فهرست مقاله

سکس چیست؟

سکس یا رابطه زناشویی فعالیتی است که یک، دو یا چند نفر در آن شرکت می‌کنند و باعث می‌شود آن‌ها احساس برانگیختگی (هیجانی جنسی) داشته باشند. سکس شامل دست زدن به اندام، لمس اندام تناسلی است. اغلب وقتی مردم در مورد رابطه جنسی و اموزش سکس صحبت می‌کنند، در مورد رابطه جنسی یا رابطه جنسی دخول صحبت می‌کنند. فعالیت جنسی باید برای همه افراد لذت بخش و با رضایت باشد. این بدان معنی است که همه باید در مورد آنچه که در ابتدای فعالیت با آن راحت هستند صحبت کنند. اگر یکی از زوجین تمایلی به ادامه دادن آن نداشته باشد باید رابطه زناشویی در همان جا متوقف شود.

تاثیرات افسردگی بر رابطه جنسی

انواع مختلف رابطه جنسی

روابط جنسی انواع مختلفی دارند که هرکسی با توجه به علایق خود یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کند. در ادامه اطلاعات کاملی در رابطه با آموزش سکس و روابط جنسی به دست خواهید آورد. 

  • رابطه جنسی واژینال
    رابطه جنسی واژینال زمانی است که آلت تناسلی به داخل واژن وارد واژن می‌شود یا دو واژن به هم ساییده می‌شوند.
  • رابطه جنسی دهانی
    به آن “سکس دهانی” می گویند. از دهان برای تحریک یا لذت بخشیدن به اندام تناسلی استفاده می‌شود. این کار را می توان با لیسیدن، بوسیدن یا مکیدن انجام داد.
  • رابطه جنسی مقعدی
    آلت تناسلی یا اسباب بازی جنسی به داخل مقعد (باسن) وارد می‌شود. 
  • لمس
    از دست‌ها یا سایر قسمت‌های بدن برای ایجاد یک حس جنسی استفاده می‌شود. لمس می‌تواند شامل تحریک نوک پستان، در آغوش گرفتن، بوسیدن یا مالیدن و نوازش اندام تناسلی یا سایر قسمت‌های بدن باشد. 
  • انگشت گذاری یا کار با دست
    انگشت گذاری استفاده از انگشتان برای تحریک کلیتوریس یا قرار دادن انگشتان در واژن یا قرار دادن انگشتان در مقعد برای ایجاد احساسات جنسی است. یک کار دستی استفاده از دست برای تحریک آلت تناسلی است.
  • خودارضایی
    دست زدن به اعضای بدن خود برای ایجاد لذت جنسی، خودارضایی نام دارد. این کار را می‌توان به تنهایی یا همزمان با شخص دیگری انجام داد. از اسباب بازی‌های جنسی می‌توان در طول خودارضایی استفاده کرد. از جمله ویبراتور، دیلدو، اسباب بازی مقعدی و غیره.
  • رابطه جنسی تلفنی/ویدئویی
    صحبت کردن، معاشقه کردن و به اشتراک گذاری تصاویر با شخصی به صورت آنلاین یا از طریق تلفن برای ایجاد تحریک یا هیجان جنسی را رابطه جنسی تلفنی می‌گویند.

مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

آموزش سکس

رابطه جنسی واژینال چیست؟

در حین سکس واژینال یا Sexual intercourse (یا عنوان کلی رابطه جنسی)، آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن وارد می‌شود. اگر فیلم های پورنوگرافی تماشا کرده باشید، ممکن است تصور غیر واقعی ای از رابطه جنسی داشته باشید. هیچ روش تنها و یکتای صحیحی برای داشتن رابطه جنسی از طریق واژن وجود ندارد. رابطه جنسی می‌تواند یک تجربه بسیار ملایم و صمیمی یا یک تجربه پرشور و ماجراجویانه باشد.  شما می‌توانید رابطه جنسی را هرطور که خودتان و همسرتان دوست دارید، تجربه کنید.

تاثیر الکل بر رابطه جنسی چیست؟

چگونه سکس کنیم؟

  1. بفهمید که آیا شخص می خواهد رابطه جنسی داشته باشد: این مهمترین بخش در مورد یک تجربه جنسی خوب است. اگر یکی از شرکا روحیه نداشته باشد یا تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد، می تواند منجر به ترش شدن کل روند شود.
  2. آماده باشید: رابطه جنسی چیز شگفت انگیزی است. لذت بخش است و به شما احساس شادی می دهد. جای تعجب نیست که ما تنها گونه ای هستیم که رابطه جنسی را برای لذت و نه صرفاً تولید مثل انجام می دهیم. اما با این همه سرگرمی، مشکلاتی مانند بارداری ناخواسته، بیماری های مقاربتی و شکست های عاطفی نیز به وجود می آید. بنابراین آماده بودن بهترین گزینه شماست.
  3. مکان را انتخاب کنید و حال و هوا را تنظیم کنید: سکس یک عمل صمیمی است، بنابراین جایی را انتخاب کنید که هر دوی شما در آن راحت باشید، به خصوص اگر بار اول باشد. مکانی را انتخاب کنید که خصوصی باشد و مکانی راحت برای داشتن رابطه جنسی داشته باشد.
  4. با ملایمت به فرد نزدیک شوید: زیاد صحبت کردن یا فشار آوردن به رابطه جنسی یکی از بزرگترین موانع است. به طرف مقابل نیز اجازه دهید تا احساسات خود را بیان کند. قطعاً باید نشان دهید که به صمیمیت فیزیکی علاقه مند هستید، اما اگر احساس می کنید طرف مقابل شما را متقابل نمی کند، از آن عقب نشینی کنید. رابطه جنسی باید یک انتخاب باشد.
  5. بوسه و نوازش انجام دهید: اولین قدم برای صمیمیت فیزیکی، بوسیدن است. نزدیک بودن، بوسیدن، لمس کردن و نوازش شریک زندگی خود به تحریک مناطق تناسلی او کمک می کند که منجر به رابطه جنسی لذت بخش تر می شود. همچنین منجر به احساس نزدیکی و امنیت دو احساس قوی‌تر می‌شود.
  6. پیش نوازی زیاد داشته باشید: اینجاست که می توانید لباس هایتان را درآورید یا از شریکتان بخواهید لباستان را در بیاورید. پیش نوازی، همانطور که از نامش پیداست، کاری است که قبل از رابطه جنسی انجام می دهید. این شامل نوازش، بوسیدن، تحریک نواحی تناسلی شریک زندگی شما و همچنین رابطه جنسی دهانی است. نکته برای مردان: زنان می توانند چندین بار به ارگاسم برسند، پس از این مرحله تمام استفاده را بکنید.
  7. انتخاب لحظه مناسب: لحظه مناسب برای داشتن رابطه جنسی دخول معمولا احساس می شود و اغلب دو طرفه است. لحظه ای را انتخاب کنید که شریک زندگی شما واقعاً می خواهد به مرحله بعدی برود. در برخی موارد، پرسیدن اینکه آیا طرف مقابل آماده است یا بیشتر می خواهد، راه خوبی برای دانستن زمان آن است.
  8. دخول: این موضوع پر هیاهوترین قسمت در مورد رابطه جنسی است و اغلب اعتقاد بر این است که تنها چیزی است که در طول آن اتفاق می افتد. اما چیزی بیشتر از حقیقت وجود ندارد. در این مرحله آلت تناسلی به داخل واژن وارد می شود.
  9. معاشقه: هنگامی که دخول اولیه کامل شد، می‌توانید پوزیشن رابطه جنسی را انتخاب کنید، اما هر دوی شما راحت هستید. آقایان، مطمئن شوید که آلت تناسلی خود را با حرکات موزون به داخل واژن او فشار دهید و این کار را از باسن انجام دهید.
  10. ارگاسم: زمانی که هر دو به اوج رسیدید یا رابطه جنسی در شرف از بین رفتن است، به احتمال زیاد هر دو در حالت اوج لذت خواهید بود. به خودتان اجازه دهید تا زمانی که نیاز دارید در آن حالت باشید. به یاد داشته باشید این مرحله ای است که می توانید انتخاب کنید همدیگر را در آغوش بگیرید یا به سادگی در کنار هم باشید. اجازه دهید بدن شما به حالت عادی خود بازگردد.

همچنین بخوانید: نشانه های برانگیختگی زنان؛ نشانه های تمایل به رابطه در زنان

پیش نوازی چیست؟

پیش نوازی یا Foreplay یا make love کمک می‌کند تا هر دو فرد از لحاظ جنسی تحریک شده و آماده رابطه جنسی واژینال باشند. پیش نوازی می‌تواند شامل بوسیدن، نوازش، مالش، لمس یا سکس دهانی باشد. پیش نوازی باید برای هر دو شریک زندگی لذت بخش باشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند تنها به پیش نوازی ادامه دهند و رابطه جنسی نداشته باشند.

اگر هر دو طرف مایل به رابطه جنسی از طریق واژن هستید، هرچه هر دو بیشتر تحریک شوید، ورود آلت تناسلی به واژن راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود. لازم است بدانید که هنگامی که واژن شروع به مرطوب شدن می‌کند و آلت تناسلی به نعوظ (حالتی که طی آن بافت‌های نعوظی در آلت پر از خون گشته و این اندام حالت سفت به خود می‌گیرد تا آماده دخول شود) می‌رسد، آماده رابطه جنسی هستید.

پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.

مشاهده لیست مقالات

نکات کلی رابطه جنسی

  • در حین سکس یا رابطه جنسی واژینال آلت تناسلی مرد به داخل واژن می‌رود.
  • پیش نوازی مهم است. هم شما را تحریک جنسی می‌کند و هم آماده می‌کند تا رابطه جنسی برای هر دو شریک زندگی لذت بخش تر شود.
  • داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم، شما و همسرتان را در معرض خطر بارداری و عفونت های مقاربتی  (STI)از جمله  HIV قرار می‌دهد.
  • کاندوم بهترین نوع محافظت در برابر بارداری بدون برنامه ریزی و STI است.
  • برای اینکه کاندوم ها به طور  موثر کارکنند، لازم است قبل از لمس آلت تناسلی مرد با واژن، گذاشته شوند.
  • بحث در مورد رابطه جنسی ایمن قسمت مهمی در رابطه جنسی است.

شما ممکن است برای اولین بار در فکر رابطه جنسی باشید و مطمئن نباشید که از کجا باید شروع کنید. یا شاید می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی داشتن رابطه جنسی لذت بخش و ایمن اموزش سکس اطلاعات کسب کنید. وضعیت شما هرچه باشد، پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد رابطه جنسی واژینال را در اینجا خواهید یافت. در این مطلب به آموزش کامل سکس و رابطه جنسی شامل چگونگی پیش نوازی، استفاده از مواد روان کننده و کاندوم، پوزیشن های جنسی و چگونگی رسیدن به سکس ایده آل و ارگاسم می‌پردازیم.

مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

۶ پوزیشن جنسی برای افراد مبتدی

برای داشتن رابطه جنسی شگفت انگیز، نیازی به انعطاف پذیری دیوانه کننده یا انجام حرکات آکروباتیک با شریک خود ندارید.
Stefani Goerlich، LMSW، یک درمانگر جنسی معتبر و نویسنده کتاب The Leather Couch: Clinical Practice with Kinky Clients، می‌گوید: رابطه جنسی فقط مربوط به آنچه بین بدن ما اتفاق می‌افتد نیست، بخش بزرگی از تجربه اتفاقی است. به عبارت دیگر، فضایی که برای خود و شرکایمان ایجاد می‌کنیم ترکیب عناصر محاوره‌ای وابسته به عشق شهوانی، ایفای نقش، مسخره کردن، لباس زیر زنانه و… می‌تواند رابطه جنسی را برای همه افراد درگیر لذت بخش کند.

گورلیچ می‌افزاید: در حالی که گاهی تلاش برای انجام حرکات پیشرفته می‌تواند رابطه جنسی را برای برخی داغ‌تر کند، اما می‌تواند به عنوان حواس پرتی نیز عمل کند. تلاش برای تکرار پوزیشن‌های سخت که در فیلم‌های پورنو یا راهنمای شهوانی می‌بینید، می‌تواند باعث حواس‌پرتی یا حتی گیج‌کننده شود که شما را از لحظه بیرون می‌کشد و لذت و حس ارتباط را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: اعتیاد به پورن؛ شناسایی علائم، عوارض و ترک اعتیاد به پورنوگرافی

تمرکز بر موقعیت‌های جنسی آسان‌تر به شما امکان می‌دهد در لحظه زندگی کنید. می‌تواند این احساسات ارگاسمیک را افزایش دهد. گورلیچ می‌گوید: «وقتی همه چیز را ساده نگه می‌داریم، می‌توانیم لحظه را کامل‌تر تجربه کنیم و عمیق‌تر با شرکای خود ارتباط برقرار کنیم. ما می‌توانیم حضور خود را حفظ کنیم، بدون اینکه فکر کنیم در چه موقعیتی باید بپیچیم، یا به آن گرفتگی پایمان فکر کنیم، یا نگران باشیم که از تخت بیرون می‌رویم.» می دانی که آنجا بوده ای. پس وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، پوزیشن‌های جنسی آسان چندان بد به نظر نمی رسد. در ادامه با چند پوزیشن مبتدی آشنا خواهید شد:

۱- میشنری یا کلاسیک

نحوه انجام: برای پوریشن میشنری، به پشت دراز بکشید در حالی که شریک زندگیتان به صورت رو به پایین روی شما دراز کشیده و در این حالت وارد شما می‌شود.
یک پوزیشن کلاسیک واقعی و میشنرییک موقعیت جنسی عالی است. در این شرایط شما می‌توانید تغییرات جزئی، مانند تغییر زاویه پاهایتان، یا حرکت متفاوت باسن ایجاد کنید تا رابطه لذت‌بخش‌تر شود.

 Missionary

۲- دختر گاوچران

نحوه انجام: خود را روی آلت تناسلی یا او پایین بیاورید. راحت به جلو خم شوید تا آن‌ها را ببوسید، سینه‌اش را فشار دهید و در حالی که بالا و پایین می‌پرید، ران‌هایشان را بالا و پایین بکشید. می‌توانید با تکیه دادن به پشت و نگه داشتن خود بر روی ران مقداری از وزن خود را از روی لگن بیندازید.
در این موقعیت، شما می‌توانید کنترل سرعت و شدت نفوذ را در دست بگیرید. همچنین می‌توانید با گشاد کردن زانوها یا نزدیک‌تر کردن آن‌ها به بدن شریک زندگی‌تان برای احساسات مختلف، اوضاع را تغییر دهید.

Cowgirl

۳- کمک دختر گاوچران

نحوه انجام: با این گزینه، پوزیشن دختر گاوچران سنتی را تغییر دهید. با زانو زدن در بالای شریک زندگی خود شروع کنید، سینه او را فشار دهید و روی ران‌ها به بالا و پایین بلغزید. اما با این وضعیت، شریک زندگی شما با تحمل مقداری از وزن شما و گرفتن باسن یا ران‌های شما در حالی که برای پاسخ به هر فشاری بالا می‌روند، به شما کمک می‌کند.

این پوزیشن رابطه جنسی، فشار کمتری به پاهای شما وارد می‌کند و اوج‌گیری را آسان‌تر می‌کند. اگر با یک پسر هستید، پوزیشن‌های جنسی اوج زن را به تاخیر می اندازد. سعی کنید بین رانش‌های کم عمق و عمیق جابجا شوید تا ببینید که چگونه حرکت واژن و کلیشه شما را متفاوت تحریک می‌کند.

Cowgirl's Helper

۴- قاشقی

نحوه انجام: هر دوی شما به پهلو دراز بکشید، رو به یک جهت. شما زانوهای خود را کمی بالا می‌آورید در حالی که شریک زندگی شما از پشت لگن به بالا می لغزد و از پشت وارد شما می‌شود.
برای سکس صبحگاهی هیچ موقعیتی بهتر از این نیست. پوزیشن قاشقی ساده و در عین حال موثر قطعاً یکی از مواردی است که باید در نظر خود داشته باشید. این امکان تماس پوست به پوست، زاویه نفوذ شگفت انگیز و در آغوش گرفتن را فراهم می‌کند. به علاوه، شریک زندگی شما به راحتی می‌تواند به اطراف خود دست پیدا کند و به کلیشه شما عشق بیشتری بدهد.

Spoon

۵- داگی افقی

نحوه انجام: این موقعیت یک حالت کلاسیک (سبک سگی) دارد. به سادگی رو به پایین روی تخت دراز بکشید، پاها را صاف و باسن را کمی بلند کنید. از شریکتان بخواهید از این موقعیت وارد شما شود.
این پوزیشن سکس به شما امکان می‌دهد استراحت کنید و از سواری لذت ببرید. همچنین می‌توانید باسن خود را بچرخانید تا حس جدیدی برای همسرتان ایجاد کنید. در این مدل شریک زندگی شما به راحتی به کلیت شما دسترسی دارد. 

چگونه: شریک زندگی شما روی یک صندلی یا لبه تخت می نشیند. تو با آنها روبرو می شوی، روی دامانشان می نشینی.

Flatiron

۶- رو در رو

این موقعیت شما را نزدیک به شریک زندگی خود قرار می‌دهد که می‌تواند فوق العاده جذاب باشد. به علاوه، شما می‌توانید زاویه و عمق رابطه را کنترل کنید. نشستن به حفظ انرژی کمک می‌کند در حالی که در این موقعیت هستید، سعی کنید بدن شریک زندگی خود را با دستان خود لمس کنید.

faceoff

مطلب مرتبط: فانتزی جنسی چیست و آیا طبیعی است؟ انواع خیال پردازی جنسی

در حین رابطه چکار کنیم؟

این سوال بسیاری از افراد است که در حین رابطه چکار کنیم؟ چه رفتارهایی باید در طوط رابطه جنسی داشت؟ در اینجا به کارهایی اشاره می کنیم که می توانید در حین رابطه انجام دهید:

  1. حفظ تماس چشمی: ممکن است در ابتدا از احساس صمیمیت زیاد احساس خوبی نکنید، اما اگر آن چند ثانیه اول را پشت سر بگذارید، خیره شدن متقابل احساسات شدیدی را بر می انگیزد که به لذت فیزیکی منجر می شود.
  2. پوزیشن خود را تغییر دهید: اگر می خواهید در حین رابطه، پوزیشن خود را تغییر دهید، از صحبت کردن نترسید یا به سادگی آن را انجام دهید. یک بالش بردارید تا لگن خود را بالا بیاورید، یا شما به زیر بروید. بیشتر افراد از اعتماد به نفس شما قدردانی خواهند کرد.
  3. از خودتان لذت ببرید: علی‌رغم آنچه بسیاری تصور می‌کنند، اگر در حین رابطه جنسی، کلیتوریس خود را مالش دهید، احتمالاً شریک زندگی شما ناراحت نخواهد شد. اگر از چیزی لذت می برید با رضایت طرف مقابل آن را انجام دهید. در هر صورت، ممکن است او را تشویق کنید که از شما پیروی کند.
  4. از تخیل خود استفاده کنید: شما همیشه مجبور نیستید در اتاق خواب رابطه جنسی داشته باشید، حتی اگر بچه دارید. از تخیل خود و فانتزی های شریکتان برای تنوع در حین رابطه استفاده کنید.
  5. در لحظه باشید: مغز ما مراکز کنترل لذت ماست. در حالی که در حال انجام رابطه جنسی هستید، سعی کنید هر عملی را که در حال انجام است در ذهن خود تصور کنید. ذهن خود را با انگشتان، دهان و سایر اعضای بدن خود متصل کنید تا آگاهی خود را از احساسات شگفت انگیزی که در بدن شما وجود دارد افزایش دهید.

رزرو نوبت از بهترین سکس تراپیست ها در سراسر ایران

مشاهده لیست مقالات

نکات مهم در اولین رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی یا رابطه زناشویی برای اولین بار برای بسیاری از ما لحظه مهمی است. می‌تواند شما را به دنیای کاملا جدیدی باز کند، شما را به شریک زندگی خود نزدیک‌تر کند و درک عمیق‌تری از بدن خود به شما بدهد. با این حال، این چیزی نیست که به سادگی وارد آن شویم. برای اینکه این تجربه برای شما و همسرتان بهتر و بدون درد باشد، مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

  1. صحبت در مورد آن
    چه با یک خواهر یا برادر بزرگتر، دوست یا پزشک و.. با فردی بالغ و با تجربه در مورد تصمیم خود صحبت کنید. مطمئنا، ممکن است در حال حاضر از آن مطمئن باشید، اما صحبت کردن با صدای بلند می‌تواند به پردازش تصمیم در سطح عمیق‌تری کمک کند. ممکن است کمی شما را بترساند و حتی سوالاتی را مطرح کند که هنوز به آن‌ها فکر نکرده بودید. اشکالی ندارد، وقتی راه حل‌ها را پیدا کردید و از موانع عبور کردید بیشتر آماده خواهید شد.
  2.  آماده باشید
    اگر کسی به شما گفته است که نیازی به تهیه چیزی ندارید و همه چیز به طور طبیعی به سراغ شما می‌آید اشتباه می‌کند. همه ما می‌توانیم با کمی آمادگی این کار را انجام دهیم، بنابراین در شرایطی که ممکن است پیش بیاید غافلگیر نشویم. در مورد آمیزش جنسی، روش‌های محافظت، بیماری‌های مقاربتی، اندام‌های جنسی و مناطق اروژنی مطالعه کنید. سپس، مطمئن شوید که همه چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید مانند کاندوم و روان کننده‌ها را دارید. اگر مطمئن نیستید بهترین کار را انجام می‌دهند، می‌توانید چند نوع آن را در هر داروخانه‌ای انتخاب کنید. 
  3. رضایت را درک کنید
    مهم‌ترین بخش درباره اولین رابطه جنسی ، آخرین بار یا هر زمان دیگری میزان رضایت است. باید شفاهی و مشتاقانه باشد. اجازه ندهید کسی چیز دیگری به شما بگوید. افرادی هستند که سعی می‌کنند آن را کم اهمیت جلوه دهند یا در مورد آن شوخی کنند. اگر در هر لحظه احساس ناامنی کردید، در تصمیم خود تجدید نظر کنید. نه به معنای نه، توقف یعنی توقف، مطمئن شوید که شریک زندگی شما آن را درک کرده و به آن احترام می گذارد.
  4. ایجاد اعتماد
    ممکن است فکر کنید که تا آخر عمر با شریک زندگی خود خواهید بود یا ممکن است بدانید که داشتن رابطه جنسی با او فقط یک بار است. با این حال، وقتی صحبت از سلامت جسمی و روانی شما می‌شود، دانستن اینکه می‌توانید به این شخص اعتماد کنید، ممکن است تجربه را برای شما بسیار بهتر و ایمن‌تر کند. آخرین باری که آزمایش بیماری‌های مقاربتی انجام دادید، آیا آزمایش هر یک از آنها مثبت بوده است و آیا برای آن درمان شده‌اید. شما همچنین باید همین موارد را از شریک زندگی خود بپرسید. این که آیا بخواهید در مورد اولین بار بودنتان به آنها بگویید کاملاً تماس شماست. می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بیشتر مراقب باشند و ممکن است در صورت خونریزی (که ممکن است اتفاق بیفتد) شوکه نشوند. با آنها در مورد انتظارات آنها صحبت کنید، همچنین انتظارات خود را مطرح کنید. مطمئن شوید که در همان صفحه هستید.
  5. از عشق بازی لذت ببرید
    ممکن است عصبی باشید و فقط بخواهید اولین بار خود را به پایان برسانید، اما وقت خود را به عشق بازی اختصاص دهید. زنان ممکن است مدتی طول بکشد تا برانگیخته شوند، که منجر به روان شدن طبیعی واژن می‌شود. اگر روغن کاری کافی وجود داشته باشد، اولین بار شما بسیار نرمتر خواهد بود. بدون روانکاری، ممکن است ناراحتی و درد را تجربه کنید و حتی ممکن است باعث بریدگی یا پارگی کوچک در واژن به دلیل اصطکاک شود.
  6. هیچ حرکات آکروباتیکی را امتحان نکنید
    ممکن است وسوسه شوید که با برخی از پوزیشن‌ها و ترفندهای سکسی شریک زندگی خود را تحت تأثیر قرار دهید. اگر انعطاف پذیر هستید و تناسب اندام دارید، ممکن است حتی به راحتی به سراغ شما بیایند. اما تا زمانی که آن را امتحان نکنید، نمی‌دانید واقعاً چه احساسی خواهید داشت. 
  7. بهداشت را به خاطر بسپارید
    بهتر است از قبل ناخن‌های خود را کوتاه کنید. قبل از شروع، دست‌های خود را به درستی بشویید. برای هر فعالیت جنسی از کاندوم جدید استفاده کنید، حتی اگر انزال ندارید. زنان باید قبل و بلافاصله بعد از رابطه جنسی ادرار کنند تا احتمال عفونت ادراری کاهش یابد. نوازش کردن را می‌توان یک دقیقه به تعویق انداخت. مردان باید ۱۵ دقیقه بعد از نزدیکی صبر کنند تا ادرار کنند. پس از اتمام کار، مایعات بدن را با یک حوله یا دستمال مرطوب تمیز کنید.

برای حل مشکلات جنسی به کدام متخصص مراجعه کنم؟

میل جنسی چیست و از کجا می‌آید؟

میل جنسی، در واقع تمایل به داشتن رابطه جنسی است. هورمون‌ها، سطح استرس و سلامت جسمی و روانی همگی بر میل جنسی تأثیر می‌گذارند. شرکای عاشقانه، خانواده، دوستان، جامعه، و مذهب ما ممکن است بر احساسات ما نسبت به رابطه جنسی و لذت تأثیر بگذارند و این می‌تواند در طول زندگی ما متفاوت باشد. برخی از داروهایی که می‌توانند میل جنسی را با کاهش میل جنسی یا به تاخیر انداختن ارگاسم تحت تاثیر قرار دهند عبارتند از:

  • آنتی کولینرژیک‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به ریه ها، مثانه، روده، تهوع/استفراغ استفاده می‌شوند.
  • درمان هورمونی
  • داروهایی برای درمان فشار خون بالا
  • داروهای سلامت روان، مانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)

 تحقیقات ارتباط مستقیمی بین کنترل بارداری هورمونی و میل جنسی نشان نمی‌دهد. با این حال، سلامت جنسی یک مقوله کاملا پیچیده است. اگر احساس می‌کنید که دارویی که مصرف می‌کنید و ممکن است بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، با پزشک در رابطه با مصرف این دارو مشورت کنید.

انواع قرص های ضدبارداری و عوارض آنها

آموزش رابطه جنسی

لذت جنسی و ارگاسم

لذت جنسی به یک روش مشخص تعریف نمی‌شود. خیلی چیزها می‌توانند در رابطه جنسی لذت و رضایت را به همراه داشته باشند. ارگاسم یک هیجان شدید جنسی است. این یکی از راه‌های رسیدن به لذت جنسی است. افرادی که آلت تناسلی دارند وقتی آلت تناسلی سفت و بزرگ می‌شود، ارگاسم را تجربه می‌کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که میل به رابطه جنسی و ترشح هورمون در بدن وجود دارد. انزال معمولا در هنگام ارگاسم اتفاق می‌افتد. معمولا زنان زمانی ارگاسم را تجربه می‌کنند که کلیتوریس (و گاهی اوقات لابیای داخلی و خارجی) تحریک شده و متورم می‌شود. البته ارضای زنان صرفا محدود به کلیتوریس نیست و برخی از آنها با دخول واژینال نیز ارضا می شوند.

چرا زنان سخت تر به ارگاسم میرسند؟

دقیقاً مانند آلت تناسلی، کلیتوریس دارای مقدار زیادی رگ‌های عصبی است. با لمس و ماساژ این مناطق، سیگنال‌هایی در بدن به اعصاب سرازیر می‌شوند. این می‌تواند احساسات لذت بخشی را به سراسر بدن منتقل کند. درک آناتومی خود و همسرتان بسیار مهم است تا هر دوی شما بیشترین لذت را در طول رابطه جنسی تجربه کنید.

ارتباط نیز حیاتی است. آنچه برای شما خوب است ممکن است برای شخص دیگری احساس خوبی نداشته باشد. با شریک زندگی خود در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و دوست ندارید صحبت کنید. سعی کنید نقاط لذت بخش بدن را لمس کنید و آن‌ها را کشف کنید، افزایش ارتباطات صمیمیت را نیز افزایش می‌دهد. خودارضایی راه دیگری است که ممکن است به شما در درک بهترین تکنیک‌ها برای تجربه لذت جنسی کمک کند.

مطالعه بیشتر: روابط زناشویی چیست؟

چه موقع باید کاندوم را قرار دهیم؟

پس از تحریک و آمادگی برای انجام رابطه جنسی، می‌توانید کاندوم را قرار دهید. کاندوم را روی آلت تناسلی مرد قرار دهید. این کار را باید قبل از لمس آلت تناسلی مرد با واژن یا وارد شدن به واژن انجام دهی تا کمترین ریسک اتفاق بیافتد.

چگونه آلت تناسلی مرد را به واژن وارد کنیم؟

هنگامی که آماده شدید، یکی از شما می‌تواند با استفاده از دست خود آلت تناسلی مرد را به آرامی به داخل واژن هدایت کند. وقت بگذارید و تمرین کنید. حتی اگر لازم است چند هفته طول بکشد تا به درستی آن کار را انجام دهید، نگران نباشید، به خصوص وقتی هنوز به بدن یکدیگر عادت نکرده اید.

زمانی که آلت تناسلی مرد داخل شد، می‌توانید بدن خود را به گونه ای حرکت دهید که آلت تناسلی به داخل واژن هل داده شود و سپس دوباره بخشی از آن خارج شود. کار را به شکل طبیعی انجام دهید که ملایم باشد و اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف راحت هستید. به یاد داشته باشید که فقط به این دلیل که کاری را شروع کرده اید، به معنای ادامه کار نیست. اگر با کاری که انجام می‌دهید راحت نیستید، شما یا همسرتان می‌توانید در هر زمان مکث کنید یا متوقف شوید.

اختلال زودانزالی و راهکارهای درمان آن

آیا من به ارگاسم می‌رسم؟

هنگامی که بسیار برانگیخته می‌شوید، تنش و هیجان در بدن شما ایجاد می‌شود، فشار جنسی پس از آن با یک هجوم ناگهانی لذت بخش به نام ارگاسم، آمدن یا اوج گرفتن آزاد می‌شود. برای خانم ها حساس ترین قسمت بدن آنها کلیتوریس است. کلیتوریس یک برجستگی کوچک دقیقاً بالای دهانه واژن است که انتهای آن پر از عصب بوده و نسبت به لمس بسیار حساس است.

بسیاری از خانم ها برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک کلیتوریس خود دارند. می‌توانید پوزیشن های مختلفی را برای رابطه جنسی واژینال امتحان کنید که به شما امکان می‌دهد بدن خود را به گونه ای حرکت دهید که باعث تحریک کلیتوریس شود. برخی از افراد برای تحریک آن، تصمیم می‌گیرند که در هنگام رابطه جنسی، کلیتوریس را لمس کنند.

برای اکثر مردان عملی که باعث تحریک آلت تناسلی مرد در واژن شود، انتهای عصب آلت تناسلی را تحریک کرده و باعث ارگاسم آنها می‌شود. اگر بلافاصله یا حتی اصلاً ارگاسم ندارید، نگران نباشید. زمان لازم است تا بدانید چه چیزی برای شما و شریک زندگی شما مفید است. هم زن و هم مرد می‌توانند از رابطه جنسی واژینال لذت ببرند حتی اگر این کار باعث ارگاسم آنها نشود.

مطالعه بیشتر:ارگاسم چیست؟ پیچیده‌ترین و لذت بخش ترین تجربه بشری!

بهترین پوزیشن برای رابطه جنسی از واژن چیست؟

افراد مختلف از چیزهای مختلف لذت می‌برند و گزینه های زیادی وجود دارد. یک پوزیشن مشترک، پوزیشن قرارگیری زن در زیر و مرد بر روی او یا Missionary است. در این پوزیشن زن دراز کشیده، در حالی که مرد دراز کشیده یا نشسته است. مرد بالا یا روبرو است، در حالی که زن در زیر قرار دارد.

اگر برای اولین بار است که رابطه جنسی برقرار می‌کنید، پوزیشنی را انتخاب کنید که هر دو با آن احساس راحتی کنید. همانطور که بدن یکدیگر را بهتر می‌شناسید، می‌توانید پوزیشن های مختلفی را آزمایش کنید و آنچه را که هر دو بیشتر دوست دارید، انجام دهید.

زن در یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود؟

افسانه های جنسی و حقایق جنسی

اگر زنی باکره باشد، آیا همیشه در اولین رابطه جنسی خونریزی می‌کند؟

خیر! برخی از خانم ها در اولین باری که رابطه جنسی برقرار می‌کنند (که به سکس پرده زنی معروف است)، خونریزی می‌کنند و برخی دیگر خونریزی ندارند. هر دو حالت طبیعی است.

پرده بکارت یک تکه پوست نازک است که تا حدی قسمت ورودی واژن را پوشانده است. اگر قبلا پاره نشده باشد، به طور معمول اولین باری که زن رابطه جنسی واژینال ایجاد می‌کند، پاره می‌شود، اما گاهی سایر موارد نیز باعث می‌شود که از بین برود. اگر در هر بار رابطه جنسی همچنان به خونریزی ادامه می‌دهید، بهتر است با یک متخصص سکس‌تراپی یا اورولوژیست صحبت کنید تا مطمئن شوید جای نگرانی نیست.

مطالعه بیشتر:در چه صورت باید به سکس تراپیست مراجعه کنم؟

آیا ممکن است در اولین رابطه جنسی، باردار شوم؟

بله! این امکان پذیر است. اگر رابطه جنسی محافظت شده ای نداشته باشید، ممکن است باردار شوید.

اگر بعد از رابطه جنسی داخل واژن را شستشو دهم، می‌توانم مایع منی را تمیز کنم

خیر! اگر بخواهید داخل واژن خود را تمیز کنید، در هر حال قادر نخواهید بود، تمام منی ای که داخل شده را از بین ببرید و احتمال بارداری متوقف نمی‌شود.

آیا شریک زندگی من می‌تواند آلت تناسلی خود را قبل از انزال خارج کند تا مطمئن شود من باردار نمیشوم؟

خیر! روش “خروج” یا “کشیدن” همیشه بارداری را متوقف نمی‌کند. دلیل این امر آن است که مقداری مایع منی می‌تواند قبل از انزال به داخل واژن نشت کند.

خطرات بارداری از طریق رابطه جنسی واژینال چیست؟

داشتن رابطه جنسی از طریق واژن بدون استفاده از کاندوم، شما و همسرتان را در معرض خطر بارداری ناخواسته و عفونت های مقاربتی (STI) از جمله HIV قرار می‌دهد. اگر رابطه جنسی دارید، بهتر است به طور منظم از نظر HIV و سایر STI ها آزمایش شوید. این به سلامتی شما و شریک زندگی تان، کمک می‌کند 

در حالی که راه های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، اما تنها کاندوم از شما و همسرتان در برابر عفونت های مقاربتی (STI) و HIV محافظت می‌کند. به یاد داشته باشید که همه STI ها علائم واضحی ندارند، بنابراین ممکن است هر کدام از شما STI داشته باشید و از آن اطلاع نداشته باشید.

اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، در اسرع وقت به دنبال متخصص زنان و زایمان باشید تا مطمئن شوید مشکلی نیست. شما می‌توانید برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به پیشگیری از بارداری اضطراری دسترسی پیدا کنید. اگر نگران هستید که در معرض HIV قرار بگیرید، می‌توانید از پروفیلاکسی پس از مواجهه (PEP) برای جلوگیری از عفونت HIV استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نظر سایر STI ها آزمایش شوید.

چگونه رابطه جنسی امن‌تری داشته باشیم؟

رابطه جنسی ایمن راهی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و بارداری است. رابطه جنسی آلت تناسلی در واژن اصلی‌ترین نوع رابطه جنسی است که می‌تواند منجر به بارداری شود. همچنین اگر مایع منی در سایر اشکال رابطه جنسی به واژن برسد، بارداری نیز ممکن است رخ دهد. بیماری‌های مقاربتی را می توان در تمام انواع رابطه جنسی که در آن بدن و مایعات بدن در تماس هستند، به اشتراک گذاشت.

راه‌های اصلی محافظت در برار عفونت مقاربتی

  1. هر بار که رابطه جنسی دارید از روش‌های جلوگیری استفاده کنید. برای هر رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی باید از روش‌های بازدارنده در قسمت‌های بدن و اسباب‌بازی‌ها استفاده شود.

روش های جلوگیری عبارتند از:

  • کاندوم خارجی (گاهی اوقات کاندوم مردانه نامیده می‌شود، همان کاندومی که اکثر افراد می شناسند و از آن استفاده می کنند.)
  • کاندوم داخلی (گاهی اوقات کاندوم زنانه نامیده می‌شود)
  • دستکش لاتکس یا نیتریل
  • سدهای دندانی
  1. از روان کننده‌های ایمن برای کاندوم استفاده کنید
  2. قبل از تغییر رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی، کاندوم را عوض کنید
  3. هنگام اشتراک گذاری از کاندوم تازه استفاده کنید یا اسباب بازی های جنسی را تمیز/استریل کنید
  4. همه بیماری‌های مقاربتی را به طور مکرر آزمایش کنید و شریک زندگی خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد

روش‌های مانع به طور قابل توجهی خطر ابتلا به STI را کاهش می‌دهد. در صورت استفاده صحیح، کاندوم می‌تواند در حدود ۹۸% مواقع با استفاده کامل و ۸۷% با استفاده معمولی از بارداری جلوگیری کند. شما همیشه باید از یک روش مانع استفاده کنید. اگر قصد بارداری ندارید باید هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم استفاده کنید.

کدام نوع رابطه جنسی می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های مقاربتی شود؟

بیماری های مقاربتی می‌توانند از طریق مایع منی، مایعات واژن، تماس پوست به پوست، خون، بزاق و حتی مدفوع منتقل شوند. تعیین اینکه کدام عمل جنسی مسئول انتقال بیماری است دشوار است زیرا افراد اغلب در بیش از یک نوع فعالیت جنسی (مانند داشتن رابطه جنسی دهانی و رابطه جنسی آلت تناسلی در واژن در طول یک جلسه) شرکت می کنند. 

بیماری‌های مقاربتی که با بوسیدن می‌توانید به آن مبتلا شوید، عبارتنداز: 

  • تبخال دهان (HSV-1)
  • بیماری‌های مقاربتی که می‌توانید از رابطه جنسی دهانی دریافت کنید
  • کلامیدیا
  • سوزاک
  • HPV یا زگیل تناسلی
  • تبخال (HSV-1 و HSV-2)
  • سیفلیس
  • اچ‌آی‌وی یا ایدز
  • تریکومونیازیس

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید با مراجعه به سکس‌تراپ کیفیت سکس و رابطه زناشویی با همسر خود را بالا ببرید.

سکس تراپی چیست؟ دلایل مراجعه به سکس تراپیست و وظایف او

سوالات متداول 

چندبار رابطه جنسی در ماه طبیعی است؟

به گفته کارشناسان، یک بار در هفته یک پایه معمول است. این آمار تا حدودی به سن بستگی دارد. افراد ۴۰ و ۵۰ ساله معمولاً در حدود آن خط پایه قرار می گیرند، در حالی که افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله معمولاً دو بار در هفته به طور میانگین می رسند.

مزایای روانی رابطه جنسی چیست؟

شاید و آرامش روانی بیشتر، بهبود خودانگاره، بهبود کیفیت خواب، رهایی از استرس و اضطراب  و… از مزایای روانی رابطه جنسی است. در طول رابطه جنسی، بدن شما اندورفین و اکسی توسین ترشح می‌کند و این هورمون‌های حس خوب باعث ایجاد احساس آرامش و صمیمیت می‌شوند و همچنین به جلوگیری از اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند.

آیا رابطه جنسی برای زنان مزایایی دارد؟

بهبود باروری، کاهش بی اختیاری، کنترل مثانه، تقویت عضلات، سیستم ایمنی بهتر، سلامت قلب بالاتر، کاهش خشکی واژن و…. از مزایای روابط جنسی در زنان است.

مردان چقدر به رابطه جنسی با زنان فکر می‌کنند؟

این یک تصور رایج است که مردان اغلب به رابطه جنسی فکر می کنند. طبق یک مطالعه جدید به طور متوسط تنها ۱۹ بار در روز از ذهن آنها عبور می کند، در حالی که این موضوع برای زنان ۱۰ بار در روز است.


پزشک خوب، سامانه آنلاین رزرو اینترنتی نوبت از روانشناسان، پزشکان و سایر تخصص های حوزه سلامت است که به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در کوتاه ترین زمان و در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کرده و وقت خود را به صورت “آنلاین” رزرو نمایید.

منبع: Avert, flo health