افسانه‌های زیادی درباره تاثیر الکل بر رابطه جنسی وجود دارد. از جمله سوالات عجیبی که مراجعان از پزشکان می‌پرسند این است که ایا مشروب باعث تاخیر در انزال میشود؟ خیلی از افراد تصور می‌کنند که الکل می‌تواند عملکرد جنسی آن‌ها را بهبود دهد یا مشکل نعوظ را برطرف سازد.

اما آیا مشروب واقعاً برای رابطه جنسی مفید است؟ آیا تاثیر شراب بر زنان باعث ارگاسم بهتر می‌شود؟ ایا شراب برای نعوظ مفید است؟

در این مقاله قصد داریم نگاهی به تاثیر واقعی مشروب روی میل و عملکرد جنسی بپردازیم.

الکل ماده ایست که خاصیت تسکینی دارد یعنی فرد بعد از مصرف دچار ریلکسی کاذب میشود مصرف این ماده میتواند تمایلات جنسی را در افراد تحت تاثیر قرار دهد هرچقدر مصرف الکل بیشتر باشد تاثیر آن برتوانایی جنسی فرد بیشتر خواهد بود
مصرف الکل در دفعات اول شاید باعث افزایش میل جنسی شود اما پس از مدتی نتیجه معکوس شده و منجر به کاهش میل جنسی میشود.

پزشک خوب به شما کمک میکند بهترین روانشناسان را در کوتاه‌ترین زمان و در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید

مشاهده لیست روانشناسان

 

۱- اختلال نعوظ و مصرف الکل

تاثیر مصرف الکل در مردان بیشتر در اختلال نعوظ و انزال آنها مشاهده میشود چرا که این ماده تاثیر زیادی بر هورمون زنانه استروژن در مردان داشته و باعث بالا رفتن سطح این هورمون در خون میشود
از انجایی که مغز به اجزای بدن فرمان میدهدو الکل نیز بر مغز تاثیر مستقیم دارد در نتیجه فرمان لازم از مغز به بیضه ها داده نمیشود و اگر فرد دچار بیماریهای کبدی،قلبی،دیابت و بیماریهای عروقی باشد این روند باعث بروز اختلالات جنسی میشوداز طرفی به واسطه تحت تاثیر قرار گرفتن بیضه ها تولید اسپرم کاهش پیدا کرده و باروری با مشکل مواجه میشود
مصرف الکل در مردان باعث افزایش هورمون انژیوتانسین در کبد میشود و به دنبال افزایش این هورمون اختلال نعوظ در آنها افزایش پیدا میکند.

برای تقویت نعوظ چه بخوریم؟ ۲۲ ماده غذایی برای افزایش نعوظ

۲- مشکل در ارگاسم

مصرف الکل پیش از رابطه جنسی می‌تواند توانایی برانگیختگی جنسی را مختل کند. این اختلال به دلیل عدم تعادل سیگنال‌های میان مغز و ناحیه تناسلی رخ می‌دهد.

تاثیر شراب بر زنان در صورتی که مصرف بیش از حد باشد، باعث کاهش شدت ارگاسم‌ها یا سخت شدن ارگاسم می‌شود. زنان برای رسیدن به ارگاسم نسبت به زنانی که مشروب کمتری مصرف می‌کنند، نیاز به تحریک بیشتری دارند.

همچنین الکل و تاخیر در انزال مردان یا برعکس آن، زودانزالی با هم در ارتباط هستند.

۳- کاهش میل جنسی

از انجا که برقراری رابطه جنسی خوب و با کیفیت با جنس مخالف برای مردان از اهمیت زیادی برخوردار است اگر آنها دچار اختلالات جنسی شوند اعتماد به نفس آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد و به دنبال آن رابطه جنسی و عاطفی با همسر به دلیل اختلال نعوذ و زود انزالی به مرور دچار مشکل خواهد شد چرا که توانایی مرد در به ارگاسم رساندن همسر کم میشود و درصد بالایی از مشکلات زناشویی به دلیل بروز مشکلات در روابط جنسی زوجین است.

مقاله مرتبط: روش های افزایش و تقویت میل جنسی در زنان و مردان

۴- کوچک شدن آلت جنسی

مصرف الکل در مردان در طولانی مدت میتواند باعث تخریب بافت بیضه ها و کوچک شدن الت و بیضه ها شود و باور غلطی که در بین برخی افراد وجود دارد اینست که مصرف این ماده باعث افزایش طول الت و لذت بیشتر میشود.

۵- کاهش باروری

کاهش تستسترون می‌تواند تولید اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش تولید اسپرم در نهایت می‌تواند منجر به کاهش قدرت باروری شود.

همچنین زنانی که در درازمدت بیش از حد الکل می‌نوشند قدرت تخمک‌گذاری خود را از دست می‌دهند. حتی مقادیر اندک الکل هم می‌تواند روی باروری تاثیر منفی بگذارد.

۶- عفونت‌های منتقله جنسی

الکل باعث کاهش قدرت قضاوت و تصمیم‌گیری درست می‌شود. در نتیجه احتمال شرکت در رابطه جنسی محافظت نشده افزایش پیدا می‌کند. این باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های منتقله جنسی می‌شود.

۷- تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی

مصرف الکل فعالیت قسمت هایی از سیستم اعصاب مرکزی که مسئول برانگیختگی جنسی، ارگاسم، تنفس و گردش خون هستند را کم و مهار می‌کند.

۸- کم‌آبی بدن

حجم آب در خون زنان نسبت به مردان کمتر است به همین دلیل مصرف الکل میتواندباعث غلظت خون در زنها شود شاید در دفعات اول الکل باعث انرژی مضاعف در بدن زنان شود اما تاثیرات آن در طول زمان خود را نشان داده و با به وجودآمدن عدم تعادل بین سیستم مغزی و واژن ارگاسم دشوارتر شده و اختلال عملکرد ارگاسم ،خشکی واژن و مشکلات باروری را ایجاد میکند.

۹- خشکی واژن

در زنان فیزیولوژیک بدن به گونه ای است که پس از تحریک شدن ،افزایش جریان خون و به دنبال آن روان شدن و خیس شدن واژن حاکی از آن است که زن برای مقاربت آماده است اما مصرف الکل میتواند تغییرات به سزایی را در این چرخه ایجاد کند و باعث اختلال در روان شدن واژن و ایجاد اصطکاک و درد در حین رابطه شود.

۱۰- افزایش لذت ذهنی در زنان

خانم های مست در رسیدن به ارگاسم از نظر جسمی مشکل بیشتری دارند. گرچه برخی از زنان احساس لذت بیشتری را از نظر ذهنی کسب می‌کنند اما این امر به احتمال زیاد با احساس ریلکسی و تخیلاتی که با چند نوشیدنی اول خود به دست می‌آورند، قابل توضیح است. در واقع با تجربه ارگاسم‌های فیک و تقلبیِ ذهنی، جایی برای رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی از لحاظ فیزیکی باقی نمی‌ماند.

 

تاثیر الکل بر زنان

  • در این بخش درباره تاثیر الکل بر رابطه جنسی در زنان اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. الکل می‌تواند میل جنسی را افزایش می‌دهد.
    به نوعی یک یا دو نوشیدنی ممکن است برانگیختگی را افزایش دهد، اما شرط مطمئنی نیست. نوشیدن الکل باعث افزایش سطح تستوسترون در زنان می‌شود. این هورمون جنسی مردانه در میل جنسی نقش دارد. ممکن است عاملی باشد که زنان میل جنسی بیشتری را هنگام نوشیدن الکل دارند.
    مردم اغلب نوشیدن الکل را با بازداری‌های کمتر و احساس جذاب‌تر و اعتماد به نفس بیشتر مرتبط می‌دانند.
  • می‌تواند برانگیختگی جنسی را افزایش و کاهش دهد
    برخی از زنان ممکن است وقتی چند نوشیدنی می‌نوشند علاقه بیشتری به رابطه جنسی داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که بدن آن‌ها به آن علاقه دارد.
    منبع معتبر شواهد نشان می‌دهد مصرف زیاد مشروبات الکلی در واقع از نظر فیزیولوژیکی تأثیر منفی دارد و پاسخ دستگاه تناسلی را کاهش می‌دهد.
    طبق برخی گزارش‌ها، وقتی نوبت به الکل و رابطه جنسی می‌رسد، اعتدال مهم است. هر چه بیشتر بنوشید، واکنش تناسلی و برانگیختگی بدنی شما بدتر می‌شود.
  • رسیدن به ارگاسم دشوارتر است
    در حالی که یک نوشیدنی ممکن است با جریان خون تداخل نداشته باشد، مصرف نوشیدنی زیاد می‌تواند تأثیرات فیزیولوژیکی، شناختی و رفتاری داشته باشد که می‌تواند باعث اختلال عملکرد ارگاسم ناشی از الکل شود.
    این می‌تواند به معنای زمان بیشتری برای رسیدن به اوج و داشتن ارگاسم شدید باشد. این در صورتی است که بتوانید به ارگاسم برسید.
    اگر پایان خوشی را پس از خودارضایی یا فعالیت‌های جنسی مشترک دوست دارید، بهتر است که خشمگین نشوید.
  • خیس شدن را سخت‌تر می‌کند
    هنگامی که شما برانگیخته می‌شوید، بدن شما با افزایش جریان خون در اندام تناسلی، برای مقاربت آماده می‌شود و باعث تورم و روان شدن آن‌ها می‌شود. نوشیدن بیش از حد می‌تواند این پاسخ‌های فیزیولوژیکی را متوقف کند و با مرطوب شدن واژن تداخل کند و در نتیجه باعث اصطکاک و ناراحتی شود.

مطلب مفید: سردرد بعد از رابطه چه علتی دارد؟ درمان سردر جنسی

تاثیر الکل بر مردان

تاثیر الکل بر رابطه جنسی در مردان کمی ساده‌تر است.

  • سخت شدن رابطه جنسی.
    الکل می‌تواند بر توانایی شما برای ایجاد و حفظ نعوظ تأثیر بگذارد. نوشیدن زیاد به طور منظم نیز می‌تواند باعث آسیب دائمی و اختلال نعوظ شود. مشروبات الکلی به چند روش باعث اختلال در بدن شما می‌شود:
    جریان خون به آلت تناسلی را کاهش می‌دهد،
    آنژیوتانسین، هورمون مرتبط با اختلال نعوظ را افزایش می‌دهد.
    سیستم عصبی مرکزی شما را تحت فشار قرار می‌دهد
    می‌تواند انزال را به تاخیر بیندازد
  • بعید است که چند نوشیدنی از انزال شما جلوگیری کند، اما نوشیدن بیش از حد می‌تواند.
    نوشیدن بیش از حد می‌تواند باعث تاخیر در انزال شود، که بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به ارگاسم و انزال با تحریک جنسی برسد. طبق گفته کلینیک مایو، برای برخی، این می‌تواند به معنای عدم توانایی انزال باشد.
  • کمی ممکن است شما را بالا ببرد
    مشابه تأثیر در زنان، نوشیدن یک یا دو نوشیدنی ممکن است میل جنسی و برانگیختگی را در مردان افزایش دهد. یک نوشیدنی – دو نوشیدنی اگر بیش از ۱۹۰ پوند وزن داشته باشد. میل جنسی و توانایی مردان برای نعوظ باعث ناراحتی می‌شود. 
  • احتمال خطرات جنسی شما بیشتر است
    این می‌تواند چیز خوبی باشد، اما نه همیشه. در حالی که الکل منبع قابل اعتماد به ریسک پذیری بیشتر در مردان و زنان مرتبط است، به نظر می‌رسد که بیشتر یک عامل محرک برای مردان باشد.
    یک یا دو نوشیدنی می‌تواند اثر آرامش بخش داشته باشد و به کاهش بازداری در رابطه جنسی کمک کند. این ممکن است شما را برای کشف چیزهای جدید بازتر کند. اما شما می‌توانید چیزهای بسیار خوبی داشته باشید.
    هرچه بیشتر مشروب بنوشید، رفتار جنسی شما خطرناک‌تر است. بر اساس مطالعات مختلف، مردان بیشتر در معرض رفتارهای جنسی پرخطر، مانند آمیزش بدون محافظت مانع، زمانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

 

تاثیر شراب بر زنان

شاید مشروب برای زنان جذاب به نظر برسد و در نگاه اول تصور شود که میل جنسی افزایش پیدا کرده است. اما این لزوماً صحیح نیست. در واقع بدن لزوماً الکل را نمی پذیرد.

شواهد نشان می‌دهد که الکل می‌تواند روی زنان و میل جنسی اثر منفی بگذارد. اثر منفی شراب روی زنان هم روانی و هم فیزیکی است.

زنانی که الکل مصرف می‌کنند ممکن است دچار اختلال عملکرد ارگاسم شوند. یعنی ارگاسم – اگر رخ دهد! – با تاخیر رخ می‌دهد و شدت آن‌ها هم کمتر می‌شود.

یکی دیگر از عوارض مشروبات الکلی برای زنان، توقف پاسخ روانی مغز برای مرطوب نگه داشتن واژن است و این باعث خشکی واژن و ناراحتی در حین رابطه جنسی می‌شود.

اگر نیاز به مشاوره تلفنی، حضوری یا آنلاین دارید روی دکمه زیر کلیک کنید

رزرو آنلاین نوبت از سکس تراپیست

 

افسانه‌های رایج 

در حالی که ما در مورد الکل و رابطه جنسی هستیم، چرا به برخی شایعات رایج توجه نکنیم؟ وقتی شما مست هستید همه داغ‌تر به نظر می‌رسند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ به این نتیجه رسید که الکل افراد را جذاب‌تر نشان می‌دهد، به‌ویژه آن‌هایی که در ابتدا جذاب به نظر نمی‌رسند. مناظر نیز جذاب‌تر به نظر می رسیدند.
به نظر می‌رسد حتی مگس‌های میوه نر نیز پس از مصرف الکل، در مورد جفت بالقوه خود کمتر حساس می‌شوند.
گذشته از علم، سخت نیست که بفهمیم چرا الکل ممکن است منجر به خوابیدن با کسی شود که معمولاً برای او مژه نمی‌زنید. نوشیدن مشروبات الکلی مهارها را کاهش می‌دهد، اجتماعی شدن را افزایش می‌دهد و قضاوت را مختل می‌کند.

همه افراد الکل را به یک روش پردازش می‌کنند؟

درست نیست. ماده‌ها و نرها الکل را متفاوت جذب و متابولیزه می‌کنند. ماده‌ها معمولا آب بدن کمتری نسبت به نرها دارند، حتی اگر وزنشان یکسان باشد. با آب کمتری برای رقیق کردن الکل، زنان دارای غلظت بیشتری از الکل در جریان خون خود هستند که منجر به اختلالات مرتبط با الکل می‌شود.

به عبارت دیگر، اگر با فردی از جنس مخالف بیرون هستید و به همان میزان مشروب می‌خورید، به این معنی نیست که هر دو به یک اندازه مست هستید. وقتی مست هستید نمی‌توانید مورد تجاوز جنسی قرار بگیرید.
قبل از هر نوع تماس جنسی، رضایت صریح لازم است. الکل کسی را از آن معاف نمی‌کند. هنگام ترکیب الکل و رابطه جنسی، گرفتن رضایت بسیار مهم است. درگیر شدن در هر نوع فعالیت جنسی با کسی که بیش از حد مست است و نمی‌تواند رضایت بدهد، تجاوز جنسی است.

بهترین روش‌هایی که باید در ذهن داشته باشید: 

مشروبات الکلی قطعاً می‌تواند در رابطه با انجام اعمال جنسی با شخص دیگری همه چیز را مختل کند، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • برای خود محدودیتی برای نوشیدنی تعیین کنید. به آن پایبند باشید تا بیش از حد مست نشوید.
  • تلاش کنید. بین نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی جایگزین کنید.
  • برای رابطه جنسی خود از روش‌های جلوگیری استفاده کنید. 
  • بدن شما، حق شماست. برای انجام هر کاری که نمی‌خواهید تحت فشار قرار نگیرید. سعی نکنید دیگران را مجبور به فعالیت جنسی کنید.

 

از خطرات آن آگاه باشید

مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند قضاوت را مختل کند، این یک عامل رایج است که منجر به رابطه جنسی محافظت نشده می‌شود، که به نوبه خود ممکن است منجر به بارداری ناخواسته یا عفونت مقاربتی (STI) شود.
در حالی که الکل می‌تواند اثرات مضری برای مصرف کننده داشته باشد، شواهد فزاینده‌ای در مورد مضراتی که الکل می‌تواند برای سایر افراد ایجاد کند وجود دارد. الکل با تجاوز جنسی مرتبط است. طبق آمار منتشر شده تقریباً در دو مورد از پنج مورد(۳۸٪) در رابطه با تجاوز جنسی یا اقدام به تجاوزی که گزارش شده است، مجرم مشروب الکلی مصرف کرده است.
داشتن رابطه جنسی با کسی بدون رضایت او همیشه جرم است . صرف نظر از شرایط و نوشیدن مشروب. کسی که با زور و عدم رضایت با نوشیدن الکل یا یک ماده دیگر سعی در برقراری رابطه جنسی داشته باشد به خودی خود یک جرم جدی شناخته می‌شود. این کار حداکثر ۱۰ سال حبس دارد.

مست بودن به طور کلی افراد را آسیب پذیرتر می‌کند، زیرا آمار نشان می‌دهد که بسیاری از تصادفات و جراحات با نوشیدن زیاد الکل مرتبط هستند.

 

سخن آخر

پس از مصرف الکل احتمال برقراری روابط پرخطر افزایش پیدا میکند ،رفتارهایی مثل برقراری رابطه با افراد غریبه ،خیانت به شریک عاطفی،بارداری  ناخواسته اعمال خشونت،بیماری های مقاربتی،خودزنی و… و چه بسیارند افرادی که پس از انجام این رفتارها در کمترین زمان از عملکرد خود پشیمان میشوند اما در بسیاری موارد جایی برای جبران این اتفاقات وجود ندارد
برخی معتقدند مصرف الکل میتواند رابطه جنسی بهتری را به دنبال داشته باشد در حالی که برای بالا بردن کیفیت یک رابطه جنسی باید فرد یک رابطه عاطفی خوب،یک رژیم غذایی مناسب، یک ورزش منظم ، ماساژ و یک چرخه جنسی لذت بخش داشته باشد.

منبع: Healthline

 

سوالات متداول 

  • تاثیر الکل بر رابطه جنسی در زنان چگونه است؟
    خشکی واژن، نرسیدن به ارگاسم، لذت فیک، مشکلات باروری و…. از تاثیر الکل بر رابطه جنسی در زنان است. 
  • علائم نوشیدن بیش از حد الکل چیست؟
    تلو تلو خوردن، لکنت زبان، حرکات اغراق آمیز و.. از نشانه‌های نوشیدن الکل بیش از حد است. 
  • آیا مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند روی رابطه جنسی افراد به یک شکل تاثیر بگذارد؟
    خیر، با توجه به شرایط روحی و جسمی که دارند، الکل می‌تواند تاثیرات مختلفی روی افراد داشته باشد. 
  • آیا مصرف الکل می‌تواند موجب زودانزالی در افراد شود؟
    مصرف الکل می‌تواند تنها در برخی آقایان موجب زودانزالی می‌شود.

 

مطالب مشابه: