نیاز جنسی یکی از غرایز طبیعی در انسان است. از نظر پزشکی و روانشناسی، برقراری رابطه جنسی می‌تواند عشق و محبت بین زوجین را بیش از قبل کند. از این رو می‌توان از آن به عنوان یک ابزار مهم برای ثبات و پایداری زندگی استفاده کرد. اما شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که رابطه زناشویی چیست؟ چه شکل‌هایی دارد؟ در حین برقراری رابطه جنسی باید به چه موضوعی توجه کنید؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با عمل زناشویی، آموزش رابطه جنسی و تاثیرات آن به روی زندگی مشترک بیشتر آشنا شوید. 

رابطه جنسی چیست؟

زابطه جنسی یا زناشویی فعالیتی است که شامل وارد کردن و فشار دادن آلت مرد در داخل واژن زن برای لذت جنسی، تولید مثل یا هر دو است. به این رابطه جنسی واژینال یا رابطه جنسی واژینال نیز گفته می شود. رابطه زناشویی مربوط به یکی از زوجین نیست و عملی است که هر دو زوجین نسبت به انجام آن مسئولیت دارند. عمل زناشویی یا همان رابطه جنسی موجب تحریک جنسی فرد خواهد شد.

حال این روابط جنسی می‌تواند بیش از یک عمل باشد. معاشقه، بوسیدن، نوازش کردن، رابطه جنسی به شیوه‌های مختلف می‌تواند شامل روابط جنسی زوجین باشد. هر مرد و زنی می‌توانند نسبت به یکدیگر احساس داشته باشند، اما این احساس تنها محدود به حس دوست داشتن و علاقه نخواهد بود بلکه به میل جنسی فرد هم بازمی‌گردد. داشتن رابطه جنسی در واقع غریزه طبیعی انسان است. زمانی که یک ازدواج رضایت بخش و موفق باشد می‌تواند باعث ایجاد صیمیت بین زوجین شود و همین موضوع موجب یک رابطه زناشویی موفق و پایدار خواهد شد. 

چگونه باردار شویم؟ راه‌های افزایش احتمال بارداری و بچه دار شدن

آموزش رابطه جنسی

هیچ فرمول یکسانی برای اموزش رابطه جنسی وجود ندارد. رابطه زناشویی می تواند یک تجربه بسیار ملایم، صمیمی یا یک تجربه پرشور، ماجراجو و بسیاری چیزهای دیگر باشد. شما می توانید هر طور که دوست دارید رابطه جنسی داشته باشید. برای یافتن اینکه کدام نوع رابطه جنسی برای شما و شریک زندگی شما بهتر است ممکن است چند بار تلاش کنید، بنابراین اگر در ابتدا مطمئن نیستید، نگران نباشید.

قبل از قرار دادن آلت تناسلی در واژن، مهم است که هر دو طرف از طریق پیش نوازی (مانند سکس دهانی یا تحریک یا تحریک با دست و زبان) تحریک شوند. این کار واژن را خیس می کند و آلت تناسلی را به نعوظ می رساند و رابطه جنسی را برای هر دو طرف راحت تر و لذت بخش تر می کند.

هر دو طرف باید بخواهند و با رابطه جنسی واژینال موافقت کنند. این مهم است که به صحبت کردن با یکدیگر ادامه دهید. به همدیگر بگویید چه چیزی حس خوبی دارد، چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید تا هر دو بتوانید بهترین رابطه جنسی ممکن را داشته باشید. اگر احساس ناراحتی می کنید یا می خواهید متوقف شوید، می توانید هر لحظه این را بگویید.

خواص رابطه زناشویی چیست؟

این روابط در زندگی هر مرد و زنی می‌تواند نقش مهم و حیاتی داشته باشد. از این رو تقویت احساسات، تنوع در زمان برقراری رابطه، جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه و… می‌تواند یک عامل مهم در پیوند بین زن و شوهر باشد.
رابطه زناشویی علاوه بر لذت بالا و صمیمیت زیادی که بین زن و شوهر ایجاد می‌کند، روی سلامت بدن افراد هم تاثیر بسیاری می‌گذارد. در ادامه این مطلب با فواید عمل زناشویی بیشتر آشنا خواهید شد:

  • کاهش وزن و تناسب اندام: رابطه زناشویی با توجه به تحرکات و فعالیت بالایی که دارد می‌تواند خود به عنوان یک ورزش معرفی شود. میزان سوخت و ساز بدن زن و مرد در بین برقراری رابطه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند به تناسب اندام آن‌ها کمک بسیاری کند. رابطه جنسی می‌تواند علاوه بر کالری سوزی، میزان تنفس فرد را هم افزایش خواهد داد. هر زوجی که حداقل سه بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند حدود ۷۵۰۰ کالری در سال می‌سوزانند. 
  • تقویت سیستم دفاعی بدن زوجین: معمولا افرادی که به طور مرتب هر هفته دوبار رابطه جنسی دارند، در مقایسه با دیگر افراد سطح آنتی‌بادی بسیار بالایی دارند. همین امر می‌تواند سیستم ایمنی فرد را تقویت کند. در واقع در زمان برقراری رابطه زناشویی آنتی‌ژن‌هایی در بدن آزاد می‌شود، به این ترتیب هرچه میزان روابط بیشتر شود میزان تولید آنتی‌ژن‌ها هم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. از این رو فرد می‌تواند بدن بسیار سالم‌تری داشته باشد.  
  • کاهش فشار خون بدن و سلامت قلب: رابطه جنسی سریع و با سرعت بالا می‌تواند کاهنده فشار خون در زوجین باشد. البته کالری‌سوزی بالای رابطه زناشویی می‌تواند به سلامت و بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق کمک بسیاری کند. طبق نظر محققان حدود ۴۰درصد آقایانی که رابطه جنسی مرتب و با برنامه‌ای دارند کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. 
  • تقویت کننده عضلات لگن: هرچه عضلات لگن شما قوی‌تر باشد می‌توانید ارگاسم بهتری هم داشته باشید. در واقع علاوه بر عضلات لگن، عضلات اصلی و چهارگانه هم تقویت می‌شوند. تقویت عضلات لگن برای مردانی که دارای اختلال در نعوظ هستند هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. 

پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.

مشاهده لیست مقالات

  • خواب بهتر: ترشح هورمون اکسی‌توسین در مغز، می‌تواند علاوه بر آرامش بیشتر موجب خواب بهتر و راحت‌تری شود. به همین دلیل است که آقایان بعد از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی شدیدی می‌کنند. 
  • تسکین دهنده درد: روابط زناشویی مانند قرص مسکن عمل می‌کنند. می‌توانند درد مفاصل، سردرد، گرفتگی عضلات و.. را درمان کنند. 
  • کاهش ابتلا به سرطان: داشتن رابطه جنسی می‌‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در مردان کاهش دهد. مردانی که در ماه ۲۱ بار به انزال می‌رسند در مقایسه با دیگر افراد کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. 
  • تنظیم قاعدگی زنان: روابط جنسی در زندگی می‌تواند به تنظیم کردن قاعدگی زنان و مرتب نمودن زمان آن کمک بسیاری کند. 
  • عمر طولانی: رابطه جنسی می‌تواند طول عمر مردان را افزایش دهد. طبق نظر محققان، مردانی که رابطه جنسی مرتبی دارند، دو برابر بیشتر از دیگر مردان عمر می‌کنند.
  • بهبود گردش جریان خون: زمانی که رابطه جنسی برقرار می‌کنید، جریان گردش خون در بدن افزایش پیدا می‌کند. از این طریق اکسیژن و مواد مغذی بسیاری به مغز و دیگر اندام‌های بدن می‌رسد.

مقاله مرتبط: روش های افزایش و تقویت میل جنسی در زنان و مردان

تعریف عمل زناشویی

عوامل موثر بر رابطه زناشویی چیست؟

یکی از عوامل مهم که می‌تواند روی پایداری و دوام زندگی تاثیر داشته باشد، رضایت در روابط زناشویی است. رضایت زناشویی علاوه بر اینکه می‌تواند موجب بهبودی روابط بین زن و شوهر شود می‌تواند مهر و محبت بین آن‌ها را بیش از قبل افزایش دهد. به طور کلی سه عامل مهم وجود دارد که می‌تواند این روابط را تحت تاثیر خود قرار دهد:

  1. عوامل محیطی: عوامل محیطی می‌توانند در میزان استرس و حال خوب افراد تاثیر بسیایر داشته باشند. ازجمله این عوامل:
  2. شرایط اقتصادی: وضعیت اقتصادی یکی از عواملی است که می‌تواند در میزان استرس زوجین تاثیرگذار باشد. هرچه وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی فرد مساعد‌تر باشد قطعا آرامش بیشتری در زندگی وجود خواهد داشت. 
  3. فرزندان: نگهداری از فرزندان می‌تواند خود مسئولیت سنگینی را به عهده زوجین بگذارد. مسئولیت فرزند به قدری سنگین است که می‌تواند وقت بسیاری را به خود اختصاص دهد از این رو توجه به همسر کاهش پیدا می‌کند. 
  4. فرهنگ و محیط: نوع محیطی که زن و شوهر در آن تربیت شده و رشد کرده‌اند هم در میزان رضایت رابطه زناشویی بی تاثیر نخواهد بود.
  5. عوامل فردی: این عوامل در واقع رفتارها، ویژگی‌ها و نگرش فرد را در بر می‌گیرد. در واقع نوع تفکر و رفتارهای فرد بیشترین اهمیت را در این عامل دارد. عوامل فردی خود به سه دسته ویژگی‌های جسمانی، شخصیتی و سلامت روان برمی‌گردد.
    • سلامت روانی: افرادی که از سلامت روحی و روانی برخوردار باشند، نحوه ارتباط درست با همسر خود را بلد هستند. این افراد قطعا می‌توانند روابط سالم‌تری داشته باشند. 
    • ویژگی‌های شخصیتی: تربیت هر فردی گواه از شخصیت و ساختار زیستی آن است. حدود ۲۹ درصد رضایت در روابط زناشویی به ویژگی‌های شخصیتی هر فردی بستگی دارد. 
    • ویژگی‌های جسمانی: یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند افراد را شدت تحت تاثیر خود قرار دهد، شرایط جسمی فرد است. بسیاری از افراد از نظر جسمی دارای معلولیت‌هایی هستند که این موضوع می‌تواند رابطه زناشویی آن‌ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. 
  1. عوامل ارتباطی: این دسته از عوامل معمولا به سطح آگاهی فرد و میزان آموزش آن بستگی دارد. هرچه سطح اطلاعات و آگاهی شما بیشتر باشد، عوامل محیطی می‌توانند گسترش بیشتری پیدا کنند. از عوامل ارتباطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • روش حل تعارض: این عامل از دیگر عوامل بسیار مهم‌تر است. اگر شما نتوانید در سختی‌ها و مشکلات در کنار همسر خود باشید، قطعا نمی‌توانید یک رابطه جنسی خوب با هم برقرار کنید. برای داشتن یک رابطه خوب و با کیفیت باید در همه حال و شرایطی در کنا همسرتان باشید و آن را درک کند.
    • کیفیت رابطه جنسی: هرچه بتوانید در رابطه با نوع نیازها و روش‌ برقراری ارتباط در رابطه جنسی با همر خود صحبت کنید، قطعا رابطه شما به یک رابطه آرام‌بخش و رضایت دهنده تبدیل می‌شود. 
    • مهارت ارتباطی: باید بتوانید با همسر خود ارتباط درستی برقرار کنید. درست صحبت کردن، می‌تواند در میزان رضایت شما در رابطه جنسی تاثیرگذار باشد. سعی کنید بدون خجالت در رابطه نیازهای خود صحبت کنید. 

آموزش سکس و رابطه جنسی زناشویی برای زوجین

چگونه از رابطه زناشویی خود لذت ببریم؟

به مرور زمان ممکن است شرایط زندگی به سمت یکنواخت شدن و عادی شدن پیش برود، از این رو لازم است که با استفاده از راه‌کارهایی مانع ایجاد یکنواختی و خستگی شد. بسیاری از زوجین در سال‌های ابتدایی زندگی خود خوشحال و راضی هستند، اما به مرور زمان با افزایش سن و مسئولیت فرزندآوری ممکن است میزان رضایت آن‌ها در رابطه جنسی کاهش چشمگیری پیدا کند. اما چگونه می‌تواند لذت روابط زناشویی را افزایش داد؟

  • استفاده از پوزیشن‌های مختلف: روابط جنسی تنها دارای یک پوزیشن نیستند، بهتر از هر از چند گاهی از پوزیشن‌های مختلف استفاده کنید. این پوزیشن تنها مربوط به فرم و شکل بدن نیست بلکه می‌توانید برای جذابیت بیشتر مکان برقراری رابطه را هم تغییر دهید. 
  • تحریک نقاط حساس بدن: سعی کنید نقاط حساس بدن یکدیگر را بشناسید و در حین رابطه جنسی برای داشتن یک رابطه گرم‌تر از آن‌ها استفاده کنید. تحریک این نقاط می‌تواند ارگاسم بهتری را برای طرفین رقم بزند. 
  • لباس و ظاهر جدید: داشتن یک ظاهر جدید و آرایش ملایم می‌تواند چهره شما را در نگاه همسرتان بسیار جذاب و زیبا نشان دهد. از این رو بهتر است برای تنوع هر از چند گاهی از لباس‌های مخصوص و آرایش ملایم استفاده کنید. پوشیدن لباس و چهره زیبا در میزان تحریک آقایان نقش بسیار مهمی دارد. 
  • شوخی و صمیمیت بیشتر: شوخی کردن با همسر خود را فراموش نکنید. در بسیاری از روابط شوخی کردن می‌تواند علاوه بر افزایش صمیمیت بین زن و شوهر موجب شود تا ارگاسم بهتری را تجربه کنند. سعی کنید طنازانه صحبت کنید و خشک و بی روح نباشید. 
  • صحبت کردن در رابطه با روابط جنسی و بیان فانتزی‌های جنسی: سعی کنید خجالت را کنار بگذارید و در رابطه با خواسته‌های خود و فانتزی‌های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنید. هیچ عاملی جز صحبت کردن نمی‌تواند درمان کننده مشکلات باشد. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان بروز هرگونه کمبودی در روابط جنسی خود با یکدیگر صحبت کنید. 
  • عجله نکردن در برقراری رابطه جنسی: به هیچ عنوان در زمان برقراری روابط خجله نکنید، هیچ تفاوتی ندارد که رابطه شما زا قبل برنامه‌ریزی شده باشد یا خیر. آنچه بیش از هر موضوع دیگری مهم است میزان رضایت و به ارگاسم رسیدن طرفین در روابط جنسی می‌باشد.

چگونه یک زندگی جنسی شاد داشته باشیم؟ ۸ نکته زناشویی

مدت زمان متوسط نزدیکی چقدر است؟

بر اساس نظرسنجی اعضای انجمن سکس درمانی و تحقیقات در سال ۲۰۰۵، رابطه جنسی واژینال معمولاً سه تا هفت دقیقه طول می‌کشد. بر اساس این نظرسنجی، رابطه جنسی واژینال که یک تا دو دقیقه طول می‌کشد “خیلی کوتاه” است. رابطه جنسی واژینال که ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد “طولانی” است. رابطه جنسی معمولا بین ۴۵ ثانیه تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. با این حال، میانگین زمان برای اکثر زوج ها بین ۴ تا ۶ دقیقه متغیر است.

نشانه های برانگیختگی زنان: تحریک جنسی خانم‌ها

انواع عمل زناشویی چیست؟

روابط جنسی بین زوجین دارای اشکال مختلفی است که انتخاب آن‌ها به این موضوع بستگی دارد که با کدام پوزیشن راحت‌تر هستید و می‌توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید:

  • رابطه مقعدی: این نوع رابطه به سکس آنال هم شناخته می‌شود. این نوع رابطه جنسی با وجود اینکه از جانب پزشکان رد شده است اما یکی از روابط مورد علاقه آقایان می‌باشد. از نظر پزشکی مقعد به هیچ عنوان برای ورود ساخته نشده است، بلکه عضلات آن تنها مناسب برای خروج می‌باشند.
    این رابطه جنسی یک رابطه جنسی پرخطر است و می‌تواند باعث خروج باکتری‌های خطرناکی از بدن شود. برای همین بهتر است آقایان در زمان برقراری رابطه از طریق مقعد، از کاندوم استفاده کنند. 
  • رابطه دهانی: در این نوع رابطه جنسی زن و شوهر باید با مکیدن آلت تناسلی یکدیگر نسبن به ارضا کردن طرفین اقدام کنند. این نوع رابطه جنسی از لحاظ بهداشتی رد نشده است اما مورد تایید هم قرار نگرفته است. در این نوع رابطه جنسی امکان انتقال بیماری‌های مقاربتی از طریق دهان وجود دارد. 
  • معاشقه: معاقشه نقش بسیار مهم و پر رنگی در روابط جنسی زوجین دارد. این نوع رابطه جنسی بیشتر در زمان عقد و نامزدی زوجین ایجاد می‌شود. تنها با بوسیدن، لمس کردن، نوازش و حرف‌های عاشقانه موجب ارضا شدن طرف مقابل می‌شوند. این نوع رابطه جنسی بدون دخول می‌باشد و برای ارضا شدن، زوجین در بسیاری از مواقع از لمس کردن آلت تناسلی یکدیگر استفاده می‌کنند. 
  • استفاده از ابزارهای جنسی: در حال حاضر ابزارهای جنسی مختلفی به بازار عرضه شده است که می‌تواند کمک کننده افرادی باشند که از لحاظ میل جنسی در سطح پایینی قرار دارند. استفاده از کاندوم‌های ویبره‌دار، تاس جنسی و… ازجمله ابزارهایی هستد که می‌تواند لذت روابط جنسی را بیش از قبل افزایش دهد. 
  • استفاده از پوزیشن‌های مختلف دخول: بهتر است برای تنوع بیشتر از پوزیشن‌های مختلف جنسی استفاده کنید. در حال حاضر پوزیشن‌های مختلفی برای زوجین طراحی شده است که استفاده از آن‌ها می‌تواند مانع یکنواخت شدن روابط جنسی شود. ازجمله این پوزیشن‌ها می‌توان به پوزیشن جادوگری، فیس تو فیس، پیچ و مهره، سگ وحشی، بید مجنون، اتو، جادوگری و… اشاره کرد. 

مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

رابطه زناشویی چیست

تاثیر روانی رابطه زناشویی چیست؟

روابط جنسی می‌توانند به روی بهداشت روانی فرد تاثیر بسیاری بگذارد. باید بدانید و آگاه باشید که همانطور که سلامت روانی می‌تواند بر رابطه جنسی زوجین تاثیرگذار باشد، داشتن یک رابطه جنسی خوب هم می‌تواند به روی روح و روان زن و شوهر تاثیر بسیاری بگذارد. به همین دلیل است که افرادی که افسردگی دارند نمی‌توانند در رابطه جنسی موفق عمل کنند و در بیشتر موارد شریک جنسی آن‌ها از این نوع رابطه رضایت کامل را ندارد.
پزشکان بر این باورند که اختلالات جنسی و روانی به شکل بسیار پیچیده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند. از این رو اگر زوحین در روابط زناشویی خود به مشکلات عمده‌ای برخورد می‌کنند، یکی از دلایل آن می‌تواند نداشتن سلامت روحی و روانی آن‌ها باشد.

نکات جنسی مردان برای بهبود رابطه جنسی و زناشویی

بهترین زمان نزدیکی از نظر اسلام

دین اسلام آداب و قواعد خاصی برای نزدیکی زوجین تعیین کرده است. از نظر دین اسلام نزدیکی در برخی زمان‌ها متسحب، حرام و مکروه است. با دانستن و آگاهی از این زمان‌ها می‌توانید بهترین زمان نزدیکی از نظر اسلام را تعیین کنید.

زمان‌های مستحب نزدیکی از نظر اسلام

  • آمیزش در شب اول ماه رمضان
  • شب دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه، جمعه
  • روز جمعه موقع عصر و شب جمعه بعد از نماز عشا

زمان‌های حرام نزدیکی از نظر اسلام

  • در زمان احرام
  • در حال نفاس
  • در حال روزه واجب
  • دوران قاعدگی و حیض زن
  • در زمان اعتکاف
  • برای دختران کمتر از ۹ سال

زمان‌های مکروه نزدیکی از نظر اسلام

  • در شب آخر هر ماه
  • هنگام غروب خورشید
  • هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب
  • شب اول هر ماه به غیر از رمضان
  • نزدیکی در اتاقی که بچه‌ها حضور دارند
  • هنگامی که شکم پر است
  • نزدیکی در شب‌های عید قربان و فطر
  • نزدیکی بدون وضو و غسل
  • بین اذان و اقامه نماز
  • نزدیکی در شب و روزی که ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی است

غیر از این موارد مکروه، نزدیکی در هر زمانی جایز است.

چه زمانی برای رابطه زناشویی به دکتر مراجعه کنیم؟

برقراری ارتباط فیزیکی و عاطفی با شخص دیگری مستلزم آسیب پذیری است که برای بسیاری دشوار است. برخی از افراد یاد گرفته‌اند که برای محافظت از خود در برابر آسیب‌دیدگی، دفاعی انجام دهند. فرو ریختن این دیوارها، حتی در حضور عزیزان، می تواند چالش برانگیز باشد. زوج‌ها یا درمان‌های زناشویی می‌توانند به شما کمک کنند تا از موانعی که باعث جدایی و تنهایی شما شده‌اند، عبور کنید.

فشارها و ناامنی های زندگی روزمره نیز می تواند بسیاری از ما را دچار استرس کند که به نوبه خود می تواند منجر به کمبود میل جنسی یا حتی اختلال در عملکرد جنسی شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، اغلب لازم است که از یک سکس تراپیست خوب  کمک بگیرید. سکس درمانی می تواند به شما کمک کند ظرفیت طبیعی خود را برای لذت بردن بازیابی کنید. تمرکز درمانی به ویژه برای کمک به ایجاد اعتماد بین زوج ها و یافتن راه های جایگزین برای به اشتراک گذاشتن صمیمیت طراحی شده است.

مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

سخن پایانی 

رابطه جنسی را می‌توان اساس یک زندگی مشترک در نظر گرفت. زوجین به منظور تکامل، سلامت بدن، رفع نیاز و… باید رابطه جنسی کامل و رضایت بخشی داشته باشد. بیشتر طلاق‌های عاطفی و جدایی‌ها امروزه ناشی از عدم آگاهی افراد نسبت به رابطه جنسی خوب و رضایت بخش است. در حال حاضر با وجود اینکه تکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری داشته است اما بسیاری از زوجین هنوز نمی‌توانند به درستی از آن استفاده کنند و رابطه جنسی کاملی برقرار کنند. رابطه جنسی می‌تواند کامل باشد که، طرفین به ارگاسم برسند. در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با عمل زناشویی اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. 

سوالات متداول

آیا چرخه هورمون زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است؟

بله، آقایان می‌توانند ۲۵ تا ۵۰ درصد تغییر را در ترشح هورمون‌ تستوسترون تجربه کنند. بیشترین مقدار آن صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب است.

بهترین زمان برای برقراری روابط زناشویی از نظر زوجین چه زمانی است؟

بیشتر زوجین شب را به عنوان بهترین زمان برای برقراری روابط زناشویی می‌شناسند. بسیاری از زوجین دوست دارند که بعد از به اتمام رسیدن کارها و خوابیدن فرزندان رابطه جنسی برقرار کنند.

تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی برای زوجین چقدر است؟

این موضوع به سیستم بدنی زوجین و تمایل جنسی آن‌ها به یکدیگر بستگی دارد. تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی برای زوجین حدود ۲ تا ۳ بار در هفته است.

روابط زناشویی تنها محدود به رابطه جنسی می‌شود؟

به طور کلی روابط زناشویی شامل تمام تعاملات زنان و مردان با یکدیگر است. این تعاملات شامل بچه دار شدن، رابطه جنسی، ارتباط با دیگران، تعیین محل زندگی، نحوه وقت گذراندن و تصمیم برای سفر است.

چه دلایلی باعث رابطه جنسی بین زوجین می‌شود؟

رفع اختلالات جنسی زوجین، آرامش یافتن، احساس نزدیکی و صمیمیت زوجین، ابراز علاقه، تولید مثل و… ازجمله دلایلی هستند که باعث رابطه جنسی بین زوجین می‌شوند.


پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.

منابع: choosingtherapy