شیشه از جمله مواد مجرکی است که مصرف آن باعث ایجاد وابستگی در شخص مصرف‌کننده می‌شود و نسبت به سایر مواد مخدر، وابستگی بسیار شدیدتری در فرد ایجاد می‌کند. چرا که این نوع ماده محرک تاثیر بسزایی بر مغز فرد مصرف کننده می‌گذارد و این موضوع وابستگی فرد را به شدت افزایش می‌دهد. شیشه یک ماده محرک است که در بین افراد به مخدر شیشه معروف است.

در واقع زمانی که شخصی ماده مخدر شیشه مصرف می‌کند، ۵۰ درصد از گیرنده‌های دوپامین و سروتونین در مغز فرد از بین می‌رود و این موضوع باعث وابستگی جسمی و روانی مصرف کننده به شیشه می‌شود. همچنین براساس تحقیقات انجام شده سختی پروسه ترک شیشه و وابستگی آن در مقایسه با انواع مواد مخدر در رتبه چهارم قرار دارد.

اما با این وجود جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که با مراجعه به مراکز درمانی ترک اعتیاد، کمک گرفتن از متخصصین و استفاده از روش‌های خانگی می‌توان اعتیاد به مصرف شیشه را ترک کرد. ما در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روش‌های ترک شیشه صحبت کنیم؛ پس برای آشنایی با این روش‌ها با ما همراه باشید.

 

بهترین روش ترک شیشه چیست؟ 

مت آمفتامین یا به طور خلاصه مت (شیشه)، یک محرک سیستم عصبی مرکزی بسیار قوی است که می‌تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند.این ماده معروف به دزوکسین اغلب برای درمان اختلال بیش فعالی استفاده می‌شود. این ماده بسیار قدرتمند است. و در میان مصرف کنندگان مواد مخدر بیشترین محبوبیت را دارد.

در هنگام ترک شیشه و سم زدایی بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

علائم جسمی در حین ترک شیشه طی یک هفته پس از آخرین مصرف فرد به اوج خود می‌رسد. پس از آن علائم جسمی شروع به فروکش شدن می‌کنند و معمولا طی ۲ تا ۳ هفته از بین می‌روند. اما ترک ذهنی و روانی می‌تواند ماه ها پس از ترک ادامه داشته باشد.

ترک این ماده بدون گرفتن کمک از کلینیک‌های ترک اعتیاد و یا مشاوره می‌تواند برای فرد امری چالش برانگیز باشد.

سم‌زدایی بخشی از فرایند ترک اعتیاد به شیشه است. که به بدن فرصت می‌دهد تا ماده‌ی مخدر را از سیستم بدن شخص دفع و بدن را سم زدایی کند. مت آمفتامین (شیشه)، طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی مختلف و بسیار قوی و کشنده را در بر می‌گیرد، به همین دلیل روند سم زدایی این ماده محرک بسیار سخت است.

عوارض ترک اعتیاد به شیشه

علائم و عوارض ترک شیشه شامل موارد زیر است:

Drug withdrawal and body detoxification

  • مشکلات معده
  • سردرد
  • خارش و قرمزی چشم
  • بدن درد
  • ضربان قلب نامنظم
  • لرزش دست و پا (لرزش غیر‌قابل کنترل)
  • اختلالات خواب
  • بی اشتهایی
  • مشکلات حافظه
  • پارانویا (بدگمانی)
  • هذیان
  • توهم

پزشک خوب به شما کمک میکند بهترین روانشناسان و مشاوران ترک اعتیاد را در کوتاه‌ترین زمان و در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید

رزرو آنلاین نوبت

اگر علائم ترک اعتیاد به شیشه را تجربه کردم چه کاری باید انجام دهم؟

چندین کار برای کم کردن عوارض ترک و سم زدایی بدن وجود دارد که برای جلوگیری از عوارض جدی ترک اعتیاد به شیشه بسیار مناسب است. اولین کاری که باید انجام دهید درخواست کمک از یک متخصص و درمانگر در این زمینه است. گزینه‌های درمانی بسیاری برای ترک ایمن و بهبود کامل در طول هفته‌های سخت ترک وجود دارد.

بسیاری از افراد می‌خواهند به درمان خانگی بپردازند و از مراجعه به کمپ‌های ترک اعتیاد بیزارند. اگرچه ما توصیه می‌کنیم که به دنبال کمک حرفه‌ای باشید اما در اینجا چندین نکته برای درمان خانگی ترک اعتیاد به شیشه ذکر شده است.

نکاتی برای ترک ایمن شیشه در خانه:

  • آب زیاد بنوشید و غذای سالم بخورید. سعی کنید عادت‌های غذایی ناسالم را ترک کنید. اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی آب می‌نوشید و رژیم غذایی سالمی دارید.
  • ورزش کنید. ترک شیشه باعث بی‌حالی و کسل بودن می‌شود. ورزش مناسب و صحیح باعث می‌شود جریان خون منظم شود. همچنین ورزش به طور طبیعی باعث تولید اندروفین در بدن می‌شود که به بدن و مغز شما کمک می‌کند.
  • از قرص مسکن (OCT) استفاده کنید. مصرف قرص مسکن باعث کم شدن درد در بدن می شود. البته مصرف هر نوع دارویی حتما باید تحت نظر پزشک و با مشورت با او مصرف شود.
  • تا می‌توانید استراحت کنید. بدن شما برای مدتی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، به همین دلیل سعی کنید بیشتر روزتان را به استراحت بپردازید. همچنین یکی از عوارض ترک اعتیاد به شیشه احساس افسردگی و اضطراب است که با استراحت طولانی مدت می‌توان با این مسئله مبارزه کرد.
  • از دیگران کمک بخواهید. از دوست صمیمی‌تان و یا یکی از اعضای خانواده‌تان بخواهید که در این دوره شما را همراهی کند.

همچنین بخوانید: ال اس دی چیست؟ علائم مصرف، عوارض و اعتیاد به LSD

 ترک شیشه چیست؟

جدیدترین راه درمان شیشه چیست؟

شیشه از مواد محرکه بسیار قوی است که به وسیله ترکیب شیمیایی مت‌آمفتامین در آزمایشگاه‌های غیرقانونی ساخته می‌شود و مانند سایر مواد مخدر طبیعی نیست، پس ترک آن بسیار سخت‌تر خواهد بود. مصرف ماده مخدر شیشه با ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز باعث بروز ناهنجاری‌های مغزی در افراد مصرف کننده می‌شود؛ اما در مقابل فرد بیمار احساس می‌کند که بسیار شاداب است.

پس شیشه به عنوان یکی از مواد مخدر خطرناک شناخته می‌شود که ترک آن با روش‌های غیراصولی ممکن است با عوارض زیادی مانند تنگی نفس، مشکلات عصبی و تپش قلب همراه باشد. چرا که مصرف این ماده مخدر باعث وابستگی روحی و جسمی افراد می‌شود. معمولا معرفی جدیدترین راه درمان شیشه نیازمند بررسی‌های بسیار دقیقی است.

‌مطلب مرتبط: افسردگی بعد از ترک شیشه چیست؟ علل و درمان

What is the treatment for marijuana

در حال حاضر برای ترک ماده مخدر شیشه از روش‌هایی چون درمان غیردارویی، دارویی، رژیم درمانی، طب سنتی، طب سوزنی، خانواده درمانی، آموزش خانواده، زوج درمانی و گروه درمانی استفاده می‌شود. در بین روش‌های ترک مصرف شیشه؛ رژیم درمانی، زوج درمانی و دارو درمانی به عنوان جدیدترین راه‌های درمان شیشه معرفی می‌شوند.

مطلب مرتبط: بازسازی مغز بعد از ترک شیشه؛ مراحل و مدت زمان

بهترین روش ترک شیشه 

اگر می خواهید شیشه را ترک کنید و یا اینکه به یکی از اعضای خانواده‌تان و یا دوستان‌تان در ترک کمک کنید، اولین قدم برای اینکار مراجعه به یک پزشک متخصص در زمینه ترک اعتیاد است. زیرا در طی فرایند ترک ممکن است عوارضی رخ دهد که وجود یک پزشک در کنار شما الزامی است.

مراحل ترک شیشه

۱- قبل از ترک 

  • صحبت با یک پزشک متخصص در این زمینه برای کمک به شما.
  • با اثرات دارویی که این ماده در بدن ایجاد می‌کند آشنا شوید. دانستن اینکه ترک شیشه چه مراحلی دارد و یا اینکه تا چه مدت عوارض در بدن شما باقی خواهد ماند بسیار می‌تواند مفید باشد.
  • مطمئن شوید که در خانه الکل یا شیشه باقی نمانده. وجود هرگونه ماده اعتیاد‌آور در خانه شخص را وسوسه به مصرف دوباره می‌کند.
  • به یاد داشته باشید که ترک اعتیاد به شیشه نیازمند به انجام کارهای مختلفی است. باید ریشه‌یابی شود که دلیل استفاده شخص از شیشه چه بوده و چه عواملی باعث شده که فرد به مواد مخدر روی آورد، در غیر اینصورت احتمال عود و برگشت فرد به مصرف وجود دارد.
  • سعی کنید بنویسید: نوشتن اینکه چرا تصمیم به ترک گرفته‌اید و مصرف شیشه چه عوارض و مشکلاتی در بدن شما ایجاد کرده می‌تواند بسیار کارآمد باشد. بعدا وقتی که دوباره هوس کردید مواد مخدر استفاده کنید با نگاه به لیست خود و انگیزه‌هایی که از ترک داشته‌اید منصرف خواهید شد.
  • ترک و مصرف مجدد: استفاده دوباره در حین ترک ممکن است رخ دهد. بنابراین بهتر است قبل از شروع در این مورد با پزشک خود صحبت کنید که در صورت بروز این اتفاق چه کاری باید انجام دهید.

استفاده از دارو به غیر از داروهایی که برای شما تجویز شده می‌تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد.

توجه! ترک این ماده و مصرف دوباره می‌تواند خطر اوردوز را افزایش دهد. زیرا ممکن است بدن توانایی تحمل شیشه را بعد از ترک نداشته باشد و در نتیجه باعث اوردوز و مرگ فرد شود.

۲- حین ترک شیشه

  • از همنشینی با افرادی که از مواد مخدر یا الکل استفاده می‌کنند بپرهیزید. هرکسی که استرس و تنش را برای شما ایجاد می‌کند، باعث سخت‌تر شدن فرایند ترک می‌شود.
  • در مواقع سخت یکی در کنارتان باشد: رسانه‌ها معمولا علائم ترک اعتیاد را اینگونه به تصویر می‌کشند که فرد دائما حالت تهوع دارد و عذاب سختی می‌کشد. فرایند ترک می‌تواند ناخوشایند باشد، اما پیشرفت‌های زیادی در زمینه آسان شدن ترک اعتیاد و بهبود فرد انجام شده است. و تصاویری که از فرد در حال ترک می‌بینیم اغراق آمیز است.
  • به چالش کشیدن هرگونه فکر غیرمنطقی در هنگام ترک: اگر در هنگام ترک احساس ناخوشایند و درد را تجربه کردید و یا به طور دائم دلیل ترک را از خودتان می‌پرسیدید، سریعا به لیستی که قبل از ترک آماده کرده بودید نگاه کنید. فکر کردن در این باره که بدنتان درحال سم زدایی و خلاص شدن است می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • رژیم غذایی مناسب و سالم می‌تواند خلق‌های منفی را که در نتیجه‌ی ترک ایجاد شده کاهش دهد. سعی کنید در دوره ترک، تغدیه‌ی خوبی داشته باشید و رژیم غذایی صحیح را به عنوان بخشی از دوره ترک اعتیاد به شیشه در نظر بگیرید. تغذیه نامناسب در دوره‌ی ترک می‌تواند خطر بازگشت به مصرف شیشه را افزایش دهد.
  • رژیم‌های غذایی متنوع و غنی از کربوهیدرات، پروتئین‌ها، میوه و سبزیجات، چربی‌های اساسی (ماهی، آجیل و …) و نوشیدن زیاد آب می‌تواند عوارض ترک این ماده را به حداقل برساند.
  • سعی کنید همیشه مشغول انجام کاری باشید و سرتان گرم باشد. تماشای فیلم یا سریال، پیاده‌روی و سفر‌های کوتاه می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • با استفاده از تکنیک‌هایی مانند صحبت کردن، ورزش یا ماساژ به فرد کمک کنید تا استرس خود را کنترل کند.

۳- بعد از ترک شیشه

حمایت های بعد از ترک اعتیاد به شیشه از طرف خانواده، دوستان و مشاور اعتیاد برای استرسی که فرد درباره‌ی برگشت به مصرف شیشه دارد بسیار مهم است. خدمات پشتیبانی مناسب برای کنترل فرد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. 

ترک شیشه با دارو ممکن است؟

شیشه از جمله مواد محرکی است که در طی مصرف طولانی، وابستگی شدیدی در افراد ایجاد می‌کند. پس قطعا ترک مصرف آن در مقایسه با سایر مواد مخدر بسیار سخت‌تر است. تا به امروز روش‌های مختلفی برای ترک شیشه(مت آمفتامین) معرفی شده که دارو درمانی نیز در بین برخی افراد به عنوان یکی از راه‌های ترک مصرف شیشه معرفی می‌شود.

اما باید بگوییم که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که در حال حاضر هیچ داروی خاصی برای آسان‌تر شدن روند ترک شیشه تولید نشده؛ اما چندین دارو در بازار وجود دارد که مصرف آن‌ها به کاهش برخی علائم ترک شیشه کمک می‌کند. دارو برای کنترل عوارض ناشی از قطع مصرف شیشه، ضروری است.

انواع قرص ترک شیشه کدامند؟ 

مصرف ماده مخدر شیشه در کوتاه مدت و بلند مدت برای هر فردی بسیار خطرناک است و نیازمند آن است که فرد مصرف کننده روند ترک اعتیاد خود را خیلی سریع آغاز کند. برای ترک مصرف شیشه روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما فراموش نکنید که مشورت با متخصص موضوع بسیار حیاتی و مهمی است.

Types of glass crack tablets

داروهای زیادی در بازار وجود دارد که هر یک از آن‌ها در ترک مصرف ماده مخدر شیشه بسیار موثر هستند. البته نباید فراموش کرد که مصرف هر یک از این قرص‌ها نیازمند تجویز پزشک است. ما در ادامه این بخش قصد داریم ۵ نمونه از پرکاربردترین قرص‌های ترک شیشه را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین روش ترک قرص ب۲ چیست؟ روش های ترک قرص b2

بوپروپیون

قرص بوپروپیون معمولا در بازار با نام تجاری Wellbutrin شناخته می‌شود، یک داروی ضد افسردگی است که مصرف آن برای ترک سیگار هم توصیه می‌شود. مصرف بوپروپیون باعث کاهش میل به مصرف ماده مخدری چون شیشه می‌شود. همچنین این قرص با تنظیم میزان دوپامین در مغز به ترک مصرف شیشه کمک می‌کند.

مودافینیل

مصرف قرص مودافینیل باعث تقویت حافظه و پردازش ایده‌ها در مغز می‌شود. همچنین تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب این قرص با برنامه ترک اعتیاد فرد معتاد به درمان اعتیاد شیشه کمک می‌کند.

فلوکستین

قرص فلوکستین که معمولا در بازار با نام تجاری Prozac شناخته می‌شود، یک داروی ضد افسردگی است که در رفع مشکلات قلبی و تسکین علائم ترک مصرف شیشه بسیار موثر است. مصرف این قرص باعث کنترل حملات، وحشت و علائم اضطراب افراد در طی ترک مصرف ماده مخدر شیشه می‌شود.

گاباپنتین

قرص گاباپنتین به عنوان یکی از داروهای ترک شیشه معرفی می‌شود که کاربرد اصلی آن برای درمان و کنترل صرع است. همچنین در برخی موارد از این قرص برای کاهش کمردرد و گرفتگی عضلات نیز استفاده می‌شود. در واقع مصرف قرص گاباپنتین در دوران ترک ماده مخدر شیشه باعث کاهش ولع به شیشه شده و روند ترک را برای افراد راحت‌تر می‌کند.

B2 

قرص B2 با نام علمی بوپرنورفین به عنوان یکی از داروهای اثرگذار برای درمان وابستگی به ماده مخدر شیشه معرفی می‌شود که به قرص ضد شیشه نیز معروف است.

مصرف داروی ترک شیشه چه اهمیتی دارد؟

اعتیاد به ماده مخدر شیشه با عوارض روحی، روانی و جسمی زیادی همراه است که هر یک از این عوارض در بدن افراد مختلف به شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند. همانطور که در بخش‌های بالا هم بیان کردیم، مصرف شیشه باعث افزایش میزان دوپامین در مغز فرد مصرف‌کننده می‌شود. دوپامین به عنوان یک ماده شیمیایی طبیعی در مغز معرفی می‌شود که در انگیزه افراد نقش بسیار مهمی دارد. مصرف ماده مخدر شیشه باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز می‌شود و عملکرد مغز را به خود وابسته می‌کند.

تست اعتیاد چیست؟ انواع آزمایش اعتیاد و تفسیر آنها

What is the importance of taking anti-aging medicine

پس برای رهایی از این وابستگی و کاهش علائم ترک شیشه باید از داروهای ترک شیشه استفاده کرد. اگر بخواهیم به صورت دقیق به اهمیت مصرف داروی ترک شیشه بپردازیم، باید بگوییم که مصرف این داروها باعث کنترل و کاهش بسیار زیاد علائم ترک شیشه می‌شود که این موضوع ترک ماده مخدر شیشه را برای فرد مصرف کننده بسیار راحت می‌کند.

روش ماتریکس برای ترک شیشه

یکی از شناخته شده ترین و اختصاصی ترین درمان های مرتبط با مواد محرک مثل مت آمفتامین، روان درمانی ماتریکس می باشد.  یک برنامه درمانی است که بیشتر برای مواد محرک مانند شیشه یا کواکئین استفاده می شود و معمولا ۱۶ هفته ادامه دارد. جلسات دو تا سه روز در هفته و حداقل به مدت چهل و پنج دقیقه با حضور حداقل یک نفر از اعضای خانواده فرد بیمار انجام می شود. میزان موفقیت این روش در تحقیقات بالا نشان داده شده است.

آیا مخدر شیشه جایگزینی دارد؟

شیشه از آن دست مواد محرکه‌ بسیار قوی است که مانند سایر مواد مخدر طبیعی نیست؛ بلکه حاصل ترکیبات شیمیایی مت‌آمفتامین در آزمایشگاه‌های غیرقانونی است. بسیاری از افراد به دلیل وابستگی زیاد به مصرف ماده مخدر شیشه، همواره به دنبال یک ماده جایگزین هستند و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی ریتالین ساختار بسیار مشابهی با ماده مخدر شیشه دارد و برخی پزشکان نیز از آن به عنوان یک داروی جایگزین برای مصرف شیشه استفاده می‌کنند. اما هرگز نباید فراموش کرد که شیشه یا ریتالین تفاوتی ندارد و اعتیاد به هر یک از آن‌ها بسیار خطرناک است.

ترک سیگار چه روش هایی دارد؟ مدت زمان، عوارض ترک و فواید آن

بهترین قرص برای ترک شیشه چیست؟  

دوپامین یکی از مواد ترشح شده در مغز است که به صورت خودکار در زمان‌ شادی و هیجان در مغز افراد ترشح می‌شود. مصرف ماده مخدر شیشه به مرور زمان باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا دوپامین در مواقع معمول بدون ایجاد شدن هیجان بیرونی در مغز و بدن فرد مصرف کننده ایجاد شود. ترشح بیش از اندازه دوپامین در طی مصرف شیشه موجب می‌شود تا وابستگی فرد مصرف کننده به این ماده مخدر روز به روز بیشتر شود و در نهایت فرد معتاد به مصرف شیشه شود.

The best drug withdrawal drug

در واقع شیشه جز مواد مخدری است که تاثیر بسیار زیادی بر مغز فرد مصرف کننده می‌گذارد و نیاز است تا بعد از اتمام ترک مصرف شیشه، پاکسازی بدن از این ماده مخدر به صورت کامل با دارو درمانی انجام شود. فراموش نکنید که ترک مصرف شیشه نیازمند مراجعه به متخصص است و در طی مشورت با پزشک، داروهای مناسب برای ترک اعتیاد به شیشه تجویز خواهد شد.

قرص‌های زیادی برای ترک شیشه وجود دارد که هر یک مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. اما چهار قرص بوپروپیون، مودافینیل، گاباپنتین و B2 به عنوان بهترین قرص‌ها برای ترک شیشه معرفی می‌شوند؛ چرا که می‌توانند علائم و عوارض ترک شیشه را در بدن فرد کنترل کنند.

سخن پایانی پزشک خوب 

شیشه از جمله مواد مخدری است که اعتیاد به آن تغییرات روحی و جسمی زیادی در فرد ایجاد می‌کند. متاسفانه براساس تحقیقات انجام شده، سالانه افراد زیادی به مصرف شیشه اعتیاد پیدا می‌کنند و ترک مصرف این ماده مخدر به عنوان یک معضل برای این افراد شناخته می‌شود. همواره روش‌های زیادی برای ترک مصرف شیشه وجود دارد؛ اما مراجعه به متخصص و مشورت گرفتن از او به عنوان بهترین راه برای ترک مصرف شیشه معرفی می‌شود.

پزشک خوب از جمله وب‌سایت‌های فعال در زمینه پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی است که تا به امروز تلاش کرده تا با معرفی بهترین متخصصین هر حوزه و انتشار مقالات درمانی و بهداشتی به افراد کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن در جهت درمان بیماری یا اعتیاد خود اقدام کنند. پس اگر شما از جمله افرادی هستید که به مصرف ماده مخدر شیشه اعتیاد دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر به وب‌سایت پزشک خوب مراجعه کنید و با انتخاب بهترین متخصص این حوزه، برای ترک مصرف شیشه اقدام کنید.

سوالات متداول 

  • آیا شیشه یک ماده مخدر طبیعی است؟
    خیر، شیشه از مواد محرکه بسیار قوی است که به وسیله ترکیب شیمیایی مت‌آمفتامین در آزمایشگاه‌های غیرقانونی ساخته می‌شود و مانند سایر مواد مخدر طبیعی نیست، پس ترک آن بسیار سخت‌تر خواهد بود.
  • مصرف ماده مخدر شیشه چه تاثیری در ترشح دوپامین دارد؟
    مصرف ماده مخدر شیشه به مرور زمان باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز می‌شود و ترشح بیش از اندازه دوپامین در طی مصرف شیشه موجب می‌شود تا وابستگی فرد مصرف کننده به این ماده مخدر روز به روز بیشتر شود و در نهایت فرد معتاد به مصرف شیشه شود.
  • ترک غیراصولی شیشه چه عوارضی در پی دارد؟
    شیشه به عنوان یکی از مواد مخدر خطرناک شناخته می‌شود که ترک آن با روش‌های غیراصولی ممکن است با عوارض زیادی مانند تنگی نفس، مشکلات عصبی و تپش قلب همراه باشد؛ چرا که مصرف این ماده مخدر باعث وابستگی روحی و جسمی افراد می‌شود.
  • مصرف شیشه چه تغییراتی در بدن ایجاد می‌کند؟
    مصرف ماده مخدر شیشه با ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز باعث بروز ناهنجاری‌های مغزی در افراد مصرف کننده می‌شود؛ اما در مقابل فرد بیمار احساس می‌کند که بسیار شاداب است.

‌‌

در صورتی که قصد ترک اعتیاد را دارید، می‌توانید با دسترسی به سایت پزشک خوب از بهترین مشاوران ترک اعتیاد در ایران نوبت بگیرید.

لیست مشاوران ترک اعتیاد

منابع

  1. american addiction centers