می‌توان گفت که تا حدی عاشق شدن آسان است. در عین حال شکستن قلب نیز کار سختی نیست. اما می‌دانید که در طی این فرایند عاشق شدن و به اصطلاح فارغ شدن چه چیزی سخت است؟ تحمل درد نیست بلکه خلاص شدن از خاطرات آن شخص است. دلیل این امر آن است که خاطرات هیچ زمان فراموش نخواهند شد. هنگامی که با کسی خاطره‌ای می‌سازید، این خاطره در ذهن شما حک می‌شود. تجربیات و احساسات جدید می‌توانند خاطرات قدیمی را دفن کنند. اما یک اتفاق مشابه می‌تواند به آسانی خاطرات را از عمیق‌ترین قسمت قلبتان بیرون بکشد. خاطرات می‌دانند که چگونه در ذهن و روان شما باقی بمانند. در این مقاله به بررسی فراموشی یک رابطه و راهکارهایی برای اینکه چگونه یک نفر را فراموش کنیم، می‌پردازیم.

فهرست مقاله

چگونه عشق واقعی خود را فراموش کنیم؟

هدف از اینکه یک نفر را فراموش کنیم، این نیست که او را از ذهن خود پاک کنیم بلکه این است که بتوانیم آن خاطرات را کمرنگ کنیم و با آن ها سازگار شویم. در این مطلب ۱۲ راه وجود دارد که کمک می‌کند کسی را که دوست دارید فراموش کنید و دردی را که از گذشته آمده است التیام بخشید:

۱- تجربیات جدید و معنادار ایجاد کنید

ممکن است انجام این کار برایتان سخت‌ترین کار باشد، اما ساده‌تر از حد انتظار است. بازدید از مکان‌ها یا انجام فعالیت‌هایی که شما و شخص مهم سابقتان انجام می‌دادید می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد. با این حال، زمانی که شما دو نفر از هم جدا شوید، دنیا به پایان نمی‌رسد، همه مکان‌هایی که با هم به آن‌جا رفته بودید همچنان سرجای خود باقی می‌مانند. نمی‌توانید از آن‌ها دوری کنید زیرا آن‌ها گذشته را به شما یادآوری می‌کنند. شما فقط در صورتی خود را از لذت و هیجان محروم می‌کنید که دوباره آن‌ها را تجربه کنید. در مقابل بهتر است، همراه با افرادی که برای شما مهم هستند، از تجربه‌های جدید لذت ببرید.
با خانواده و دوستان خود به تفریح بپردازید. با هم عکس بگیرید، به صورت گروهی تفریح بروید و از تمام فعالیت‌های دیگر لذت ببرید. به این ترتیب، وقتی شروع به نگاه کردن به گذشته می‌کنید، فقط زمان‌های خوب را به یاد می‌آورید، نه آن‌هایی که از درد دل به شما می‌گویند.

۲- بیرون بروید

تنهایی قاتل است پس لطفا خود را در اتاق حبس نکنید. پنجره‌های خود را باز کنید و بیرون را خوب نگاه کنید. دنیا بدون وجود شما هم پیش می‌رود، پس باید با آن همگام باشید تا بتوانید زندگی کنید! راه دیگر برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید بیرون رفتن است. باید کفش‌های ورزشی خود را بپوشید و شروع به راه رفتن کنید. این به این دلیل است که هر چه بیشتر در داخل خانه غوطه‌ور شوید، زمان بیشتری را صرف فکر کردن به گذشته‌ای می‌کنید که هرگز باز نمی‌گردد. شما فقط با ابتکار عمل می‌توانید خود را آزاد کنید.
راه رفتن را شروع کنید. از مناظر، ترافیک، خیابان‌های شلوغ لذت ببرید و به افرادی که در مسیر ملاقات می‌کنید لبخند بزنید. برای یک یا دو لحظه، آن شخصی را که قلب شما را شکسته فراموش خواهید کرد. هر چه ذهن شما بیشتر درگیر این برخوردهای ساده باشد، از خاطراتی که خیلی دوست داشتید فراموش کنید دورتر می‌شوید. نمی‌دانید کجا بروید؟ این راحت ترین بخش است! چرا از آن فروشگاهی که همیشه می‌خواستید به آن بروید شروع نمی‌کنید؟

۳- به خود اجازه دهید شگفت زده شوید

یکی از دلایلی که نمی‌خواهید فراموش کنید این است که نسبت به خاطرات دردناک خود احساس اطمینان دارید. شما شروع به استفاده از آن‌ها به عنوان سپر خود در برابر اتفاقات هیجان انگیزی کرده‌اید که به سمت شما می‌روند، دلیل همه آن‌ها این موضوع است که فکر می‌کنید در نهایت آسیب خواهید دید.
به جای پنهان شدن در زیر پوسته ترس، به خود اجازه دهید شگفت‌زده، ترسیده و شوکه شوید. سوار ترن هوایی شوید و برای دلخوشی خود فریاد بزنید. مغز شما به آن نیاز دارد، شگفت زدگی به آن اجازه می‌دهد تا سلول‌های مغزی جدیدی تولید کند.

۴- در مورد خاطرات خود صحبت کنید

مردم اغلب در مورد چیزهایی که به یاد می آورند می‌نویسند تا بتوانند آن‌ها را حفظ کنند. در همین حال، اگر می‌خواهید فراموش کنید، بهتر است در مورد این موضوعات چیزی ننویسید. در عوض، در مورد چیزهایی که به یاد دارید و به شما حس آرامش می‌دهد صحبت کنید. برخلاف نوشتن که در آن می‌توانید صفحات را ورق بزنید در صورتی که شروع به از دست دادن برخی نکات مهم کنید، صحبت کردن در مورد خاطرات خود با صدای بلند ضبط نمی‌شود. هرچه بیشتر به صورت شفاهی درباره این خاطرات صحبت کنید، جزئیات کمتری ذکر می‌کنید، در مقابل شدت احساسات شما کمتر خواهد شد. 

عشق یک طرفه چیست و چگونه از آن رهایی پیدا کنیم؟

۵- تمام شواهد فیزیکی خاطرات خود را کنار بگذارید

میکایلا، خواننده آمریکایی، در آهنگ خود «هنر رها کردن» به ما می‌گوید «تصاویر را کنار بگذاریم، خاطرات را کنار بگذاریم،» که او «بارها و بارها از میان اشک‌هایش می‌گذارد». توصیه او واقعاً مفید است. خاطرات در واقع تصاویر ذهنی ذخیره شده در مغز هستند، شواهد فیزیکی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها فقط تأثیرات آن‌ها را تقویت می‌کنند و احساسات ما را تحریک می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید این شخصی را که دوست دارید فراموش کنید، بهتر است برای مدتی جلوه‌های بصری را در نظر بگیرید.

سعی کنید تمام کادوهای خود را بیرون بیندازید، حتی رسیدهای اولین فیلمی که با هم دیدید، آن‌ها را هم بیرون بیاورید و در سطل زباله بیندازید! رابطه به پایان رسیده است، بنابراین هیچ فایده‌ای ندارد که به چیزهایی بچسبید که فقط گذشته را به شما یادآوری می‌کنند. اگرچه انجام این کار سخت و حتی تقریباً غیرممکن است، باید آن را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که چگونه همه چیز را رها کنید. گاهی اوقات در درازمدت برای شما بهتر است، حتی اگر در ابتدا کمی آسیب ببیند. این اولین قدم شما در مسیر حرکت خواهد بود.

۶- مزایای رها کردن را به خاطر بسپارید

رها کردن شما را به روی فرصت های جدید باز می کند. وقتی چیزی را نگه می دارید، کمتر برای دادن و دریافت هر چیز دیگری باز هستید. اگر دست‌هایتان را دور یک سطل بزرگ آب نگه داشته بودید، نمی‌توانستید چیزی غیر از آن سطل را بگیرید یا چیز دیگری را که سر راهتان قرار می‌گرفت بگیرید. برای دریافت باید رها کرد. برای فراموش کردن، عشق بدهید تا عشق بدست آورید، شادی را به اشتراک بگذارید تا احساس شادی کنید. این فقط در صورتی امکان پذیر است که شما باز و پذیرا باشید.

اگر هنوز به یاد رابطه قبلی خود و فردی که دوستش داشتید هستید، باید بدانید که از نظر روانشناسی این موضوع طبیعی است و طبق گفته healthline معمولا افراد بعد از ۳ماه و نیم شروع به بهبود می کنند.

 

۷- تمام تصویر خود را پاک کنید

بعد از انداختن تمام هدایای او در سطل زباله، تلفن همراه خود را باز کرده و در نهایت پیام‌های هفته گذشته را بخوانید. پس از آن برای فراموش کردن عشق، به گالری گوشی خود بروید و تصاویر دو نفر خود را حذف کنید. ممکن است نگه داشتن آن‌ها وسوسه انگیز باشد، اما در طول این فرآیند فقط به خودتان آسیب بیشتری وارد می‌کنید.

۸- سعی کنید یک سرگرمی را انتخاب کنید

اکنون که این همه وقت آزاد دارید، آیا بهانه‌ای برای انتخاب یک سرگرمی جدید دارید! قلم موهای خاک خورده د را انتخاب کنید، بافتنی را شروع کنید، هنرهای رزمی را امتحان کنید، یا حتی در کلاس زبان شرکت کنید. هر کاری که می‌خواهید و دوست دارید انجام دهید. این زمان شماست تا خود را به فردی بهتر از قبل تبدیل کنید. همچنین بهترین راه برای مشغول نگه داشتن ذهن و دوری از فردی است که قلب شما را شکسته است. هرچه زمان شما پر شود، بهتر و راحت‌تر می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

۹- وقت خود را با ورزش پر کنید

یکی از بهترین راه ها برای برگشتن از یک جدایی چیست؟ داشتن اندام عالی! اجازه ندهید این وضعیت غم انگیز شما را ناامید کند و وسوسه‌تان کند که پرخوری کنید. در عوض، به این موضوع به چشم فرصتی برای شکوفایی و تبدیل شدن به فرد بهتری نگاه کنید. علاوه بر این، قبلاً ثابت شده است که ورزش به شما کمک می‌کند تا هورمون‌هایی به نام اندورفین ترشح کنید که به طور طبیعی شما را شادتر می‌کند!

۱۰- به روزهای بد فکر کنید

اگرچه این مورد توصیه نمی‌شود، اما بسیار مفید است. اگر می‌خواهید به سرعت ادامه دهید، بهتر است به جای تمرکز روی خاطرات شیرین خود، به کارهای بدی که انجام داده یا نقص‌هایی که دارد فکر کنید. این به شما کمک می‌کند فکر کنید که به هر حال بدون او وضعیت بهتری دارید.
نکته مهم در اینجا این است که شما در چاه عمیق منفی بافی نیفتید. به یاد داشته باشید، هرگز در مورد آنچه در گذشته اتفاق افتاده است بیش از حد فکر نکنید، به خصوص اگر این یک تجربه ناخوشایند باشد. فقط کافی است خود را تقویت کنید و به خود یادآوری کنید که اکنون بسیار شادتر و بهتر از همیشه هستید.

۱۱- خود را به وعده غذای مورد علاقه‌تان دعوت کنید

پرخوری به هیچ عنوان خوب نیست، اما گاهی برای تغییر روحیه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین آن روز را تعطیل کنید و از رستوران‌های مورد علاقه خود دیدن کنید، غذاهای مورد علاقه خود را بخورید، و هر چند وقت یکبار از خوردن آن نترسید. چنین فردی شایسته احساس سیری و رضایت است. این شادی و رضایت می‌تواند در رابطه با غذا باشد.

۱۲- بیشتر با دوستان خود معاشرت کنید

بهترین راه دیگر برای غلبه بر جدایی این است که با دوستان خود معاشرت کنید. اگر شما را به بیرون دعوت کردند، آن را رد نکنید. چون بهترین دوستان به شما کمک می‌کنند، شما از اتاقتان بیرون بیایید و یک روز دوست داشتنی داشته باشید. اگر لازم است با دوستان سابق خود صحبت کنید و هر کاری برای دور کردن ذهن خود از مسئله منفی انجام دهید. تا زمانی که هنوز جوان هستید از روزهای خود لذت ببرید. 

۱۳- بپذیرید که برنامه های شما تغییر کرده است

پس از جدایی، ممکن است احساس کنید که برنامه ها و اهداف شما برای زندگی و آینده به هم ریخته است. اگر در یک رابطه متعهدانه با کسی بودید، ممکن است سعی کنید زمانی را که با آن شخص گذرانده اید به طور کامل فراموش کنید، اما ممکن است متوجه شوید که انجام این کار تقریبا غیرممکن است. ممکن است شما فقط دلتنگ آن شخص نباشید. همچنین ممکن است دلتان برای حیوانات خانگی، خانواده یا برنامه هایی که با هم داشتید تنگ شود.

با گذشت زمان، برنامه های جدیدی را به تنهایی یا با ارتباطات جدید در نظر بگیرید. برای مثال، ممکن است بتوانید به سفری بروید که می‌خواستید و شریک سابقتان نمی‌خواست به آن سفر کنید. ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید یا سرگرمی جدیدی را انتخاب کنید که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید.

۱۴- به احساسات خود احترام بگذارید

ممکن است پذیرفتن اینکه هنوز هم طرف مقابل را دوست دارید سخت به نظر برسد، اما نمی توانید با هم باشید. او ممکن است شما را دوست داشته باشند. با این حال، اغلب دلیلی وجود دارد که جدایی ها رخ می دهد. ممکن است جامعه باعث شود که باور کنید عشق باید برای غلبه بر هر مانعی کافی باشد. هر چقدر هم که بخواهید عشقی را که احساس می کنید کنار بگذارید، سعی کنید آن را بپذیرید. طبق مطالعات، سرکوب احساسات ممکن است باعث بدتر شدن احساس شما شود. عشق شما به طرف مقابل ممکن است ناپدید نشود، اما می توانید یاد بگیرید که بپذیرید که احساسات و واقعیت همیشه به هم مرتبط نیستند. ممکن است به جایی برسید که هنوز به آن شخص اهمیت می دهید و احساس راحتی می کنید که شریک زندگی او نیستید.

۱۵. به یاد داشته باشید که شما سزاوار عشق هستید

به یاد داشته باشید، بین کسی که شما را دوست دارد و کسی که با شما مهربان است تفاوت وجود دارد. فقط به این دلیل که آنها به متن های شما پاسخ می دهند، به این معنی نیست که شما را دوست دارند. آنها فقط از تنهایی شما تغذیه می کنند. اگر آنها شما را دوست داشته باشند، آن را با صراحت بیشتری نشان می دهند و شما آن را عمیق تر احساس خواهید کرد. اگر هر دو را ندارید، وقت آن رسیده است که پیوند را بشکنید و منتظر آن نباشید. به یاد داشته باشید، شما لایق کسی هستید که واقعاً شما را دوست داشته باشد.

چگونه یک نفر را فراموش کنیم

چگونه عشق را فراموش کنیم؟

پایان یک رابطه عاشقانه اغلب برای اشخاص مختلف سخت است و حتی باعث می‌شود زندگی شخص متوقف شود. شخصی که شکست عشقی را تجربه کرده است به اصطلاح در همه جا حضور دارد، سعی می‌کند کارهای روزمره‌اش را انجام دهد. اما ذهنش درگیر رابطه‌ایست که در واقع تمام شده است ولی همچنان در یاد آن شخص مانده است. راهکارهای متفاوتی برای فراموش کردن یک رابطه وجود دارد. تغییر محیط، مدیتیشن و مشغله زندگی از راه‌هایی است که می‌توان آن را امتحان کرد. در این مقاله پزشک خوب راهکارهایی را برای فراموشی یک رابطه و داشتن یک زندگی سالم‌تر و شادتر پیشنهاد می‌دهد.

رابطه‌تان را به کلی قطع کنید

اگر هنوز آن شخص را می‌بینید و یا در مورد فعالیت‌های او و کارهایی که انجام می‌دهد کنجکاو هستید، قطعا نمی‌توانید آن شخص را فراموش کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که در طول فعالیت‌های روزمره با این فرد برخورد نخواهید داشت. اگر به طور همزمان به فروشگاهی برای خرید می‌روید، یا از محل کار از یک مسیر مشترک به خانه بر می‌گردید، برنامه خود را کمی تغییر دهید تا به طور اتفاقی همدیگر را نبینید.
  • از اجتماعات و مهمانی‌هایی که می‌دانید او در آن حضور دارد خودداری کنید.
  • او را از شبکه‌های اجتماعی خود حذف کنید.

امروزه داشتن شبکه‌های مجازی فراموشی یک رابطه را برای ما تا حد قابل توجهی دشوار کرده است. حتی اگر به صورت حضوری آن شخص را ملاقات نکنید، دنبال کردن صفحه اجتماعی آن کار سختی نیست. سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی او را حذف کنید.

  • اطلاعات تماس او را از تلفن و حساب ایمیل خود پاک کنید.
  • حساب فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره را مسدود کنید.
  • برای جلوگیری از تماس ناخواسته اقدامات دیگری انجام دهید. در صورت لزوم، آدرس ایمیل خود را تغییر دهید.
  • از دوستانتان بخواهید که راجع به آن شخص با شما صحبت نکنند.

ممکن است که اتفاق جالبی برای شخص احساسی رخ داده باشد و دوست شما از شما بخواهد آن را با شما به اشتراک بگذارد. اگر دوست شما از جدایی شما باخبر نیست و یا اینکه از این قضیه با خبر است اما به طور تصادفی آن را فراموش کرده است، به او این قضیه را با خونسردی کامل یادآوری کنید و از او بخواهید که درباره موضوع دیگری با شما صحبت کند.

چیزهایی که شما را به یاد آن شخص می‌اندازد دور بیاندازید

زندگی خود را از خاطرات دردناکی که شما را یاد آن شخص می‌اندازد پاک کنید. حذف چیزهایی که شما را یاد آن شخص می‌اندازد به شما کمک می‌کند که سریع‌تر او را فراموش کنید.

  • اگر تحمل این را ندارید که از شر این وسایل خلاص شوید، از یکی از دوستانتان بخواهید که آن‌ها را برای حداقل ۶ ماه پیش خود نگه دارند.
  • فیلم‌ها، موزیک و عکس‌های مشترکتان را دور بیاندازید. به جای موزیک‌های مشترک از آهنگ‌هایی استفاده کنید که به شما انرژی می‌دهد و اعتماد به نفس را به شما باز می‌گرداند.

طلاق عاطفی چیست و چه نشانه هایی دارد؟ علل و درمان

فراموشی رابطه

اجازه ندهید میل به انتقام زندگی شما را مختل کند

تمایل به انتقام گرفتن از شخصی (مثلا سعی کنید در او احساس حسادت را برانگیزید.) به این معنی است که شما هنوز به آن شخص فکر می‌کنید. اگر به انتقام جویی فکر می‌کنید هرگز نمی‌توانید آن شخص را فراموش کنید. بنابراین سعی کنید دیدگاهتان را تغییر دهید و او را فراموش کنید.

  • اگر به قدرت بالاتر، کارما یا نوعی عدالت کیهانی اعتقاد دارید، می‌توانید باور داشته باشید که کارما همه چیز را جبران خواهد کرد.
  • اگر به کارما اعتقاد ندارید این قضیه را بپذیرید که زندگی همیشه عادلانه با ما برخورد نمی‌کند.
  • جمله قدیمی جورج هربرت را بخاطر بسپارید: “خوب زیستن بهترین انتقام است.”
  • برای بیان احساسات خود وقت بگذارید.

اگر همه چیز را امتحان کرده‌اید ولی همچنان به آن شخص فکر می‌کنید، رویکرد جدیدی را امتحان کنید. مدت زمانی را در روز (مثلا یک یا دو ساعت) کنار بگذارید و سعی کنید تمام احساسات خود را درباره آنچه که اتفاق افتاده است یادداشت کنید. وقتی تمام شد آن را در جایی بگذارید. دفعه دیگر که به آن شخص فکر کردید به خود بگویید “نه من قبلا راجع به این شخص احساساتم را نوشتم. بار دیگر با این کار وقتم را تلف نخواهم کرد.”

مطلب کاربردی: چرا در رابطه سمی می مانیم؟ ۱۷ دلیل ترک نکردن رابطه سمی

خود را مشغول انجام کارهای دیگر کنید

خوشبختانه شما می‌توانید افکار خود را تا حدی کنترل کنید. اگر نمی‌خواهید به چیزی فکر کنید، مجبور نیستید. خود را با مدرسه، محل کار یا پروژه‌ای مشغول کنید که ذهن شما را متمرکز نگه دارد. وقتی ذهن مشغولی دارید طبیعتا کمتر به آن شخص فکر خواهید کرد.

برای مدتی موسیقی و فیلم‌های احساسی نگاه نکنید

تلاش برای فراموشی یک رابطه شامل تغییرات خلقی و افسردگی است. در حال حاضر ممکن است فکر کنید که در آسیب‌پذیرترین حالت ممکن هستید. بهتر است از محرک‌های بیرونی مانند فیلم و موسیقی احساسی دوری کنید. سعی کنید موزیک‌های شاد را گوش دهید و فیلم‌های کمدی ببینید.

برای خودتان ارزش قائل باشید

باید این را بپذیرید که آن شخص برای شما مناسب نبوده است. تمام شدن یک رابطه یا مناسب نبودن یک شخص برای شما به معنای بی ارزش بودنتان نیست. با ارزش دادن به خود و احاطه کردن خود با انسان‌هایی که برای شما ارزش قائل می‌شوند بهتر می‌توانید آن شخص را فراموش کنید.

علایق خود را دنبال کنید

کاری را انجام دهید که همیشه می‌خواستید انجامش دهید. این امر در فراموشی یک رابطه تا حد قابل توجهی موثر است. کاری که انجام می‌دهید باید جز کارهایی باشد که به آن بسیار علاقه دارید. به طوری که کامل شما را جذب کند و در زمانیکه آن کار را انجام می‌دهید به هیچ چیز جز آن فکر نکنید. تسلط بر مهارت جدید و یاد گرفتن یک کار جدید باعث می‌شود تا احساس خوبی داشته باشید. این کار باعث می‌شود که حتی به درجه‌ای برسید که با چیزهای جدید که یاد گرفته‌اید، شخص احساسی را بسیار ناچیز در نظر بگیرید. سعی کنید اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید.

غذاهای سالم بخورید و ورزش کنید

شکست عشقی می‌تواند باعث شود تا مدت طولانی را به خانه نشینی و خوردن غذاهایی که ارزش غذایی ندارند، بپردازید. خوردن غذای سالم و ورزش در این دوران می‌تواند به شما انرژی مثبت دهد و اعتماد به نفس را در این دوره بهبود بخشد.

  • رژیم غذایی و خوردن غذاهای حاوی سبزیجات، میوه، غلات و گوشت بدون چربی در این دوره بسیار مهم است.
  • ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. پیاده‌روی، شنا، دویدن و رقصیدن می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر وقت زیادی برای ورزش ندارید سعی کنید زمان کمی از روز را صرف ورزش کنید.
  • با خانواده و دوستان بیشتر در ارتباط باشید.

بهترین راه برای مشغول نگه داشتن ذهن و مثبت بودن این است که خود را با افرادی که برای شما ارزش قائل هستند و واقعاً به شما اهمیت می‌دهند، احاطه کنید.

مطلب مرتبط: رابطه لانگ دیستنس چیست؟ مزایا، معایب، چالش ها و حفظ رابطه از راه دور

به خودتان زمان دهید

مغز انسان به طرز شگفت انگیزی به همه چیز عادت می‌کند. ضرب المثل قدیمی “زمان همه زخم‌ها را درمان می‌کند” معمولا درست است. به طور طبیعی، مغز شروع به تمرکز بر زمان حال می‌کند، گذشته را فراموش می‌کند و غالباً آن را متناسب با نظر خود اصلاح می‌کند. بنابراین اگر چند هفته از جدایی گذشته است، صبور باشید. این موارد زمان بر است.

کلام پایانی

شکستن قلب انسان یک امر طبیعی در روابط است. از دست دادن کسی که دوستش دارید امری است که ممکن است برای هر کس پیش بیاید. به همین دلیل احساسات و تجربیات همه می‌آیند و می‌روند. به جای داشتن احساسات ناخوشایند، از آن‌ها به خاطر اینکه بخشی از گذشته شما هستند تشکر کنید. این موضوع را مدیریت کنید تا از زندگی خود در استقبال از فصل جدید که رنگارنگ‌تر و لذت بخش‌تر است، استفاده کنید.

سوالات متداول 

آیا شروع یک رابطه جدید می‌تواند منجر به فراموشی رابطه قبلی شود؟
بخی افراد می‌خواهند با ورود به یک رابطه جدید، فرد قبلی را فراموش کنند. این یک تصمیم اشتباه است که می‌تواند عواقب بسیار بدی را در پی داشته باشد. در واقع این کار مثل تکیه دادن به یک جعبه تو خالی است. 

بعد از اتمام یک رابطه، چقدر طول می‌کشد تا دو طرف همدیگر را فراموش کنند؟
بعد از اتمام رابطه مدت زمان فراموشی به طرفین بستگی دارد. فراموش کردن یک فرد مراحلی دارد که با پشت سر گذاشتن آن‌ها می‌توانید فراموش کنید: مرحله شوکه شدن فرد، خشمگین شدن، افسردگی، پذیرفتن، بهبود. 

آیا می‌توان به سرعت کسی را که دوست داشته‌اید، فراموش کنید؟
برای فراموشی نباید عجله داشته باشید، به ذهن و قلب خود فرصت بدهید. همانطور که اثبات عشق به زمان نیاز دارد، قطعا فراموش کردن آن هم به زمان نیاز خواهد داشت.  

آیا ممکن است بعد از فراموشی، دوباره رابطه قبل تکرار شود؟
اگر قصد دارید به کلی این رابطه را فراموش کنید، نباید حتی یک درصد امید به شروع مجدد آن داشته باشید. امید داشتن می‌تواند مانع اصلی فراموشی رابطه باشد. 

 دلیل پایان یک رابطه عاشقانه چه می‌تواند باشد؟
مشکلات کاری، عاطفی، جنسی، جسمی و…. می‌تواند در بسیاری از مواقع یک دلیل محکم برای اتمام روابط عاشقانه باشد.

منبع: betterhelp, wikihow


در ادامه می‌توانید از بهترین مشاوران فردی در پزشک خوب به صورت اینترنتی نوبت بگیرید.

لیست روانشناس‌های پزشک خوب