا آبان ۲۹, ۱۴۰۲ - ۹:۲۵ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی بود

    پاسخ
    محمد جواد شجاعی مرداد ۱۴, ۱۴۰۲ - ۵:۳۴ ب٫ظ

    سلام خانم دکتر من ۳۵ سالمه مجرد هستم قبلا ۱۱۰ کیلو بودم ولی الان که خودم کم کردم ۸۱ کیلو ام ورزش کاری نوع طبع مو نمیدونم ولی بشدت گرم بودم همش میخواستم ولی الان حدود یک سال کلا برعکس شدم ‌کلا حسی ندارم تو موقعیتشم که قرار میگیرم نعوظ کامل ندارم و خیلی زود ارضا میشم و بر خلاف خیلی ها دیگه اصلا بعدش نمیخوام تا چند روز درصورتی که اصلا این مدلی نبودم .
    اسیبم زیاد زدم به خودم .
    ۶ سال شیره تریاک مصرف میکردم ۴ سال پاک پاکم
    اما تا قبل این ۶ ماه هر وقت میخواستم رابطه برقرار کنم ترامادول ۲۰۰و سید نافیل مصرف میکردم اما الان اونم با اینکه هر ۷ ۸ روز رابطه دارم تاثیر نداره زود ارضا میشم .
    و بدتر این که نعوظ کامل ندارم یا وسط کار میخوابه خیلی بی میل شدم
    قبلا که ورزش میکردم حدود ۱۰ تا تستسترون تزریق کردم
    رژیم و کاهش وزن
    استرس کاری تقریبا
    و مصرف گل که اونم دیگه نمیکشم ولی تایمش کمه
    ی مقدار که اب بدنم کم میشه سوزش ادرار دارم
    ی تایم ۱ ماه از این دستگاه های وکیومم استفاده کردم .

    فکرم زیاد میکنم نصبت به این موضوع و هی رفته رفته بدتر شدم ..
    عواملی که فکر میکردم شاید ربط داشته باشه رو گفتم ممنون میشم راهنمای کنین
    واقعا دارم از این موضوع عذاب میکشم .. به حدی رسیده که طرف مقابلم داره جدا میشه ممنون از شما ♥️

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    حتما مشاوره با سکس تراپیست و ارولوژی داشته باشید باید داروهای مناسب و آمادگی روحی و ذهنی در شرایط با ثبات باشه ۱-توانایی جسمی ۲-تغذیه درست ۳-کاهش استرس ۴-امادگی روانی ۵ترک مواد محرک و مخدر ۶ آموزش درست کمک می کنه

    پاسخ
    محمد 32 سالمه مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ - ۹:۴۹ ق٫ظ

    سلام خانوم دکتر من مجردم بر اثر خوردن قرص تاخیری وترامادول میلی جنسیم از دست دادم نزدیک به دو ماهه دکتر متخصص ارولوژی هم رفتم نتیجه چشم گیری نداشته لطفاً راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    جنبه روانشناختی میل جنسی خیلی مهمه ،بلد بودن رابطه ،مدیریت استرس ،تصویری سازی های درست ،آموزش مدیریت سکس بدون داروهای استفاده شده ،مدیریت هیجان ،ثبات هیجان ،بررسی آسیب های دوران کودکی

    پاسخ
    حمید مرداد ۷, ۱۴۰۲ - ۳:۰۳ ق٫ظ

    سلام‌من‌زیادازرابطه‌خوشم‌میادولی‌خانمم‌میگه‌نه‌حوصله‌ندارم‌من‌خوابم‌نمی‌بره‌چکارکنم

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    رابطه جنسی در وهله اول امادگی روانی و هیجانی میخاد حتما توجه ویژه برای خانم تون انجام بدید توجه منوط به اتاق خواب نباشه ،توجه مداوم داشته باشید و احترام و جایگاهشو نگه دارید تا امادگی رابطه را پیدا کنه

    پاسخ
    حسین سید نجیب مرداد ۶, ۱۴۰۲ - ۲:۳۷ ق٫ظ

    سلام من خانمم مشکل بی میلی جنسی داره خودشم ناراحته از این وضعیت دکتر زنان با متخصص کسی هست بهم معرفی کنید ممنون میشم ♥️

    پاسخ
    ایران اسفند ۱۹, ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ ق٫ظ

    با سلام خانمم حدود ۶ ماهه که کامل میل جنسی رو از دست داده حتی نمی خواد من کنارش باشم میگه استرس زیادی میگیرم و میلی به برقراری رابطه کلا نداره ، ناگفته نمانند ایشون حدود یکسال در خارج از کشورتنها بودن که بعد از یکسال من و بچه ها بهش پیوستیم. قبلا تو ایران اینجوری نبودن لطفا راهنمایی کنید من باید چیکار کنم ضمنا راضی به پیگیری درمانی هم نیست . با تشکر

    پاسخ
    جواد از قوچان تیر ۲۶, ۱۴۰۲ - ۵:۴۵ ب٫ظ

    جواد خراسان
    مدتی است شدیداً دچاربی میلی شده داروهم هم مصرف کرده‌ام هیچ اثری نداشته لطفاً راهنمایی کنید ۵۸سال

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    ممکنه استرس های شغلی و مالی یا بحران های زندگی و فردی تاثیر مستقیم داشته باشه حتما عوامل ایجاد کننده شناسایی بشه و درمان های روانشناختی انجام بشه

    پاسخ
    ناشناس تیر ۱۷, ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ ب٫ظ

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز
    یه شماره تماس میخواستم ازتون مشاوره بگیرم در مورد سکس تراپی
    کلا من دیر ارضا میشم
    تحریک جنسی خیلی کم شده
    و اینکه دوسال هستش همسرم و رو از دست دادم الان که میخوام رابطه جدید و شروع کنم
    تحریک نمیشم از قبل هم کلا دیر تحریک میشدم تر س از عفونت باعث شده بود هرضانشم چون هر موقع نزدیکی داشتم عفونت میگرفتم
    الان باید چکار کنم زود به ارگاسم برسم
    آیا راهی هست واسه درمانش
    در ضمن من ۵۰ سالمه و جدیدا علائم یائسگی هم بوجود اومده برام
    و اینکه فیبروم و میوم هم دارم

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ ق٫ظ

    موارد بهداشتی رعایت بشه تا ترس از عفونت و احتمال اون کمتر بشه،پیش نوازی اموزش کامل داده بشه ،شرایط روحی مناسب ایجاد بشه ،اختلال های مثل افسردگی و اضطراب بررسی بشه

    پاسخ
    جعفر خرداد ۱, ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ ق٫ظ

    سلام من مشکلات کاری زیاد دارم استرس زیاد دارم الان هم مشکل بی میل جنسی پیدا کردم یه راهنمایی میشه بکنید منو

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ ق٫ظ

    داشتن ذهن آرام و کم شدن نشخوارهای ذهنی و ثبات فکری و هیجانی برای رابطه جنسی خیلی مهمه ،کاهش استرس ،مدیریت افکار منفی ،کاهش تنش های ذهنی ،کاهش اضطراب ،وقت کافی برای رابطه گذاشتن چه فکری چه زمانی کمک می کنه حتما کمک تخصصی مشاوره را بگیرید

    پاسخ
    رضا اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲ - ۸:۳۲ ب٫ظ

    با سلام متاسفانه من خانمم حدود یکسال یا بیشتر به علت استفاده ازداروهااعصاب و روان هیچ گونه میل جنسی نداره وباعث فشار عصبی وپرخاشگری شدن لطفا راهنمائیم بفرمایید. ممنون از لطف جنابعالی

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    حتما با پزشکتون این مشکل مطرح کنید تا دوز دارو ها را مدیریت کنه ،حتما جنبه های روانی موضوع را پیگیر باشید تاثیر جنبه های روانی خیلی بیشتر از جنبه جسمانی هست ،آموزش مدیریت خشم ،ثبات هیجانی ،کاهش تنش های ذهنی کمک کننده ست

    پاسخ
    .... اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ - ۵:۳۷ ب٫ظ

    سلام وقتتون بخیر خانم هستم ۲۰ سالمه و دوساله ک ازدواج کردم
    قبلا میل جنسیم خیلی زیاد بود ولی یکسال پیش عمل لابیا پلاستی واژن انجام دادم و مجبور شدم بخاطر بخیه هام ۴ ماه رابطه نداشته باشم
    بعد از اون کلا میل جنسیم از بین رفته
    قرص جینسینگ ک دکتر زنان برام تجویز کرد ام خوردم ولی هیچی نشد
    خیلی اذیت میکنه منو این مشکل اگه راه چاره ای داره بگید لطفا

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    ممکنه ترس ایجاد شده یا نقاط تحریک کننده واژن اسیب دیده ،حتما هم جنبه جسمانی وهم روانشناختی بررسی بشه ،به کمک سکس تراپیست و اموزش و تکنیک های که کار می کنند تا اون آمادگی جسمانی و روانی را پیدا کنید

    پاسخ
    امیر دی ۲۷, ۱۴۰۱ - ۹:۵۳ ق٫ظ

    سلام
    پسر هستم ۱۹سالمه و اصلا تا الان میل جنسی نداشتم و تحریک نشدم. روش های زیادی رو امتحان کردم ولی اصلا تحریک نمیشم .
    میشه بگید مشکل چیه و راه درمانش چیه؟

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    تجربه رابطه جنسی یا تحریک شدن نیاز به امادگی جسمانی و روانی هست حتما اموزش های لازم را باید یاد بگیرید و تر س از اموزش یا خجالت بابت پیگیری را کنار بزارید بایک سکس تراپیست به صورت حضوری یا نلاین مشاوره داشته باشید تا دلیل اصلی شناسایی بشه و راهنمایی درست بگیرید

    پاسخ
    لیلا مهر ۱۹, ۱۴۰۱ - ۸:۰۶ ق٫ظ

    سلام
    من الان ده سال هست ازدواج کردم، توی این مدت هیچ وقت در رابطه با همسرم ارگاسم رو تجربه نکردم، البته درستش اینه که حتی هیچ وقت میل جنسی ن داشتم و تحریک نمیشم، تاحالا یک بارم تجربه نکردم، البته تو دوران نوجوانی گرفتار خود ارضایی بودم، الان نمیدونم چیکار کنم

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    خود ارضایی تاثیر منفی خودش داره ،۱-مراجعه به روانشناس بابت بررسی جنبه های مختلف روحی و روانی ۲-کمک کردن بابت مدیریت استرس و تنش ۳-آموزش درست و مراحل درست فرایند رابطه جنسی۴-آموزش امادگی روحی قبل از رابطه جنسی ۵-بررسی تغذیه مناسب ۶همکاری مناسب شریک عاطفی و جنسی

    پاسخ
    قدرت مهر ۷, ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ ب٫ظ

    سلام من لذت جنسی ندارم چکار کنم

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ ق٫ظ

    علتهای اصلی و تاثیرگذار به کمک روانشناس بررسی بشه علتهای اصلی و تاثیرگذار به کمک روانشناس بررسی بشه

    پاسخ
    نازنین اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    باسلام خانم دکتر من ۵۳ سالمه و حدود ۸ساله که یائسه شدم متاسفانه چهار ساله میل جنسی ام رو کاملا از دست دادم من شنیدم با لیزر میشه درمان کرد نظر شما چیه؟؟

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    بعد یائسه شدن کاهش میل جنسی در یک سطحی معمولا هست ،آمادگی ذهنی و روحی و مدیریت هیجان ،داشتن خلق باثبات و داشتن روحیه بالا و کم تنش بیشتر ین نتیجه را داشته

    پاسخ
    مریم فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    سلام وقت بخیر ایا اینکه بعد از سه سال رابطه با همسر دچار بی میلی به سکس با ان شخص بشویم طبیعی است؟( ایا راه درمانی در این مورد وجود دارد که کیفیت رابطه را به روز های نخست بازگردانم؟)

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    بی میلی قطعا فقط مربوط به اتاق خواب نیست ،تنش های مختلف در زندگی ،کم کاری و کم توجهی پارتنر ،تنش ها و استرس ها و نشخوار های ذهنی ،تنش های روزمره بیشترین تاثیر دارند حتما این مشکلات به کمک روانشناس حل و فصل بشود

    پاسخ
    فرشاد خسروی اسفند ۳, ۱۴۰۰ - ۸:۵۶ ق٫ظ

    سلام خانم دکتر من ۵۲ سالمه تا یک ماه پیش هیچ مشکلی برای تحریک پذیری نداشتن و بعد از نزدیکی ۲۰ دقیقه بعد آمادگی نزدیکی داشتم ولی الان میل جنسیم به شدت کاهش پیدا کرده دو ماه پیش دوز سوم واکسن کرونا رو دیگر سینوفارم نزدم بلکه آسترازنکا نزدم.نمی دانم این اختلاط حاصل تغییرات هرمونی این واکسن هاست.چون در شش ماه گذشته دوبار سونو گرافی کردم پروستاتم از ۳۳ میلی لیتر رسیده ۴۳ میلی لیتر

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    ۱-مراجعه به پزشک اورلوژی بابت بررسی جسمانی ۲-جنبه های روانی با یک سکس تراپیست بررسی بشه دربیشتر موارد تنشهای شخصی و کاری و نبود ثبات در زندگی و استرس ها و اضطراب های زیاد باعث بی میلی میشه

    پاسخ
    ناشناس آذر ۲۲, ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    سلام من خانمی ۳۸ساله هستم ۱۸سال است که ازدواج کردم .داری دوتا فرزند هستم دخترم ۱۵وپسرم ۹ساله هستند .میل جنسی م بعداز به دنبا آمدن پسرم خیلی کم شد ولی بعداز دوسال که از شیر گرفتم ش بهتر شدم .اما درحال حاضر نه باردار هستم و نه مسله دیگری وجود دارد ولی بیش از حد میل جنسیم کم شده به طوری اگر اصلا در ماه نداسته باشم هیچ وقت میلشم ندارم .باید چکار کنم .برای همسرم ناراحت هستم .اصلا به رویم نیاورده ولی خودم عذاب وجدان دارم .

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    تغییرات هورمونی بعد زایمان تاثیر داره ،افسردگی بعد زایمان ممکنه باشه هنوز اون شرایط خلقی با ثبات ندارید ،تنش هاو مسولیت پذیری دوتا فرزند ،تنشهای زندگی با همسر ،رابطه جنسی خوب نیازمند داشتن فکری آرام و کم تنش ،و امادگی جسمانی و همکاری مناسب همسر هست

    پاسخ
    سارا آذر ۹, ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ ق٫ظ

    سلام من یک ۲۰ روزی هس بی میلی پیدا کردم قبلا اصلا اینطوری نبودم الان نمیدونم علت چیه واقعا کمک کنید

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    بحران های زندگی ،تنش با همسر ،دغدغه های کاری و شغلی و مالی ،عدم امادگی شریک عاطفی تاثیر داره

    پاسخ
    مهدی تیر ۱۱, ۱۴۰۰ - ۹:۳۵ ب٫ظ

    سلام. خسته نباشید دکتر عزیز بنده از ۹ماه قبل ک دچار اضطراب شدید بیس روزه بودم در اون زمان رفتم دکتر و دکتر برام اندوسکوپی و کولونوسکوپی نوشت که من بعد از انجام کولونوسکوپی که با بیهوشی همراه بود دیگه میل جنسی و نعوظ ندارم. وتشخیص دکتر در مورد بیماری من سندورم روده تحریک پذیر بود. ایا به نظر شما این بی میلی جنسی بدلیل اثرات داروهای بیهوشی ور بدن من بوجود امده یا اضطراب یااثرات سندروم روده تحریک پذیر.لطفا راهنمایی بفرماعید و بگید راه درمانش چیه. ممنون

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    ممکنه اضطراب های شدیدی که تجربه کردید آمادگی ذهنی که یکی از اصلی ترین فاکتور رابطه جنسی هست را بهم ریخته ،اون امادگی روانی نیازمند مدیریت افکار منفی ،مدیریت استرس و کاهش تنش هست البته به کمک روانشناس تمام موارد باید چک و درمان های لازم انجام بشه

    پاسخ
    کمال خرداد ۲۹, ۱۴۰۰ - ۱:۳۶ ق٫ظ

    سلام من دچار بی میلی جنسی شده ام و الکل زیاد مصرف کرده ام راه چاره چیست

    پاسخ
    دکتر سعید بابایی مشاور فردی | روانشناس بالینی | زوج درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    اعتیاد به الکل ممکنه اسیب های خودش داشته باشه حتما همه موارد با یک روانشناس در این زمینه مطرح بشه ریشه های اصلی شناسایی بشه

    پاسخ
    اسماعیل مهر ۲۴, ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    سلام. چهار سال است که همسرم بدلیل ابتلا به بیماری میلیت (حمله سیستم ایمنی به نخاع وبیحسی از سینه تا انگشت پا و فلج موقتی دست و پای چپ که بجز بیحسی درناحیه پهلوی چپ بقیه مرتفع شده است) ۱۰۰٪ تمایلات و تحریک پذیری فیزیکی (حتی تحریک کولیتوریس و سینه ) و روانی جنسی خود را از دست داده است .آیا درمانی برای ایشان وجود دارد ؟

    پاسخ
    میترا سیفان مهر ۳۰, ۱۳۹۹ - ۹:۴۵ ب٫ظ

    با سلام، ضمن آرزوی سلامتی، اگر افت میل جنسی ایشون ناشی از عوامل روانی یا اضطراب بیماری یا افسردگی ناشی از بیماریشون باشه، بله با رواندرمانی قابل برگشت هست. اما اگر بی میلی ریشه فیزیکی و جسمی داشته باشه، بهتر هست با متخصص خودشون که تحت نظرشون هستند، مشورت بفرمایید.

    پاسخ

    دیگر مقالات پیشنهادی پزشک خوب