همه ما انسان‌ها در برهه‌ای از زندگی خود به دنبال بهترین روانشناس یا بهترین مشاوره بوده‌ایم. هرکسی در زندگی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهد شد، گاهی اوقات انسان نمی‌داند که برای مقابله با این مشکلات باید چه کاری انجام دهد. صحبت کردن با روانشناس می‌تواند یک انتخاب درست باشد.

اما چطور می‌توان یک روانشناس خوب پیدا کرد؟ از چه راهی برای این کار استفاده می‌کنید؟
معمولا پرس و جو از دوستان و آشنایان، مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف و برنامه‌های تلویزیونی بهترین راه‌های پیدا کردن یک روانشناس هستند.
جمعی از دانشجویان رشته روانشناسی برای انجام یک تحقیقات از مراجعین درباره نحوه انتخاب روانشناس سوالاتی پرسیدند. یکی از این سوالات این بود که مشاوره یا روانشناس خود را چگونه انتخاب می‌کنید؟ در این تحقیقات مشخص شد که تنها ۵ درصد آن‌ها از طریق برنامه‌های تلویزیونی و صداوسیما روانشناس خود را انتخاب می‌کنند.

۴۸ درصد از طریق پرس و جو از دوستان و آشنایان، ۳۶ درصد از طریق مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف و ۱۱ درصد باقی‌مانده از طریق سایر روش‌ها روانشناس مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
آیا با روانشناسان معروف صدا و سیما آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که باید بر اساس چه معیارهایی، یکی از روانشناسان معروف صدا و سیما را انتخاب کنید؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم با روانشناسان معروف صدا و سیما بیشتر آشنا خواهید شد.

ویژگی روانشناسان خوب و معروف

برای انتخاب یک روانشناس باید معیارها و ویژگی‌هایی یک روانشناس خوب را در نظر بگیرید. شناخت این ویژگی‌ها می‌تواند موجب یک انتخاب درست شود.

  • داشتن مجوز و پروانه اشتغال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روانشناس خوب است. تمام روانشناسان و مشاوران کشور باید از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.
  • روانشناس باید شنونده خوبی باشد. باید به تمام صحبت‌های مراجعین گوش کند سپس با توجه به دانشی که دارد و با استفاده از تکنیک‌های مختلف درمان را آغاز کند.
  • روانشناس خوب باید رازدار باشد و مشکلات مراجعین خود را جایی بازگو نکند.
  • مراجعینی که به روانشناس مراجعه می‌کنند به دلیل مشکلات روحی و روانی که دارند، ممکن است کمی عصبی یا پرخاشگر باشند. روانشناس باید در برابر این مشکلات شکیبا و صبور باشد.
  • روانشناس هیچ وقت بیمار را قضاوت نمی‌کند، بلکه به جای قضاوت سعی می‌کند از بهترین روش درمانی برای بهبود اختلالات استفاده کند.

بهترین روانشناس شیراز کیست؟ معرفی ۱۰ روانشناس خوب در شیراز

روانشناسان معروف صدا و سیما

روانشناسان معروف صدا و سیما

روانشناسان معروف صدا و سیما در حوزه‌های مشاوره افسردگی، روبه‌رو شدن با مشکلات و غلبه بر ترس و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. اما از بهترین روانشناسان معروف صدا و سیما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکتر عیسی جلالی

یکی از با تجربه‌ترین و بهترین مشاورانی است که دانش خود را در همایش‌ها و سمینارهای مختلف در اختیار دیگران قرار می‌دهد. آقای جلالی به عنوان بهترین مشاوره روانشناس در زمینه مدیریت فشارهای عصبی، استرس شغلی، درمان انواع ترس و فوبیا و سایر عارضه‌ها را بهترین جلسات مشاوره را برگزار می‌کند.

مرتبط: بهترین روانشناس تهران کیست؟ معرفی ۱۰ روانشناس خوب در تهران

دکتر سیما فردوسی

دکتر سیما فردوسی متولد سال ۱۳۳۲ در کرمان است. وی فارغ‌التحصیل از مقطع کارشناسی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی بوده و تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکترا) خود را در کشور انگلستان به اتمام رسانده است. خانم فردوسی یکی از بهترین مشاوران در زمینه کودک و نوجوان است.

دکتر فردوسی علاوه بر اینکه یکی از اساتید مطرح کشور است، یکی از بهترین مشاوران در زمینه پرورش کودک سالم و موفق است. دوران کودکی یکی از حساس‌ترین دوران‌های زندگی است. طبق نظر بیشتر روانشناسان، بیشتر آسیب‌ها و اختلالات روحی و روانی مربوط به این دوران است.

بهترین روانشناس تهران کیست؟ معرفی بهترین روانشناسان تهران

دکتر محمد احسان تقی‌زاده

لکنت زبان به معنی عدم توانایی درتکلم روان و سلیس کلمات است. دکتر تقی‌زاده یکی از بهترین روانشناسان صدا و سیما است که جلسات مشاوره و روانشناسی آن در حوزه درمان لکنت زبان و تکلم کلمات است.
از افتخارات دکتر تقی زاده می‌توان به عضو هیئت علمی دانشگاه، PHD از دانشگاه نیویورک آمریکا، ریاست دانشگاه پیام نور ری، مشاور دانشگاه پلیس کشور، پاچ کتاب و مقالات مختلف و غیره اشاره کرد.

دکتر حمیدرضا پوردستمالچی

یکی از مشاورین فعال در حوزه مشاوره تحصیلی، آقای پوردستمالچی است. وی در زمینه انتخاب رشته، برنامه‌ریزی درسی، آزمون‌های سراسری و سایر موارد به دانش‌آموزان بسیاری در سطح کشور مشاوره تحصیلی می‌دهد.

هر ساله رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی بسیاری حاصل استفاده از مشاوره‌های درسی و تحصیلی او هستند. آقای پوردستمالچی در بخش مشاوره پیش از کنکور و تولید و نشر محصولات مشاوره‌ای حدود ۱۷ سال سابقه درخشان و موفق دارد.

مطالعه بیشتر: چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟ ۱۵ دلیل مراجعه به روانشناس

دکتر سعید عزیزی

یکی دیگر از روانشناسان معروف صدا و سیما، دکتر عزیزی است. وی در حوزه آموزش خانواده فعالیت می‌کند و علاوه بر اینکه یکی از کارشناسان صدا و سیماست، به عنوان سخنران و مدرس همایش‌های بسیاری برگزار می‌کند.

دکتر مهدی دوایی

دکتر دوایی یکی از متخصصین روانشناسی تربیتی است که سوابق تحصیلی بسیار درخشانی دارد. وی در کنار امور درمانی که انجام می‌دهد استادیار دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم روان شناختی است.
یکی دیگر از روانشناسان معروف صدا و سیما، دکتر دوایی است. او متخصص تعلیم و تربیت، پژوهشگر علوم شناختی و یک روانشناس موفق است.

دکتر جلیل فتح آبادی

دکتر فتح آبادی روانشناس بالینی و فردی است که دارای مدرک دکترا روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی است. به دلیل تخصص و مهارت بالایی که در روانشناسی بالینی داشته به عنوان یکی از روانشناسان معروف صدا و سیما شناخته می‌شود.

قطعا باید این موضوع را قبول کرد که دسترسی به روانشناسان معروف صداوسیما و رزرو وقت مشاوره با آنها آسان نیست. میتوانید از روانشناسانی با همان تخصص و مدرک را در سایت پزشک خوب به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری برای مشاوره استفاده کنید. بهترین روانشناسان در تهران و شهرهای بزرگ دیگر را میتوانید در سایت پزشک خوب پیدا کنید.

مزایای جلسات روانشناسی در زندگی

جلسات روانشناسی برای درمان هر نوع اختلالی که باشند، مزایای بسیاری برای مراجعین دارد.
پیدا کردن نقاط ضعف، بهبود اختلال روحی و روانی، پیدا کردن بهترین راه‌های درمانی، آشنایی بیشتر با شخصیت خود، رسیدن به خودآگاهی، افزایش اعتماد به نفس و سایر موارد از مزایای جلسات روانشناسی در زندگی هر فردی است.

بر چه اساس روانشناس خود را انتخاب کنیم؟

نیاز مراجعه کننده

برای انتخاب یک روانشناس، ابتدا باید مشخص کنید که برای رفع چه مشکلی می‌خواهید به روانشناس مراجعه کنید. آیا مشکل روحی و روانی دارید؟ آیا مشکل عاطفی دارید؟ آیا با خانواده خود دچار اختلاف شده‌اید؟ و صدها دلیل دیگر که برای انتخاب روانشناس باید آن را مشخص کنید.

تحصیلات روانشناس

برای برخی افراد مقطع تحصیلی روانشناس بسیار مهم است. از نظر آن‌ها هرچه مقطع تحصیلی روانشناس بالاتر باشد، قطعا دانش و علم بیشتری دارد. از این رو روانشناسانی که دارای مدرک دکترا هستند، می‌توانند با بهترین و جدیدترین روش‌های درمانی اختلال‌روانی و مشکل را برطرف کنند.

روش درمان: روش درمان روانشناس هم می‌تواند در این انتخاب تاثیرگذار باشد. روانشناسی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد که اطلاعات به روز و آپدیت شده‌ای داشته باشد و از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده کند.

بهترین روانشناس مشهد کیست؟ معرفی بهترين روانشناسان مشهد

جمع بندی

هر فردی می‌تواند از روش‌های مختلفی، روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کند. یکی از روش‌های انتخاب روانشناس، مراجعه به لیست روانشناسان معروف صدا و سیما است که می‌تواند تصمیم‌گیری را برایتان راحت‌تر کند. علاوه بر این شناخت ویژ‌گی‌های یک روانشناس خوب هم در این مورد تاثیرگذار است.