زنان ممکن است از هر نوع تحریک در هر جلسه نزدیکی، از یک تا پنج بار ارگاسم شوند. حتی این احتمال مطرح است که رقم تعداد ارگاسم زنان از این تعداد هم بیشتر باشد.

ارگاسم چندگانه برای بسیاری از افراد جذاب است. ممکن است شما بتوانید این تعداد ارگاسم را تجربه کنید، اما باید بدانید که این مقدار در هر فرد متفاوت است. یعنی شاید برای فردی یک بار در یک رابطه کافی باشد درحالیکه به دنبال چند ارگاسم باشد.

با این حال، انزال و ارگاسم – با استمنا یا رابطه جنسی با شریک زندگی – هرگز نباید صدمه ببیند. اگر احساس درد می‌کنید، ترمز رابطه را بکشید.

آموزش سکس و مطالب جنسی برای زوجین موضوعی است که در ایران به دلایلی کمتر به آن پرداخته می شود. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب متوجه شوید که چرا برخی از افراد می‌توانند بیش از یک ارگاسم تجربه کنند، تفاوت ارگاسم و انزال چیست و موارد دیگر.

تعریف ارگاسم چندگانه

یک فرد زمانی ارگاسم‌های متعددی را تجربه می‌کند که چندین ارگاسم بسیار نزدیک به هم داشته باشد. فاصله بین هر ارگاسم افرادی که چندین ارگاسم دارند، تنها چند ثانیه بین است. در برخی افراد ارگاسم‌های متعدد در نهایت منجر به کاهش برانگیختگی می‌شود. برخی افراد هم در عرض چند دقیقه دوباره برانگیخته می‌شوند و بلافاصله پس از آن دوباره به ارگاسم می‌رسند.

یک مطالعه نشان می دهد که ۱۲٪ از زنان فنلاند، چندین ارگاسم را پشت سز هم تجربه می‌کنند. این ارقام در چندین گروه از زنان در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن مشابه بود.
یک نظرسنجی آنلاین در سال ۲۰۱۷ از ۱۲۵۰ زن در بریتانیا نشان داد که ۷۰ درصد از زنان حداقل یک بار ارگاسم‌های متعدد را تجربه کرده‌اند.

داشتن ارگاسم متعدد در یک جلسه در واقع بسیار رایج است

برای بسیاری از افراد، دستیابی به یک ارگاسم در هنگام رابطه جنسی کافی است. اما ممکن است برخی افراد تا چند بار دیگر ارضا نشوند، رابطه شان را به اتمام نرسانند. لازم به ذکر است که مکانیزم بدن هر شخص در رابطه جنسی متفاوت است.

در یک طرح آماری، مشخص شد که بیش از یک سوم شرکت کنندگان دارای ارگاسم چندگانه بودند. بنابراین این امر یک اتفاق رایج است و و این امکان وجود دارد که بسیاری افراد چندین ارگاسم در یک جلسه واحد را تجربه کنند.

این اتفاق ممکن است از طریق رفتارهای متفاوتی از جمله لمس اعضای حساس، از جمله تحریک کلیتوریس، دخول در واژن یا رابطه مقعدی حاصل گردد.

اسکویرت چیست؟ تفاوت ارگاسم و اسکویرت در زنان

ارگاسم‌های متعدد در مقابل انباشته

ارگاسم‌های متعدد زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد به ارگاسم می‌رسد، سپس بعد از چند دقیقه بار دیگر می‌تواند به ارگاسم برسد. این بازه زمانی در هر فردی با توجه به شرایط بدنی که دارند متفاوت خواهد بود. ارگاسم‌های متعدد اساساً به این معنی است که چندین ارگاسم جداگانه را با فاصله چند دقیقه از هم تجربه می‌کنند.
هدف ارگاسم انباشته جلوگیری از اوج گیری کامل فرد است تا موجی از ارگاسم را تجربه کند و برای مدت طولانی‌تری در حالت ارگاسم باقی بماند.

 

دوره ریکاوری بعد از ارگاسم زنان کوتاه تر است

زنان نسبت به مردان، دارای یک مزیت تکاملی هستند: آنها می‌توانند سریع تر از انزال یا ارگاسم قبلی “بهبود یابند”. این دوره بهبودی به عنوان دوره نسوز نیز شناخته می‌شود.

در چند ثانیه و چند دقیقه پس از انزال یا ارگاسم، بدن شما یک انتقال دهنده عصبی ارسال می‌کند که به ثبات آن کمک می‌کند. پس از گذشت این مدت زمان، شما ممکن است دوباره بتوانید به ارگاسم یا انزال برسید.

برای افرادی که واژن دارند، یعنی زنان، دوره مقاوم سازی معمولاً سریع است – گاهی تنها چند ثانیه – این امر به شما امکان می‌دهد در مدت زمان کوتاه تری نسبت به مردان آماده ارگاسم باشید.‌

پزشک خوب در راستای آگاهی بخشی درباره موضوعات جنسی مقالات متعددی را زیر نظر متخصصان این حوزه آماده کرده است.

مشاهده لیست مقالات

 

بستگی به تعریف شما از ارگاسم دارد

انزال و ارگاسم اغلب به عنوان یک رویداد در هم آمیخته می‌شوند، اما ممکن است ارگاسم بدون انزال و یا بالعکس اتفاق بیفتد. ارگاسم به معنای یک افزایش هیجان شدید، حساسیت و احساس است. عضلات منقبض می‌شوند، ضربان قلب افزایش می‌یابد و فشار خون بالا می‌رود. لذت کاملاً شدید است و معمولاً مقدم بر انزال است.

برای زنان، انزال زمانی اتفاق می‌افتد که در حین تحریک جنسی مایعی از مجرای ادرار خارج شود. برخلاف مردان، این مایع منی ندارد. همچنین متفاوت از مایعات تولید شده هنگام روشن شدن قوای جنسی است.

طبق اطلاعات آماری یک منبع معتبر، در سال ۱۹۸۴، حدود ۱۲۶ نفر از ۲۳۳ شرکت کننده زن، یعنی ۵۴ درصد افراد اعلام کردند که حداقل یک بار انزال را تجربه کرده اند.

با این حال، آنچه که برای یک شخص معمول است ممکن است برای شخص دیگری نباشد، بنابراین اگر قبلاً این مسئله را تجربه نکرده اید، بر آن تاکید نکنید.

مطلب کاربردی: در حین رابطه چکار کنیم؟ راهکار های افزایش لذت در رابطه جنسی

ارگاسم های چندگانه مجزا و ارگاسم مداوم

برخی از افراد در یک جلسه چندین ارگاسم مجزا را تجربه می‌کنند. ممکن است چندین دقیقه یا بیشتر از هم مجزا شوند: ارگاسم چندگانه اما مجزا. همچنین ممکن است افرادی حالت ارگاسم مداوم را تجربه کنند، این پدیده همچنین به عنوان “ارگاسم انباشته” شناخته می‌شود.

این افراد یک ارگاسم دارند و سپس قبل از فروکش کردن، شروع به افزایش سطح موج بعدی می‌کنند. به طور خلاصه، در واقع این “یک ارگاسم” است که پایان نمی‌یابد. دستیابی به این حالت پر تحریک دشوار است، اما اگر می‌خواهید بازی کنید و چیزهایی را امتحان کنید، ارزش تلاش را دارد.

مقاله مرتبط: روش های افزایش میل جنسی و تقویت آن در زنان و مردان

اگر می‌خواهید به بیش از یک بار ارگاسم برسید، این را امتحان کنید

رسیدن به جایی که بتوانید چندین ارگاسم را تجربه کنید، ممکن است مدتی طول بکشد، اما این تکنیک ها می‌توانند کمک کنند:

تمرین شروع-توقف

این تکنیک که به عنوان روش شروع-توقف شناخته می‌شود، به عهده مرد بوده و به این گونه است که شما تا مرز ارگاسم می‌روید، در این هنگام، کارهایی را که انجام می‌دادید را، متوقف می‌کنید. چند دقیقه صبر کنید تا بدن شما خنک شود، سپس دوباره شروع کنید.

می‌توانید فعالیت های دیگری را نیز انجام دهید، به شرطی که باعث ارگاسم نشوند.

این شکل از کنترل اوج لذت جنسی ممکن است به شما کمک کند تا ارگاسم لذت بخشی داشته باشید، همچنین باعث افزایش استقامت می‌شود تا بتوانید ارگاسم خود را در هر جلسه بهتر کنترل کنید.

اما به خاطر داشته باشید، هرچه بیشتر تأخیر کنید، حساسیت بیشتری پیدا می‌کنید. این می‌تواند توقف در زمان را دشوار کند.

محرک های دیگر را کشف کنید

علی رغم آنچه رسانه ها ممکن است نشان دهند، تعداد کمی از افراد تنها از طریق نفوذ به واژن قادر به ارگاسم هستند. تحریک کلیتورال معمولاً برای رسیدن به نقطه پایان مورد نیاز است.

همچنین ممکن است کشف کردن سایر گزینه های تحریک کننده، مانند بازی با نوک پستان ها، ماساژ پا و یا حتی نفوذ در مقعد برای تحریک عمق نقطه A مفید باشد.

به خود بگویید بیش از یک بار به اوج خود خواهید رسید

در دنیای ارگاسم، بسیاری اوقات بازی های ذهنی مهم است.

اگر هر جلسه را با ذهنی روبرو کنید که به شما امکان می‌دهد آرام باشید و از آنچه اتفاق می‌افتد لذت ببرید، ممکن است دریابید که هیجان بازی، آرامش کلی شما را افزایش می‌دهد و حساسیت شما را بیشتر می‌کند.

اگر می‌خواهید به بیش از یک انزال برسید، این امر را امتحان کنید.

بیش از یک بار انزال امکان پذیر است. مانند بیش از یک ارگاسم، رسیدن به این مرحله ممکن است زمان ببرد.

تمرینات کگل (Kegel) را انجام دهید

تمرینات کیگل از موثرترین و در عین حال، ساده ترین روش های به تعویق انداختن انزال زودرس است. این تمرینات به رفع اختلال زودانزالی کمک می‌کنند.

تقویت عضلات کف لگن می‌تواند فواید مثبت زیادی داشته باشد، از کمک به کنترل ادرار گرفته تا افزایش احساس در هنگام فعالیت جنسی.

لازم است بدانید که در ناحیه کف لگن مردان و زنان، ماهیچه ای به نام پوبوکوکسیژیوس (Pubococcygeus)  وجود دارد که به اختصار معروف به عضله  PC است. عملکرد صحیح این ماهیچه، برای سلامت لگن خاصره ضرورت دارد. در صورتی که این عضله از سلامت و قدرت لازم و کافی برخوردار باشد، مدت زمان معاشقه و آمیزش و همچنین لذت ناشی از رابطه زناشویی افزایش می‌یابد.

تقویت این عضله با تمرین و ورزش منظّم امکان پذیر است. تمرینات کیگل، تمریناتی هستند که برای تقویت و کنترل ارادی عضلات کف لگن و به ویژه، عضله PC ابداع و معرفی شده است.

یک تمرین ابتدایی کگل شما را ملزم می‌کند تا ماهیچه های خود را طوری خم کنید که انگار می‌خواهید ادرار کنید یا جریان میانه آن را قطع کنید، سپس این انقباض را حداقل برای ۵ ثانیه حفظ کنید.

مدت زمان نگه داشتن این انقباض را به تدریج افزایش دهید – تا ۲۰ ثانیه یا بیشتر – برای افزایش قدرت.

تکنیک‌های برای امتحان ارگاسم‌های متعدد

هیچ تکنیک واحدی نیست که بتواند در همه افراد به یک شکل تاثیر بگذارد. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای دستیابی به ارگاسم‌های متعدد، ارتباط است. صحبت در مورد اینکه چه چیزی احساس خوبی دارد، چه چیزی موثر است و چقدر یک فرد به ارگاسم نزدیک است، می‌تواند هر ارگاسمی را لذت بخش‌تر کند. برخی از استراتژی‌هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

تمرکز بر تحریک کلیتورال: بر اساس یک نظرسنجی، اکثر زنان برای رسیدن به ارگاسم به تحریک کلیتورال نیاز دارند.

کاهش سرعت و داشتن رابطه جنسی طولانی‌تر: این می‌تواند یک دوره مقاوم به درمان را تطبیق دهد و در عین حال شانس ارگاسم‌های متعدد را افزایش دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که اگر رابطه جنسی بیش از ۱۵ دقیقه طول بکشد، شانس ارگاسم‌های متعدد را افزایش می‌دهد.

انواع مختلف تحریک جنسی را در خود بگنجانید: آمیزش تنها راه برای داشتن رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم نیست.

خودارضایی: بسیاری از زنان از خودارضایی یاد می‌گیرند که چگونه ارگاسم های متعدد داشته باشند. بر اساس یک مقاله در سال ۲۰۱۸، اکثر زنان می‌توانند از خودارضایی سریع‌تر به ارگاسم برسند.

تحریک آهسته یا تغییر دهنده: این ممکن است به ارگاسم طولانی‌تر کمک کند و منجر به ارگاسم انباشته شود.

از اسباب‌بازی‌های جنسی استفاده کنید: یک منبع معتبر مطالعه نشان داده که حدود نیمی از زنانی که از اسباب‌بازی‌ها در رابطه جنسی استفاده می‌کنند، چندین ارگاسم دارند.

 

اگر دنبال ارگاسم مداوم هستید، این کار را امتحان کنید

ارگاسم انباشته ممکن است تمرین زیادی بخواهد و همه قادر به انجام آن نباشند. مشکلی نیست! از سکس لذت ببرید و ببینید تا کجا شما را می برد! پیش بروید و اولین ارگاسم را داشته باشید، اما به جای اینکه برای مدت طولانی در آفتاب بازی کنید، برای دیگری آماده شوید.

دوباره شروع به تحریک کنید همانطور که اولین علائم ارگاسم فروکش می‌کند، ممکن است لازم باشد روش یا محل تحریک را تغییر دهید. با نزدیک شدن به موج بعدی تحریک، ادامه دهید. با هر اوج، چند ثانیه حساسیت را کاهش دهید، اما اجازه اتمام را ندهید. نکته اصلی برای انباشت ارگاسم حفظ تحریک یا نفوذ به منظور سوار کردن موجی از ارگاسم مداوم است.

مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

آیا ارگاسم چندگانه یا انزال مکرر خطرناک است؟

جواب منفی است! انجام چندین ارگاسم یا چندین بار پشت سر هم انزال کاری خطرناک نیست، اما می‌توانید با مالش یا اصطکاک بیش از حد خود یا کلیتوریس خود را تحریک کنید. عضلات واژن شما نیز ممکن است از طریق نفوذ دردناک شوند.

برای کاهش اصطکاک، از تکنیک های تحریک استفاده کنید و از روان کننده برای جلوگیری از ناراحتی بهره ببرید.

با کلیتوریس هم خجالتی نباشید! به اندازه لازم برای کاهش هر نوع اصطکاک استفاده کنید.‌

برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه زیر کلیک کنید

مقالات مرتبط

سخن آخر

داشتن ارگاسم متعدد یا ارگاسم چندگانه می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما این تنها راه طولانی کردن جلسات جنسی شما نیست. اگر فکر می‌کنید زمان رابطه های شما خیلی کوتاه است، روش های دیگری برای طولانی تر شدن رابطه جنسی را کشف کنید.

بیش از هر چیز دیگری، به توانایی ها و احساسات منحصر به فرد بدن خود ایمان داشته باشید. از هر رابطه چیزی بیاموزید و از آن لذت ببرید!

زن تا چند سالگی میتونه ارضا بشه؟ میل جنسی زنان در سنین مختلف

سوالات متداول 

  • ملزومات ارگاسم چندگانه در زنان چه چیزی است؟
    عشق، زمان، تحریک، صبور بودن، دقت کردن به نشانه‌ها 
  • زنان در طول روز چندبار می‌توانند ارضا شوند؟
    طبق تحقیقات انجام شده و بر اساس گزارش mirror، تنها ۲ درصد زنان می‌توانند ۲۰ بار در طول روز ارضا شوند و ۸ درصد زنان بیش از ۱۰ بار در طول روز ارضا خواهند شد. 
  • آیا ارگاسم چندگانه و انزال‌های مکرر می‌تواند خطرناک باشد؟
    خیر، ارگاسم‌های چندگانه به هیچ عنوان خطرناک نیستند و اما در دفعات بعدی شاید نیاز به تحریک کلیتوریس باشد. 
  • آیا تمرین کگل می‌تواند روی دفعات انزال تاثیرگذار باشد؟
    تمرین کگل یکی از بهترین و رایج‌ترین تمرینات برای به تعویق انداختن انزال در زنان است. قطعا می‌تواند روی دفعات انزال تاثیرگذار باشد.

 

مطلب مرتبط:‌ گریه بعد از ارضا | ۶ دلیل گریه بعد از رابطه جنسی و راه حل آن

منبع: Healthline

پزشک خوب، سامانه آنلاین رزرو اینترنتی نوبت از روانشناسان و روانپزشکان و سایر تخصص های حوزه سلامت است که به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در کوتاه ترین زمان و در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کرده و وقت خود را به صورت “آنلاین” رزرو نمایید.