اختلال نعوظ یا بی‌میلی جنسی یک نوع ناتوانی در گرفتن یا نگه داشتن نعوظ در عملکرد جنسی است که بسیاری از مردان به ان مبتلا هستند. این اختلال ناشی از عواملی چون بیماری قلبی، دیابت و چاقی است. همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکل، سیگار کشیدن و مشکلات روانشناختی نیز در بروز این اختلال نقش بسزایی دارند. تمامی موارد و اختلال ذکر شده ناشی از سرد مزاجی مرد است که در این مقاله قصد داریم به طور دقیق به آن بپردازیم.

برای درمان سرد مزاجی مردان به چه دکتری مراجعه کنیم؟

مشاهده لیست بهترین دکتر‌ها

علائم سرد مزاجی در مردان

سرد مزاجی یکی از مشکلات رایج در بین مردان است که متاسفانه به دلیل نداشتن آگاهی مرد و همسرش نسبت به این موضوع، ممکن است به رابطه آن‌ها ضربه‌ای وارد شود. سرد مزاجی مانند هر بیماری یا اختلال دیگری دارای علائمی است که آگاهی افراد به این نشانه‌ها باعث می‌شود تا فرآیند تشخیص و درمان این اختلال برای فرد بیمار راحت‌تر در نظر گرفته شود. ویژگی‌های کاهش اعتماد به نفس و دوری مرد از برقرای رابطه جنسی دو علائم رایج سرد مزاجی در مردان است. همچنین موارد زیر نیز به عنوان علائم سرد مزاجی در مردان شناخته می‌شود.

  • فقدان خیال پردازی‌های جنسی
  • نداشتن احساس لذت از رابطه جنسی
  • عدم تجربه ارگاسم
  • پیش قدم نشدن برای رابطه جنسی
  • عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی
  • استرس و اضطراب در طی برقراری رابطه جنسی

علت کاهش میل جنسی در مردان چیست؟ درمان کاهش میل مردان

عوارض سرد مزاجی در ازدواج

یکی از اولین نشانه‌های طلاق در بین زوجین، طلاق عاطفی و کاهش روابط جنسی است. بی‌میلی جنسی شادی و نشاط زندگی زناشویی را کم رنگ می‌کند و عوامل جبران‌ناپذیری به همراه دارد که در موارد دشوار هم ممکن است به طلاق ختم شود. در واقع سرد مزاجی می‌تواند عاملی برای بروز اختلالات دیگر جنسی باشد.

سرد مزاجی در ابتدای کار به گونه‌ای در مرد ظاهر می‌شود که تنها دچار کاهش میل جنسی به همسر خود می‌شود و به مرور زمان این تمایل کمتر و کمتر می‌شود. حتی گاهی ممکن است به حس تنفر نیز برسد.

برای تقویت نعوظ چه بخوریم؟ ۲۲ ماده غذایی برای افزایش نعوظ

male-sexual-dysfunction

اختلال سرد مزاجی چگونه درمان می‌شود؟

برای درمان این اختلال راه‌های درمانی جسمی و روانی متفاوتی وجود دارد که در ادامه به بیان هر یک می‌پردازیم.

مصرف دارو: مصرف برخی داروها ممکن است باعث بروز سرد مزاجی در فرد شود که تغییر آن به مرور باعث رفع این اختلال می‌گردد. همچنین مردانی که دچار اختلالات هورمونی هستند نیز ممکن است به سرد مزاجی مبتلا شوند که با کمک برخی آمپول‌های هورمونی، قرص و کرم می‌توان سرد مزاجی را درمان کرد. مصرف داروهایی چون سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل و آوانافیل با افزایش جریان خون در آلت تناسلی آقایان در بهبود رابطه جنسی موثر هستند.

ابزار مکانیکی: وسایل کمکی مانند دستگاه‌های خلاء و کاشت آلت تناسلی برای مردان مبتلا به سرد مزاجی و اختلال نعوظ مفید هستند.

سکس درمانی: مراجعه به سکس درمان برای رفع اختلال سرد مزاجی و بهبود رابطه جنسی یکی از راه‌های درمانی موثر است. این درمانگران در اغلب مواقع مشاوران زناشویی خوبی هستند که آموزشات مفیدی را در اختیار زن و مرد قرار می‌دهند.

رفتار درمانی: این روش درمانی شامل نکات و آموزش‎هایی است که باعث اصلاح رفتار و عملکرد مرد و زن می‌شود و طرز فکر و عمل آن‌ها را تغییر می‌دهد.

روان درمانی: درمان با یک مشاور یا متخصص به مرد مبتلا به سرد مزاجی کمک می‌کند تا آسیب‌های جنسی، استرس و اضطراب، ترس و ضعف خود را از بین ببرد. تمامی موارد ذکر شده بطور مستقیم بر عملکرد جنسی فرد تاثیرگذار هستند.

آموزش و ارتباطات: آموزشات مرتبط به نحوه رفتار و عملکرد مرد در طی رابطه جنسی، باعث می‌شود تا اضطراب‌های ناشی از سرد مزاجی در وجود مرد از بین برود. گفتگو با شریک زندگی و بیان نیازها و نگرانی‌ها باعث کاهش و برطرف شدن بسیاری از مشکلات می‌شود.

مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

برای درمان سرد مزاجی به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

اگر شما از جمله آقایانی هستید که به دلایل مختلفی از اختلال سرد مزاجی رنج می‌برید؛ پس برای درمان خود باید هر چه زودتر به یک متخصص مراجعه کنید. این روزها که بسیاری آقایان و حتی خانم‌ها به اختلال سرد مزاجی یا نوعی بی‌میلی جنسی دچار می‌شوند؛ مراجعه به مشاور، روانشناس و روانپزشک در درمان این اختلال بسیار موثر است. همچنین مداخله سکس تراپی و سکس تراپیست با آموزشات و تمرین‌های متنوع، باعث تسریع فرآیند درمان آقایان می‌شود.

اگر نیاز به مشاوره حضوری، تلفنی یا آنلاین از متخصصان اختلالات جنسی دارید روی دکمه زیر کلیک کنید

برو به صفحه متخصص‌ها