اسکویرت در زنان از جمله مواردی است که شاید بیشتر زنان در رابطه با آن اطلاعات بسیار کمی دارند. به همین دلیل است که بسیاری زنان هنوز هم تفاوت بین ارگاسم و انزال را کامل درک نکرده‌اند. این دو مقوله کاملا متفاوت هستند و در واقع می‌توان گفت که انزال نتیجه ارگاسم در بدن زنان است. اندام تناسلی زنان طوری طراحی شده است که برای رسیدن به اسکویرت به اندام تناسلی آقایان نیاز ندارند. بلکه برای ارگاسم است که به آن نیاز خواهند داشت. اسکویرت (squirt) یا همان انزال در زنان در واقع به مایعی گفته می‌شود که در حین رابطه جنسی از اندام تناسلی زنان خارج خواهد شد. این مایع از دیواره اندام تناسلی در زنان خارج می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر درک تفاوت بین ارگاسم و اسکویرت، در رابطه با اسکویرت در زنان هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ارضا شدن زنان در رابطه جنسی

سوال اینجاست که آیا در هنگام ارضا شدن، زن هم مثل مرد آب دارد؟ معمولا ارضا شدن زنان و انزال زنان به دو دسته تقسیم شده است؛ البته برخی خانم ها امکان این را دارند که از هر ۲ طریق ارضا شوند:

دسته اول: این نوع که رواج بیشتری در بین زنان دارد ارگاسم یا ارضای واژینال نام‌ گرفته است. در این نوع ارضا، مایع از واژن خارج می‌شود، این مایع سفید رنگ بوده و بوی خاصی ندارد. در صورتی که مایع بوی نامطبوعی دهد، حاکی از عفونت داخل بدن و اغذیه نامناسب فرد است. حدودا ۲۵ درصد خانم ها ارضای واژینال دارند.

دسته دوم: ارضا شدن از طریق کلیتوریس، نوع دوم ارضا شدن در زنان است. این نوع ارضا شدن بیشتر رایج است، ارگاسم کلیتورال نزدیکترین ارگاسم به ارگاسم مردانه است. این شامل گرفتگی یا نعوظ کلیتوریس می شود و خود ارگاسم باعث رهایی می شود. پس از ارگاسم کلیتورال، ادامه دادن می تواند ناراحت کننده باشد.

اسکویرت در زنان چگونه است؟

اسکویرت یا  پاشیدن اب در زنان در زنان نتیجه یک جریان روانی و ذهنی است که نتیجه آن از اندام تناسلی زنان خارج می‌شود. غده‌ای شبیه به پروستات در اندام تناسلی زنان به نام پاراترال وجود دارد، این غده در دورتادور مجرای خروجی مثانه قرار گرفته است و توسط یک بافت ماهیچه‌ای محافظت می‌شود. در زمان اسکویرت در زنان این غده تحت فشار قرار می‌گیرد و تمام محتویات خود را از طریق اندام تناسلی زنان خارج می‌کند. این مایع از دیواره واژن ترشح خواهد شد.

احساسات مرتبط با انزال زنان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی افراد ارگاسم شدیدتر یا تغییر در الگوی ارگاسم خود را گزارش می دهند. برخی دیگر احساسات خاص مرتبط با تحریک نقطه G، مانند سوزن سوزن شدن یا نیاز خفیف به ادرار را گزارش می کنند.

زن تا چند سالگی میتونه ارضا بشه؟ میل جنسی زنان در سنین مختلف

تکنیک‌های رسیدن به انزال در زنان چیست؟

راه و روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند زنان را به اوج لذت جنسی و ارگاسم برساند. برای انجام این کار باید نسبت به این راه و روش‌ها آگاهی کامل داشته باشید، منطقه بسیار حساسی در زنان وجود دارد که نقطه G نامگذاری شده است. این نقطه درست در امتداد طول مثانه قرار گرفته است. بسیاری از زنان در زمان برقراری رابطه جنسی بدون تحریک نقطه G به ارگاسم می‌رسند در حالی که، اکثر زنان بدون تحریک نقطه G به هیچ عنوان اوج لذت جنسی را تجربه نمی‌کنند.
یکی از مهم‌ترین نواحی که در تکنیک‌های ارضای همسرتان باید به آن توجه داشته باشید نقطه G است. البته بسیاری از زنان به دلیل ترس از خروج ادرار در حین خروج مایع، جلوی آن را می‌گیرند. این کار بسیار اشتباه است، عدم خروج مایع می‌تواند معایب زیادی برای بدن داشته باشد.

اسکویرت یا ارگاسم

خروج مایع در انزال زنان چگونه است؟

این مایع با توجه به حجم خارج شده می‌تواند سفید رنگ یا زرد رنگ باشد. البته هرچه میزان بیشتری از مایع خارج شود، شفافیت آن هم بالاتر خواهد رفت. نوع و میزان انزال در زنان متفاوت است از این رو ممکن است در برخی خارج شدن مایع بدون بو باشد و در برخی دیگر  بوی نامطبوعی دهد.
مایع انزال در زنان ساختاری مشابه ترشحات پروستات در مردان دارد البته با این تفاوت که در آن اسپرمی وجود ندارد. این مایع از مقداری گلوکز و آنزیم‌های دیگری همچون پروستات اسید فسفات ساخته شده است. البته علاوه بر این مواد اوره و کراتین هم در آن دیده شده است. این مایع تنها در زمان انزال و برقراری رابطه جنسی از زنان خارج می‌شود.
در رابطه با حجم مایع خارج شده از بدن زنان می‌توان گفت که حجم آن به شرایط جسمی بدن زنان و میزان آب موجود در بدن بستگی دارد. مقدار حجم این مایع به هیچ عنوان قابل کنترل نیست.

پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.

مشاهده لیست مقالات

آیا همه‌ی زنان اسکویرت را تجربه می‌کنند؟

در حال حاضر، آماری در مورد تعداد افرادی که می توانند اسکویرت داشته باشند در دسترس نیست. بسیاری از زنان هستند که به دلیل عدم داشتن اطلاعات و آگاهی کامل در رابطه با سکس و شناخت بدن خود، شاید نتوانند اسکویرت را تجربه کنند. زنان زیادی به صورت آگاهانه جلوی خروج مایع و ارضا شدن خود را می‌گیرند، این موضوع می‌تواند مانع رسیدن به اوج لذت جنسی در خود و طرف مقابلشان شود. طبق نظر پزشکان اولین و مهم‌ترین دلیل که می‌تواند مانع خروج مایع در زنان شود، ترس از خروج ادرار همراه با این مایع است.

بسیاری از زنان به اشتباه در زمان خروج مایع باعث توقف رابطه جنسی می‌شوند، این موضوع یک کار بسیار اشتباه است و تنها باعث سرکوب کردن حس و میل جنسی در شما و شریک مقابلتان خواهد شد. پس بهتر است با کسب اطلاعات بیشتر و بهتر درباره رابطه جنسی و سکس به دنبال لذت‌بخش‌تر شدن آن برای خود و همسرتان باشید.

درمان دارویی ارضا نشدن زنان: اختلال عملکرد جنسی زنان

باورهای غلط در مورد اسکویرت

 اسکویرت ساختگی است

اسکویرت واقعی است. در واقع، دانشمندان این پدیده را مستند کرده اند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین علل دقیق انزال و انزال زنان مورد نیاز است.

هر کس می تواند اگر روش مشابهی را امتحان کند، اسکویرت کند

تجربه هر فرد در مورد squirting متفاوت است. در حالی که برخی از روش‌ها می‌توانند افراد را بیشتر از سایرین وادار به اسکویرت کنند، هیچ روش ثابت‌شده‌ای وجود ندارد که برای همه صادق باشد. این به این دلیل است که هر واژن متفاوت است.

اسکویرت همیشه حجم بالایی از مایع دارد

اسکویرت همیشه با حجم بالای آب همراه نیست. گاهی اوقات این یک قطره کوچک یا یک جریان مایع است. به تصویر کشیده شدن اسکویرت در فیلم های پورنو اغلب فوران های بزرگی از مایعات را نشان می دهد. تولیدکنندگان پورن برخی از این تصاویر را برای جلوه دراماتیک جعل می کنند.

مطلب مرتبط: اعتیاد به پورن؛ شناسایی علائم، عوارض و ترک اعتیاد به پورنوگرافی

اسکویرت فقط در طول ارگاسم اتفاق می افتد

برخی از افراد می توانند قبل یا بعد از ارگاسم یا انزال کنند. اسکویرت همچنین می‌تواند همزمان با ارگاسم اتفاق بیفتد. برخی از افراد نیز چندین بار در عرض چند دقیقه اسکویرت می شوند.

فرق ارگاسم و اسکویرت چیست؟

ارگاسم و اسکویرت لزوما همزمان نیست. مایع اسکویرت شفاف تر است و منشا آن مثانه است. باید بگوییم که ارگاسم در زنان یک عمل بسیار پیچیده است و تمام زنان توانایی آن را دارند تا به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسند. اما معمولا در هر زنی این موضوع متفاوت است، علائم و نشانه‌های رسیدن به ارگاسم در زنان (روانی و جسمی) می‌تواند متفاوت باشد. ارگاسم و انزال با یکدیگر اتفاق می‌افتند، در واقع ارگاسم به انقباضات غیرارادی اسفکترهای مقعدی و عضلات دیگر مربوط است و به کشاله ران و جاهای دیگر هم کشیده خواهد شد. ارگاسم در زنان از طریق مجرای موجود در ناحیه تناسلی یا واژن ایجاد می‌شود.

همچنین بخوانید: نشانه های برانگیختگی زنان؛ نشانه های تمایل به رابطه در زنان

اسکویرت زنان

فواید اسکویرت در زنان چیست؟

بسیاری از مقالات نشان‌دهنده آن است که اسکویرت در زنان می‌تواند روی سلامت مو و پوست آن‌ها تاثیرگذار باشد. در صورتی که منابع علمی و پزشکان بسیار کمی این موضوع را تایید می‌کنند. از نظر پزشکان این گفته‌ها چندان علمی نیست. در واقع لذت و رضایت ایجاد شده بعد از اسکویرت و ارگاسم می‌تواند تاثیر بسیاری روی روحیه فرد داشته باشد. این لذت می‌تواند باعث کاهش استرس در زنان شود و منجر به روابط جنسی بهتری شود.
اسکویرت می‌تواند با کاهش استرس خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و سردردهای مزمن را از بین ببرد. البته زمانی که زنان به ارگاسم می‌رسند این میزان رضایت بیش از قبل خواهد شد. اسکویرت با متعادل ساختن هورمون‌های بدن در زنان می‌تواند منجر به آرامش و ثبات در خلق‌وخوی آن‌ها شود.

زن در یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود | ارگاسم چندگانه زن

عدم اسکویرت در زنان چه عواقبی دارد؟

عدم اسکویرت یا عدم رسیدن به ارگاسم یکی از معضلات زنان در رابطه جنسی است. بسیاری از زنان به دلیل عدم دریافت تحریک درست و مناسب نمی‌توانند به ارگاسم برسند و همین موضوع می‌تواند عواقب بسیاری را برای زنان به همراه داشته باشد. ازجمله عواقب عدم ارگاسم در زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تعادل در هورمون‌های جنسی زنان
  • عدم رضایت از روابط زناشویی
  • مشکلات روحی و روانی و عدم ثبات اخلاقی در زنان
  • احساس خجالت و سرخوردگی در زنان
  • افزایش استرس و اضطراب

نکات مهم داشتن یک رابطه جنسی خوب

  • عشق‌بازی و نوازش قبل از شروع رابطه جنسی را فراموش نکنید.
  • در زمان شروع رابطه جنسی بدن خود را در راحت‌ترین حالت ممکن قرار دهید، تا استرس نداشته باشید.
  • بهتر است از یک موزیک ملایم در زمان رابطه جنسی استفاده کنید. گوش دادن موزیک باعث آرام شدن شرایط بدنی شما خواهد شد.
  • سعی کنید تکنیک‌های مختلف برقراری رابطه جنسی را یاد بگیرید و همیشه به دنبال متنوع ساختن شرایط باشید.

سوالات متداول

ابی که با فشار از زن خارج میشود چیست؟

مایعی که با فشارهای مختلف از واژن زنان خارج می شود نشان دهنده برانگیختگی زنان و اسکویرت است و میزان و فشار این مایع در زنان مختلف است.

علت خارج شدن آب از واژن هنگام نزديكی چیست؟

برانگیختگی جنسی یکی از دلایل رایج ترشحات واژن است. ارضا شدن و اسکویرت نیز باعث خارج شدن مایع از واژن می شود.

آبی که از زن خارج میشود چه رنگی است؟

به طور معمول، ترشحات واژن شفاف یا سفید شیری است. این مایع واژن را تمیز، محافظت و روان می کند. هنگامی که از نظر جنسی تحریک می شوید، ترشحات افزایش می یابد و غلیظ می شود.

سخن پایانی پزشک خوب

برای داشتن یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش باید نسبت به بدن خود و تکنیک‌های عشق‌ورزی اطلاعات کاملی کسب کنید. زمانی که نسبت به ساختار بدن خود آشنایی کامل پیدا کنید می‌توانید در برقراری رابطه جنسی بسیار کامل و بی عیب و نقص باشید.


منابع: webmd, medicalnewstoday, verywellfamily

پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.