هزینه مشاوره در سال ۱۴۰۱ | تعرفه آنلاین و تلفنی

توسط تیم محتوای پزشک خوب
این مقاله توسط تیم محتوای پزشک خوب تالیف شده است.

دریافت مشاوره این روزها تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی ما شده؛ چرا که بسیاری از ما لحظات سخت و تلخ زیادی را در زندگی روزمره خود گذراندیم. هر یک از این شرایط بحرانی، عوارض خاص و جبران‌ناپذیری بر زندگی ما داشته؛ که برای گذر از آن باید به مشاور مراجعه کنیم. البته که مراجعه به مشاور تنها برای عبور از شرایط بحرانی نیست، خیلی از ما برای تصمیم‌های مهم زندگی خود نیاز به مشورت با فردی به جز اعضای خانواده‌مان داریم. پس تا اینجای کار نتیجه می‌گیریم مشاوره یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار است؛ اما موضوع مهم دیگر تشخیص تعرفه مشاوره است. آیا ما برای مراجعه به مشاوران باید زیر بار هر هزینه‌ای برویم؟ پاسخ منفی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعرفه مشاوره و هزینه مراجعه به آن‌ها بپردازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب
  •  

    تعرفه مشاوره در سال ۱۴۰۱

    هزینه جلسات مشاوره هر فرد با فرد دیگری ممکن است متفاوت باشد. چرا که قیمت هر جلسه مشاوره به نوع خدمت ارائه شده و نحوه مشاوره وابسته است که مبلغ آن براساس تعرفه مشاوره روانشناسی ۱۴۰۱ از سوی سازمان نظام روانشناسی مشخص می‌شود. تعرفه هر سال مشخص می‌کند که خدمات روانشناسی با چه هزینه‌ای به مردم ارائه خواهد شد که هر ساله از طرف سازمان نظام روانشناسی تعیین و برای اجرا شدن به تایید دولت می‌رسد. تمامی مشاوران کشور باید این تعرفه را رعایت کنند و از دریافت مبلغ بیشتر خودداری کنند. در ادامه به بیان عواملی می‌پردازیم که هر یک بر قیمت مشاوره تاثیرگذار است.

    psychological counseling

    ۱-میزان تحصیلات: هزینه جلسات مشاوره متخصصین دارای مدرک کارشناسی ارشد با دکتری متفاوت خواهد بود. غالبا مشاورانی که درجه بالاتری از مدرک تحصیلی را دارند، هزینه مشاوره بیشتری دریافت می‌کنند.

    ۲-محل درمان: هزینه جلسات مشاوره در مراکز خصوصی و دولتی با یکدیگر متفاوت است. همچنین منطقه و شهری که مشاور در آن قرار دارد نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است.

    ۳-شهرت و تجربه: هر چه مشاور مورد نظر شهرت بیشتر و تجربه بالاتری داشته باشد، به طبع آن هزینه جلسات مشاوره بیشتر خواهد بود. چرا که این متخصص سال‌های بیشتری را در این حوزه گذرانده و مهارت بالاتری دارد.

    ۴-طول جلسه درمان: هر چه طول جلسه درمان بیشتر باشد و روند طولانی‌اری را طی کند، هزینه مشاوره آن بیشتر خواهد بود. طول جلسات درمان فرد براساس نظر مشاور در جلسه اول تعیین می‌شود. براساس این مدت زمان، هزینه مشاوره نیز مشخص می‌شود.

    ۵-تخصص: همانطور که می‌دانید مشاوران دارای تخصص‌های مختلفی هستند. زمانی که درمانگر در زمینه اختلال و بیماری فرد متخصص باشد، به طبع این اتفاق هزینه بیشتری برای مشاوره دریافت خواهد کرد.

    هزینه مراجعه به مشاور

    براساس آخرین اخبار از سوی سازمان نظام روانشناسی، هزینه مراجعه به مشاور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰ درصد افزایش داشت. اما همچنان تعرفه‌ای برای سال ۱۴۰۱ اعلام نشده است؛ البته که براساس هزینه سال‌های پیش می‌توان هزینه جلسات مشاوره را ۳۰ الی ۴۵ درصد بالاتر نسب به سال ۱۴۰۰ دانست. فراموش نکنید که هزینه مشاوره بر اساس پنج معیار میزان تحصیلات، محل درمان، شهرت و تجربه، طول جلسه درمان و تخصص مشاور ممکن است متفاوت باشد.

    online psychological counseling

    هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی

    مشاوره آنلاین و تلفنی یکی از خدمت‌های جدید در حوزه مشاوره است که به تازگی رواج پیدا کرده و متقاضیان خاص خود را دارد. برای هزینه این خدمت جدید، هنوز تعرفه مشخصی از سوی سازمان نظام روانشناسی اعلام نشده است. اما از آنجا که جلسات مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی با هم آنچنان تفاوتی ندارند و خدماتی که مشاور ارائه می‌دهد در هر سه یکسان است، در نتیجه هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی با حضوری تقریبا یکسان است.

    راهنمای مراجعه به مشاور

    وبسایت پزشک خوب مجموعه‌ای از بهترین مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان را در وبسایت خود، دور هم جمع کرده تا دیگر هیچ فردی مجبور به پرس‌وجو و تحقیق‌وبررسی نباشد. هر فرد کافیست بر اساس نیاز شخصی و شرایط روحی و روانی خود در بین مشاوران معرفی شده در پزشک خوب به بررسی بپردازد و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کند.

    تعداد زیادی از مشاوران تهران و شهرهای دیگر در وبسایت پزشک خوب دارای پنل شخصی هستند و تمامی اطلاعات مورد نیاز بیماران در آن ذکر شده است. اگر شما از جمله افرادی هستید که به مشاوره نیاز دارید، پس از این خدمات وب‌سایت پزشک خوب غافل نشوید.

     

    سوالات متداول

    آیا هزینه جلسات مشاوره افراد با یکدیگر متفاوت است؟

    بله، هزینه جلسات مشاوره هر فرد با فرد دیگری ممکن است متفاوت باشد. چرا که قیمت هر جلسه مشاوره به نوع خدمت ارائه شده و نحوه مشاوره وابسته است. پس نباید توقع داشت که هزینه جلسه مشاوره شما با یکی از آشنایانتان دقیقا یکسان باشد.

    تعرفه مشاوره چطور تعیین می‌شود؟

    تعرفه مشاوره هر سال مشخص می‌کند که خدمات روانشناسی با چه هزینه‌ای به مردم ارائه خواهد شد که هر ساله از طرف سازمان نظام روانشناسی تعیین و برای اجرا شدن به تایید دولت می‌رسد. تمامی مشاوران کشور باید این تعرفه را رعایت کنند و از دریافت مبلغ بیشتر خودداری کنند.

    هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی چطور محاسبه می‌شود؟

    مشاوره آنلاین و تلفنی یکی از خدمت‌های جدید در حوزه مشاوره است که به تازگی رواج پیدا کرده و متقاضیان خاص خود را دارد. از آنجا که جلسات مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی با هم آنچنان تفاوتی ندارند و خدماتی که مشاور ارائه می‌دهد در هر سه یکسان است، در نتیجه هزینه مشاوره آنلاین و تلفنی با حضوری تقریبا یکسان است.

    آیا شهرت و تجربه مشاور، تاثیری بر هزینه جلسات مشاوره دارد؟

    بله، هرچه مشاور مورد نظر شهرت بیشتر و تجربه بالاتری داشته باشد، به طبع آن هزینه جلسات مشاوره بیشتر خواهد بود. چرا که این متخصص سال‌های بیشتری را در این حوزه گذرانده و مهارت بالاتری دارد.

    ۵/۵ - (۱ امتیاز)
    5/5 - (1 امتیاز)

    پرسش و پاسخ

    پزشک خوب، نظرتان را درباره این مقاله بگویید یا سوالاتتان را بپرسید، متخصصان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

    ناشناس مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ - ۴:۵۰ ب٫ظ

    سلام دکترروانشناس خوب مخواستم معرفی کنیدسمت کرج یافردیس ممنونم

    پاسخ
    ناشناس مرداد ۱۸, ۱۴۰۱ - ۱:۰۰ ب٫ظ

    تشکر بابت اطلاع رسانی درباره این موضوع

    پاسخ

    دیگر مقالات پیشنهادی پزشک خوب