زود انزالی چیست و چگونه درمان می‌شود؟ علت زودانزالی در مردان

توسط ملیحه میرزایی
این مقاله توسط ملیحه میرزایی تالیف شده و توسط ایشان از نظر تخصصی بررسی و اصلاح شده است.

 اختلال زود انزالی، شایع ­ترین اختلال جنسی مردان در تمام کشورها است. شیوع این اختلال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مردان می‌باشد. البته تفاوت ­هایی بین زود انزالی مادام‌العمر، اکتسابی، عمومی و موقعیتی وجود دارد. در این مقاله، سکس تراپیست پزشک خوب، خانم ملیحه میرزایی  شما را با تعریف اختلال زودانزالی و درمان آن آشنا می‌سازد.

فهرست مطالب
  • اختلال زود انزالی چیست؟

    انجمن روان‌پزشکی آمریکا زود انزالی را این­گونه تعریف می‌کند:

    الگوی ثابت یا تکرارشونده انزال در شرایطی که حدود ۱ دقیقه پس از دخول واژینال یا زودتر از آنکه مرد بخواهد، انزال (خروج منی) صورت گیرد. این اختلال در تمام روابط جنسی و حداقل برای مدت ۶ ماه وجود دارد.

    این مشکلات رنج شدیدی در فرد به وجود می‌آورد که به رسیدگی و پیگیری و درمان بالینی نیاز دارد. با اینکه این تشخیص می‌­تواند در مورد کسانی که فعالیت‌های جنسی غیرواژنی دارند نیز به کار رود، برای آنگونه فعالیت­‌ها هیچ معیار زمانی خاصی مشخص نشده است.

    زود انزالی یا انزال زودرس در واقع یک انزال کنترل نشده است، که فرد قبل از تحریک کامل و برقراری رابطه جنسی کامل دچار آن می‌شود. زودانزالی برخلاف میل فرد است و مدت زمان بسیار کوتاهی طول می‌کشد، حدود ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه طول می‌کشد. 
    در بسیاری از موارد مرد قبل از اینکه دخول به صورت کامل انجام شود به ارگاسم می‌رسد. به این ترتیب توانایی خود را برای ارضا همسرش از دست خواهد داد.

    پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.
    مشاهده لیست مقالات

    زود انزالی چند دقیقه است؟

    زود انزالی یعنی قبل از انجام دخول یا تا یک دقیقه پس از آن مرد ارضا شود. زود انزالی یا انزال زودرس می تواند برای هر دو زوج آزار دهنده باشد و رابطه جنسی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.

     ۱۳ روش برای درمان زود انزالی در خانه، درمان زود انزالی خانگی فوری

    شدت اختلال زود انزالی

    شدت این اختلال به سه دسته تقسیم می‌شود:

    • خفیف: انزال در حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه بعد از دخول واژنی
    • متوسط: انزال در عرض حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بعد از دخول واژنی
    • شدید: انزال قبل از فعالیت جنسی، در ابتدای آن، یا در عرض حدود ۱۵ ثانیه بعد از دخول واژنی

    اختلال زودانزالی ممکن است در دو نوع تعمیم یافته و یا موقعیتی دیده شود.

    در نوع  تعمیم ­یافته این اختلال، فرد در همه موقعیت­ ها انزال زودرس دارد اما در نوع موقعیتی اختلال، صرفاً در حضور بعضی از انواع محرک­ ها، موقعیت­ ها یا همسر، انزال زودهنگام اتفاق می‌افتد. زودانزالی اختلالی در فرایند ارگاسم است.

    زود ارضا شدن مردان

    ارگاسم در چهار مرحله اتفاق می‌­افتد:

    1. در مرحله اول هیجان جنسی موجب افزایش جریان خون به بافت­ های اندام تناسلی می‌­شود و نعوظ صورت می‌گیرد. 
    2. در مرحله دوم تحریک شدید شده، لذت جنسی افزایش می‌­یابد و فشار جنسی به حداکثر می‌رسد.
    3. مرحله سوم زمانی است که انزال در حال حرکت بین ساختارهای درونی است؛ بنابراین ارگاسم شروع شده و نمی‌­توان آن را متوقف کرد؛ و در نهایت منی از آلت مرد طی انقباضات منظم خارج می‌شود.
    4. در مرحله چهارم فروکش می‌­شود و بدن به آرامی به حالت عادی برمی‌گردد.

    زمانی که مرد نتواند زمان کافی در مرحله دوم داشته باشد، زودانزالی اتفاق می‌­افتد.

    چه چیزی باعث ایجاد زودانزالی در مردان می‌شود؟

    معمولا علل زودانزالی در آقایان به دو دسته تقسیم می‌شود:

    1. دسته اول را می‌توان به علل اولیه ربط داد، در واقع اختلال در نوروترنسمیترهای مغزی فرد(یک انتقال دهنده مغز) است. هنوز علت دقیق آن مشخص نشده است اما آن‌ها می‌توانند فعالیت کمی داشته باشند، به طوری که روی سر آلت تناسلی به صورت یک حساسیت خود را نشان دهند. 
    2. این گروه را می‌توانیم به دلایل ثانویه و اکتسابی ربط بدهیم. در واقع این دسته از افراد قبلا این مشکل را نداشتند اما به مرور زمان و به دلایل مختلف این مشکل برای آن‌ها بوجود آمده است. ازجمله یکی از دلایل مهم آن می‌توان به استرس، اضطراب، نگرانی اشاره کرد. معمولا افرادی که فشار روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کنند، خواب کافی ندارند، علاوه بر داشتن اختلافات خانوادگی و مشکلات مالی، مبتلا به بیماری هم هستند. معمولا این دسته از افراد به دلیل شرایط و موقعیتی که دارند ناخودآگاه دارای مشکل زودانزالی می‌شوند.
      البته مشکلات همسر هم می‌تواند در زودانزالی تاثیرگذار باشد، تنها نمی‌توان علل این مشکل را از جانب مردان دانست.

    علت کاهش میل جنسی در مردان چیست؟ درمان کاهش میل مردان

    زمان استاندارد انزال در مردان

    زمان استاندارد و مشخصی برای انزال مردان در نظر گرفته نشده است، چون این مدت زمان به عوامل بسیاری چون شرایط جسمی و روح، شرایط طرف مقابل، و… بستگی دارد. اما مدت زمانی که لازم است تا یک مرد به ارگاسم برسد به طور میانگین ۵ تا ۱۰ دقیقه است. البته این مدت زمان هم با توجه به عوامل مختلف می‌تواند تغییر کند. به عنوان مثال افراد جوان برای رسیدن به ارگاسم حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارند. البته بیشتر مردان دوست دارند که این مدت زمان طولانی‌تر شود، به این ترتیب برای آن‌ها لذت بیشتری هم در بر خواهد داشت.

    برای تقویت نعوظ چه بخوریم؟ ۲۲ ماده غذایی برای افزایش نعوظ

    علت اختلال زود انزالی چیست؟

    در بیشتر موارد علت زودانزالی در مردان متاهل ریشه روانشناختی دارد. بنابراین فردی که دچار این مشکل شده ­است لزوماً درگیر یک بیماری جسمی نیست.

    شایع ­ترین علتی که می‌­تواند منجر به این اختلال شود، اضطراب است. زودانزالی ممکن است در نتیجه مشکلات فردی مانند افسردگی، آسیب ­پذیری نسبت به شرمساری، ترس از قضاوت های اجتماع، اعتماد به نفس پایین، عدم تجربه جنسی و فشارها و استرس های روان­شناختی باشد.

    این مشکلات می‌­تواند مردانی که قبلاً انزال طبیعی داشتند را نیز دچار مشکل کند؛ در این صورت گفته می‌شود فرد دچار اختلال انزال زودرس اکتسابی شده است.

    هرچند زودانزالی مادم ­العمر هم می‌­تواند ناشی از مشکلات روان­شناختی باشد. برای مثال تجربه آسیب ­زا از رابطه جنسی در کودکی یا تربیت جنسی سخت­گیرانه می‌­تواند باعث زودانزالی اولیه شود.

    با اینکه ریشه جسمانی این اختلال بسیار کم­تر از ریشه روانشناختی آن است؛ نباید فراموش شود که مشکلات اورولوژی همیشه به زودانزالی مرتبط بوده ­اند. همچنین بیماری­ های پروستات، ناتوانی در کنترل ادرار، اعتیاد به الکل، دیابت و بیماری ­های قلبی عروقی نیز با زودانزالی مرتبط هستند.

    جهت مطالعه مطالب بیشتر راجع به علل متفاوت اختلالات جنسی، کلیک کنید.

    زودانزالی چه عواقبی برای زوجین دارد؟

    • سرد شدن زوجین نسبت به یکدیگر 
    • احساس گناه و افسردگی برای مرد 
    • داشتن استرس و اضطراب برای برقراری رابطه جنسی 
    • کاهش اعتماد به نفس مرد

    برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه زیر کلیک کنید
    مقالات مرتبط

    تاثیر زود انزالی مردان بر زنان و زندگی زناشویی

    زودانزالی (به خصوص زودانزالی در اوایل ازدواج) روی خودپنداره جنسی مردان تأثیر دارد و می‌­تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود.

    این مشکل می‌­تواند چرخه معیوبی به وجود آورد که طی آن فرد در رابطه بعدی دچار تنش و اضطراب می‌­شود و این تنش نیز می‌­تواند موجب انزال زودرس شود. در این شرایط فکرهای منفی افزایش می‌یابد و این تفکرات می‌تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد. این مشکل می‌­تواند بر رضایت جنسی زوجین و به تبع آن در رضایت زناشویی آنها اثر منفی بگذارد.

    چرا زود ارضا میشم؟

    تفاوت زودانزالی با عدم نعوظ در مردان

    زودانزالی با مقوله عدم نعوظ تفاوت بسیاری دارد. معمولا فردی که به عدم نعوظ مبتلا است با وجود اینکه به اندازه کافی تحریک می‌شود، خون لازم به آلت تناسلی آن نمی‌رسد و این موضوع می‌تواند باعث عدم نعوظ آن شود. اما افرادی که به عارضه زودانزالی مبتلا هستند، آلت تناسلی آن‌ها به نعوظ می‌رسد ولی مدت زمان به انزال رسیدن در آن‌ها بسیار کوتاه است. معمولا با یک تحریک کوتاه یا در لحظه اول دخول مرد به ارگاسم می‌رسد.

    آیا ارتباطی میان ختنه و حساسیت پوست آلت در زودانزالی وجود دارد؟

    خیر، ختنه شدن مردان در دوران کودکی و نوزادی به هیچ عنوان تاثیر منفی یا مثبتی روی رودانزالی آن‌ها ندارد. 

    درمان زود انزالی و نعوظ مرد

    طبق جدیدترین برآوردهای انجمن روان‌پزشکی آمریکا، بیش از ۸۰ درصد اختلالات جنسی نیازی به درمان‌های دارویی ندارند. هرچند ممکن است داروهای ضدافسردگی به تأخیر در انزال کمک کند اما باید توجه داشت که هیچ دارویی بدون عارضه جانبی نخواهد بود؛ بنابراین استفاده از آنها ممکن است در طولانی مدت اثرات زیان ­آوری داشته باشد.

    درمان ­های موضعی شامل کاندوم، ژل­‌های بی‌­حس‌­کننده یا اسپری‌­های تأخیری که وجود دارد، می‌­تواند مدت زمان انزال را افزایش دهد.

    اما این نکته حائز اهمیت است که استفاده مداوم و طولانی مدت از محصولات بی­‌حس­‌کننده، ممکن است بی­‌حسی و از دست رفتن نعوظ را در پی داشته باشد.

    همچنین این محصولات نمی‌­تواند ریشه مشکل را برطرف کند و اصل مشکل به قوت خود باقی خواهد ماند.

    بهترین شیوه درمان زود انزالی بدون دارو، درمان‌­های روان­شناختی است. بسیاری از روان­درمانگران کاهش اضطراب را عنصر کلیدی در درمان مشکلات جنسی می‌دانند.

    ضرورت حذف فشار برای اجرای عملیات جنسی و استفاده از فعالیت­ های تدریجی که در نهایت به آمیزش جنسی رضایت­‌بخش ختم می‌شوند، از ارکان اصلی درمان­ های روان­شناختی است.

    این درمان ­ها­ی زود انزالی مرد، تکلیف محور هستند. تعیین تکلیف و مأموریت‌های جنسی برای انجام در منزل از ارکان اصلی درمان­ های روان‌شناختی در اختلالات جنسی است. جهت حرکت این تمرین ‌ها از تعامل‌­های کمتر به سمت تعامل­‌های بیشتر جنسی تعیین می‌شود.

    روش درمانی روانی و رفتاری

    در این روش از هیچ دارویی استفاده نمی‌شود و تنها روی بعد روانی و رفتاری فرد کار می‌شود. در این تکنیک حمایت شریک جنسی اهمیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل در مقایسه با سایر روش‌ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. در طولانی مدت و با استمرار می‌توان به نتیجه مورد نظر رسید. معمولا در این روش از تکنیک‌‌های مختلفی چون  start-stopو squeeze استفاده می‌شود. بهتر است در کنار سایر روش‌های درمانی، عوامل روحی و روانی که منجر به زودانزالی می‌شود را برطرف کرد. این عوامل ارتباط مستقیمی با استرس و اضطراب فرد دارند.

    مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

    مصرف قرص و دارو

    همانطور که گفتیم در بیش از ۸۰ درصد مواقع درمان‌های غیر دارویی مشکل زودانزالی را بر طرف می‌کند و نیاز به تجویز دارو نیست فقط در مواقع بسیار نادر که مشکلات جسمانی وجود داشته باشد ممکن است متخصص درمان دارویی را انتخاب کند پس به هیچ عنوان به صورت خودسر قرص‌هایی مانند ترامادول مصرف نکنید و حتما قبل از هر گونه تصمیم، به سکس‌تراپیست مراجعه کنید.

    آموزش درمان زود انزالی 

    درمان زودانزالی تنها محدود به دارو نمی‌باشد. می‌توان با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های خاصی بدون دارو هم آن را درمان کرد. در این بخش نیاز به مهارت طرف مقابل دارید، هرچه حمایت بیشتری کند با موفقیت بیشتری هم روبه‌رو خواهد بود. در ادامه با تکنیک‌های مختلفی آشنا خواهید شد که سکس تراپیست‌ها آن را برای درمان زودانزالی آريالایان بسیار موثر می‌دانند:

      1. تکنیک مسترز و جانسون

        این تکنیک همواره به عنوان یکی از موفق‌ترین تکنیک‌ها در درمان زودانزالی آقایان معرفی شده است. در این تکنیک چند ثانیه قبل از انزال مرد باید آلت تناسلی خود را خارج کند و با فشار دادن کلاهک از انزال آن جلوگیری کند. به این ترتیب مدت زمان رابطه جنسی فرد افزایش پیدا می‌کند. 

      2. استفاده از کاندوم

        امروزه علاوه بر کاندوم‌های ساده می‌توان از کاندوم‌های تاخیری استفاده کرد. استفاده از کاندوم‌های تاخیری در مقایسه با قرص‌های تاخیری بسیار عاقلانه‌تر است. 

      3. تمرینات کگل

        این تمرینات می‌تواند عضلات باسن را تقویت کند، به این ترتیب فرد کنترل بیشتری روی انزال خود دارد. 

      4. تقویت عضلات

        تقویت عضلات پایین تنه می‌تواند به کنترل انزال و برقراری رابطه جنسی بهتر کمک بسیاری کند. تنها کافیست از یک مربی ورزشی مشورت بگیرید، با انجام  ورزش‌هایی چون شنا شوئدی و… می‌توانید عضلات خود را تقویت کنید. 

      5. استفاده از پوزیشن‌های مختلف

        معمولا انتخاب نوع پوزیشن می‌تواند تاثیر بسیاری روی درمان زودانزالی فرد داشته باشد. بهتر است پوزیشن‌هایی را انتخاب کنید که برای شما تحریک کمتری ایجاد کند به این ترتیب می‌توانید مدت زمان رابطه جنسی خود را افزایش دهید. 

      6. تکنیک استاپ استارت

        یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان زودانزالی در آقایان است. در این روش در حین رابطه جنسی زمانی که فرد به ارگاسم نزدیک می‌شود چند ثانیه مکث می‌کند و مجددا رابطه جنسی را آغاز خواهد کرد. به این ترتیب بعد از سه یا چهار بار توقف به ارگاسم کامل می‌رسد. تمرین این رابطه می‌تواند در زودانزالی فرد تاثیرگذار باشد. 

    اگر شما درگیر این مشکل هستید لازم است بدانید این مشکل مسبب ­هایی دارد که به کمک یک متخصص می‌توان ریشه آن را شناخت و مشکل را به طور واقعی برطرف کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای حل مشکل خود از یک متخصص سکس­ تراپیست کمک بگیرید.

    یش از ۸۰ درصد اختلالات جنسی نیازی به درمان‌های دارویی ندارند اما می‌توانند بر کیفیت زندگی شما تاثیر چشمگیری داشته باشند.

    در صورتی که شما یا همسرتان درگیر اختلالات جنسی هستید می‌توانید از متخصصان پزشک خوب کمک بگیرید.
    متخصص خوب برای اختلالات جنسی
    ۴.۶/۵ - (۱۸ امتیاز)
    4.6/5 - (18 امتیاز)

    پرسش و پاسخ

    پزشک خوب، نظرتان را درباره این مقاله بگویید یا سوالاتتان را بپرسید، متخصصان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

    ناشناس تیر ۲۸, ۱۴۰۲ - ۰:۲۰ ق٫ظ

    سلام من فک میکردم زود انزالی درمان داره ولی با این چیزایی که دوستان نوشتم فک نکنم درمانی داشته باشه نمیدونم چیکار کنم زندکیم خراب میشه

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    درود ، دوست عزیزدر مقاله راهکارهایی جهت درمان اختلال زود انزالی ارائه گردید. با اینحال بهتر است ابتدا ، پس از بررسی دقیق توسط متخصص اورولوژی(آندولوژی) و اطمینان از سلامت جسمی با یک متخصص سکس تراپی مشاوره فرمایید .

    پاسخ
    مهدی اوسطی اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۲ - ۵:۱۸ ق٫ظ

    سلام آقا ی دکتر من خیلی خیلی زودانزالی دارم از این بابت خیلی رنج میبرم ممنون میشم اگر کمکم کنید تشکر

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    درود ، با توجه به اینکه زود انزالی به دلایل مختلفی ممکن است در فرد رخ دهد ( فیزیولوژی ، روابط پر تنش زوجین و میزان سطح اضطراب و….. ) پیشنهاد میگردد با مراجعه به یک تراپیست موارد بررسی شود تا درمان موثر برای آن تجویز گردد .

    پاسخ
    ناشناس آبان ۲۳, ۱۴۰۱ - ۳:۳۶ ب٫ظ

    سلام شوهرم موقع نزدیکی خیلی زود انزالی میشود حتا پنج دقیقه طول نمیکشه انزالی میشه درمان این مشکل چیست به دکتر مراجه کنیم یا خیر

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    درود ، ابتدا شما باید تعریف درستی از زود انزالی داشته باشید با توجه به تحقیقات انجام شده در شرایطی که حدود ۱ دقیقه پس از دخول واژینال یا قبل از آن ، مرد به انزال برسد و حداقل برای مدت ۶ ماه این مسئله وجود داشته باشد ما با اختلال زود انزالی مواجه هستیم .وپیشنهاد میگردد جهت درمان همسرتان به یک متخصص اورولوژی(آندولوژی) وسپس یک روانشناس سکس تراپیست مراجعه ،تا به بررسی مسائل روانشناختی و همچنین روابط زوجی پرداخته شود .

    پاسخ
    ناشناس خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ - ۶:۲۰ ب٫ظ

    سلام خسته نباشیدزودانرالی باعث خراب زندگی میشه که شده ازجوانی تاالن که ۴۵سال عمرم زجرمیکشم منوراهنمایی کنیدیاراه حل درمانش راممنون میشم خیلی کار هاهم کردم قرص که باعث سردردوسرگیجی میشود

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    درود ، از آنجا که فرمودید داروها هم استفاده کردید و موثر نبوده و نیز مسائل روانشناختی بسیار در زود انزالی حائز اهمیت می باشند پیشنهاد میگردد با یک متخصص سکس تراپی مراجعه فرمایید.
    سوال ۵

    پاسخ
    محمد خرداد ۱۵, ۱۴۰۱ - ۶:۲۰ ب٫ظ

    سلام.وقت بخیر..هروقت میخوام نزدیکی کنم کمتراز پنج ثانیه ارضامیشم.چه درمانی یا قرصی استفاده کنم که زودانزالیم ازبین بره.ممنونم از راهنمایتون

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    درود ، لزوما جهت زود انزالی نباید از دارو یا قرص استفاده نمود و باید ابتدا علل این اختلال بررسی گردد سپس به درمان درست پرداخته شود وپیشنهاد میگردد جهت درمان به متخصص اورولوژی(آندولوژی) و یا یک روانشناس سکس تراپیست مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    حمزه آذر ۲۲, ۱۴۰۰ - ۷:۲۰ ب٫ظ

    سلام من خیلی زود ارضاع میشم چکاره کنم به ده ثانیه هم نمیرسه

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    درود ، در مقاله روشهایی جهت درمان زود انزالی ارایه گردیده است می‌توان با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های خاصی بدون دارو هم آن را درمان کرد و همچنین پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص اورولوژی (آندولوژی)و یا متخصص سکس تراپیست مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    ناشناس آبان ۱۱, ۱۴۰۰ - ۶:۰۷ ق٫ظ

    سلام.مدتی هستدعمل تومار مغزی کردم.مشکلی که دارم زود اانزالی دارم.وخیلی برام مشکل ساز شده به دکتر مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم .راهنمای می کنید چکار کنم.ممنون.

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    درود ، اثرات بیماری ،استفاده از برخی داروها و مسائل روانشناختی مثل استرس و اضطراب منجر به زود انزالی میگردد ، بهتر است به یک روانپزشک یا متخصص اعصاب و روان مراجعه فرمایید .و در کنار دارو درمانی از خدمات روان درمانی نیز استفاده بفرمایید .

    پاسخ
    حمید شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    من ۴۰ سالمه وتقریبا ازابتدا زود انزالی داشتم وطبق نظر روانشناس افسردگی دارم چیکار کنم من ممنون

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ ب٫ظ

    درود ، شایان ذکر است که عوارض بعضی از داروها باعث زود انزالی میگردد
    (با توجه به اینکه افسردگی دارید و احتمالا از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید )، بهتر است به روانپزشک خود مراجعه فرمایید .و همچنین در کنار دارو درمانی از خدمات روان درمانی نیز استفاده بفرمایید .

    پاسخ
    علی شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ - ۹:۴۰ ق٫ظ

    برای زود انزالی چه دارویی استفاده کنیم

    پاسخ
    ملیحه میرزایی روانشناس، مشاور، مشاور فردی مشاهده صفحه در پزشک خوب آبان ۱۰, ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ ب٫ظ

    بهترین شیوه برای درمان این مشکل، درمان های روانشناختی هست و در اکثر موارد نیازی به مصرف دارو وجود ندارد.

    پاسخ
    ناشناس شهریور ۴, ۱۴۰۰ - ۳:۱۹ ب٫ظ

    سلام من خسته نباشید تشکراز راهکارتان داشته دارید از شما ممنونم بندهزودانزالی دارم ازدکترخواهشمندم راه معالجه راه درمان تجویزبفرمایند من هیچ وقت لذت جنسی نمی برم تقاضای معالجه درمان دارم

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ ب٫ظ

    درود ، در مقاله روشهایی جهت درمان زود انزالی ارایه گردیده است می‌توان با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های خاص و تمرین به درمان زود انزالی برسید و همچنین پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص اورولوژی (آندولوژی) و یا متخصص سکس تراپیست مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    کمال مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ - ۳:۵۰ ب٫ظ

    سلام من هروقت بخاهم نزدیکی کنیم به محض نزدیکی زرودارضا میشم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    درود ، پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص اورولوژی (آندولوژی) و یا متخصص سکس تراپیست مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    حسن مرداد ۲۶, ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ ب٫ظ

    سلام خانم من مدتی است اززودانزلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنیدممنونم میشمحسن

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    درود ، پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص اورولوژی(آندولوژی) و یا متخصص سکس تراپی مراجعه فرمایید.تا هم از نظر وضعیت فیزیکی بدن و هم از منظر روانشناختی مورد برسی قرار بگیرید .

    پاسخ
    Mehran مرداد ۲۱, ۱۴۰۰ - ۶:۰۸ ب٫ظ

    سلام خانوم دکتر من ۱۶ سال دارم خودم رو روزی چند بار ارضا میکنم هرچه قدر به خو م میگم دیگه نمیکنم ولی دیگه بهش اعتیاد پیدا کردم زیر ۲ دقیقه ارضا میشم

    چکار بکنم خوب شم خانوم دکتر!? دیگه نمیخام اینجوری بشم

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    درود ، به جهت ترشح هورمنهای جنسی در این سن در بسیاری از نوجوانان به خاطر بیدار شدن غرایز جنسی به انجام عمل خود ارضایی می پردازند ، ولی انجام این عمل به صورت مداوم و زیاد منجر به اختلالات رانشناختی میگردد و بنا براین پیشنهاد میگردد به متخصص روانشناس یا سکس تراپیست جهت دریافت خدمات روان درمانی و بررسی دقیق مشکلات روانشناختی مراجعه فرمایید .

    پاسخ
    امیر مرداد ۱۵, ۱۴۰۰ - ۳:۱۹ ق٫ظ

    سلام من زود انزالی دارم از این کار بدم میاد مرا راهنمایی کنید

    پاسخ
    عارش هستم از زاهدان مرداد ۳, ۱۴۰۰ - ۲:۵۶ ق٫ظ

    سلام.دکتر من کمتر از یک دقیقه ارضل میش چکار کنم گمکم کنید

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    درود ، پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص آندورولوژی مراجعه و پس از اطمینان از ساختار سلامتی جسمی به یک متخصص سکس تراپیست مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    علی خرداد ۱, ۱۴۰۰ - ۶:۱۹ ب٫ظ

    سلام من زود انزالی دارم و الت سفت نمیشود مشکل خواهشاً راهنمایی کنید

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    درود ، پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص آندورولوژی مراجعه و پس از اطمینان از ساختار سلامتی به یک متخصص سکس تراپی مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    مجید اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ - ۳:۳۰ ق٫ظ

    سلام خانوم دکتر من ۱۶سال دارم چند ساله خود ارضایی میکنم زیر ۳۰ثانیه به انزال میرسم ایا راهی برای درمانش هست

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    درود ، با توجه به سن و ترشح هورمانهای جنسی و بلوغ خیلی از نوجوانان از راهکار خود ارضایی استفاده میکنند ولی تجربیات و احساسات بعد از این عمل بسیار بر روی سلامت روان شما مهم می باشند و چون با تکرار این عمل نقاط حساس بدن خود را پیدا کردید ممکنه به این سرعت به انزال برسید که همه اینها باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند بنابراین پیشنهاد میگردد به یک متخصص سکس تراپی مراجعه فرمایید .

    پاسخ
    کادیسا اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ - ۱:۵۲ ق٫ظ

    ببخشید گفتین زود انزالی در همه روابط جنسی هست و حداقل ۶ماه طول میکشه یعنی همه ی مردان حداقل ۶ماه دچارش میشن؟ولی بالا گفته بودین فقط ۲۰ الی ۳۰ درصد دچارش میشن

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    درود ، خیر، اشتباه متوجه شدید در تعریف زود انزالی گفته میشود در شرایطی که حدود ۱ دقیقه پس از دخول واژینال یا قبل از آن ، مرد به انزال برسد و حداقل برای مدت ۶ ماه این مسئله وجود داشته باشد ما با اختلال زود انزالی مواجه هستیم

    پاسخ
    فریاد بهمن ۱۷, ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    سلام خانم دکتر من چندین ساله ازدواج کرده ام مشکل زودانزالی دارم

    پاسخ
    میترا سیفان بهمن ۱۹, ۱۳۹۹ - ۱:۰۶ ب٫ظ

    سلام برای درمان باید به سکس تراپیست مراجعه کنید.
    لیست سکس تراپیست‌های سراسر کشور:
    https://pezeshkekhoob.com/psychologists/125p-sexologist

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    درود ، پیشنهاد میگردد جهت بررسی دقیق به متخصص آندورولوژی مراجعه و پس از اطمینان از ساختار سلامتی به یک متخصص سکس تراپی مراجعه فرمایید.

    پاسخ
    محمد آبان ۲۹, ۱۳۹۹ - ۱:۲۴ ق٫ظ

    سلام من پسر ام تقریبا ۱۶ سال سن دارم‌و‌ شاید ۲ یا ۳ ساله خود ارضایی میکنم و اون اوایل خیلی خوب بود تا این اواحر اعتیاد بهش پیدا کردم و حتی شد بعصبی ا قات زیر ۱۰ ثانیه انازل شدم میخواستم بدونم‌ضرر خیلی زیادی داره برام یا نه
    یا چند هفته ی هست که موقع مدفون کردن ادار هم که میکنم منی قاطی با ادار به زور و درد میاد بیرون

    پاسخ
    میترا سیفان آذر ۱, ۱۳۹۹ - ۵:۳۰ ب٫ظ

    سلام، برای رفع مسئله اعتیاد به خودارضایی بهتر هست به سکس‌تراپیست مراجعه کنید و برای مشکل ادرار، به اورولوژیست:
    https://pezeshkekhoob.com/psychologists/125p-sexologist
    https://pezeshkekhoob.com/urologists

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    درود ، اینکه در طی روز چند بار این عمل را انجام میدهید و چه احساسات و هیجاناتی را بعد از خود ارضایی تجربه میکنید بسیار مهم می باشند که می توانند بر روی سلامت روان شما تاثیر بگذارند .بهتر است با یک متخصص آندورولوژی و سکس تراپیست مشاوره فرمایید .

    پاسخ
    مجتبی مهر ۱۳, ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ ب٫ظ

    سلام خانم دکتر من چهل سال دارم ده ساله ازدواج کردم و مشکل زود انزالی شدید دارم.به دکترهای اورولوژی و طب سنتی و هرچی فکر کنید سر زدم ولی فایده ای نداشته.فکر می کنید به هیپنوتیزم امیدی هست؟ضمنا قبل از ازدواج هم خیلی مهتلم می شدم .ونیز در سن بلوغ تا دو سال معتاد استمنای زیاد بودم.

    پاسخ
    میترا سیفان مهر ۱۴, ۱۳۹۸ - ۲:۲۶ ب٫ظ

    سلام.
    اختلال زودانزالی بیشتر از اینکه ریشه اورلوژیکی داشته باشه، ریشه ی روانشناختی داره. پیشنهاد ما به شما پیگیری درمان از طریق روانشناس سکس تراپیست هست. داخل سایت پزشک خوب انواع روانشناس متخصص سکس تراپی وجود داره که شما میتونید بصورت آنلاین از متخصص مورد نظر خودتون وقت رزرو کنید. همچنین مطالعه ی مطلب زیر میتونه کمک کننده باشه. به امید بهبودی.

    https://pezeshkekhoob.com/blog/2019/08/05/%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d9%86%d8%b3%db%8c/

    پاسخ
    دکتر مریم فرهادی سکس تراپیست | هیپنوتراپیست | مشاور فردی | روانشناس بالینی مشاهده صفحه در پزشک خوب دی ۱۶, ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    درود ،پیشنهاد میگردد به یک و متخصص سکس تراپیست و یا یک متخصص روان درمانی مراجعه فرمایید تا از لحاظ روانشناختی مورد بررسی قرار بگیرید .. شایان ذکر است هیپنوتیزم به عنوان یک درمان مکمل در کنار سایر روشهای درمانی استفاده میگردد .

    پاسخ

    دیگر مقالات پیشنهادی پزشک خوب