زندگی هر فردی دارای ابعاد مختلفی است، این ابعاد تنها به دوست داشتن و وضعیت اقتصادی مناسب منتهی نمی‌شود. بلکه داشتن رضایت از رابطه زناشویی می‌تواند یکی از ابعاد مهم و تاثیرگذار در زندگی هر زن و شوهری باشد.
داشتن سکس نیاز هر زن و مردی است و با ازدواج و برقراری رابطه جنسی این نیاز تامین خواهد شد. البته نوع و شکل رابطه می‌تواند در میزن رضایت طرفین تاثیر بسیاری داشته باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا در رابطه با ارضا جنسی در زنان و با ارگاسم‌های مختلف در آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

انواع ارگاسم و تفاوت در میزان یا شکل ارگاسم در زنان

ارگاسم در زنان می‌تواند به صورت اشکال مختلفی ایجاد شود، در ادامه با انواع ارگاسم در زنان بیشتر آشنا خواهید شد:

ارگاسم ذهنی

این ارگاسم مربوط به تحریک ذهنی در زنان می‌باشد. برخی از عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی بر ذهن فرد می‌گذارد، از این رو فرد را به ارگاسم می‌رساند. این ارگاسم یکی از نادرترین ارگاسم‌ها در زنان است.

ارگاسم آنال

این نوع رابطه در واقع همان رابطه جنسی مقعدی است. این رابطه زمانی موجب رضایت طرفین می‌شود که با ارگاسم همراه باشد. در ارگاسم آنال پاهای کلیتوریس تحریک می‌شوند و همین موضوع می‌تواند موجب تحریک و ارگاسم در زنان شود.

ارگاسم چندگانه

این نوع ارگاسم به نوع تحریک زنان بستگی دارد. زنان معمولا در یک مدت زمان چند بار به ارگاسم می‌رسند. ارگاسم چندگانه در زنانی وجود دارد که بعد از یک بار ارگاسم رسیدن، می‌توانند بار دیگر به ارگاسم‌های پی در پی برسند. در بسیاری از مواقع بین دو ارگاسم چند دقیقه استراحت است.

ارگاسم نوک سینه

نوک سینه در زنان یکی دیگر از اندان‌هایی است که به سرعت موجب تحریک فرد می‌شوند. نوک سینه می‌تواند همانند کلیتوریس عمل کند، در بسیاری از زنان کافیست این نقطه تحریک شود در اینصورت نیازی به تحریک دیگر اندام‌های جنسی نخواهد بود.

ارگاسم ترکیبی

در این مدل معمولا ارگاسم‌های مختلف بدن همزمان با یکدیگر به وقوع می‌پیوندند. در این مورد بیشتر ارگاسم کلیتورال و ارگاسم نقطعG با یکدیگر رخ خواهند داد.

پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.

مشاهده لیست مقالات

لذت ارگاسم کلیتورال بیشتر است یا ارگاسم واژینال؟

یکی از بخش‌های حساس اندام جنسی زنانه کلیتوریس نام دارد، در این بخش حدود ۸ هزار عصب حساس وجود دارد. هنگامی که آن را به صورت مستقیم تحریک می‌کنید به دلیل وجود اعصاب خام در این بخش ممکن است کمی دردناک باشد. از این رو برای داشتن یک رابطه لذت بخش و آرامبخش بهتر است با ملایمت و معاقشه این ناحیه را تحریک کنید. در این صورت می‌تواند موجب احساس لذت جنسی در فرد شود. رسیدن به ارگاسم از این طریق به ارگاسم کلیتورال شهرت پیدا کرده است.
یکی دیگر از ارگاسم‌های رایج در زنان ارگاسم واژینال است. در این نوع ارگاسم نقطه جی باید تحریک شود، این نقطع درون واژن قرار گرفته و با دخول کامل تحریک خواهد شد. هرچه میزان دخول بیشتر و عمیق‌تر باشد احتمال ارگاسم بیشتر خواهد بود.
با این تفاسیر می‌توان گفت که ارگاسم کلیتورال می‌تواند بسیار لذت‌بخش‌تر از ارگاسم واژینال برای زنان باشد. حدود ۷۰ درصد از زنان از طریق کلتوریس به ارگاسم می‌رسند.

اسکویرت چیست؟ تفاوت ارگاسم و اسکویرت در زنان

مدت زمان ارگاسم در زنان

رسیدن به ارگاسم در زنان معمولا همراه با رسیدن به اوج لذت جنسی و سپس تخلیه مایع منی است. بسیاری از پزشکان بر این باورند که نمی‌توان یک زمان مشخصی را برای آن عنوان کرد اما برخی از پزشکان مدت زمان ارگاسم در زنان را بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه متغیر می‌دانند.
در این میان طبق آمار منتشر شده حدود ۲۵ درصد زنان به اوج لذت جنسی می‌رسند، ۵۰ درصد آن‌ها به ارگاسم می‌رسند و برخی از آن‌ها برای رضایت همسرشان تنها نشان می‌دهند که به ارگاسم رسیده‌اند در صورتی که اینگونه نیست. عدم رسیدن به ارگاسم به مرور زمان می‌تواند روی قدرت جنسی فرد تاثیر بسیاری بگذارد.

مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

مشکلات زناشویی ارگاسم زنان

یکی از اصول اولیه در رابطه با برقراری رابطه جنسی، داشتن شناخت کافی نسبت اندان تناسلی خود و شریک جنسیتان است. هرچه شناخت کامل‌تر باشد می‌توان گفت که میزان اختلالات جنسی هم کمتر خواهد شد. در واقع شناخت اندام تناسلی، روش برقراری ارتباط، تنوع در رابطه و… می‌تواند موجب بهبود روابط بین زوجین شود. در حال حاضر بیشتر اختلافات و سردی‌های به وجود آمده بین زوجین به دلیل عدم شناخت کافی و درست است. بهتر است آقایان برای داشتن یک رابطه رضایت بخش و لذت بخش سعی کنند که با راه‌های رسیدن به ارگاسم در زنان بیشتر آشنا شوند. مطالعه کتاب، جست و جو در اینترنت، کمک گرفتن از یکی‌تراپیست و…. می‌تواند راه چاره‌ای برای این مشکل پیدا کند.

مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

انزال زنانه چیست؟

انزال در زنان هم همانند انزال در مردان است، اما تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. انزال در زنان با خارج شدن مایع از مجاری ادرار همراه است، در حین ارگاسم یا تحریک جنسی این مایع از مجاری ادرار خارج می‌شود.
انزال در زنان دو نوع دارد:

  1. مایع منی: این نوع مایع که از بدن زنان در زمان انزال خارج می‌شود، شبیه به مایع منی در مردان است. مایع منی شیری رنگ و غلیظ است.

  2. مایع پیشاب: این مایع با حجم بسیاری از بدن خارج می‌شود و معمولا بی رنگ و بی بو می‌باشد.

نشانه های برانگیختگی زنان؛ نشانه های تمایل به رابطه در زنان

تفاوت ارگاسم زنان و مردان چیست؟

در واقع ارگاسم به معنی کاهش تنش جنسی است، در این تنش چند ماهیچه به صورت کاملا غیرارادی منقبص خواهد شد. در ارگاسم زنان معمولا یک سوم بیرونی مهبل و در ارگاسم مردان ماهیچه‌های لگنچه درگیر می‌شوند. اما به این موضوع توجه داشته باشید که ارگاسم در زنان و مردان متفاوت است، ازجمله تفاوت ارگاسم در زنان و مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد ارگاسم: زنان می‌توانند بعد از اولین ارگاسم برای دفعات بیشتر به ارگاسم برسند، اما در مردان اینگونه نیست. به ارگاسم رسیدن فرد پس از ارگاسم اول بسیار سخت‌ خواهد بود.
  • شکل رسیدن به ارگاسم: معمولا در مردان رسیدن به ارگاسم همراه با انزال است اما رد زنان همیشه با انزال همراه نیست.
  • حالت روحی: برای زنان داشتن حالت روحی و روانی رضایت بخش می‌تواند روی ارگاسم آن‌ها تاثیرگذار باشد، در حالی که در مردان حالت فیزیکی تاثیر بیشتری خواهد داشت.
  • زمان رسیدن به ارگاسم: زمان رسیدن به ارگاسم در زنان و مردان متفاوت است. معمولا زنان به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان برای رسیدن به ارگاسم نیزا دارند. اما در مردان اگر به صورت مستقیم این اتفاق بیفتد زیر ۵ دقیقه و در اگر به صورت غیرمستقیم این اتفاق بیفتد به ۷ تا ۱۴ دقیقه زمان نیاز دارند.
  • تکامل در ارگاسم: در مردان معمولا ارگاسم همراه با انزال است در حالی که در زنان اینگونه نیست.   

دلایل ارگاسم نشدن و عوامل کاهش تحریک‌پذیری جنسی خانم‌ها

عدم رسیدن به ارگاسم در زنان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در واقع بسیاری از زنان با وجود داشتن روابط کامل و تحریک لازم باز هم نمی‌توانند به ارگاسم برسند. نوع رسیدن به ارگاسم در زنان بسیار متفاوت است. طبق آمار منتشر شده از جانب پزشکان از هر ۱۰ زن یک نفر آن‌ها هیچگاه به ارگاسم نمی‌رسد. از دلایلی که موجب عدم ارگاسم در زنان می‌شود و میزان تحریک‌پذیری زنان را کاهش می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم عشقبازی قبل از رابطه جنسی
  • اختلال‌های روحی و روانی
  • داشتن تجربه‌های ناراحت کننده چون آزار و اذیت جنسی و…
  • وجود مشکلات در رابطه و مسائل حل نشدنی
  • استفاده از روش‌های نادرست و ناکافی برای تحریک شریک جنسیتان
  • عدم کنترل و ترس از تنها شدن و رها کردن
  • نداشتن درک درست و اطلاعات کافی از اندام تناسلی
  • پایان عشقبازی قبل از برانگیخته شدن زنان

    برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه زیر کلیک کنید

    مقالات مرتبط

چگونه همسر خود را برای رابطه جنسی آماده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در روابط زناشویی و برقراری ارتباط، یادگیری نحوه‌ی تحریک همسر است. این موضوع شاید در ابتدای زندگی زیاد خودنمایی نکند، اما رفته رفته با گذشت چند سال از هیجان در رابطه جنسی کاسته می‌شود. در این زمان یادگیری و دانستن راه و روش‌های مختلف برقراری رابطه، چگونگی تحریک همسر و… می‌تواند کمک بسیاری در پایدار ماندن رابطه داشته باشد. در حال حاضر علت اصلی بیشتر اختلافات بین زوجین طلاق عاطفی و نداشتن آگاهی و اطلاعات درست از نحوه ارضا نیاز جنسی همسر می‌باشد. اگر زوجین بتوانند در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند شاید هیچگاه این سردی و اختلاف بین آن‌ها ایجاد نشود. در ادامه با روش‌هایی آشنا خواهید شد که می‌توانید با به کارگیری آن‌ها همسر خود را برای رابطه جنسی آماده کنید:

  • تاثیر حرف‌های عاشقانه و عشق‌بازی
    در بسیاری از زنان شرایط روحی و روانی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری نسبت به شرایط فیزیکی داشته باشد. بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی با زدن حرف‌های عاشقانه علاوه بر آرام کردن همسرتان، عشق و علاقه خود را به آن منتقل کنید. این کار می‌تواند موجب آرامش همسرتان شود. در واقع لمس کردن و حرف‌های عاشقانه می‌تواند در بهبود روابط و میزان تاثیرگذاری آن نقش بسزایی داشته باشد.
  • نحوه پوشش و ظاهر افراد
    مرتب و آراسته بودن همیشه می‌تواند یکی از عوامل افزایش میل جنسی در افراد باشد. استفاده از یک عطر خوشبو و تحریک کننده می‌تواند از لحاظ روحی و روانی همسرتان را برای داشتن یک رابطه محبت آمیز آماده کند. عدم آراستگی در زنان و مردان می‌تواند یکی از دلایل سرد شدن و نداشتن تمایلی به رابطه جنسی باشد.
  • تنوع در رابطه جنسی
    همیشه داشتن رابطه جنسی متنوع و جدید می‌تواند برای مردان بسیار خوشایند باشد. مردان در مقایسه با زنان حس تنوع طلبی بسیار بالایی دارند، همین موضوع می‌تواند دلیلی بر این باشد تا در روابط جنسی خود یک مسیر صاف را در پی نگیرند. آگاهی از شیوه‌های مختلف رابطه جنسی می‌تواند دلیلی بر پایداری روابط زوجین باشد. برای مردان شکل رابطه جنسی، حالات و چهره همسر، صدای همسر در زمان ارضا شدن و… می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

عواملی که در تحریک جنسی زنان موثر است؟

عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند روی تحریک جنسی زنان تاثیرگذار باشد:

  • زنان باید چند ساعت قبل خود را برای رابطه جنسی آماده کنند
  • پیشنوازی و داشتن یک معاقشه می‌تواند روی میزان تحریک‌پذیری زنان تاثیرگذار باشد
  • هرچه دمای محیط و بدن بیشتر باشد، ارگاسم به بهترین شکل خود ایجاد خواهد شد
  • به محل برقراری رابطه جنسی باید توجه بسیاری شود، تنها نباید این محل را محدود به اتاق خواب خود کنید

نقطه حساس جنسی بدن زنان

این نقاط نقش بسیار مهمی در برانگیخته کردن احساسات جنسی زنان دارد. از این رو لمس و تحریک این نواحی می‌تواند تاثیر بسیاری روی لذت جنسی زنان و رسیدن به ارگاسم آن‌ها داشته باشد. برای اینکه بتوانید یک رابطه جنسی با کیفیت داشته باشید لازم است که نسبت به این نقاط شناخت کاملی داشته باشید:

  • لب و دهان
  • نوک سینه
  • کلیتوریس
  • واژن
  • گردن
  • باسن
  • گوش‌ها
  • سر
  • شکم

ازجمله نواحی حساس بدن هستند که می‌توان با تحریک آن‌ها زنان را به اوج لذت جنسی، ارگاسم رساند.

سخن پایانی پزشک خوب

شناخت همسر و شریک زندگی تنها محدود به بعد روحی، روانی و عاطفی نیست. بلکه باید از لحاظ جنسی هم نسبت به بدن شریک زندگیتان شناخت کاملی داشته باشید. بسیاری از زوجینی که در رابطه زناشویی خود موفق هستند و احساس رضایت دارند، آگاهی و اطلاعات بالایی در این رابطه کسب کرده‌اند. این موضوع خود می‌تواند دلیلی بر رضایت و لذت طرفین از رابطه جنسی باشد. دانستن این اطلاعات می‌تواند در این زمینه کمک بسیاری به شما کند.

در صورتی که درگیر اختلالات جنسی هستید میتوانید با مراجعه به سایت پزشک خوب از بهترین متخصص ها در این زمینه نوبت بگیرید.

اگر نیاز به دریافت راهنمایی در این زمینه دارید، روی دکمه زیر کلیک کنید

متخصص خوب برای اختلالات جنسی