نقاط حساس بدن زنان در رابطه جنسی، ۱۰ نقطه حساس برای تحریک بیشتر

توسط تیم محتوای پزشک خوب
این مقاله توسط تیم محتوای پزشک خوب ترجمه شده است.

یکی از اصول زنگی مشترک بین زوجین داشتن رابطه جنسی است. داشتن رابطه جنسی رضایت بخش می‌تواند به پایدار بودن آن و داشتن یک رابطه کامل کمک بسیاری کند. رابطه جنسی با کیفیت و رضایت بخش است که در آن طرفین به ارگاسم برسند و ارضا شوند.
اما همین موضوع ارضا شدن زن و مرد و به ارگاسم رسیدن آن‌ها، به شناخت طرفین از اندام جنسی و بدن شریک جنسیشان بستگی دارد. اگر به دنبال آن هستید تا یک رابطه پایدار و لذت بخش داشته باشید بهتر است علl و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با نقاط حساس بدن زنان بیشتر آشنا شوید. قطعا آشنایی با این نقاط می‌تواند روی روابط جنسی شما و پایداری زندگی مشترکتان تاثیر بسیاری داشته باشد.

فهرست مطالب
  • رابطه جنسی و ارگاسم در زنان

    شهوت در بدن زنان از کجا آغاز خواهد شد؟ کدام ناحیه است که با لمس آن می‌توان زنان را به اوج شهوت رساند؟ برای اینکه این موضوع را درک کنید باید بدن زنان را بشناسید، شناخت بدن و آناتومی زنان می‌تواند به برانگیخته شده احساسات و داشتن یک رابطه جنسی لذت‌بخش‌ کمک بسیاری کند.
    شهوت در زنان از مغز آغاز می‌شود و زمانی که این حس برانگیخته شدن را نسبت به یکدیگر داشته باشند، بدنشان نسبت به این پاسخ و واکنش نشان می‌دهد. از این رو می‌توانند در رابطه جنسی بسیاری موثر عمل کنند. با شناخت بدن زنان می‌توانید میزان این لذت جنسی را افزایش دهید. زمانی که زنان به اوج لذت جنسی برسند، شریک جنسی آن‌ها هم می‌تواند رابطه جنسی بهتری را تجربه کند.

    می‌توان گفت که دلیل آنچه که بسیاری از زنان ارگاسم را تجربه نمی‌کنند، عدم شناخت بدن آن‌ها توسط شریک جنسی‌شان است. این کمبود بیشتر از جانب آقایان و عدم شناخت آن‌ها نسبت به بدن زنان است. پس اگر می‌خواهید یک رابطه جنسی گرم و لذت‌بخش را تجربه کنید بهتر است نسبت به بدن زنان شناخت خود را افزایش دهید. عدم تلاش برای بهبود این عارضه می‌تواند اختلالات بسیاری را برای زنان ایجاد کند.

    همچنین بخوانید: نشانه های برانگیختگی زنان؛ نشانه های تمایل به رابطه در زنان

    چرا باید نقاط حساس بدن زنان را بشناسیم؟

    بسیاری از مردم بر این باورند که تنها نواحی تناسلی ما می توانند لذت را فراهم کنند، اما مناطق حساس زیادی در سراسر بدن ما وجود دارد. رسیدن به ارگاسم برای زنان دشوارتر از مردان است و شناسایی این مناطق می تواند راهی عالی برای بهبود زندگی جنسی شما باشد.

    نقاط حساس بدن زنان مملو از عصب‌های حسی هستند و با لمس این نواحی می‌توانید زنان را در رابطه جنسی به اوج لذت جنسی برسانید. از طرفی؛ برای اینکه زنان به ارگاسم برسند باید از لحاظ ذهنی هم آمادگی داشته باشند، تحریک این نقاط حساس کمک بسیاری به ترشح هورمون در مغز زنان می‌کند. در زمان تحریک این نقاط واژن شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که در حین رابطه جنسی از خشک شدن واژن و دردناک بودن رابطه جنسی جلوگیری می‌کند.

    مقاله مرتبط: روش های افزایش میل جنسی و تقویت آن در زنان و مردان

    نقاط حساس بدن زنان را بشناسید

    ۱۰ ناحیه حساس در بدن زنان

    در بدن هر فردی، نقاط تماس حساس یا مناطق اروژنی وجود دارد که ممکن است با سایر افراد متفاوت باشد. پس ممکن است با لمس یک نقطه از بدن ما، حسی در وجود ما ایجاد شود که سایر افراد آن احساس مشابه را هرگز تجربه کنند. هر فرد برای شناخت نواحی تحریک‌پذیری خود نیاز به کمی تحقیق و بررسی دارد تا با شناخت این نقاط اروژنیک بتواند شریک زندگی خود را به خوبی راهنمایی کند. چرا که با تحریک مناطق اروژن، فرد دچار برانگیختگی و لذت می‌شود که این موضوع لذت جنسی را بیش از حد افزایش خواهد داد. در ادامه به معرفی ۷ ناحیه ارژنین در بدن زنان می‌پردازیم که شناخت آن‌ها به بهبود کیفیت رابطه جنسی بسیار کمک خواهد کرد.

    مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

    women's sensitive parts

    گوش‌ها

    گوش‌ها یکی از نقاط حساس در بدن هر زنی است که معمولا توسط شریک جنسی زنان نادیده گرفته می‌شود. گوش‌ها در داخل و خارج خود دارای اعصاب و گیرنده‌هاب حسی زیادی هستند که رفتارهایی چون نوازش و لمس کردن باعث ایجاد حس لذت‌بخشی در زنان می‌شود. همچنین انجام کارهایی چون لیسیدن، بوسیدن، دمیدن و زمزمه کردن در گوش یا نیش زدن لاله گوش باعث ایجاد حسی خوشایند در زن می‌شود. گفت‌وگو با شریک جنسی درباره نقاط تحریک‌پذیری و پیروی کردن از حرف‌های او نیز باعث ایجاد حس تحریک‌ جنسی در وجود زن می‌شود.

    نوک انگشتان و کف دست

    بسیاری از افراد نمی‌دانند که نوک انگشتان حساس‌ترین قسمت بدن است و به دلیل نزدیکی انگشتان به کف دست، بسیاری از افراد این حساسیت را نسبت به کف دست خود نیز دارند. برای ایجاد حس لذت‌بخش لمس انگشتان و کف دست زنان باید دست همسر خود را طوری در دست خود بگیرید که کف دست او رو به بالا باشد و به آرامی با انگشتان خود را روی کف دست او حرکت دهید. همچنین می‌توانید با انگشتان خود، کف دست شریک جنسی خود را قلقلک دهید و برای انتقال این حس خوشایند، همزمان به چشمان او نیز نگاه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای دو برابر شدن این لذت، نوک انگشتان همسر خود را بمکید.

    نوک سینه‌ها

    نوک سینه یکی از حساس‌ترین نقاط تحریک‌پذیر و اروژنیک در بدن زنان است که لمس و مالش آن‌ها باعث ایجاد حس لذت خوشایندی در زنان می‌شود. اما متاسفانه اکثر مردان با نحوه ایجاد این لذت در وجود زنان آشنا نیستند؛ چرا که نوک سینه‌ها را بسیار سریع لمس و مالش می‌دهند. بسیاری از افراد با روند تحریک بدن زنان، از طریق مالش نوک سینه‌ها آشنا نیستند. اما جالب است بدانید‌ زمانی که نوک سینه‌ها تحریک می‌شوند؛ سیگنال‌هایی را به بخش تناسلی بدن می‌فرستند و موجب تحریک ناحیه‌ای به نام کلیتورال در واژن می‌شود.

    کلیتورال یا کلیتوریس نام یکی از اعضای اندام تناسلی زنان است که در به ارگاسم رسیدن زنان نقش موثری دارد؛ چرا که تقریبا همه نیازهای جنسی زنان از طریق تحریک عضو کلیتورال یا کلیتوریس پاسخ داده می‌شود. در واقع تحریک بدن زنان توسط نوک سینه‌ها به دلیل وجود صدها پایانه عصبی در این عضو از بدن است که با لمس آن باعث ایجاد حس لذت جنسی در وجود زنان می‌شود.

    راه‌های زیادی برای تحریک زنان از طریق نوک سینه‌ها وجود دارد که بوسیدن و لیسیدن این بخش، یکی از رایج‌ترین روش‌ها است. برخی از زنان طرفدار برقراری رابطه‌های جنسی خشن هستند؛ پس اگر شما و شریک جنسی‌تان در این دسته قرار دارید، برای تحریک نوک سینه همسر خود، می‌توانید از گیره‌های نوک پستان استفاده کنید.

    درمان دارویی ارضا نشدن زنان: اختلال عملکرد جنسی زنان

    ناحیه داخل ران

    بخش داخلی ران به دلیل نزدیک بودن به ناحیه تناسلی، یکی دیگر از نواحی اروژنیک و حساس در بدن زنان شناخته می‌شود. پس زدن ضربه‌های سبک و لمس این ناحیه می‌تواند باعث تحریک بدن زنان شود. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم انگشتان خود را به سمت پایین و بالای ران حرکت دهید و با بوسیدن آرام ناحیه داخلی ران، فعالیت خود را برای مالش واژن آغاز کنید.

    مطلب مرتبط: فانتزی جنسی چیست و آیا طبیعی است؟ انواع خیال پردازی جنسی

    پشت زانو

    این یکی دیگر از مناطق اغلب نادیده گرفته شده است که به شدت به هر نوع لمسی حساس است. حتی برای برخی گزگز کننده است. در حین ماساژ توجه ویژه ای به ناحیه مورد نظر داشته باشید، یا قبل از بالا یا پایین رفتن از پا، از دهان و زبان خود در آنجا استفاده کنید.

    ناف و پایین شکم

    نزدیک بودن به اندام تناسلی این ناحیه را تحریک می کند. از زبان، نوک انگشتان یا حتی یک پر برای ردیابی دایره های اطراف ناف استفاده کنید و راه خود را به سمت پایین و اطراف شکم بکشید. این یک نقطه عالی برای برخی بازی های جنسی است، بنابراین اگر شریک زندگی شما به آن علاقه دارد از یک مکعب یخ استفاده کنید.

    کلیتوریس

    همانطور که در بخش بالا هم بیان کردیم، کلیتوریس یا کلیتورال نام یکی از اعضای اندام تناسلی زنان است که در به ارگاسم رسیدن زنان نقش موثری دارد؛ چرا که تقریبا همه نیازهای جنسی زنان از طریق تحریک عضو کلیتوریس پاسخ داده می‌شود. این بخش بسیار حساس در اندام تناسلی زن، دارای ۸۰۰۰ پایانه عصبی است که تحریک این نقطه در نهایت باعث ایجاد حس لذت جنسی در وجود زنان می‌شود. همچنین جالب است بدانید تحریک نقطه کلیتوریس به ۱۵۰۰۰ پایانه عصبی ناحیه لگن نیز وارد می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا از ارگاسم کلیتورال به عنوان یک حس خاص در رابطه جنسی یاد کرد.

    تحریک کلیتورال نیازمند تسلط است؛ پس با تمرین‌های مکرر می‌توان در ایجاد این حس لذت در وجود زنان، به مهارت رسید. چرا که با کسب مهارت در این کار، می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شریک جنسی خود را به اوج لذت و ارگاسم برسانید. استفاده از انگشت بهترین راه برای تحریک ناحیه کلیتوریس یا کلیتورال است؛ اما  استفاده از زبان و ویبراتور نیز می‌تواند موثر باشد. پس برای آن که متوجه شوید کدام روش برای تحریک جنسی همسرتان کارآمدتر است، باید هر یک از روش‌ها در جهت‌ها و سرعت‌های مختلف امتحان کنید.

    مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

    نقطه G

    نقطه G یکی از حساس‌ترین نقاط جنسی در بدن زنان است که درجه این حساسیت ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. این نقطه اروژنیک یک محدوده اسفنجی شکل است که از زیر مجرای ادرار و دهانه واژن آغاز می‌شود و روی سقف واژن قرار دارد. مردان زیادی از وجود نقطه G در اندام تناسلی زنان خبر ندارند و با تاثیر زیاد آن نیز ناآشنا هستند. نقطه G مانند دیگر بخش‌های اندام تناسلی زنان دارای شبکه یا پایانه‌های عصبی است. برای تحریک این نقطه، هنگام برقراری رابطه جنسی دخول با شریک جنسی خود، باید فشار خود را بر روی دیواره جلویی واژن متمرکز کنید.

    پایین کمر

    برای برخی این فضای بین کتف است – فضایی بین تیغه های شانه که دسترسی به آن به تنهایی غیرممکن است. شاید به همین دلیل است که آنقدر حساس است. برای دیگران، قسمت پایین کمر است. قسمت پایین کمر، درست بالای چین باسن، یک نقطه فوق حساس است. به این فکر کنید که وقتی با هم راه می‌روید، کسی دستش را پایین کمر شما گذاشته است، وقتی برهنه آن را لمس می کنند، حساس تر نیز می شود.

    نواحی پایین پا و انگشتان

    نواحی پایین پا در بسیاری از زنان، دارای نقاط پرفشاری است که لمس و نوازش آن باعث ایجاد حس لذت خوشایندی در وجود زنان می‌شود. همچنین جالب است بدانید نوازش و لمس نقاط پایین پا و انگشتان باعث افزایش جریان خون در بدن زنان خواهد شد. برخی زنان بسیار حساس هستند و لمس و نوازش نواحی پایین پا باعث ایجاد حس قلقلک در بدن آن‌ها می‌شود؛ پس برای ایجاد لذت توسط لمس این نواحی، باید ابتدا نقاط حساس این ناحیه را کشف کنید.

    ماساژ پا نیز از دیگر روش‌ها برای افزایش لذت جنسی در زنان است؛ پس اگر همسر شما با این کار دچار تحریک می‌شود، ماساژ این بخش را نیز وارد فعالیت جنسی خود کنید. مکیدن آرام انگشتان پا و برقراری تماس چشمی نیز می‌تواند این حس لذت و هیجان را به مراتب افزایش دهد.

    فوت فتیش چیست و چه علتی دارد؟ علائم و درمان فتیش پا

    نقاط حساس ناحیه واژن

    ناحیه واژینال یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن زنان است. اندام جنسی زنان در این بخش قرار دارد و با تحریک آن می‌توانید تاثیر بسیاری روی اندام جنسی زنان بگذارید. در ادامه با نقاط مهم اندام جنسی زنان آشنا می‌شوید:

    • کلیتوریس: این ناحیه یکی از نقاط بسیار حساس بدن زنان بوده که به چوچوله هم معروف است. رگ‌های خونی و عصب‌های بسیاری در این ناحیه وجود دارند که می‌توانند روی شهوت زنان تاثیرگذار باشند. برای تحریک بیشتر می‌توانید این ناحیه را بین انگشتان خود قرار دهید و به آرامی با آن بازی کنید.
    • لبه‌های واژن: لبه‌های واژن در واقع لبه‌هایی است که در دو طرف سوراخ واژن قرار داد و موجب تحریک زنان رد رابطه جنسی می‌شود.
    • تپه ونوس: در واقع یک برآمدگی از بافت چربی است که درست در بالای واژن و کلیتوریس قرار گرفته است. تحریک این ناحیه می‌تواند موجب افزایش لذت جنسی زنان در رابطه شود.
    • نقطه G: این نقطه که برای بدن زنان بسیاری تحریک کننده است در داخل واژن قرار دارد. حدود سه تا پنج سانتی‌متر داخل واژن است. در زمان ورود آلت تناسلی تحریک شده، در غیر اینصورت با دست می‌توان آن را تحریک کرد. بافت این ناحیه در مقایسه با دیگر بخش‌های بدن کمی زبر است.
    • نقطه A: این نقطه هم داخل واژن و در ابتدای دهانه رحم قرار دارد، ورود آلت تناسلی به آن می‌تواند موجب تحریک این ناحیه شود.
    • نقطه V: این نقطه در قسمت خارجی واژن و در زیر آن قرار دارد. برای رابطه جنسی بهتر می‌توانید از لمس و مکیدن این ناحیه کمک بگیرید.

    مطلب مفید: سردرد بعد از رابطه چه علتی دارد؟ درمان سردر جنسی

    سخن پایانی پزشک خوب

    یادگیری و آگاهی در رابطه با شناخت بدن و اندام جنسی شریک جنسیتان می‌تواند به داشتن یک رابطه جنسی درست و مناسب کمک بسیاری کند. رابطه‌ای که در آن زن و مرد هردو رضایت کامل داشته باشند، می‌تواند پایدار باشد اما در رابطه‌ای که شریک جنسیتان نتواند شما را ارضا کند و به ارگاسم برساند قطعا کوتاه خواهد بود. پس اگر به دنبال بهبود شرایط و ادامه روابط هستید بهتر است به این موضوعات توجه داشته باشید.

    زن تا چند سالگی میتونه ارضا بشه؟ میل جنسی زنان در سنین مختلف

    سوالات متداول

    آیا نقاط اروژنیک تمامی زنان با یکدیگر برابر است؟

    خیر؛ چرا که در بدن هر فردی، نقاط تماس حساس یا مناطق اروژنی وجود دارد که ممکن است با سایر افراد متفاوت باشد؛ پس ممکن است با لمس یک نقطه از بدن ما، حسی در وجود ما ایجاد شود که سایر افراد آن احساس مشابه را هرگز تجربه کنند.

    کلیتوریس چیست؟

    کلیتوریس یا کلیتورال نام یکی از اعضای اندام تناسلی زنان است که در به ارگاسم رسیدن زنان نقش موثری دارد؛ چرا که تقریبا همه نیازهای جنسی زنان از طریق تحریک عضو کلیتوریس پاسخ داده می‌شود. این بخش بسیار حساس در اندام تناسلی زن، دارای ۸۰۰۰ پایانه عصبی است که تحریک این نقطه در نهایت باعث ایجاد حس لذت جنسی در وجود زنان می‌شود.

    نقطه G چیست؟

    نقطه G یکی از حساس‌ترین نقاط جنسی در بدن زنان است که درجه این حساسیت ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. این نقطه اروژنیک یک محدوده اسفنجی شکل است که از زیر مجرای ادرار و دهانه واژن آغاز می‌شود و روی سقف واژن قرار دارد.

    آیا لمس نوک سینه‌های زنان باعث تحریک جنسی می‌شود؟

    بله، نوک سینه یکی از حساس‌ترین نقاط تحریک‌پذیر و اروژنیک در بدن زنان است که لمس و مالش آن‌ها باعث ایجاد حس لذت خوشایندی در زنان می‌شود. اما متاسفانه اکثر مردان با نحوه ایجاد این لذت در وجود زنان آشنا نیستند؛ چرا که نوک سینه‌ها را بسیار سریع لمس و مالش می‌دهند.

    چرا لمس ناحیه ران باعث تحریک جنسی زنان می‌شود؟

    بخش داخلی ران به دلیل نزدیک بودن به ناحیه تناسلی، یکی دیگر از نواحی اروژنیک و حساس در بدن زنان شناخته می‌شود. پس زدن ضربه‌های سبک و لمس این ناحیه می‌تواند باعث تحریک بدن زنان شود. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم انگشتان خود را به سمت پایین و بالای ران حرکت دهید و با بوسیدن آرام ناحیه داخلی ران، فعالیت خود را برای مالش واژن آغاز کنید.

    منابع: healthline, medicalnewstoday

    ۴.۲/۵ - (۲۴۲ امتیاز)
    4.2/5 - (242 امتیاز)

    پرسش و پاسخ

    پزشک خوب، نظرتان را درباره این مقاله بگویید یا سوالاتتان را بپرسید، متخصصان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

    ...... فروردین ۷, ۱۴۰۳ - ۷:۴۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ
    ناشناس فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۱۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ
    ابوالفظل فروردین ۱, ۱۴۰۳ - ۰:۵۹ ق٫ظ

    خوب عالی مفید هست

    پاسخ
    محمد اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ - ۳:۰۶ ب٫ظ

    خیلی خوب و عالی ممنون از شما

    پاسخ
    ب ت چ اسفند ۱۰, ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ
    علی بی غم فروردین ۵, ۱۴۰۳ - ۵:۴۹ ب٫ظ

    با سلام نعوذ بنده خیلی زود صورت میگیرد و زود هم از دست میرود حتی قبل از ارضای کامل خودم و فرصتی دست نمی دهد تا پارتنر من هم به ارگاسم برسد
    با تشکر

    پاسخ
    ناشناس اسفند ۸, ۱۴۰۲ - ۰:۳۵ ق٫ظ

    سلام خیلی عالی هست

    پاسخ
    ع اسفند ۷, ۱۴۰۲ - ۱:۵۲ ق٫ظ

    سلام من مردهستم درمقاربت جنسی :اگردخول صورت گیردحتی به مدت زیادهمسرم به ارگاسم وانزال نمی‌رسد.. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

    پاسخ
    احمدی اسفند ۳, ۱۴۰۲ - ۱:۳۶ ق٫ظ

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی👍😘😘😘

    پاسخ
    اسماعیل هستم اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ - ۳:۳۷ ق٫ظ

    دورود فراوان مطلب شما عالی است

    پاسخ
    ناشناس فروردین ۳, ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ
    معین بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ ب٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ
    محمد بهمن ۱۵, ۱۴۰۲ - ۴:۳۱ ق٫ظ

    سلام سپاس از مطلب عالیه شما

    پاسخ
    ناشناس دی ۹, ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ
    علی آذر ۱۶, ۱۴۰۲ - ۸:۱۰ ب٫ظ

    س بسیار عالی

    پاسخ
    ناشناس شهریور ۳۱, ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ
    محمد فروردین ۶, ۱۴۰۳ - ۳:۴۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ
    ناشناس اسفند ۱۲, ۱۴۰۰ - ۵:۳۹ ب٫ظ

    سلام تشکر بابت مطالب خوبتون

    پاسخ

    دیگر مقالات پیشنهادی پزشک خوب