تادالافیل (tadalafil) یا سیالیس یک مهارکننده فسفودی استراز ۵ است که برای درمان اختلال نعوظ، هیپرپلازی یا بیش رویش خوش خیم پروستات و فشار خون شریانی ریوی استفاده می شود. قرص تادالافیل اولین بار در سال ۲۰۰۳ توسط FDA برای استفاده در اختلال نعوظ و بعداً در سال ۲۰۰۹ برای فشار خون شریانی ریوی تائید شد. برخلاف سایر مهارکننده‌های فسفودی استراز ۵ مانند سیلدنافیل، نیمه عمر طولانی‌تری دارد که آن را به گزینه مناسب‌تری برای دوز دائمی یک بار در روز در درمان فشار خون شریانی ریوی تبدیل کرده است.

فهرست مقاله

قرص تادالافیل برای چیست؟

تادالافیل یک مهارکننده انتخابی فسفودی استراز ۵ است که در درمان اختلال نعوظ (ED)، فشار خون شریانی ریوی (PAH) و هیپرتروفی خوش خیم پروستات استفاده می شود. تادالافیل برای درمان مشکلات عملکرد جنسی مردان (ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ-ED) استفاده می شود. در ترکیب با تحریک جنسی، تادالافیل با افزایش جریان خون در آلت تناسلی به مردان کمک می‌کند تا نعوظ داشته باشند.

تادالافیل همچنین برای درمان علائم بزرگی پروستات (هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات) استفاده می‌شود. به تسکین علائم بزرگی پروستات مانند مشکل در شروع جریان ادرار، جریان ضعیف و نیاز به دفع مکرر یا فوری (از جمله در نیمه شب) کمک می کند. تصور می شود که تادالافیل با شل کردن عضلات صاف پروستات و مثانه عمل می کند. این دارو شما را در برابر بیماری های مقاربتی (مانند HIV، هپاتیت B، سوزاک، سیفلیس) محافظت نمی کند. اگر از تادالافیل برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کنید، باید بدانید که این دارو اختلال نعوظ را درمان نمی کند و میل جنسی را افزایش نمی دهد.

مقاله مرتبط: روش های افزایش و تقویت میل جنسی در زنان و مردان

قرص تادالافیل برای چیست

تادالافیل برای خانم ها

تادالافیل برای خانم ها طبق تحقیقات تجربه برانگیختگی تناسلی جنسی و ارگاسم، لذت جنسی، رضایت از طریق دفعات فعالیت جنسی و تکرار افکار یا خیالات جنسی را بهبود می بخشد. تادالافیل در مردان و زنان برای درمان علائم فشار خون شریانی ریوی برای بهبود توانایی شما در ورزش استفاده می شود. این فشار خون بالا در شریان اصلی که خون را از سمت راست قلب (بطن) به ریه ها می برد، رخ می دهد.

تادالافیل برای بدنسازی

تادالافیل برای بدنسازی به عنوان یک مکمل قبل از تمرین با نسخه استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که وقتی تادالافیل قبل از تمرین مصرف می شود، میزان تستوسترون و کورتیزول افزایش می یابد. شرکت کنندگان در این مطالعه توانستند در مدت زمان کوتاه تری به حداکثر قدرت خود برسند. مصرف تادالافیل به صورت روزانه میزان توده بدون چربی را در مردان غیر چاق احتمالاً از طریق افزایش ترشح انسولین، کاهش استرادیول و بهبود عملکرد اندوتلیال در داخل بدن بهبود می‌بخشد.

قرص تادالافیل تاخیری است؟

تادالافیل و برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ ممکن است به زود انزالی و تاخیر نیز کمک کنند. این داروها شامل سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس، آدسیرکا)، آوانافیل (استندرا) و واردنافیل هستند. عوارض جانبی این قرص ها ممکن است شامل سردرد، برافروختگی صورت و سوء هاضمه باشد.

۱۳ روش برای درمان زود انزالی در خانه

نحوه عملکرد تادالافیل

رایج‌ترین اثر درمانی قرص سیالیس شل‌سازی عضلات صاف است. تادالافیل ممکن است به شل شدن عضلات پروستات و مثانه کمک کند. این می تواند به بهبود علائم بزرگی پروستات کمک کند. برای بهبود علائم اختلال نعوظ، تادالافیل به افزایش جریان خون به آلت تناسلی کمک می کند. این می تواند به شما کمک کند نعوظ داشته باشید و نعوظ را حفظ کنید. برای اینکه سیالیس به شما در داشتن نعوظ کمک کند، باید از نظر جنسی تحریک شوید. برای فشار خون شریانی ریوی، تادالافیل با شل کردن رگ‌های خونی در ریه‌ها، توانایی شما برای ورزش کردن را بهبود می‌بخشد. این باعث افزایش جریان خون می شود.

اثر قرص تادالافیل چند ساعت است؟

برخلاف ویاگرا که می تواند چند ساعت پس از مصرف دارو اثر کند، تنها یک دوز قرص تاخیری تادالافیل می تواند تا ۳۶ ساعت موثر باشد. با توجه به توصیه های FDA، سیالیس باید یک بار در روز با دوز بین ۲.۵ تا ۵ میلی گرم استفاده شود.

روش مصرف تادالافیل

قبل از شروع مصرف تادالافیل، اطلاعات ارائه شده توسط پزشک یا بروشور را بخوانید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز بپرسید. این دارو را طبق دستور پزشک از طریق خوراکی، با یا بدون غذا مصرف کنید. تادالافیل را بیشتر از یک بار در روز مصرف نکنید، این دارو را به طور کامل ببلعید. قرص های خود را به طور کامل با یک نوشیدنی آب یا آبمیوه ببلعید (به جز آب گریپ فروت).

دوز بر اساس وضعیت پزشکی شما، پاسخ به درمان و سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید متفاوت است. حتماً به پزشک و داروساز خود در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) اطلاع دهید.

برای درمان اختلال نعوظ دو راه برای تجویز قرص تاخیری تادالافیل وجود دارد. پزشک تعیین می کند که بهترین راه برای مصرف تادالافیل کدام است. دستورالعمل های پزشک خود را دقیقاً دنبال کنید زیرا دوز شما بستگی به نحوه مصرف آن دارد. اولین راه مصرف آن در صورت نیاز است، معمولاً حداقل ۳۰ دقیقه قبل از فعالیت جنسی است. اثر تادالافیل بر توانایی جنسی ممکن است تا ۳۶ ساعت ادامه داشته باشد.

راه دوم برای درمان اختلال نعوظ، مصرف منظم تادالافیل، یک بار در روز است. اگر این روش را استفاده کنید، ممکن است در هر زمانی بین دوزهای خود فعالیت جنسی انجام دهید.

اگر تادالافیل را یک بار در روز برای بزرگ شدن پروستات، یا برای اختلال نعوظ، یا برای هر دو مصرف می کنید، آن را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای کمک به یادآوری، آن را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید. اگر وضعیت شما بهبود نیافت یا بدتر شد به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورتی که نیازمند مراجعه به یک سکس تراپیست خوب هستید، روی دکمه زیر کلیک کنید

رزرو آنلاین نوبت

زمان مصرف قرص تادالافیل

بهترین زمان مصرف سیالیس به این بستگی دارد که آیا آن را یک بار در روز مصرف می کنید یا فقط در صورت نیاز. اگر یک بار در روز از دارو استفاده می کنید، حتماً آن را تقریباً در همان زمان هر روز مصرف کنید. اگر از تادالافیل برای بزرگ شدن پروستات استفاده می کنید، می توانید قرص خود را صبح یا عصر مصرف کنید،

اگر قرص تادالاقیل را فقط در صورت نیاز برایی نعوظ مصرف می کنید، ممکن است تعجب کنید که چه مدت قبل از رابطه جنسی باید آن را مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف سیالیس حدود ۲ ساعت قبل از رابطه جنسی است. این به این دلیل است که به طور متوسط ۲ ساعت طول می کشد تا دارو در بالاترین سطح بدن شما قرار گیرد. بنابراین در حدود ۲ ساعت، بهترین اثرات دارو را خواهید داشت. با این حال، برخی از افراد ممکن است ۳۰ دقیقه پس از مصرف دارو، نعوظ بهتری داشته باشند.

مصرف بیش از حد تادالافیل

اگر فردی بیش از حد مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکل تنفسی دارد، با اورژانس تماس بگیرید. مصرف بیش از حد تادالافیل می تواند عوارض جانبی مانند سردرد، سرگیجه، سوء هاضمه، گرفتگی بینی و تغییرات در بینایی (مانند تاری دید) ایجاد کند.

برای تقویت نعوظ چه بخوریم؟ ۲۲ ماده غذایی برای افزایش نعوظ

اگر یک دوز تادالافیل را فراموش کردم چه کنم؟

اگر تادالافیل را برای بزرگی خیم پروستات استفاده می کنید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید و سپس طبق معمول ادامه دهید. چنانچه برای فشار خون ریوی آن را مصرف می کنید، می توانید آن را ظرف ۸ ساعت مصرف کنید. اگر بعد از ۸ ساعت به یاد آوردید، نوبت فراموش شده را رها کنید و نوبت بعدی را در زمان معمول مصرف کنید هرگز ۲ دوز را همزمان مصرف نکنید. هرگز یک دوز اضافی برای جبران یک دوز فراموش شده مصرف نکنید. اگر اغلب دوزها را فراموش می کنید، تنظیم زنگ هشدار برای یادآوری ممکن است کمک کند.

تاداگرا یا تادالافیل چیست

دوز مصرف تادالافیل

تادالافیل به صورت قرص های ۲.۵ میلی گرم، ۵ میلی گرم، ۱۰ میلی گرم و ۲۰ میلی گرم عرضه می شود. از تادالافیل دقیقاً طبق دستور پزشک استفاده کنید. از آن بیشتر استفاده نکنید و مدت زمان بیشتری نسبت به دستور پزشک مصرف نکنید. همچنین مصرف این دارو را بدون مشورت قبلی با پزشک خود قطع نکنید. مصرف تادالافیل در کودکان فقط برای بهبود فشار متوسط شریان ریوی توصیه می شود.

این دارو همراه با بروشور اطلاعاتی بیمار ارائه می شود. این دستور العمل ها را به دقت بخوانید و دنبال کنید. در صورت وجود اطلاعات جدید، هر بار که نسخه خود را دوباره پر می کنید، آن را دوباره بخوانید. اگر سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. شما می توانید این دارو را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. قرص را به طور کامل قورت دهید. آن را نشکنید، نجوید یا خرد نکنید. فقط از برند این دارو که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. برندهای مختلف ممکن است به یک شکل عمل نکنند.

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورات پزشک یا دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید. اطلاعات زیر فقط شامل دوزهای متوسط این دارو است. اگر دوز شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید که این کار را انجام دهید.

مقدار دارویی که مصرف می کنید به قدرت دارو، تعداد دوزهایی که هر روز مصرف می‌کنید، زمان مجاز بین دوزها، مدت زمانی که دارو مصرف می‌کنید و مشکل پزشکی که برای آن از دارو استفاده می‌کنید بستگی دارد.

  • برای درمان بزرگی پروستات (مصرف روزانه تادالافیل): ۵ میلی گرم در یک دوز، حداکثر یک بار در روز، هر روز در یک زمان معین مصرف شود.
  • برای درمان اختلال نعوظ (در صورت نیاز): ۱۰ میلی گرم در یک دوز، حداکثر یک بار در روز، ۳۰ دقیقه قبل از اینکه فکر کنید ممکن است فعالیت جنسی رخ دهد مصرف شود. پزشک ممکن است دوز شما را در صورت نیاز تنظیم کند.
  • برای درمان اختلال نعوظ (مصرف روزانه تادالافیل): ۲.۵ میلی گرم (میلی گرم) یک بار در روز، هر روز در زمان مشخصی مصرف شود، بدون توجه به زمان فعالیت جنسی. پزشک ممکن است دوز شما را در صورت نیاز تنظیم کند.
  • برای درمان اختلال نعوظ و بزرگی پروستات (مصرف روزانه تادالافیل): ۵ میلی گرم یک بار در روز، بدون در نظر گرفتن زمان فعالیت جنسی، هر روز در زمان مشخصی مصرف شود.
  • برای درمان فشار خون شریانی ریوی: ۴۰ میلی گرم (دو قرص ۲۰ میلی گرمی) یک بار در روز مصرف شود. هر روز هر دو قرص را در زمان مشخصی مصرف کنید. دوز ۴۰ میلی گرمی را تقسیم نکنید. پزشک ممکن است دوز شما را در صورت نیاز تنظیم کند. برای کودکان مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.

حداکثر دوز تادالافیل

حدامثر دوز تادالافیل برای علائم ED، بزرگی پروستات و اختلال نعوظ یا هر دو، بین ۲.۵ تا ۲۰ میلی گرم در روز یا در صورت نیاز است. دوزهای بالاتر از ۲۰ میلی گرم در روز مورد مطالعه قرار نگرفته است و مشخص نیست که چه عوارض جانبی ممکن است با آنها رخ دهد. به عنوان مثال، اگر دوز ۲۰ میلی گرمی خود را دو بار در روز “بر اساس نیاز” مصرف کنید، در نهایت ۴۰ میلی گرم مصرف می کنید. این دوز بسیار زیاد است و ممکن است عوارض جانبی جدی مانند کاهش فشار خون ایجاد کند.

بسیار مهم است که فقط مقدار سیالیس را مصرف کنید که پزشک به شما دستور مصرف آن را داده است. و اگر احساس می کنید به داروی بیشتری نیاز دارید، حتما با آنها صحبت کنید، نه اینکه خودتان دوز مصرفی خود را افزایش دهید.

قرص تادالافیل چه عوارضی دارد؟

مانند همه داروها، تادالافیل می‌تواند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند، اما بسیاری از افراد عوارض جانبی ندارند یا فقط عوارض جزئی دارند. قرص تادالافیل معمولاً باعث خواب آلودگی نمی شود، اما می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. عوارض جانبی رایج تری که می تواند با تادالافیل رخ دهد عبارتند از:

  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • کمر درد
  • دردهای عضلانی
  • گرفتگی یا آبریزش بینی
  • اسهال
  • احساس بیماری (تهوع)
  • گرگرفتگی صورت و گرگرفتگی
  • سوء هاضمه
  • دردهای عضلانی

اگر این اثرات خفیف باشند، ممکن است ظرف چند روز یا چند هفته از بین بروند. اگر شدیدتر هستند یا از بین نمی روند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

مطلب مفید: سردرد بعد از رابطه چه علتی دارد؟ درمان سردر جنسی

عوارض جدی تادالافیل

اگر عوارض جانبی جدی داشتید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی است یا اگر فکر می کنید در حال اورژانس پزشکی هستید با اورژانس تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی و علائم آنها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پریاپیسم (در مردان)، نعوظ دردناکی که از بین نمی رود
  • تغییر در بینایی، علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:
    • دیدن سایه آبی هنگام نگاه کردن به اشیا
    • مشکل در تشخیص تفاوت بین رنگ های آبی و سبز
    • کاهش یا از دست دادن ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم
  • از دست دادن شنوایی، علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:
    • از دست دادن یا کاهش ناگهانی شنوایی
    • زنگ زدن در گوش
    • سرگیجه
  • فشار خون پایین، علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:
    • احساس سبکی سر یا سرگیجه
    • غش کردن
    • آنژین صدری (درد قفسه سینه)

قرص تادالافیل تاخیری

حساسیت به تادالافیل

مانند بسیاری از داروها، برخی از افراد ممکن است حساسیت به تادالافیل داشته باشند. واکنش‌های آلرژیک در کارآزمایی‌های بالینی سیالیس رخ داد، اما گزارش نشده بود که چه تعداد از افراد به آن مبتلا شده‌اند. واکنش‌های آلرژیک شامل یک بثورات جدی و بیماری‌های پوستی مانند سندرم استیونز-جانسون (بثورات خطرناکی که باعث تاول‌های دردناک می‌شود) بود.

علائم یک واکنش آلرژیک خفیف می تواند شامل بثورات پوستی (التهاب، چوش، کهیر)، خارش و گرگرفتگی  باشد.  واکنش آلرژیک شدیدتر نادر است اما ممکن است. علائم یک واکنش آلرژیک شدید می تواند شامل تورم زیر پوست، به طور معمول در پلک ها، لب ها، دست ها یا پاها، تورم زبان، دهان یا گلو و مشکل در تنفس باشد. اگر واکنش آلرژیک شدید به سیالیس دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی است یا اگر فکر می کنید در حال اورژانس پزشکی هستید با اورژانس تماس بگیرید.

تادالافیل با چه داروهایی تداخل دارد؟

قرص تادالافیل می تواند با سایر داروها، ویتامین ها یا گیاهانی که ممکن است مصرف می کنید تداخل داشته باشد. تداخل زمانی است که یک ماده نحوه عملکرد دارو را تغییر دهد. این می تواند مضر باشد یا از عملکرد خوب دارو جلوگیری کند.

برای کمک به جلوگیری از تداخل، پزشک باید تمام داروهای شما را با دقت مدیریت کند. حتماً در مورد تمام داروها، ویتامین ها یا گیاهانی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. برای اینکه بدانید این دارو چگونه ممکن است با داروی دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشد، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. نمونه هایی از داروهایی که می توانند با تادالافیل تداخل ایجاد کنند در زیر فهرست شده اند اما ممکن است همه آن ها را شامل نشود.

داروهای آنژین صدری (نیترات)
اگر تادالافیل را همراه با نیترات مصرف کنید، فشار خون شما به طور ناگهانی به سطوح پایین خطرناکی کاهش می یابد. این می تواند باعث سرگیجه یا غش شما شود. نمونه هایی از نیترات ها عبارتند از:

  • نیتروگلیسیرین
  • ایزوسورباید دی نیترات
  • ایزوسورباید مونونیترات
  • آمیل نیتریت
  • بوتیل نیتریت

داروهای فشار خون بالا یا پروستات (آلفا بلوکرها)
اگر تادالافیل را با برخی آلفا بلوکرها مصرف کنید، فشار خون شما به طور ناگهانی به سطوح پایینی می‌رسد که خطرناک است. این می تواند باعث سرگیجه یا غش شما شود. نمونه هایی از این داروها عبارتند از:

  • ترازوسین
  • تامسولوسین
  • دوکسازوسین
  • پرازوسین
  • آلفوزوسین

داروهای خاص HIV
مصرف تادالافیل با داروهای خاص HIV می تواند سطح تادالافیل را در خون شما افزایش دهد. این می تواند منجر به کاهش فشار خون، سرگیجه و غش و مشکلات بینایی شود. در مردان نیز می تواند منجر به پریاپیسم یا نعوظ دردناک شود. این داروها مهارکننده های پروتئاز هستند و شامل ریتوناویر و لوپیناویر/ریتوناویر هستند.

داروهای ضد قارچ
مصرف برخی از داروهای ضد قارچ همراه با تادالافیل ممکن است سطح تادالافیل را در خون شما افزایش دهد. این می تواند منجر به کاهش فشار خون، سرگیجه و غش و مشکلات بینایی شود. در مردان نیز می تواند منجر به پریاپیسم شود. نمونه هایی از این داروها شامل کتوکونازول و ایتراکونازول است.

آنتی بیوتیک ها
مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها با تادالافیل ممکن است سطح تادالافیل را در خون شما افزایش دهد. این می تواند منجر به کاهش فشار خون، سرگیجه و غش و مشکلات بینایی شود. در مردان نیز می تواند منجر به پریاپیسم شود. نمونه هایی از این داروها عبارتند از: کلاریترومایسین، اریترومایسین و تلیترومایسین.
سایر انواع آنتی بیوتیک ها ممکن است سطح تادالافیل را در خون شما کاهش دهند. این می تواند از عملکرد خوب تادالافیل جلوگیری کند. این شامل داروهایی مانند ریفامپین است.

سایر داروهای اختلال نعوظ
این داروها مانند تادالافیل عمل می کنند. اگر آنها را با تادالافیل مصرف کنید، خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. نمونه هایی از این داروها عبارتند از سیلدنافیل و واردنافیل.

سایر داروهای فشار خون شریانی ریوی
اگر تادالافیل را با سایر انواع داروهای PAH مصرف کنید، فشار خون شما به طور ناگهانی به سطوح پایین خطرناکی کاهش می یابد. داروی ریوسیگوات در این دسته دارویی قرار دارد.

داروهای اسید معده
مصرف این داروها با تادالافیل ممکن است بدن شما را از جذب خوب تادالافیل باز دارد. نمونه ای از این نوع داروها هیدروکسید منیزیم/آلومینیوم هیدروکسید است.

داروهای صرع
مصرف برخی از داروهای ضد تشنج همراه با تادالافیل ممکن است سطح تادالافیل را در خون شما کاهش دهد. این می تواند از عملکرد خوب تادالافیل جلوگیری کند. نمونه هایی از این داروها عبارتند از: کاربامازپین، فنی توئین و فنوباربیتال.

تداخل تادالافیل با الکل

هنگام مصرف تادالافیل، الکل مصرف نکنید. هم الکل و هم تادالافیل می توانند رگ های خونی شما را گشاد کنند. هنگامی که آنها با هم استفاده
می شوند، می توانند باعث کاهش فشار خون شما شوند که ین خود عوارضی را به همراه دارد.
سیالیس یا تادالافیل چیست

هشدارهای داروی تادالافیل

این دارو با چندین هشدار همراه است. تادالافیل را با گریپ فروت مصرف نکنید. خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت ممکن است سطح تادالافیل را در خون شما افزایش دهد. این خطر عوارض جانبی شما را افزایش می دهد.

هشدار برای افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند

  • برای افراد مبتلا به بیماری قلبی: فعالیت جنسی برای قلب شما خطر ایجاد می کند. استفاده از تادالافیل ممکن است این خطر را افزایش دهد. اگر بیماری قلبی دارید و پزشکتان به شما توصیه کرده است از فعالیت جنسی خودداری کنید، از تادالافیل استفاده نکنید.
  • برای افرادی که در معرض خطر نعوظ طولانی مدت هستند: تادالافیل ممکن است باعث پریاپیسم شود. این وضعیت باعث ایجاد نعوظ دردناک و طولانی مدت می شود. یک اورژانس پزشکی است. این شرایط شامل شرایط سلول های خونی مانند کم خونی داسی شکل، مولتیپل میلوما یا لوسمی بیماری پیرونی (آلت تناسلی خمیده یا تغییر شکل یافته) است.
  • برای افرادی که مشکلات بینایی دارند: رتینیت پیگمانتوزا یک بیماری نادر ژنتیکی چشم است. تادالافیل در افراد مبتلا به این بیماری مورد مطالعه قرار نگرفته است و استفاده از آن توصیه نمی شود. اگر تا به حال از دست دادن شدید بینایی، از جمله وضعیتی به نام NAION (نوروپاتی ایسکمیک بینایی قدامی غیر شریانی) داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا تحت دیالیز: بدن شما ممکن است نتواند به درستی از تادالافیل پاک شود. این بدان معناست که دارو برای مدت طولانی تری در بدن شما باقی می ماند و خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. ممکن است پزشک شما را با دوز کمتر شروع کند، آیا آن را کمتر مصرف می‌کنید یا اصلاً آن را تجویز نمی‌کند.
  • برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی: بدن شما ممکن است تادالافیل را به درستی پردازش نکند. این بدان معناست که دارو برای مدت طولانی تری در بدن شما باقی می ماند و خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. ممکن است پزشک شما را با دوز کمتر شروع کند، آیا آن را کمتر مصرف می‌کنید یا اصلاً آن را تجویز نمی‌کند.
  • برای افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا زخم معده: تادالافیل در افراد مبتلا به این شرایط مطالعه نشده است. استفاده از تادالافیل ممکن است باعث خونریزی یا زخم شود یا آن را بدتر کند. اگر تادالافیل مصرف می کنید، ممکن است پزشک شما را با دقت بیشتری تحت نظر داشته باشد.

تادالافیل برای افراد مسن

اگر سن شما ۶۵ سال یا بیشتر است، بدن شما ممکن است تادالافیل را کندتر پردازش کند. پزشک ممکن است شما را با دوز کمتری شروع کند تا تادالافیل بیش از حد در بدن شما تجمع نکند. سطوح بالای دارو در بدن شما می تواند خطرناک باشد.

تاثیر قرص تادالافیل بر بارداری

مطالعات این دارو در حیوانات باردار خطری برای جنین نشان نداده است. با این حال، مطالعات کافی در زنان باردار که از دارو برای فشار خون شریانی ریوی استفاده می‌کنند انجام نشده است تا نشان دهد آیا این دارو برای جنین انسان خطر دارد یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید با پزشک خود صحبت کنید. مطالعات حیوانی همیشه نحوه واکنش انسان ها را پیش بینی نمی کند. بنابراین، این دارو فقط در صورت نیاز واضح باید در بارداری استفاده شود.

تادالافیل در شیردهی

مشخص نیست که آیا تادالافیل به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در کودکی که با شیر مادر تغذیه می شود، عوارض جدی ایجاد کند. اگر تادالافیل مصرف می کنید و می خواهید با شیر مادر نوزاد خود را تغذیه کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

تادالافیل چیست

جایگزین های تادالافیل

داروهای دیگری نیز در دسترس هستند که می توانند اختلال نعوظ، علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا هر دو را درمان کنند. برخی از داروها ممکن است بهتر از سایرین برای شما مناسب باشند. اگر علاقه مند به یافتن جایگزینی برای سیالیس هستید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد داروهای دیگری که ممکن است برای شما خوب عمل کنند به شما بگویند.

توجه: برخی از داروهایی که در اینجا ذکر شده است، برای درمان این شرایط خاص، بدون برچسب استفاده می شوند. استفاده خارج از برچسب زمانی است که دارویی که برای درمان یک بیماری تایید شده است برای درمان یک بیماری دیگر تجویز می شود.

جایگزین برای بزرگی پروستات
نمونه هایی از داروهای دیگری که ممکن است برای درمان علائم بزرگی پروستات استفاده شوند عبارتند از:

  • آلفوزوسین
  • دوکسازوسین
  • سیلودوسین
  • تامسولوسین
  • دوتاستراید
  • فیناستراید

جایگزین برای اختلال نعوظ (ED)
نمونه هایی از داروهای دیگری که ممکن است برای درمان ED استفاده شوند عبارتند از:

  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • واردنافیل
  • آوانافیل

جایگزین برای اختلال نعوظ و بزرگی پروستات
سیالیس تنها دارویی است که سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان نعوظ و علائم بزرگی پروستات با هم تایید کرده است. با این حال، ترکیبات دیگری از داروها ممکن است برای این منظور استفاده شود. همچنین، سایر داروهای منفرد ممکن است بدون برچسب و با هم استفاده شوند. نمونه هایی از داروهای دیگری که ممکن است برای درمان اختلال نعوظ و بزرگی پروستات با هم استفاده شوند عبارتند از:

  • سیلدنافیل
  • واردنافیل
  • فیناستراید و سیلدنافیل
  • فیناستراید و واردنافیل

نام های تجاری تادالافیل

قررص تادالافیل با نام های زیر نیز شناخته می شود:

  • سیالیس
  • تاداگرا
  • تیافیل
  • تاداکیم
  • تادارکتیل
  • تادارکس
  • تیافیل
  • تیاگریکس

تاریخ انقضا تادالافیل و نگهداری از آن

تاریخ انقضا تادالافیل معمولاً ۱ سال از تاریخ مصرف دارو است. تاریخ انقضا تضمین می کند که دارو در این مدت موثر است. قرص سیالیس را باید در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری کنید. اما در صورت نیاز می توانید آنها را برای مدت کوتاهی بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نگه دارید. سیالیس را در یک ظرف در بسته و دور از نور نگهداری کنید. و از نگهداری این دارو در مناطقی که ممکن است مرطوب یا خیس شود، مانند حمام خودداری کنید.

سوالات متداول

در اینجا به برخی پرسش و پاسخ ها در موردقرص تادالافیل می پردازیم.

تادالافیل بهتر است یا سیلدنافیل؟

در حالی که هر دو دارو تقریباً کیفیت نعوظ یکسانی را ارائه می دهند، طبق یک مطالعه، برخی مردان نعوظ رضایت بخش تری را با سیلدنافیل به دست آوردند. با این حال، تادالافیل مدت طولانی تری در جریان خون باقی می ماند و احتمالاً به همین دلیل توسط مردان بیشتری ترجیح داده می شود.

تفاوت تادالافیل و سیلدنافیل چیست؟

تادالافیل و سیلدنافیل هردو به نعوظ و نگهداری آن کمک می کنند، گرچه مکانیزم عمل آنها متفاوت است. تادالافیل نسبت به سیلدنافیل ماندگاری بیشتری دارد و تا ۳۶ ساعت می ماند (در مقایسه با ۴-۵ ساعت برای سیلدنافیل). برخی از مردان تادالافیل را ترجیح می دهند زیرا اجازه می دهد تا خودانگیختگی بیشتری داشته باشند.

قرص تادالافیل ۲۰ برای چیست؟

قرص تادالافیل ۲۰ مانند سایر دوزها برای مشکلات نعوظ، فشار خون ریوی و بزرگی پروستات کاربرد دارد. دوز و نحوه مصرف این دارو حتما می بایست با نسخه پزشک باشد، لذا از مصرف سرخود آن خودداری کنید.

آیا قرص تادالافیل اعتیاد آور است؟

ویاگرا و تادالافیل اعتیاد آور نیست و روی مراکز لذت مغز شما کار نمی‌کنند و باعث وابستگی فیزیکی یا اعتیاد نمی‌شوند. اما اگر هر بار که درگیر فعالیت جنسی می‌شوید برای افزایش تجربه قرصی مصرف می‌کنید، می‌تواند باعث شود که از نظر ذهنی به آن قرص برای انجام فعالیت جنسی یا برآورده کردن انتظارات جنسی خود وابسته شوید. این می تواند اعتماد به نفس و رضایت جنسی شما را از زندگی جنسی کاهش دهد و در نتیجه باعث اضطراب عملکرد و مشکلات طولانی مدت مرتبط با توانایی های جنسی یا نعوظ شما شود.

آیا قرص تادالافیل فشار خون را بالا میبرد؟

خیر تادالافیل فشار خون را بالا نمی برد. از آنجا که تادالافیل دارای اثرات گشادکننده عروق است، به این معنی که رگ‌های خونی را باز می‌کنند؛ جریان خون را آسان‌تر می‌کنند که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. این کاهش فشار خون معمولاً موقتی است و بعید است که در اکثر بیماران باعث مشکلات سلامتی قابل توجهی شود.

آیا میتوان قرص تادالافیل را نصف کرد؟

خیر بهتر است تادالافیل را نصف نکنید. قرص را به طور کامل قورت دهید. آن را نشکنید، نجوید یا خرد نکنید. تقسیم یا خرد کردن قرص تادالافیل ممکن است منجر به دریافت بیشتر یا کمتر از دوز تجویز شده توسط بیمار شود.


پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.