مراجعه به یک روانشناس خوب به عنوان یک گام مهم در بهبود روانی و کیفیت زندگی بسیار ضروری است. زندگی مدرن و فشارهای مختلف اجتماعی و شخصی می‌ تواند باعث ایجاد استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات روانی دیگر شود. روانشناسان با دانش و تجربه‌های خود می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات روانی را شناسایی کرده و سلامت روانی خود را بهبود ببخشید. چالش اصلی در اینجا پیدا کردن بهترین روانشناس در تهران است. در شهر بزرگی مانند تهران، انتخاب یک متخصص کارآمد و متناسب با نیازهای فردی ممکن است دشوار باشد. برای این منظور، ابتدا باید نیازها و مشکلات خود را به دقت بررسی کرده و سپس به دنبال بهترین روانشناس تهران در حوزه مد نظرتان باشید.

در این مطلب، تلاش کرده ایم بهترین روانشناسان تهران در حوزه های مختلف مانند درمان فردی، زوج درمانی، روانشناسی کودک و… را در مهر ماه ۱۴۰۲ بر اساس عملکرد متخصصان و نظرات مراجعان به شما معرفی کنیم تا با مطالعه در مورد انها بهترین متخصص را برای خود انتخاب کنید. با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که نظرات مراجعان در مورد یک روانشناس ممکن است متفاوت باشد و فاکتورهای زیادی برای مشخص کردن بهترین روانشناس از دید افراد مختلف وجود دارد، معرفی بهترین روانشناس تهران در ادامه مطلب، بر اساس بیشترین نظرات و بازخوردهای مثبت مراجعان است.

روانشناس کیست و روان درمانی چیست؟

روانشناسان در سایر اشکال رواندرمانی تخصص دارند، روانشناسان با مراجعان همکاری می کنند تا احساسات و نگرش های آنها را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا الگوهای رفتاری سالم تر و مؤثرتری ایجاد کنند. روانشناسان از روش های علمی معتبر برای کمک به افراد برای تغییر افکار، احساسات و رفتار خود استفاده می کنند.

روان درمانی یک تلاش مشترک بین یک مراجع و یک روانشناس است. درمان یک محیط حمایتی برای صحبت آشکار و محرمانه در مورد نگرانی ها و احساسات فراهم می کند. روانشناسان حفظ رازداری را بسیار مهم می دانند و به جز مواردی که شما قصد آسیب رساندن به خود یا دیگری را داشته باشید حق ندارد اطلاعات شما را به شخص دیگری بگوید.

همچنین بخوانید: ده روانشناس برتر ایران | روانشناسان معروف ایران

ویژگی های بهترین روانشناس تهران چیست؟

طبق منابع، ویژگی هایی وجود دارد که یک رواندرمانگر حرفه ای را از سایرین مجزا می کند. با در نظر گرفتن این صفات، راحت تر می توانید بهترین روانشناس را تشخیص بدهید. بهترین روانشناس تهران کسی است که:

  • فعالانه گوش می دهد
  • شفاف است
  • به مراجعان خود آموزش می دهد
  • احساسات را منعکس می کند
  • رفتار انسان را درک می کند
  • قضاوت گر نیست
  • مرزهای سالم را تعیین می کند و به آن پایبند است
  • دارای طیف گسترده ای از تکنیک ها و ابزارهای متنوع است
  • متواضع است
  • مکانی امن برای درمان ایجاد می کند
  • هوش هیجانی بالایی دارد
  • همدلی را تجربه و منتقل می کند
  • کنجکاو است
  • صبور است
  • قابل اعتماد است
  • دیدگاه های دیگر را می شناسد و برای آنها ارزش قائل است

مطلب مفید: ده روانشناس برتر تهران

از کجا بفهمیم رواندرمانی موثر بوده است؟

با شروع درمان، باید اهداف روشنی را با روانشناس خود تعیین کنید. ممکن است سعی کنید بر احساس ناامیدی مرتبط با افسردگی غلبه کنید، ترسی را که زندگی روزمره شما را مختل می کند کنترل کنید یا روابط خود را بهبود ببخشید. به یاد داشته باشید، برخی اهداف برای رسیدن به زمان بیشتری نسبت به اهداف دیگر نیاز دارند. شما و روانشناستان باید تصمیم بگیرید که در چه مرحله ای ممکن است پیشرفت را مشاهده کنید.

افراد معمولاً در طول درمان، طیف گسترده ای از احساسات را تجربه می کنند. اگر بتوانید مرزهای بهتری تعیین کنید، به خودتان و تصمیم‌هایتان اعتماد کنید، خودتان و دیگران را بپذیرید یا نیازها و خواسته‌هایتان را به روشی متعادل‌تر اولویت‌بندی کنید، درمان احتمالا در مرحله قابل قبولی است.

مقاله کاربردی: بهترین روانشناس تهران برای درمان افسردگی

بهترین روانشناس تهران کیست؟ 

در ادامه ۱۰ تن از بهترین روانشناسان تهران پزشک خوب  را در مهر ماه ۱۴۰۲ را طبق نظر مراجعان و عملکرد مثبت آنها به شما معرفی می کنیم:

۱. میثم آبانگاه

جناب آقای میثم آبانگاه دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستند و اگر به دنبال بهترین روانشناس بالینی در تهران هستید، ایشان گزینه مناسبی می باشند. رویکرد ایشان روانکاوی است و در زمینه هایی مانند درمان فردی برای افسردگی، سوگ، وسواس، خشم، اضطراب؛ مشاوره پیش از ازدواج با رویکرد تحلیلی، درمان چاقی و لاغری ناشی از اضطراب و درمان پرخوری و کم خوری ناشی از اضطراب خدمات ارائه می دهند.

آقای میثم آبانگاه دوره های متعددی مانند روان درمانی پویشی، مشاوره پیش از ازدواج با رویکرد تحلیلی، زوج و خانواده درمانی و متون اصیل روانکاوی را در حوزه رویکرد خود گذرانده اند. برخی ویژگی های مثبت ایشان براساس نظرات مراجعه کنندگان عبارتند از: دقت بالا، ارتباط گیری مناسب و قدرت تحلیل بالای مسائل. خدمات رواندرمانی آقای آبانگاه به صورت حضوری و آنلاین می باشد. جلسات آنلاین برای ایرانیان داخل و خارج از کشور و صرفا به صورت تماس تصویری برگزار می شود. همچنین مشاوره آنلاین صرفا در مورد جلسه های فردی روانکاوی می باشد.

بهترین روانشناس تهران-میثم آبانگاه

۲. سارا شعبانیان

سرکار خانم سارا شعبانیان در حوزه مشاوره فردی، درمان تخصصی اضطراب، افسردگی و سوگ، درمان افسردگی در بیماران خاص، مشاوره خانواده رويكرد راه حل محور، مشاوره ازدواج، زوج درمانی و گروه درمانی خدمات ارائه می دهند. ایشان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد روانشناسی هستند و دوره های حرفه ای مختلفی شامل طرحواره درمانی، درمان شناختی رفتاری یا CBT، ذهن آگاهی یا Mindfulness، درمان راه حل محور SFBT و خيانت زناشويی را گذرانده اند.

رویکرد خانم شعبانیان شامل درمان راه حل محور (SFBT)، هیجان مدار (EFT)، واقعیت درمانی و طرحواره درمانی است. نظرات مراجعان خانم شعبانیان نشان دهنده حرفه ای بودن، تشخیص دقیق، صبوری، دانش بالا و همدلی در عین واقع بینی هستند. خانم سارا شعبانیان به صورت تلفنی، تصویری و حضوری امکان ارائه خدمات را دارند.

مطالعه بیشتر: چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟ ۱۵ دلیل مراجعه به روانشناس

بهترین روانشناس تهران-سارا شعبانیان

۳. طاهره هرسیج

سرکرار خانم طاهره هرسیج، که در مقطع کارشناسی و ارشد در رشته روانشناسی تحصیل کرده اند، خدمات گسترده ای را ارائه می دهند؛ این خدمات شامل: ارزیابی و درمان استرس، اضطراب اجتماعی، اضطراب فراگیر، حمله ی پنیک، افسردگی و وسواس، مشاوره خانواده، مشاوره نوجوان، درمان مشکلات بین فردی و روابط عاطفی، تشخیص و درمان اختلالات روانی نوجوان و بزرگسال، درمان سوگ پس از جدایی عاطفی یا مرگ افراد نزدیک و… می باشند.

طرحواره درمانی، درمان تحلیلی و رفتار درمانی شناختی یا CBT از رویکردهای درمانی ایشان هستند. مراجعان می توانند به صورت تلفنی، ویدیوئی و حضوری با ایشان نوبت رزرو کنند. ارتباط گیری مناسب، خوشرویی، همدلی بالا، ارائه راهکارهای سازنده و شنوندگی فعال؛ بخشی از نظرات مراجعه کنندگان در مورد خانم هرسیج است.

بهترین روانشناس تهران-طاهره هرسیج

۴. مونا بیضایی

سرکار خانم مونا بیضایی یکی دیگر از بهترین روانشناسان تهران هستند که مطابق نظر مراجعان، امتیاز پنج از پنج را دریافت کرده اند. از تخصص های ایشان می توان به مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی، مشاوره خانواده و درمان اختلالات اضطرابی اشاره کرد. طرحواره درمانی، رفتار درمانی شناختی یا CBT و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT؛ رویکردهای درمانی خانم بیضایی می باشند.

ایشان به صورت تلفنی و حضوری خدمات خود را ارائه می کنند. بعضی ویژگی های خانم بیضایی طبق نظرات مراجعان عبارتند از: صبر و حوصله بالا، ارائه راهنمایی های مفید، سطح علمی مناسب و پرانرژی بودن. خانم مونا بیضایی همچنین گذراندن کارگاه های تخصصی مانند کارگاه جامع درمان اختلالات خلقی، فردی، زوجی، اضطراب، طرحواره درمانی، زوج درمانی، خانواده درمانی و مشاوره پیش از ازدواج را در رزومه خود دارند.

مطلب مرتبط: فرق روانشناس و روانپزشک چیست و با روانکاو چه تفاوتی دارند؟

بهترین روانشناس تهران-مونا بیضایی

۵. طاهره امینی

چنانچه دنبال بهترین روانشناس تهران هستید، یکی از پیشنهادات ما، سرکار خانم طاهره امینی است. ایشان در حوزه مشاوره فردی، مشاوره کودک و نوجوان و تحصیلی، درمان افسردگی، اضطراب، بیش فعالی، وسواس، سوگ و اختلالات روانی، آزمون های روانی و شخصیت تبحر دارند. رویکرد درمانی خانم امینی درمان شناختی رفتاری و طرحواره درمانی می باشد.

خانم طاهره امینی به سه صورت تلفنی، ویدئو کال یا آنلاین و حضوری، مشاوره ارائه می دهند. مراجعان در بازخوردها اشاره کرده اند که در درمان با ایشان؛ احساس امنیت زیادی داشتند و راهکارهای مناسبی دریافت کرده اند. تجربه و تخصص بالای ایشان از دیگر نظرات مثبت مراجعان است.

بهترین روانشناس تهران-طاهره امینی

۶. مجید علوی

جناب آقای مجید علوی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستند، در زمینه درمان انواع اعتیادها، درمان وسواس، افسردگی، اضطراب، درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم و مشاوره تحصیلی؛ فعال هستند. مراجعان می توانند به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین وقت خود را با ایشان رزرو کنند.

آقای علوی در فرآیند درمانی خود از رویکردهای اگزیستانسیال یا وجودی، مایندفولنس یا ذهن آگاهی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، طرحواره درمانی و رفتار درمانی شناختی بهره می برند. نظرات مراجعان در مورد ایشان، نشان دهنده سطح رضایت بالا از درمان و دریافت تکنیک های سازنده است. ایشان همچنین عضو انجمن هیپنوتیزم درمانی ایران می باشند.

بهترین روانشناس تهران-مجید علوی

۷. دکتر بابک ساسانی

دکتر بابک ساسانی کاندیدای دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی و دارای مدرک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی می باشند. مراجعان می توانند در زمینه های مشاوره پیش از ازدواج و پیش از طلاق، زوج درمانی، سکس تراپی، درمان انواع ترس و فوبیا، مشاوره تحصیلی و استعدادیابی و مشاوره ترک اعتیاد سوءمصرف کنندگان مواد از خدمات ایشان استفاده کنند.

دکتر بابک سامانی از روش های خانواده درمانی راه حل محور، درمان شناختی رفتاری، فیلم درمانی، ماتریکس و MMT برای ترک اعتیاد استفاده می کنند. خدمات مشاوره و رواندرمانی دکتر بابک ساسانی در هر سه حالت؛ یعنی تلفنی، آنلاین و حضوری ارائه می شود. ارائه راهکارهای کاربردی، گوش دادن فعال، صبر و حوصله بالا بخشی از دیدگاه های مراجعان، در مورد ایشان است.

بهترین روانشناس تهران-بابک ساسانی

۸. دکتر امیر لشکری

یکی از پیشنهادات پزشک خوب برای بهترین دکتر روانشناس در تهران، دکتر امیر لشکری می باشد که دارای دکترای تخصصی روانشناسی از دانشگاه تهران هستند. ایشان با تجربه بالای خود به مراجعان در زمینه روان درمانی فردی (افسردگی، اضطراب و وسواس)، زوج درمانی، سکس تراپی با رویکرد درمان هیجان مدار کمک می کند. خدمات ایشان به صورت حضوری ارائه می شود. عدم قضاوت مراجعان، شنوندگی فعال، همدلی و تسلط بالا به درمان؛ صرفا بخش اندکی از نظرات مثبت مراجعان در مورد ایشان است.

سابقه ارائه خدمات رواندرمانی در مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، بخش روانپزشکی بیمارستان رسول اکرم (ص) و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بخشی از رزومه دکتر امیر لشکری می باشد. ایشان همچنین کارگاه های تخصصی زیادی از جمله درمان هیجان مدار پیشرفته، درمان هیجان مدار تروما، نوروفیدبک پیشرفته، تحریک مغناطیسی مکرر جدار جمجمه ای (RTMS) و رفتار درمانی برای وسواس و افسردگی را گذرانده است.

بهترین روانشناس تهران-امیر لشکری

۹. دکتر میترا قاسمی

چنانچه به دنبال پیدا کردن بهترین دکتر روانشناس در تهران هستید، دکتر میترا قاسمی می تواند انتخاب خوبی باشد. ایشان دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی سلامت هستند. زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره طلاق، حل تعارضات زناشویی، درمان فردی مانند درمان افسردگی، اضطراب، وسواس و حمله پنیک، اصلاح سبک زندگی و آموزش مهارت های زندگی از زمینه های فعالیت دکتر میترا قاسمی می باشد. خدمات ایشان به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری ارائه می شود.

ایشان دارای ۸ سابقه سال کار بالینی و درمان در وزارت بهداشت و کلینیک های خصوصی روانشناسی می باشد و تجربه حضور در کارگاه های درمان شناختی-رفتاری، درمان تنظیم هیجان، مواجهه درمانی برای اختلال وسواس فکری عملی و اختلال اضطراب منتشر، مهارت های روابط بین فردی، مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، مشاوره طلاق و ازدواج و… را داراست. صبوری، با حوصله بودن، توانمندی در درمان، ارتباط خوب با مراجعان، دانش روانشناسی بالا و… از نظرات مثبت مراجعان در مورد دکتر قاسمی است.

بهترین روانشناس تهران-میترا قاسمی

۱۰. مهدی اولیا

آقای مهدی اولیا، آحرین پیشنهاد پزشک خوب برای بهترین روانشناس تهران است که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد بالینی می باشد. روان درمانی اختلالات کودکان و بزرگسالان، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج، مشاوره فردی، سکس تراپی، مشاوره خیانت و طلاق، اجرا، تفسیر و تحلیل آزمون های هوش و شخصیت؛ همگی قسمتی از خدمات گسترده ایشان هستند.

رویکردهای درمانی ایشان شامل درمان شناختی رفتاری و درمان هیجان مدار است. آقای اولیا همچنین برگذار کننده کارگاه های مهارت های زندگی، درمان هیجان مدار فردی و زوج و درمان شناختی رفتاری هستند. رزرو نوبت ایشان به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری فراهم است. دقت و نکته بینی، تسلط به فرآیند درمان، تشخیص حرفه ای و ارائه راهنمایی های کارآمد؛ گوشه ای از نظرات مثبت مراجعان ایشان است.

بهترین روانشناس تهران-مهدی اولیا

جمع بندی در مورد بهترین روانشناس تهران

در نهایت، سعی ما در این مقاله بر این بود که معرفی ۱۰ تن از بهترین روانشناسان تهران، انتخاب بهترین روانشناس تهران را برای شما ساده تر کنیم؛ اما شما همچنان می توانید با دسترسی به لیست روانشناسان تهران از طریق دکمه زیر، گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید. فراموش نکنید که برخورداری از سلامت روان و بهبود آن حق همه افراد یک جامعه است.

برای مشاهده لیست تمام روانشناسان تهران، روی دکمه زیر کلیک کنید

رزرو آنلاین نوبت

پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.