اگر افسردگی اداره زندگی روزمره را دشوار می کند، ما نکات حمایتی داریم تا بتوانید شغلی پیدا کنید و مصاحبه کنید. اگر افسردگی دارید باید به دنبال راه درمان آن باشید. اما اگر به دنبال درمان آن نبوده اید اکنون که بیکار هستید بهترین زمان برای درمان آن و جلوگیری از شدت یافتن آن می‌باشد. 

در این بازار کار رقابتی با مصاحبه‌های زوم، ارسال‌های آنلاین بی‌شمار، و احساس بیشتر شبیه یک شماره متقاضی تا فردی که پشت رزومه است. به راحتی می‌توان احساس بی‌تفاوتی یا حتی ناامیدی کرد. یافتن شغل هرگز آسان نیست، به ویژه در هنگام زندگی با افسردگی می تواند دشوار باشد. چندین کار وجود دارد که می توانید برای مدیریت انجام دهید.

 

 

عبور از بیکاری و افسردگی

به سختی می توان با افسردگی دست و پنجه نرم کرد. شکار شغل می تواند انرژی، خوش بینی و عزت نفس شما را در کارتان به همراه داشته باشد. ممکن است احساس ناامیدی، بی انگیزگی برای شروع درخواست برای مشاغل جدید کنید یا متوجه شوید که کارهای ساده تمام انرژی شما را می گیرد. اگر قبلاً افسردگی را مدیریت کرده اید، ممکن است علائم و نشانه های خاص خود را بشناسید.
اما اگر احساس ناراحتی می‌کنید و چند روز به هفته تبدیل شده است یا شروع به تأثیرگذاری بر زندگی روزمره‌تان می‌کند، باید نسبت به درمان خود اقدام کنید.

تو تنها نیستی

زمانی که بیکار هستید یا از نظر مالی دچار مشکل هستید، تجربه علائم افسردگی غیر معمول نیست. برخی از مردم ایالات متحده نرخ بیکاری ۹.۶ درصدی را در سال های پس از رکود بزرگ (۲۰۰۷-۲۰۰۹) یک بحران بهداشت عمومی نامیدند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ به دلیل ارتباط نزدیک بین بیکاری و افسردگی در بزرگسالان جوان، به نرخ بالای بیکاری در آن زمان به عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی اشاره کرد.
در آغاز همه‌گیری COVID-19، در آوریل ۲۰۲۰، نرخ اشتغال ۱۴.۷٪ بود. بنابراین نگرانی در مورد تلفات سلامت روان که همه‌گیری و نرخ بیکاری بر همه ما وارد می‌کند، جهشی بزرگ نیست.

unemploymed depression

نکاتی برای مقابله با بیکاری و افسردگی

مدیریت افسردگی ممکن است به نظر برسد که تمام تلاش شما را می طلبد، اما چندین کار وجود دارد که می توانید برای مقابله با بیکاری و افسردگی انجام دهید:

۱- برای مراقبت از خود استراحت کنید

اگر دائماً نگران وضعیت خود هستید و احساس استرس می‌کنید، سعی کنید (هرچند به نظر سخت می‌آید) استراحت کنید. وقتی افسرده هستیم، اغلب به خودمان فضایی برای استراحت نمی دهیم. در برخی موارد، استراحت نکردن می تواند به دلیل بی قراری و مشکل در تمرکز باشد که همراه با افسردگی است.
در حالی که استرس گاهی اوقات می تواند انگیزه خوبی باشد، استرس شغلی و اضطراب ناشی از بیکاری و بی ثباتی مالی می تواند به سلامت جسمی و روانی شما آسیب برساند. در واقع، منبع مورد اعتماد نشان داده شده است که استرس بی وقفه به عملکردهای بدن آسیب می رساند.
جستجوی شغل اساساً می تواند یک شغل تمام وقت باشد. بنابراین ممکن است با آن مثل یک کار رفتار کنید و زمانی را برای مراقبت از خود و انجام کارهایی در زمان استراحت خود اختصاص دهید که اگر یک کار تمام وقت داشتید انجام می دادید.
به عنوان مثال، می توانید سعی کنید ذهن خود را از استرس پاک کنید. حتی برای چند دقیقه، در بیرون پیاده روی کنید یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید. ممکن است یک اقدام کوچک به نظر برسد، اما استراحت کردن و ثابت کردن خود در لحظه حال مزایایی دارد.

۲- روی خود کار کنید

اگر با افسردگی زندگی می کنید گاهی اوقات برای خودتان وقت بگذارید. این کار ممکن است کمی دشوار باشد. اما شما نقاط قوتی دارید و مهم است که آنها را از زمانی که مشغول به کار شده اید به خاطر بسپارید. با تمرکز کمک کنید تا عزت نفس و ارزش خود را اصلاح کنید. قبل از مصاحبه شغلی، به این سوال معمولی پاسخ دهید “چرا برای این موقعیت مناسب هستید؟” دانستن پاسخ این سوال در مصاحبه تاثیر بسیاری دارد. به همین ترتیب، اگر فکر نمی کنید که برای این کار مناسب هستید، مصاحبه کننده نیز ممکن است متوجه شود که این کار درست است.

۳- اندروفین و خلق‌وخوی خود را تقویت کنید

ممکن است درباره اندورفین ها زیاد شنیده باشید. اینکه چقدر می توانند احساس خوبی در شما ایجاد کنند و اثرات مثبتی به روی روحیات و سیستم بدنی شما داشته باشد.
یکی از علائم افسردگی از دست دادن علاقه به چیزهایی است که قبلاً از آنها لذت می بردید. اگر احساس می‌کنید سرگرمی‌های فعلی‌تان لبخندی بر لبانتان نمی‌آورد یا رضایت را به دست و قلبتان نمی‌آورد، اکنون زمان آن است که به چیز جدیدی نگاه کنید. انجام یک سرگرمی که باعث شادی شما می شود، انجام ورزش های متوسط و حتی خوردن غذاهای با طعم و مزه در حد متعادل مانند شکلات تلخ و غذاهای تند. همگی می توانند اندورفین شما را افزایش داده و خلق و خوی شما را بهبود بخشند.

۴- امور مالی و زمان خود را دوباره سازماندهی کنید

اگر خانه شما نامرتب است، بودجه شما آشفته است یا برنامه روزانه شما کم است ممکن است احساس طاقت فرسایی در شما ایجاد کرده باشد و علائم افسردگی را افزایش دهد. بسیاری از افراد تحت تأثیر محیط خود هستند و بی نظمی در محیط شما می تواند باعث اختلال در احساسات شما نیز شود.

سعی کنید گام های کوچکی برای سازماندهی عناصر زندگی خود بردارید که بتوانید مدیریت کنید.
ابتدا یک هدف کوچک و قابل کنترل تعیین کنید و پس از تکمیل آن، یک هدف کوچک دیگر تعیین کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، آن گام های کوچک به یک تغییر واقعی اضافه می شود.

۵- با دیگران ارتباط برقرار کنید

محدود کردن خود به خانواده و دوستان آسان است. این امر به ویژه در زمان قرنطینه های اولیه همه گیر آسان بود، جایی که ما تشویق می شدیم در داخل و دور از هر کسی که با آن زندگی نمی کردیم بمانیم. با این حال، تحقیقات سال ۲۰۱۷ منبع معتبر نشان می دهد که ارتباطات اجتماعی قوی می تواند یک شاخص و عامل احتمالی کمک کننده برای سلامت کلی باشد.
تقویت ارتباطات اجتماعی راه خوبی برای مبارزه با تنهایی و ایجاد جایگاه خود در حلقه های اجتماعی است. حتی ممکن است بخواهید گروه های پشتیبانی آنلاین را در نظر بگیرید تا شما را با افرادی که به موقعیت شما مرتبط هستند مرتبط کنند.
مهم است که به یاد داشته باشید افرادی در زندگی شما هستند که به شما اهمیت می دهند و می خواهند در مواقع سخت در آنجا باشند. به احتمال زیاد وقتی با آنها تماس می گیرید یا پیام کوتاهی می دهید، دوست دارند از شما بشنوند.

depression of unemploying

۶- جستجوی کمک

شاید فکر می کنید که این فقط موقتی است و اگر شغلی پیدا کنید برطرف می شود. اگر علائم افسردگی شما موقعیتی باشد، ممکن است به مرور زمان برطرف شود. اما اگر افسردگی شروع به تسخیر زندگی شما کرده است یا باعث می‌شود ضرب‌الاجل‌ها و تعهداتتان را از دست بدهید، می‌توانید کمک و حمایت کنید.

شروع با یک پزشک اولیه می تواند کمک کننده باشد زیرا آنها می توانند یک معاینه انجام دهند و هر گونه علت پزشکی دیگر را رد کنند. سپس آنها می توانند شما را با یک متخصص سلامت روان برای غربالگری شرایط و ایجاد یک برنامه درمانی مرتبط کنند. یک برنامه درمانی به روز می تواند به شما در مدیریت بهتر علائم، خلق و خو و توانایی روزانه برای عملکرد کمک کند. برخی از خدمات حتی ممکن است رایگان یا کم هزینه باشند:

  • برنامه های سلامت روان جامعه محلی
  • مراکز بهداشتی با بودجه فدرال
  • برنامه های روانشناسی کالج ها و دانشگاه های محلی

۷- برای ورود مجدد آماده شوید

افراد زیادی برای بازگشت به روزهای اداری احساس خارش دارند، اما اگر هنوز آماده شرکت در آن جشن نباشید، چه؟
راه حل آسانی برای ورود مجدد به محل کار وجود ندارد، اما با نزدیک شدن به تاریخ بازگشت آن را در تقویم قرار دهید تا بتوانید خودتان را آماده کنید.
شاید بخواهید در روزهای منتهی به بازگشت به دفتر کار خود تمرین کنید، در صورتی که فکر می کنید این رفت و آمد ممکن است باعث اضطراب شما شود. همچنین ممکن است مطالعه در مورد چگونگی بهره وری در محل کار زمانی که افسرده هستید کمک کند.

مطلب مفید: چگونه شاد باشیم و راه شاد بودن چیست؟ ۱۵ روش کاربردی

بیایید خلاصه کنیم

افسردگی را نمی توان به سادگی با گفتن به خود، درمان کرد. استرس ناشی از بیکاری بسیار واقعی و کاملاً معتبر است. شما شکست نخورده اید زیرا هنوز شغلی پیدا نکرده اید، بسیاری از افراد در وضعیت مشابهی هستند.

در زندگی، شما فقط می توانید روی برخی چیزها تأثیر بگذارید، مانند اینکه چقدر به خودتان زمان می دهید و چه زمانی کمک بخواهید. این پیشنهاد شغلی ممکن است زمانی که شما آن را بخواهید ارائه نشود، اما به زودی ارائه خواهد شد. در عین حال، می‌توانید مطمئن شوید که وقتی این اتفاق می‌افتد در بهترین حالت خود هستید.

منبع: psychcentral

 

سوالات متداول

  • واکنش افراد در مقابل افسردگی بیکاری چه می‌تواند باشد؟
  • استرس پنهانی، بی خوابی، بدگویی، دلخوری، تغییر منفی در اخلاقیات و…. 
  • آیا افسردگی بیکاری دارای علائم جسمانی است؟
  • بله، تنها کاهش اشتها و بی خوابی از علائم افسردگی بیکاری می‌باشد. 
  • آیا تغییر در نگرش تنها می‌تواند این عارضه را درمان کند؟
  • خیر، علاوه بر تغییر نگرش می‌توانید برای از دیگر روش‌های درمان افسردگی بیکاری کمک بگیرید. در این مطلب سعی کردیم تا در رابطه با آن‌ها اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم. 
  • آیا افسردگی بیکاری تنها در آقایان است؟
  • این افسردگی به واسطه بیکاری و از دست دادن شغل ممکن است برای هر فردی اعم از خانم یا آقا در سنین مختلف ایجاد شود.