بهترین روانشناس برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و یک روانشناس از دیدگاه همه بهترین روانشناس نخواهد بود. سوال اینجاست؛ پس چطور بهترین روانشناس را پیدا کنیم؟ بهترین روانشناس چه ویژگی هایی دارد؟ با وجود اینکه شناسایی بهترین روانشناس شاید کار دشواری باشد اما طبق منابع ویژگی های کلی وجود دارند که می توان یک روانشناس خوب را شناسایی کرد. ما در این مطلب اختصاصا به معرفی بهترین روانشناس مشهد پرداخته ایم.

بهترین روانشناس مشهد چه ویژگی هایی دارد؟

روانشناس خوب در مشهد و بهترین روانشناس مشهد با دارا بودن ویژگی‌هایی که به تحقق هدف‌های مراجعه‌کنندگانش کمک می‌کند، به عنوان یک همراه در مسیر بهبود روانی و توسعه فردی شناخته می‌ شود. بهترین روانشناس در مشهد، در طول سال‌ها تخصص و تجربه‌ی فراوانی را به دست‌ آورده است، به نحوی که توانایی تشخیص عمیق‌ ترین دلایل و عوامل پشت مسائل روانی را دارد. وی با مهارت‌های ارتباطی برجسته، محیطی صمیمی و قابل اعتماد برای درمان فراهم می‌ کند و با به‌کارگیری همدلی و انعطاف‌پذیری، مراجعه‌کنندگان را در مسیر رشد و بهبود همراهی کند.

علاوه بر این، بهترین روانشناس مشهد با تمرکز بر به‌روز بودن در زمینه‌ی حرفه ای خود در روانشناسی، از جدیدترین تکنیک‌ها و روش‌ها برای ارتقاء کیفیت رواندرمانی استفاده می‌کند. او با درک و تحلیل مسائل مراجعه‌کنندگان، راهکارهایی را ارائه می دهد که واقعاً متناسب با نیازها و وضعیت آن‌ ها است. با این نگرش، او  ارتباطات پایدار و مفیدی با مراجعه‌کنندگان برقرار می کند و نه تنها به بهبود وضعیت روانی‌ مراجعان کمک کند، بلکه ایجاد تغییرات مثبت و دائمی در زندگی‌شان را تسهیل کند.

همچنین بخوانید: ده روانشناس برتر ایران | روانشناسان معروف ایران

معرفی روانشناسان برتر مشهد

در ادامه به معرفی ۱۰ تن از بهترین روانشناسان مشهد بر اساس نظرات و امتیازات مراجعان در مورد کیفیت ارائه خدمات این متخصصان می پردازیم. لیست بهترین روانشناسان مشهد در این مطلب عبارتند از:

  1. باران دهقان
  2. محمد ارقبایی
  3. مهدی مدنی فرد
  4. داود رستگار
  5. نرگس گلستان
  6. ماریه مقدم
  7. مهدی ولی زاده
  8. ریحانه هاشم پور
  9. نادیا جنت پور
  10. رضا یعقوبی

بهترین روانشناس مشهد

۱. خانم باران دهقان

اگر به دنبال روانشناس خانم خوب در مشهد هستید، سرکار خانم باران دهقان می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. خانم باران دهقان دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستند و در زمینه اختلالات خلقی، اضطرابی و وسواس مشاوره فردی ارائه می دهند. رویکرد غالب ایشان طرحواره درمانی و درمان شناختی رفتاری است و در حیطه شناختی رفتاری (CBT)، دوره های تشخیصی اختلالات و تکنیک های درمانی به صورت مجزا دوره های کارورزی را طی کرده اند. ایشان همچنین دور ها و کارگاه های تخصصی مختلفی از جمله طرحواره درمانی، سکس تراپی، زوج درمانی رفتاری تلفیقی (IBCT)، مشاوره پیش از ازدواج با تاکید بر مسائل جنسی و تربیت جنسی کودکان را گذرانده اند.

نظرات مراجعان در مورد خانم باران دهقان نمایانگر رضایت بالا از خدمات رواندرمانی ایشان هستند، همچنین مهارت تخصصی بالا، همدلی مناسب، صبوری، دقت و حوصله و برقراری ارتباط درمانی خوب ازویژگی های مثبت او طبق نظر مراجعان است. شما می توانید نوبت خود را به صورت حضوری یا آنلاین از ایشان دریافت کنید.

۲. دکتر محمد ارقبایی

دکتر محمد ارقبایی که دارای کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مشاوره خانواده می باشد، از بهترین مشاوران خانواده در مشهد است. ایشان در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره فردی، مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج و روانکاوی خدماتشان را ارائه می دهند. قابل ذکر است که ایشان عضو انجمن روانشناسی آمریکا (APA) و انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران نیز می باشند. از دیگر سوابق دکتر محمد ارقبایی می توان به تدریس در دانشگاه و تالیف و ترجمه کتاب‌های تخصصی روانشناسی و مشاوره اشاره کرد.

ایشان دروه های تخصصی را در حوزه کاری خود از جمله روانکاوی لکانی تحت نظر دکتر حسن مکارمی (فرانسه)، روان‌ تحلیلگری تحت نظر انجمن روانکاوی (آرژانتین)، سوپرویژن روانکاوی روابط ابژه، هیپنوتیزم مقدماتی و پیشرفته، مشاوره خانواده ازدواج و پیش‌ از ازدواج سیستمی، خانواده درمانی پست مدرن و  آسیب شناسی روانی و کنترل اضطراب گذرانده اند. نظرات مثبت مراجعان نسبت به خدمات رواندرمانی ارائه شده توسط دکتر محمد ارقبایی، سطح رضایت آن‌ها را از این خدمات به تصویر می‌کشد. امکان رزرو نوبت به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی با ایشان وجود دارد.

۳. دکتر مهدی مدنی فرد

آقای مهدی مدنی فرد، کاندیدای دکترای روانشناسی شناختی در دانشگاه تربیت مدرس تهران و کارشناس ارشد روانشناسی شناختی از دانشگاه فردوسی مشهد می باشند. ایشان همچنین مقالات تخصصی مختلفی را در حوزه های روانپزشکی و روانشناسی شناختی و علوم اعصاب شناختی ترجمه و تالیف کرده اند. آقای مدنی فرد در حال حاضر عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه و موسسات آموزش عالی مشهد هستند.

ایشان در زمینه های مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی درمان اختلالات افسردگی/اضطرابی/ترس/وسواس/اختلالات مرتبط با استرس، مشاوره انگیزشی، درمان اعتماد به نفس پایین/اضطراب صحبت در جمع و کنفرانس/خاطرات و حوادث آسیب زا و آزاردهنده/وحشت زدگی، تیپ شناسی و بهبود روابط بین فردی، شکست عشقی و خیانت، مشاوره تحصیلی و شغلی، اجرا و تفسیر آزمون های هوش، استعداد تحصیلی و شخصیت مهارت دارند. هزینه مناسب، برخورد حرفه ای، اخلاق مداری و دانش تخصصی بالا از نکات مثبتی است که مراجعان آقای مدنی فرد به آنها اشاره کردند. ایشان به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی خدماتشان را ارئه می دهند.

۴. دکتر داود رستگار

چنانچه در جستجوی بهترین دکتر روانشناس مشهد هستید، دکتر داود رستگار می تواند یک گزینه عالی باشد. خدمات تخصصی ایشان شامل مشاوره خانواده، مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی، درمان اختلالات اضطرابی/افسردگی/وسواسی و فوبیا، درمان اختلالات و انحرافات جنسی زناشویی، اجرا و تفسیر آزمون های شخصیت/هوش/رغبت سنج، ارزیابی روانشناختی جهت استخدام نیرو در موسسات و سازمان ها و هیپنوتراپی بالینی است.

دکتر داود رستگار سابقه برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی، روانشناسی سازمانی، خیانت زوجین، فرسودگی از همدلی را در رزومه خود دارد و عضو انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا (AAMFT)، انجمن روانشناسی اجتماعی ایران و انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران می باشند. دکتر داود رستگار مدیر و مسئول فنی کلینیک پرتو هستند و نوبت دهی ایشان به صورت حضوری است.

۵. دکتر نرگس گلستان

در ادامه معرفی بهترین روانشناس مشهد، خانم نرگس گلستان را به شما پیشنهاد می کنیم، از ۷۱ امتیاز ثبت شده، ایشان امتیاز ۵ از ۵ را از نظر مراجعان دریافت کرده اند. ایشان کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و دانشجوی دکترای روانشناسی هستند که در مشاوره کودک، آموزش مهارت های زندگی به کودکان پیش دبستان و دبستان، آموزش والدگری و ارتباط مؤثر با کودک و نوجوان، درمان ترس از تاریکی/ترس از حیوانات، درمان اختلالات یادگیری، استعدادیابی کودکان، درمان رفتارهای پرخطر نوجوانان، حل تعارضات والدین، بازی درمانی، مشاوره نوجوان و مشاوره فردی تبحر دارند و نظرات مثبت مراجعان نشان دهنده حرفه ای بودن اوست.

رویکردهای عمده درمانی خانم گلستان درمان شناختی رفتاری، اکت یا درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و طرحواره درمانی می باشد.  ایشان همچنین در زمینه کاری خود دوره های متعددی از جمله آموزش و سوپرویژن در مصاحبه، ارزیابی، اجرای جلسات مشاوره و روان درمانی با رویکرد شناختی رفتاری، مربیگری آموزش مهارت های ازدواج و خانواده، تربیت درمانگر شناختی-رفتاری، ساعت تربیت درمانگر اکت، تربیت درمانگر کودک، مشاوره تحصیلی و مربیگری مهارت های پیش ازدواج را گذرانده اند. رزرو نوبت از این درمانگر به صورت حضوری فراهم است.

بهترین روانشناس مشهد معرفی

۶. خانم ماریه مقدم

سرکار خانم ماریه مقدم نیز یکی از بهترین روانشناسان مشهد می باشد که نظرات مثبت متعددی در خصوص برخورد حرفه ای و راهکارهای مفید از سمت مراجعان برای ایشان ثبت شده است. درمان افسردگی، اضطراب، وسواس و ترس؛ مشاوره فردی، مشاوره زوج و مشاوره نوجوان از زمینه های کاری خانم ماریه مقدم می باشد. ایشان علاوه بر موارد ذکر شده روانشناس بيمارستان و زايشگاه جوادالائمه و انجمن كودكان كليوی كيميا نیز می باشند.

خانم ماریه مقدم درجهت ارتقا دانش خود و به روز بودن آن، کارگاه های روانشناسی مانند درمانگری شناختی رفتاری نوجوان و بزرگسال، زوج درمانی، مداخله در طلاق، مشاوره پیش از ازدواج، طرحواره درمانی، حل تعارضات زناشویی، گشتالت درمانی، درمان جنسی، معنویت درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا ACT را گذرانده است. رزرو نوبت از خانم ماریه مقدم به صورت حضوری و آنلاین ممکن است.

۷. دکتر مهدی ولی زاده

دکتر مهدی ولی زاده، از برترین روانشناسان مشهد، دارای تحصیلات دکترای تخصصی روانشناسی و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی می باشند و در زمینه روانکاوی، مشاوره ازدواج، زوج درمانی و سکس تراپی خدماتشان را ارائه می دهند. رویکردهای ایشان شامل روانکاوی، طرحواره درمانیو درمان مبتی بر پذیرش و تعهد است.

علاوه بر موارد ذکر شده، دکتر مهدی ولی زاده استادیار دانشگاه نیز می باشند. از نکات مثبت ایشان طبق نظر مراجعین می توان به ارائه راهکارهای مفید، شنیدن فعال، سواد تخصصی و تجربه کاری بالا، رضایت بالای مراجعین و هزینه مناسب اشاره کرد. مراجعان می توانند از خدمات دکتر مهدی ولی زاده به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی بهره ببرند و نوبت دریافت کنند.

۸. دکتر ریحانه هاشم پور

یکی دیگر از پیشنهادات ما برای دکتر روانشناس خوب مشهد، دکتر ریحانه هاشم پور است. تحصیلات دکتر ریحانه هاشم پور دکترای روانشناسی و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی می باشد و در زمینه های زوج درمانی، مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج و درمان اختلالات جنسی خدمات ارائه می کنند. دکتر ریحانه هاشم پور از رویکردهای زوج درمانی و خانواده درمانی سیستمی، فراشناخت و پذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش در فرآیند رواندرمانی خود استفاده می کنند.

ایشان صاحب امتیاز مرکز مشاوره بهار اندیشه هستند و در کنار درمان، فعالیت های دیگری نیز مانند تالیف کتاب خانواده درمانی سیستمیک و نگارش مقاله های داخلی و خارجی نیز انجام داده اند. تربیت مشاور و خانواده درمانگر با رویکرد سیستمی، آموزش سکس تراپی، درمان شناختی رفتاری و درمان های موج سوم؛ از جمله کارگاه هایی هستن که دکتر ریحانه هاشم پور جهت ارتقای دانش خود گذرانده اند. خدمات ایشان به صورت حضوری و آنلاین ارائه می شود.

۹. خانم نادیا جنت پور

خانم نادیا جنت پور نیز یکی از بهترین روانشناسان مشهد شناخته می شود. ایشان دارای تحصیلات کارشناس و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی می باشند و با داشن خود به مراجعین در زمینه های سکس تراپی (درمان واژینیسم، درد مقاربتی، بهبود روابط زوجین)، زوج درمانی، مشاوره ازدواج و مشاوره فردی کمک می کنند.

خانم نادیا جنت پور دارای گواهینامه بین المللی درمانگری هیجان مدار از انستیتو هیجان مدار ایران هستند کارگاه های متعددی مانند مربیگری مهارت های زندگی، درمانگری شناختی رفتاری اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس، مداخله در خیانت های زناشویی و مشاوره پیش از ازدواج را تحت نظر اساتید برتر گذرانده اند. اخلاق مداری، احساس اطمینان، پذیرش بی قید و شرط و ارائه راهکارهای عمل از خصوصیاتی است که مراجعان در مورد ایشان مطرح کرده اند. شما می توانید به صورت آنلاین نوبت خود را با خانم نادیا جنت پور ثبت نموده و از خدمات ایشان به صورت حضوری بهره مند شوید.

۱۰. دکتر رضا یعقوبی

پیشنهاد ما برای بهترین دکتر روانشناس بالینی در مشهد، آقای دکتر رضا یعقوبی است. امتیاز ایشان طبق نظر مراجعان ۵ از ۵ می باشد که نشان دهنده رضایت بالای آنهاست. دکتر رضا یعقوبی دارای دکتری تخصصی روانشناسی می باشند و به افراد در زمینه های افسردگی، ناامیدی، اضطراب، ترس، عدم اعتماد به نفس، وسواس، خیانت، مشکلات ارتباط با همسر، ناتوانی در کنترل خشم، عدم تمرکز و سایر مشکلات کمک می کنند.

ایشان دانش آموخته روانکاوی از مرکز مطالعات روانکاوی تهران و پژوهشگر و درمانگر متمرکز بر مسائل مربوط به روابط بین فردی و مشکلات هیجانی و عاطفی زنان هستند. طبق نظرات مراجعه کننده ها، دکتر رضا یعقوبی همدلی بالایی دارند، دارای تجربه بالایی هستند و صبر و حوصله و انرژی بالایی را صرف مراجعین خود می کنند. خدمات ایشان به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی مراجعین ارائه می گردد.

جمع بندی در مورد بهترین روانشناس مشهد

در نهایت، ممکن است بهترین روانشناس مشهد از دیدگاه هر فرد متفاوت باشد اما هدف ما در این مطلب معرفی این متخصصان در جهت تسهیل فرآیند پیدا کردن بهترین روانشناس برای شما بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که یک روانشناس در همه زمینه ها متخصص نیست و روانشناسان نیز مانند پزشکان هر کدام تخصص ها و گرایش های خود را دارند؛ بنابراین به زمینه های کاری و دوره های گذرانده شده توسط روانشناس مد نظر خود دقت کنید.


پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.