زن تا چند سالگی میتونه ارضا بشه؟ میل جنسی زنان در سنین مختلف

توسط تیم محتوای پزشک خوب
این مقاله توسط تیم محتوای پزشک خوب ترجمه شده و توسط دکتر مریم فرهادی از نظر تخصصی بررسی و اصلاح شده است.

یک تصور غلط و رایج وجود دارد که زنان با افزایش سن، دیگر علاقه‌ای به رابطه جنسی ندارند. حقیقت این است که در بین افراد ۵۰ ساله و بالاتر، سیستم بدنی دچار تغییرات بسیاری می‌شوند. اگرچه پیری با تغییرات فیزیکی بسیاری همراه است که این تغییرات بر زندگی جنسی فرد تأثیر می‌گذارند.
به همین دلیل است که  AARP (یک گروه ذینفع در ایالات متحده است که بر روی مسائلی که افراد بالای پنجاه سال را تحت تاثیر قرار می دهد تمرکز دارد.)، مجموعه‌ای از داستان‌ها و آزمون‌ها را با موضوع «بیایید در مورد سکس صحبت کنیم… بعد از ۵۰ سالگی» منتشر کرده است.

نظرسنجی اخیر دانشگاه میشیگان / AARP نشان داد که ۴۰ درصد از افراد بین ۶۵ تا ۸۰ سال گزارش داده‌اند که از نظر جنسی فعال هستند. بیش از نیمی از کسانی که شریک زندگی دارند می‌گویند که هنوز رابطه جنسی آن‌ها گرم است. وقتی صحبت از افراد ۵۰ ساله می‌شود، یک مطالعه جداگانه نشان داد که تا ۹۱ درصد از مردان و ۸۶ درصد از زنان از نظر جنسی فعال هستند. و از هر سه نفر ۵۰ ساله، یک نفر حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارد.

مقاله مرتبط: روش های افزایش میل جنسی و تقویت آن در زنان و مردان

از مطالب جالب دیگر آن نظرسنجی ملی تحت حمایت AARP در مورد پیری سالم:

  • ۷۲ درصد از افراد بین ۶۵ تا ۸۰ سال دارای شریک عاشقانه هستند و از این تعداد ۵۴ درصد آن‌ها از نظر جنسی فعال هستند.
  • نزدیک به دو سوم از افراد ۶۵ تا ۸۰ سال می‌گویند که هنوز به رابطه جنسی علاقه‌مند هستند، چه از نظر جنسی فعال باشند یا نه.
  • زنان کمتر از مردان از نظر جنسی فعال هستند. این آمار در زنان بالای ۵۰ سال حدود ۳۱ درصد و در مردان بالای ۵۰ سال حدود ۵۱ درصد است.

فهرست مطالب
  • orgasm after 50

    زنان و رابطه جنسی بعد از ۵۰ سالگی

    آیریس کراسنو، نویسنده “سکس پس از … زنان به اشتراک می گذارند که صمیمیت چگونه تغییر می‌کند همانطور که زندگی تغییر می‌کند” و “زندگی مخفی همسران“، به AARP گفت که “سکس بعد از ۵۰ سالگی می‌تواند بهترین رابطه جنسی در زندگی هر فردی باشد، به یک دلیل که سکس خالی است. کراسنو تاکید کرد که هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، تمایل بیشتری به داشتن رابطه جنسی خواهید داشت.

    مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

    او گفت: «بهترین راه برای شعله‌ور کردن آتش و گرم نگه‌داشتن یک ازدواج بعد از ۵۰ سالگی این است که به یاد داشته باشید که «رابطه جنسی» را در فهرست کارهایتان قرار دهید. زوج‌های پرمشغله با دو حرفه و ازدواج‌های طولانی می‌توانند همدیگر را بدیهی بدانند یا در پایان روز آنقدر خسته باشند که حتی با هم صحبت نکنند، چه برسد به اینکه لباس‌های یکدیگر را در بیاورند.
    او افزود: “اگر صحبت نمی‌کنید، احتمالاً لمس هم نمی‌کنید. صمیمیت پایدار، احساسی و تا حدی فیزیکی حتی اگر در آغوش گرفتن و بوسیدن باشد برای دوام یک ازدواج با افزایش سن ضروری است.

    اسکویرت چیست؟ تفاوت ارگاسم و اسکویرت در زنان

    improve sex life after 50

    کراسنو و دیگر کارشناسان استدلال می‌کنند که مردم نباید تصور کنند که کاهش هورمون‌ها که با افزایش سن زنان اتفاق می‌افتد به طور خودکار منجر به کاهش میل جنسی می‌شود. در واقع، یک مطالعه در کالج کینگ لندن نشان داد که یائسگی نقش مهمی در مشکلات جنسی ندارد. یکی از عوامل مهم در تعیین لذت از زندگی جنسی این است که آیا قبل از یائسگی مشکلاتی با میل و ارگاسم داشته‌اید یا خیر. به طور خلاصه، زنان هنوز هم می‌توانند زندگی جنسی رضایت بخشی را داشته باشند حتی پس از یائسگی.

    مطالب مرتبط: علائم ناباروری مردان و زنان

    رابطه جنسی در زنان مسن: مشکل بزرگ کیفیت زندگی

    محققان نتایج اولیه پرسشنامه فعالیت جنسی فالوفیلد (FSAQ) را از ۲۴۳۰۵ زن جمع آوری کردند. FSAQ، یک پرسشنامه پرکاربرد و معتبر، فعالیت و عملکرد جنسی گزارش شده را در مورد فراوانی، میل، لذت و ناراحتی جنسی اندازه گیری می‌کند. به گفته نویسندگان، حدود نیمی از زنان در این پرسشنامه از نظر جنسی فعال بودند، اگرچه در طول مطالعه کاهش در تمام جنبه‌های فعالیت جنسی گزارش شد.

    نزدیک به ۴۵۰۰ زن از آن گروه انتخاب کردند تا در نظرات در بخش‌های بعدی نظرسنجی بنویسند. محققان بر روی این شرکت کنندگان و پاسخ‌های آن‌ها برای این مقاله به عنوان راهی برای درک بهتر افکار و احساسات پشت پاسخ‌ها تمرکز کردند.

    نشانه های برانگیختگی زنان: تحریک جنسی خانم‌ها

    آیا زنان بعد از یائسگی ارضا میشوند؟

    بله، زنان بعد از یائسگی ارضا میشوند، رابطه جنسی خوب و ارگاسم بعد از یائسگی امکان پذیر است. اندکی تغییر مانند استفاده از لوبریکانت ها می تواند لذت رابطه جنسی را افزایش دهد و صمیمیت فیزیکی و عاطفی با شریک زندگی شما را بهبود بخشد.

    به دست آوردن بینش مهم در مورد رابطه جنسی و صمیمیت پس از ۵۰ سالگی

    استرایچر می‌گوید که درک سلامت جنسی پس از یائسگی مهم است. او می‌گوید: این یک مشکل بزرگ کیفیت زندگی است. ما بیشتر زندگی می‌کنیم. امید به زندگی برای کسی که سالم است می‌تواند تا دهه نود باشد. استرایچر می‌گوید، به طور متوسط، زنان در سن ۵۱ سالگی یائسگی را پشت سر می‌گذارند. او می‌گوید: ما نه تنها افراد مسن را در روابط طولانی مدت نیاز داریم، بلکه در روابط جنسی جدید هم نقش بسیار پر رنگی دارند.

    درمان دارویی ارضا نشدن زنان: اختلال عملکرد جنسی زنان

    sex in elderly

    مشاوره تخصصی در مورد بهبود زندگی جنسی در آینده 

    هاردر می‌گوید یک زندگی جنسی رضایت‌بخش با ارتباط خوب شروع می‌شود. او می‌گوید:

    «صحبت آشکار در مورد احساسات پیرامون مسائل جنسی با شریک زندگی مهم است و ممکن است به کاهش استرس و کاهش نگرانی‌ها کمک کند.»

    هاردر و استرایچر پیشنهادهایی در مورد چگونگی داشتن یک زندگی جنسی رضایت‌بخش‌تر با افزایش سن ارائه می‌کنند:

    • با شریک زندگی خود در مورد زندگی جنسی خود گفتگو کنید: سعی کنید زمان و مکان مناسب را پیدا کنید، نه در اتاق خواب یا بلافاصله بعد از رابطه جنسی. هاردر می‌گوید زمان و مکان «خنثی‌تری» را انتخاب کنید. استرایچر می‌گوید: اگر چالش‌هایی دارید، رفتار و نظر شریک زندگی‌تان در اتفاقاتی که در حال رخ دادن است بسیار مهم است. مسائل جنسی چیزی نیستند که بتوان آن‌ها را پنهان کرد یا از آن‌ها خجالت کشید. عملی است که باید با هم به عنوان یک زوج انجام دهید.
    • خود را در مورد سلامت جنسی و پیری آموزش دهید: هاردر می‌گوید دانستن اینکه انتظار چه چیزی داشته باشید و داشتن دانش بهتر در مورد تغییرات فیزیکی، شیمیایی و احساسی مرتبط با پیری و یائسگی می‌تواند به شما در درک بهتر علائم جنسی کمک کند. همچنین به شما کمک می‌کند در صورت نیاز به دنبال مشاوره پزشکی باشید.
    • خودتان یا رابطه‌تان را به خاطر علائم یا تغییرات بدنتان سرزنش نکنید: استرایچر می‌گوید: گاهی اوقات خشکی واژن مرتبط با یائسگی سه تا چهار سال پس از یائسگی طول می‌کشد، که می‌تواند باعث شود زنان فکر کنند این مشکل دیگری است. او می‌گوید:

    «بیماران من گاهی اوقات فکر می‌کنند که این مشکل در رابطه‌شان است یا تازه در حال پیر شدن هستند. استرایچر می‌گوید: «ما این موضوع را با بیمار در میان می‌گذاریم تا آن‌ها بتوانند تغییرات فیزیکی ناشی از تغییرات هورمونی را درک کنند و سپس در مورد نحوه درمان آن‌ها صحبت می‌کنیم.»

    • خلاق باشید: رضایت به رابطه جنسی نافذ محدود نمی‌شود. ایده خوبی است که به خود یادآوری کنید که فعالیت جنسی فقط مربوط به رابطه جنسی نفوذی نیست. ذهن خود را باز نگه دارید. هاردر می‌گوید راه‌های دیگری برای فعال ماندن و لذت بردن از رابطه جنسی وجود دارد.
    • به پزشک متخصص مراجعه کنید: استرایچر می‌گوید: اگر سرطان یا مشکلات باروری داشتید، به پزشک عمومی مراجعه نکنید، باید به دنبال یک متخصص باشید. او می‌گوید که به همین ترتیب، سلامت جنسی به یک متخصص طب جنسی یا یائسگی نیاز دارد.

    نقاط حساس بدن زنان در رابطه جنسی، ۱۰ نقطه حساس برای تحریک بیشتر

    ارضا شدن زنان بعد از یائسگی

    دلایل زیادی وجود دارد که باعث کند شدن رابطه جنسی زنان در سنین بالا می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها یائسگی است. زمانی که تخمدان‌ها تولید استروژن را متوقف می‌کنند، پوشش واژن نازک‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی واژن، تون ماهیچه‌ها و روان‌کاری کمتری وجود دارد و برانگیختگی زمان بیشتری می‌برد. در نتیجه، زنان ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

    • کاهش میل جنسی (عدم علاقه به رابطه جنسی)
    • مشکل روانکاری
    • درد همراه با دخول
    • دشواری یا ناتوانی در اوج گیری

    برخی از زنان ممکن است اختلال عملکرد جنسی داشته باشند که به مسائل اجتماعی یا روانی مربوط می‌شود، مانند استرس، اضطراب، مشکلات تصویر بدن، مشکلات رابطه، یا نداشتن شریک زندگی.

    در صورتی که نیازمند مراجعه به یک سکس تراپیست خوب هستید، روی دکمه زیر کلیک کنید
    رزرو آنلاین نوبت

    ضعف جسمی بدن می‌تواند مانع برقراری رابطه جنسی شود. بیماری قلبی می‌تواند میزان خونی را که به اندام‌های جنسی می‌رسد کاهش دهد و پر کردن رگ‌های خونی اطراف واژن را که برای روان‌کاری و برانگیختگی ضروری هستند، دشوار می‌سازد. فشار خون بالا، دیابت، افسردگی و بی‌اختیاری می‌توانند رابطه جنسی را کنار بگذارند. داروها برای شرایط مختلف می‌توانند عوارض جانبی ضد جنسی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از داروهایی که برای درمان افسردگی یا فشار خون استفاده می‌شوند، می‌توانند علاقه به رابطه جنسی را کاهش دهند یا در رسیدن به ارگاسم مشکل ایجاد کنند.

    مطالب مرتبط: زن تا چند سالگی میتونه باردار بشه؟

    سوالات متداول

    زن ها در چه سنی میل جنسیشان کم میشود؟

    معمولاً زنان در اواخر دهه ۴۰ و اوایل ۵۰ سالگی کاهش میل و عملکرد جنسی را تجربه می کنند. برای مردان، این تغییر ممکن است تا ۶۰ و ۷۰ سالگی اتفاق نیفتد. از دست دادن میل جنسی بسیار فردی است. برخی از افراد ممکن است متوجه تغییر چشمگیر شوند، در حالی که برخی دیگر اصلاً متوجه کم شدن میل جنسی نمی شوند.

    چقدر زمان لازمه تا یک زن ارضا بشه؟

    برخی از زنان در عرض ۳۰ ثانیه پس از تحریک ارضا می شوند، در حالی که بیشتر آنها پس از ۲۰ دقیقه به ارگاسم می رسند.

    آیا تنظیم هورمون استروژن در زنان می‌تواند به تنظیم ارگاسم کمک کند؟

    تنظیم هورمون استروژن در زنان از روش‌های درمان موضعی، کرم‌ها، قرص‌ها و…. امکان‌پذیر است. با استفاده از تنظیم هورمون استروژن مقادیر اندکی از این هورمون وارد جریان خون فرد می‌شود. این روش عوارض بسیار کمی دارد.

    مصرف چه غذاهایی می‌تواند موجب بهبود رابطه جنسی زنان و ارضا شدن آن‌ها شود؟

    مصرف انواع ویتامین، عسل، زنجبیل، شلغم، نخود، لوبیا، حبوبات، گوشت گوسفند، جگر، میوه، انواع آجیل و….می‌توانند تاثیر مثبتی روی میل جنسی زنان داشته باشند.

    زنان تا چند سالگی می‌توانند ارضا شوند؟

    بدن زنان این قابلیت را دارد که تا ۸۰ سالگی ارضا شوند و تمایل به رابطه جنسی داشته باشند. بنابراین با کمی تغییر در رابطه جنسی می توان لذت را تجربه کرد.

    آیا یائسگی می‌تواند از ارضا شدن زنان جلوگیری کند؟

    زنان یائسه در مقایسه با زنان دیگر به مدت زمان بیشتری برای ارضا شدن نیاز دارند. برخی عوامل مانند خشکی واژن باعث تشدید این عارضه می‌شود. از این رو بهتر است از روان کننده در زمان رابطه جنسی استفاده کنید.

    سن اوج جنسی زنان چه سنی است؟

    اوایل دهه ۳۰ و ابتدای دهه ۴۰ سن اوج جنسی زنان است. اگرچه به طور کلی، زنان در دوران نوجوانی از نظر جنسی فعال هستند، اما در ۳۰ سالگی به اوج دوران جنسی می‌رسند و تا سن ۵۵ سالگی ظرفیت جنسی ثابتی دارند.


    پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.

    منابع: healthline

    ۳.۸/۵ - (۸۰ امتیاز)
    3.8/5 - (80 امتیاز)

    پرسش و پاسخ

    پزشک خوب، نظرتان را درباره این مقاله بگویید یا سوالاتتان را بپرسید، متخصصان ما در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

    جلال بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ - ۳:۳۷ ب٫ظ

    عالی بود . ممنون از مطالب ارائه شده .

    پاسخ
    فرهاد هخامنش بهمن ۳, ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ ب٫ظ

    با عرص ادب و احترام ای کاش این مطالب بسیار مهم در زندگی زناشوئی که در اختیار ما گذاشتین و خیلی خیلی کار بردی هست در گذشته که هیچ منبع اطلاعاتی نبود در اختیار ما مردان بود تا بهتر همسر خودمان را درک میکردیم نبود این علم وفقدانش باعث سست شدن زندگی زناشوئی بنده شد همسرم هیچ وقت در مورد سکس با بنده صحبت نمیکرد چون بد میدونست به خاطر همین من هیچوقت از احساس واقعی همسرم مطلع نبودم و همین باعث سرد شدن همسرم از بنده شده و زندگی من از بین رفت به خاطر عدم بی اطلاعی فیزک بدن زن چون هیچ منبعی نداشتیم تا در این خصوص اطلاعاتی کسب کنیم از این مطالب آموزنده بسیار استفاده کردم از همه شما عزیزان سپاسگذارم بابت مطالب مفیدتان با تشکر فراوان.

    پاسخ
    ناشناس دی ۲۴, ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    من ۵۰ سال دارم و هر روز دو یا سه بار دلم میخواد ارضا بشم این مشکل هست یا نه

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    با درود ؛ نظر شما مهم است. آیا در این زمینه مشکلی دارید؟ بنظر می‌رسد مشکلی وجود دارد که طرح سوال کردید. گاهی افراد بنا به دلایل زیادی دارای میل جنسی زیاد یا به اصطلاح هایپرسکچوالیتی باشند، در این موارد نیاز است افراد فارغ از جنسیت (مانند افرادی که بر عکس با عدم میل جنسی روبرو هستند )،به روانکاو و رواندرمانگر مراجعه کنند.

    پاسخ
    جواد از فارس دی ۲۲, ۱۴۰۲ - ۸:۵۶ ق٫ظ

    عرض ادب مقاله بسیار پر محتوا و غنی وامونده بود.
    من مرد ۵۲ سال ای هستم .مشکل جنسی حادی ندارم
    اما چند سالی هست که حس میکنم در حالت ارضا
    ترتاب اسپرم ندارم. این مشکل هست

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    با درود؛ پرسش با اشتباه تایپی همراه بود، بنظر می رسد در میزان انزال مشکل دارید، این موضوع مربوط به متخصصین ارولوژیست می‌باشد .

    پاسخ
    محمد مقدم آذر ۸, ۱۴۰۲ - ۱:۲۵ ق٫ظ

    استخوان اطراف واژن درچه حالتی مانع دخول میشود وار ازاله بکارت دختر جلوگیری میکند

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۰ ب٫ظ

    با درود؛ دخول در هر صورتی احتمال آنکه منجر به آسیب به بکارت شود زیاد است مگر در موارد نادر که بکارت وضعیت خاص داشته باشد..

    پاسخ
    ساناز ستوده آبان ۱۹, ۱۴۰۲ - ۷:۲۱ ق٫ظ

    با سلام وادب مادر دختر ۱۴ساله وپسر ۱۰ساله هستم ۳۶سالمه و۹ساله طلاق گرفتم تو این چند سال نیاز جنسی م رو سرکوب کردم افسردگی شدید تا مرز خودکشی میرم ولی به خاطر بچه هام سعی کردم قوی باشم الان فشار خون بالا گرفتم یائسگی زود رس دارم وچون شرایط ازدواج و….رو ندارم ورزش میکردم الان دنبال یه دارو هستم اگه پیشنهادی دارید ممنون میشم

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۲ ب٫ظ

    با درود؛ مادر بزرگوار، شرح حالی که نوشتید دقیق نیست یا این‌وقایع بطور همزمان اتفاق نیافتاده است، نمی‌شود هم افسردگی تا حد خودکشی داشت هم قوی بود. علت خودکشی و افسردگی نیاز به بررسی بیشتر و دقیقتر توسط درمانگر دارد، دلیل اهمیت آن وجود دو فرزند شما هستند که در سنین حساس رشد روانی و جسمی بسرمیبرند آنها درشرایط طلاق والدین و حال نامناسب مادر احساس امنیت نمیکنند ،
    _احساس نا امنی در آنها عواقب خوبی ندارد،
    _اگر پیگیر درمان نباشید بعد از این درگیری با فرزندانتان به مشکلات قبلی اضافه می شود و حل مسئله بمراتب از گذشته پیچیده تر خواهد شد.
    _با پیگیری درمان شخص خودتان نه تنها از آسیب های احتمالی شدید آینده پیشگیری میکنید بلکه هزینه کمتری صرف این بخش از زندگی شما خواهد شد.
    _روابط خانوادگی خود را گسترش دهید، به فرزندانتان اجازه دهید با دوستان خود ارتباطات نزدیک تحت “مراقبت و امنیت” ( بدون رفتارهای کنترلگرانه)،داشته باشند تا اعتماد و امنیت را احساس کنند.
    بازی و بودن با دوستان برای آنها از درجه اول آهنیت برخوردار است، پرورش ذهن و سلامت روحی آنها در همین سنین شکل می گیرد.

    _دارو درمانی می تواند روی کاهش افسردگی و عوامل ناشی از آن موثر باشد ولی برای کاهش میل جنسی جلسات درمانی کمک کننده اند.

    _انجام ورزش های روزانه ،با تاکید روی ورزش های استقامتی ، تغذیه مناسب و تحت کنترل دراوردن مصرف قند و نمک و سبک زندگی سالم جزو ضروریات زندگی همه افراد است ،دانش تغذیه و شیوه زندگی سالم را کشف کنید،
    _با پایبندی به تمامی برنامه ها تغییر اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.
    _تاکید میکنم تحقیقات انجام شده نشان می دهد سبك زندگی رابطه مستقیم با سلامت روح_جسم ،افسردگی و فشار خون دارد هر فردی نیاز به بازنگری و برقراری شیوه جدید زندگی دارد.
    _مصرف خوراکی های صنعتی برای همه افراد ، بخصوص کودکان در حال رشد مضر است، و بشدت روی سیستم سلامت جسم و روان تاثیر می گذارد.

    پاسخ
    م . ا مهر ۷, ۱۴۰۲ - ۳:۱۵ ق٫ظ

    خیلی مطالب مفید بود متشکرم

    پاسخ
    فرشاد مهر ۶, ۱۴۰۲ - ۰:۰۱ ق٫ظ

    سلام خسته نباشید من ۳۲ سالمه اقاهستم ببخشید من التم بزرگه بیست سانته وقطرش هم بزرگه ازدواج کردم خانومم خیلی اذیت میشد بخاطرهمین ازم جداشد حالانمیدونم واژن خانومم خیلی کوچیک بوده مشکل ازاون بوده یا ازمن میخام دوباره ازدواج کنم نمیدونم ایا خانومها همه مثل هم هستن یا فقط اون خانومم اونجوری بوده ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۲ ب٫ظ

    با درود؛ اقای محترم، مشکل قبلی به هیچ عنوان در سایز آلت نبوده است. نگرانی شما بی مورد است، بهتر بود همان زمان برای درمان اقدام میکردید.
    _صادقانه میتوانیم علت عدم مراجعه قبلی شما را یا نشاندهنده اطلاعات کم هر دو شما ، اعمال کاری و یا بهانه ای برای جدایی به حساب آوریم .

    _بدون نگرانی ازدواج کنید،
    پیشنهاد می کنم مهارتهای جنسی را قبل از شروع رابطه بعدی از یک سکسولوژیست بیشتر بیاموزیدتا چنانچه با مشکل مواجه شدید روی آن تسلط داشته باشید، برای هر شخصی تقریبا تجربه خوشایند_ناخوشایند اولین رابطه ملاکی تعیین کننده روی روابط جنسی بعدی
    است.

    _پس بدون نگرانی ،از اناتومی زن و چگونگی ارتباط جنسی با جنس مخالف را قبل از برقراری رابطه جنسی بیاموزید.
    _انعطاف پذیری واژن و دهانه رحم به اندازه خروج سر نوزاد است ، شاید همسر شما به هر دلیل دچار واژینیسموس ،و یا ترس از دخول داشته اند، پس اکنون جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
    _در اینجا به خانم ها توصیه می شود این آگاهی را داشته باشند که اگر در خود احساس ترس از دخول دارند و در ناحیه‌واژن تنش احساس می کنند، و یا احتمالا؛ تجارب ترسناکی از تجاوز یا حمله جنسی از نزدیکان خود داشته اند قبل از ازدواج برای درمان خود اقدام کنند

    پاسخ
    وکیلی از کرج شهریور ۲, ۱۴۰۲ - ۵:۱۱ ب٫ظ

    سلام وعرض خسته نباشید به خدمت دکتر عزیز ببخشی سوال من این هستش چرامن الان هشت ماه یایسه شدم تمایل جنسی منکم شده البته مشکلم دارم باشوهرم ممکنه این باعث شده باشه ودیر ارضا میشم ومن ۴۸سالمه

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۳ ب٫ظ

    با درود؛ احتمال آنکه مشکل بین فردی با همسر تان سبب بروز بی میلی جنسی و ارضاء دیر هنگام شما شده بمراتب محتمل تر از یائسگی است.

    _بدلیل اینکه این نگرش در مورد یائسگی وجود دارد، گاهی وقتها همین نگرش روی افکار و در نتیجه ذهن و عملکرد جنسی تغییر واقعی ایجاد می کند، پس در اینصورت نگرش زنان نیاز به تغییر دارد.

    _یا ئسگی می تواند روی میل جنسی در برخی زنان بسته به شرایط روحی و چگونگی زندگی گذشته آنها، کم و یا کاملا بی تاثیر باشد .

    گاهی نتیجه عکس دارد و رابطه جنسی لذتبخش تر خواهد بود چرا که ترس از بارداری وجود ندارد، و چنانچه شرایط بین فردی با همسر شرایط رضایت بخشی باشد، حتی رابطه جنسی بهتر و خوشایند تر از قبل شود.
    بهمین دلیل پیشنهاد می شود به زوج درمانگر مراجعه بفرمایید .

    پاسخ
    ناشناس مرداد ۲۱, ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    اطلاعات خیلی خوب و مفیدی در خصوص رابطه جنسی و سنین مختلف زن و مرد در ارضا رابطه جنسی قرار می‌دهد

    پاسخ
    محمد تیر ۲۴, ۱۴۰۲ - ۲:۰۴ ب٫ظ

    خانم من بعدازسقط مرده زایی فکرکنم باپارگی مثانه چون کنترل ادرارندارد وبی اندازه به رابطه جنسی بی میل یابازوروگرنه مثل تجاوزجنسی قمدادمیشه درمان چیه

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۳ ب٫ظ

    با درود؛ از اتفاق و تجربه بسیار ناخوشایند و دردناكی که داشتید متاسفم. شما با مرگ فرزند تان مواجه شدید و این خیلی دردناك است. در این اتفاق شما نیاز شدید به درك و همدلی داشته و دارید،
    _افسردگی و سوگ شما باید تحت درمان قرار گیرد.

    _با این حس و حال شاید هر کسی دیگر بجای شما بود انجام برقراری رابطه جنسی مساوی تجاوز و احساسات ناخوشایند دیگر بود.
    بنابراین حال شما کاملا قابل درك است.
    _عدم کنترل ادرار احتما دارد ناشی از اضطرابات بالای شما و یا موارد پزشکی باشد که قابل پیگیری و بررسی هستند .
    _این علائم را در خود بررسی کنید تا بدانید اضطراب و همچنین افسردگی وجود دارد یا خیر؟؛
    علائم اضطراب؛ عدم تمرکز، یبوست.اسهال، وز وز گوش، تپش قلب، بیقراری خصوصا موقع خواب، خواب نا منظم با تاخیر در بخواب رفتن و دیر بیدار شدن، مشکلات گوارشی، کم خوری پرخوری،
    _علائم افسردگی؛ کرختی صبحگاهی بدن، بی انگیزگی، ناشادی، گریه های مکرر، احساس غم و درماندگی ، بی تحرکی،

    _مهم: افکار تکراری ازاردهنده؟
    پیشنهاد می شود
    _حتما برای درمان خود توسط رواندرمانگر اقدام کنید،
    _تاکید می کنم از بارداری بعدی بشدت و با مراقبت کامل تا قبل از درمان با راه های مطمئن پیشگیری کنید،
    _دایره ارتباطات خود را با دوستان خود افزایش دهید ،
    انجام فعالیت های ورزشی برای شما یکی از ضروری ترین فعالیت ها برای افرادی مانند شماست،

    _در صورتی که مشکلات زنان ندارید ( خونریزی و …)،
    _ورزش های استقامتی مانند بدن سازی و کمک به اضافه شدن حجم عضلات ، تاثیر شگرفی روی شرایط روحی شما دارد
    _ورزش را از کم و بتدریج شروع کنید .
    می توانید حرکات ورزشی، را با شنا، پیاده روی بصورت منظم برای شروع انتخاب کنید .

    پاسخ
    ناشناس خرداد ۹, ۱۴۰۲ - ۰:۱۷ ق٫ظ

    سلام من در ۴۳ سالگی یائسه شورم از ۳۸ سالگی هیچ رابطه جنسی نداشتم حالا ۴۹ سالم هست اما ارگاسم نمیشم این دلیل اینه که رابطه جنسی نداشتم یا یائسه گیم هست ؟ و درمانش چیست ممنون

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۴ ب٫ظ

    با درود؛ هیچکدام از اینها دلیل عدم ارگاسم نیست. برای برسی و تشخیص درست و دقیق به سکسولوژیست مراجعه بفرمایید .

    پاسخ
    ما م اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ - ۵:۱۲ ب٫ظ

    ایا زنان یاسه هم می توانند میل جنسی خیلی بالا داشته باشند

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۵ ب٫ظ

    با درود؛ بله زنان یائسه بسته به عواملی که در مورد ۴ ذکر شد و یا عوامل پیگیری که بطور موردی قابل بررسی است .امکان اینکه هر کسی میل جنسی بالا داشته باشد وجود دارد . میل جنسی کم و یا زیاد به خیلی از عوامل
    درون روانی بستگی دارد.

    _چنانچه این موضوع برای شما مشکلی بوجود آورده است به رواندرمانگر مراجعه بفرمایید.

    پاسخ
    اردوان اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ - ۵:۱۵ ب٫ظ

    س ،۵۰سال هم دارم وآلتم کوچک است ما راهنمایی کنید

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۵ ب٫ظ

    با درود؛ کوچکی آلت از لحاظ زیستی توسط متخصصین ارولوژیست قابل بررسی است.

    _ممکن است به اشتباه و بر اساس برداشت های ذهنی خود ، تصوراتی که دیگران یا فیلم های پورن به افراد تلقین می کنند، باعث برداشت اشتباه از آلت تناسلی مردان به آنها بدهد.

    _گاهی علتی مانند یك رابطه ناموفق یا گفته ای از سمت شریك جنسی شما، چنین نگرشی را در مورد خودتان بشما تحمیل کرده است ، این امر سبب باورهای نادرست و عدم اعتماد بنفس در مردان می شود.

    _گاهی به عکس، عدم اعتماد بنفس +نگرش های قالبی قبلی سبب بروز چنین دیدگاهی می گردد.
    پس از مراجعه به ارولوژیست و در ‌ادامه رواندرمانگر جنسی دید واقعی بینانه تری به آلت خود خواهید داشت ، در نتیجه درمان منطقی تر پیش خواهد رفت.

    پاسخ
    ناشناس فروردین ۸, ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ ق٫ظ

    مورد تایید هست عالی

    پاسخ
    صدیقه باغی اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ ق٫ظ

    سلام وقت بخیر.زنی ۵۷ساله هستم و۴ساله بخاطر فیبروم رحم و خونریزی زیاد رحمم درآوردم والآن میل جنسی خیلی کم شده وموقع نزدیکی درددارم لطفاً مرا راهنمایی کنیدتازندگیم خراب نشه چون همسر و بچه‌هام و خیلی دوست دارم ممنون از شما

    پاسخ
    امینه رحمت سکس تراپیست | مشاور فردی | زوج درمانگر | روان درمانگر مشاهده صفحه در پزشک خوب فروردین ۲, ۱۴۰۳ - ۱:۲۵ ب٫ظ

    با درود؛ برداشتن رحم سبب خشکی واژن و درد ناشی از نزدیکی ، و شاید کم شدن میل جنسی در زنان می گردد.

    _شما با تهیه کردن مرطوب کننده های واژن ( ژل لوبریکانت برای لغزنده کردن واژن و جلوگیری از درد و سوزش حین نزدیکی استفاده می شود)، حین رابطه جنسی توسط این ژل ها واژن خود را مرطوب کنید تا درد را مهار کند.

    پاسخ
    مرجان دی ۱, ۱۴۰۱ - ۷:۰۹ ب٫ظ

    مطالب کاملی بودتشکر

    پاسخ
    ناشناس آذر ۳۰, ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ ق٫ظ

    مقاله جالبی بود ممنون

    پاسخ

    دیگر مقالات پیشنهادی پزشک خوب