رابطه جنسی موضوعی مهم و البته بسیار لذت بخش است. یکی از راه های نشان دادن میزان عشق و دوست داشتن افراد و بخصوص زوجین برقراری رابطه جنسی با یکدیگر است. هم آغوشی، یکی شدن دو بدن، لمس و نوازش یکدیگر کاری است که باعث افزایش احساس عشق و آرامش در روابط عاطفی افراد می شود. اما نکته مهم این است که در حین رابطه چکار کنیم تا یک رابطه جنسی با کیفیت داشته باشیم؟ یا در حین رابطه چکار کنیم تا رابطه ای لذت بخش را برای خود و شریک عاطفی و جنسی خود فراهم کنیم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات این مطلب را مطالعه کنید.

راه های افزایش لذت حین رابطه

اتفاقاتی که در حین رابطه جنسی می افتد و هرگونه رفتار و واکنش افراد می تواند در میزان لذت حین رابطه جنسی تاثیری مستقیم داشته باشد. به همین دلیل در این بخش درباره راه هایی که می توان با توجه کردن و آنجام آن ها لذت ناشی از رابطه جنسی و معاشقه را افزایش داد صحبت کرده ایم. راه های افزایش لذت حین رابطه جنسی عبارت اند از:

حفظ تماس چشمی حین رابطه

برقراری تماس چشمی حین رابطه جنسی می تاند لذت ناشی از سکس و هم آغوشی را دو چندان کند. ارتباط جسمی باعث ایجاد جذابیت در نگاه طرف مقابل شده و میزان لذت را افزایش می دهد. با برقراری تماس چشمی می توان متوجه شد که شریک عاطفی چقدر در حین رابطه جنسی احساس لذت و برانگیختی را تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: نکات جنسی مردان برای بهبود رابطه جنسی و زناشویی

تغییر پوزیشن حین رابطه جنسی

انجام رابطه جنسی در یک پوزیشن جنسی و به یک شکل می تواند  باعث یکنواختی و عدم تجربه شکل های دیگری از ارتباط شود. تغییر پوزیشن حین رابطه جنسی می تواند باعث افزایش جذابیت و تنوع ارتباط حین رابطه عاشقانه شود. تغییر پوزیشن در حین رابطه جنسی همچنین باعث می شود تا افراد به شیوه هایی دست پیدا کنند که در آن ها به بیشترین میزان لذت بدن از رابطه جنسی می رسند.

مقاله مرتبط: روش های افزایش و تقویت میل جنسی در زنان و مردان

در حین رابطه چکار کنیم؟

تنوع در مکان حین رابطه جنسی

یکی از راه های افزایش تنوع در شیوه انجام دادن سکس تغییر مکان، برقراری رابطه جنسی است. نیازی نیست تا همیشه در یک محل مانند تخت خواب اقدام به برقراری رابطه جنسی کنید. می توانید برای افزایش لذت ناشی از ارتباط جنسی حمام کردن دو نفره را امتحان کنید و یا در محلی غیر از محیط همیشگی این کار را انجام دهید.

مطالعه مرتبط: اولین رابطه جنسی؛ ۱۵ نکته مهم اولین رابطه زناشویی

متمرکز بودن حین رابطه جنسی

فکر کردن به رابطه جنسی و متمرکز بودن به روی اتفاقی که در حال انجام است، می تواند باعث افزایش کیفیت رابطه جنسی شود. چرا که مغز افراد در برگیرنده مراکز کنترل لذت است، با متمرکز کردن ذهنیت حین رابطه جنسی می توان لذت بیشتری را تجربه کرد. در حالی که در حین انجام رابطه جنسی هستید، سعی کنید هر عملی را که در حال انجام است را در ذهن خود تصور کنید. با اینکار ذهن و مغز شما بیش از پیش درگیر رابطه جنسی می شود.

برای حل و فصل مشکلات جنسی خود از یک سکس تراپیست خوب کمک بگیرید

انجام کار های مورد علاقه حین رابطه

یکی از راه های افزایش لذت در حین رابطه جنسی، انجام دادن کار هایی است که میل به آن داریم. نیازی نیست تا همیشه و در طول رابطه جنسی تمام حواسمان به طرف مقابل باشد، چرا که در این صورت از خودمان غافل شده و نمی توانیم رابطه ای را تجربه کنیم که دوست داریم. در حین رابطه جنسی با به اشتراک گذاشتن فانتزی های جنسی و کارهایی که دوست دارید با شریک عاطفی و جنسی خود، سکس را لذت بخش تر کنید.

برای مطالعه بیشتر: روابط زناشویی چیست؟ آموزش صفر تا صد رابطه زناشویی

تحریک نقاط حساس حین رابطه

برای افزایش لذت حین رابطه جنسی، نقاط حساس و تحریک آمیز پارتنر خود را شناسایی کرده و با دست یا دهان آن ها را تحریک کنید. این کار باعق برانگیختگی بیشتر پارتنر شما شده و علاقه او به انجام رابطه جنسی را نیز به شدت افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: نقاط حساس بدن زنان در رابطه جنسی، ۱۰ نقطه حساس برای تحریک بیشتر

استفاده از محصولات روان کننده

برای داشتن یک رابطه جنسی باید میزان لذت را افزایش و میزان درد را تا حد امکان کاهش داد. یکی از راه های کاهش درد بخصوص هنگام دخول استفاده از محصولات و مایعات روان کننده است. دخول بدون آماده بودن شرایط واژن خانم ها و خشکی آن می تواند بسیار دردناک و غیر قابل تحمل باشد. روان کننده ها با لیز کردن محیط واژن کار دخول را راحت تر می کنند.

در حین رابطه چکار کنیم؟

رابطه جنسی و جذابیت ظاهری

به آراستگی ظاهری خود توجه کنید، چرا که یکی از ملاک های جذابیت جنسی آراستگی جنسی و بصری است. این به معنای حساس بودن و احساس بد داشتن نسبت به بدن خود نیست، بلکه به معنای رعایت نظافت شخصی و تلاش برای افزایش جذابیت بصری است. جذابیت بدن حین رابطه می تواند برانگیختگی جنسی را افزایش دهد.

برای مطالعه بیشتر: ۷ اتفاق عجیب که بعد از رابطه جنسی برای مغز رخ میدهد

ارگاسم حین رابطه

با توجه به تفاوت های فیزیولوژیک میان زنان و مردان، تفاوت هایی در شیوه ارضا شدن آن ها وجو دارد. مردان به دلیل شرایط جسمی خود به نسبت زنان زودتر به انزال رسیده و ارگاسم را تجربه می کنند. اما زنان به زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند ارگاسم را تجربه کنند. بنابراین لازم است تا ضمن توجه به این موضوع زمان بیشتری حین رابطه جنسی برای رسیدن به ارگاسم زنان در نظر گرفت.

مقاله مرتبط: ارگاسم چیست؟ انواع ارگاسم و چگونگی ارگاسم در زنان و مردان

لمس کردن حین رابطه جنسی

یکی از عوامل تاثیر گذار بر لذت حین رابطه جنسی، لمس و نوازش کردن یکدیگر است. در هنگام لمس کردن شریک جنسی خود حین رابطه جنسی با گفتن جملات عاشقانه بدن و ذهن او آمادگی بیشتری برای برقراری رابطه جنسی پیدا خواهد کرد.  این که در حین رابطه از چه کلماتی استفاده کنیم بستگی به سبک و شیوه ای دارد که دو نفر به شکلی متقابل در مورد آن تصمیم می گیرند.

عشق بازی حین رابطه

لذت جنسی فقط به معنای برقراری یک ارتباط نزدیک و رسیدن به ارگاسم نیست. بخش مهمی از رابطه جنسی به عشق بازی یا معاشقه حین رابطه جنسی بر میگردد. افراد حین رابطه جنسی لازم است تا با کارهایی غیر از دخول و تلاش برای ارضا شدن اوج لذت را با یکدیگر تجربه کنند. کارهایی مانند بوسیدن، لمش و نوازش کردن، تحریک نقاط حساس بدن شریک جنسی می تواند تجربه بسیار خوبی از یک رابطه جنسی به ارمغان بیاورد.

برای مطالعه بیشتر: آموزش سکس و رابطه جنسی زناشویی؛ چگونه سکس کنیم؟

عدم عجله در رابطه جنسی

یک ارتبغاط جنسی باید در کمال آرامش، احساس آسودگی و به آهستگی اتفاق بی افتد. افراد حین رابطه جنسی بیشتر باید به روی لذت بردن از زمانی باشند که کنار یکدیگرند تا صرفا تلاش برای رسیدن به انزال و ارضا شدن.عجبه و تلاش بی دلیل برای به اتمام رسشاندن رابطه جنسی به خصوص برای خانم ها چندان لذت بخش و دوست داشتنی نخواهد بود.

برای ارتباط با بهترین روانشناس تهران کلیک کنید

در حین رابطه چکار کنیم؟

اهمیت رابطه جنسی و عشق بازی

رابطه جنسی یا سکس، اتفاقی هیجان انگیز، لذت بخش و دارای اهمیت است. رابطه جنسی هیجان انگیز است چرا که در آن دو نفر در عاشقانه ترین شکل ممکن خود را در آغوش کشیده و با یکدیگر عشق بازی می کنند. لذت بخش است چرا که در حین رابطه جنسی لمش نقاط تحریک آمیز و دارای جذابیت و حساسیت جنسی باعث افزایش میزان لذت می شود. رابطه جنسی اتفاقی مهم و دارای اهمیت است چرا که فقدان یا به درستی انجام نشدن آن می تواند بر کیفیت ارتباط میان زوجین و شرکای عاطفی اثر گذار باشد. کیفیت نا مطلوب رابطه جنسی علاوه بر عدم ارضای به موقع و مناسب افراد، باعث احساس دوری و سردی افراد از یکدیگر می شود. برقراری یک رابطه جنسی و کارهایی که افراد حین رابطه جنسی انجام می دهند بسیار مهم و دارای اهمیت است.

برای خواندن این مطلب کلیک کنید: سکس تراپی چیست؟ دلایل مراجعه به سکس تراپیست و وظایف او

چگونه آغاز گر رابطه باشیم؟

برای شروع رابطه جنسی نباید موضوع را برای خودتان سخت کنید، با انجام بعضی کار ها می توانید تمایل خود به برقراری رابطه جنسی را به شریک عاطفی و جنسی خود نشان دهید. کارهایی که برای شروع رابطه می توان انجام داد عبارت است از:

  • پوشیدن لباس های برانگیخته کننده میل جنسی و استفاده از عطر
  • صحبت کردن و استفاده از جملات عاشقانه
  • تماس بدنی و لمس نقاط تحریک برانگیز
  • بوسیدن، نوازش کردن و انجام معاشقه
  • رسیدگی به بهداشت شخصی و ظاهر
  • انکار نکردن میل جنسی و بیان تمایلات شهوت برانگیز

برای مطالعه بیشتر: ۱۱ دلیل که بعد از رابطه جنسی ممکن است احساس غم داشته باشید

هنگام نزدیکی از چه کلماتی استفاده کنیم؟

یکی از عوامل تاثیر گذار بر لذت جنسی مردان و زنان، شنیدن جملات و عبارت هایی از طرف مقابل در حین رابطه است. جملاتی که می توانند به برانگیختگی و تحریک بیشتر کمک کرده و رابطه جنسی را برای طرفین لذت بخش تر کند. انتخاب یک لحن مناسب و در جای مناسب در رابطه مانند صحبت کردن زمزمه شکل و شهوت انگیز در گوش برای اغلب افراد لذت بخش است. نباید برای گفتن کلمات جنسی حین رابطه خجالت بکشید چرا که طرف مقابل با شنیدن آن ها تحریک بیشتری را تجربه می کند. به خصوص کلماتی مانند بوسیدن، نوازش کردن و خوردن نقاط تحریک آمیز می تواند برای طرف مقابل بسیار جذاب باشد. برای حرف زدن حین رابطه می توانید به توصیف کارهایی که در سکس در حال انجام آن هستید پرداخته یا از زیبایی ها و بخش های شهوت بر انگیز اندام شریک جنسی خود صحبت کنید.

خواندن مطلب: اسکویرت چیست؟ تفاوت ارگاسم و اسکویرت در زنان  را از دست ندهید

در حین رابطه چکار کنیم؟

عوامل موثر در میزان لذت حین رابطه جنسی

عوامل مختلفی بر میزان رابطه جنسی تاثیر می گذارند. عواملی که در صورت فقدان آن ها رابه جنسی به خوبی پیش نخواهد رفته و افراد در حین رابطه جنسی به اندازه کافی احساس لذت نخواهند کرد. عوامل موثر بر کیفیت رابطه جنسی عبارت اند از:

  • عوامل روانشناختی: برقراری رابطه جنسی با کیفیت و مطلوب وابستگی بسیار زیادی بر آمادگی روانی افراد دارد. افراد در حین رابطه جنسی زمانی می توانند به اندازه کافی متمرکز بوده و به دنبال افزایش لذت خود و شریک جنسی و عاطفی شان باشند که از لحاظ روانشناختی دارای آمادگی بالایی باشند. بالا بودن کیفیت سلامت روان باعث می شود تا افراد حین رابطه جنسی به چیز دیگری که مانع یک رابطه مطلوب است فکر نکنند، چیزهایی مانند مشکلات در رابطه، مسائل مالی و مشکلات مربوط به فرزندان.
  • عوامل جسمی: برخورداری از سلامت جسمانی، نداشتن بیماری و مشکلات مربوط به سلامت بدن باعث افزایش کیفیت و لذت رابطه جنسی می شود. بیماری هایی مانند قند خون یا دیابت، کیست و غدد بدخیم، فشار خون و بیماری های مزمن مانند سرطان یا مشکلات هورمونی نیز می توانند کیفیت حین رابطه جنسی را کاهش دهند.
  • سلامت جنسی: نداشتن بیماری های مربوط به مشکلات جنسی و مقاربتی، از جمله قارچ و زگیل تناسلی (hpv)، بیماری نقص سیستم ایمنی (hiv)، باعث می شود افراد با خیال آسوده تری اقدام به رابطه جنسی کرده و از آن لذت ببرند. همچنین عواملی مانند زود انزالی یا دیر انزالی از مواردی هستند که می توانند کیفیت رابطه جنسی را کاهش دهند.

مطلب مفید: صفر تا صد قرص داپوکستین برای زود انزالی

چگونه در رابطه فعال باشیم؟

لازمه یک رابطه جنسی با کیفیت توجه طرفین به نیاز ها و خواسته های یکدیگر حین رابطه جنسی است. اگر یکی از طرفین رابطه فردی منفعل، بی حال، بی ذوق و شوق نسبت به سکس باشد طرف دیگر نیز امیال خود را به مرور از دست داده و سرد خواهد شد. برای فعال بودن در رابطه جنسی به عنوان مثال می توانید یک پوزیشن جنسی را انتخاب کنید که طرف مقابل به شدت از آن لذت می برد و یا هنگام معاشقه میل و شهوت خود نسبت به او را با حرف زدن یا انجام دادن اعمال جنسی نشان دهید. همچنین برای فعال بودن در رابطه می توان کار هایی انجام داد که عبارت است از:

  • توجه به علایق، فانتزی های شریک جنسی
  • ابراز کلامی عشق به طرف مقابل
  • انتخاب پوزیشن های متنوع و مختلف
  • پیش پا گذاشتن برای پیشنهاد برقراری رابطه جنسی
  • عدم بی توجهی به نیاز ها و خواسته های جنسی شریک عاطفی
  • نشان دادن میل جنسی از طریق تحریک نقاط حساس پارتنر خود

بیشتر بخوانید: علت کاهش میل جنسی در مردان چیست؟ درمان کاهش میل مردان

در حین رابطه چکار کنیم؟

بهترین پوزیشن های رابطه جنسی

انجام یک رابطه جنسی با کیفیت و مطلوب بستگی به پوزیشنی دارد که افراد در آن قرار گرفته و اقدام به سکس می کنند. پوزیشن های جنسی مناسب که معمولا هر دو طرف در آن ها اوج لذت را تجربه می کنند عبارت است از:

  • دختر گاو چران (cowgirl): در این پوزیشن زنان به روی مردان نشسته و تا حد زیادی کنترل حرکات جنسی و شدت آن ها را در دست دارند. در پوزیشن “cow girl” آلت تناسلی مردانه به طور کامل وارد واژن شده و اوج لذت را تولید می کند.
  • روش سگ مانند (dogy style): در این پوزیشن جنسی زن به صورت چهار دست و پا بر روی دست ها و پاهای خود قرار می گیرد. مرد با ایستادن پشت زن می تواند سکس کند. در این پوزیشن کنترل رابطه جنسی بیشتر در دست مردان است.
  • خوابیدن به روی هم (G-Whiz): در پوزیشن جنسی خوابیدن روی هم، زن به کمر خوابیده و مرد با دراز کشیدن روی او اقدام به دخول و سکس می کند. زن می تواند در شکلی دیگر در همان حالت خوابیده به کمر، پاهایش را به روی شانه های مرد گذاشته و به این شکل سکس کند.

برای افزایش آگاهی: چگونه باردار شویم؟ راه‌های افزایش احتمال بارداری و بچه دار شدن

در حین رابطه چه کارهایی را نباید انجام داد؟

رابطه جنسی و عشق بازی عملی دوطرفه است که در آن هر دو طرف رابطه باید احساس صمیمیت و لذت بکنند. در صورت انجام رفتا هایی که نباید در سکس انجام شود ممکن است میل جنسی یکی از طرفین به راحتی کاهش پیدا کند و مانع از لذت بردن شود. کارهایی که در حین رابطه نباید انجام داد عبارت است از:

  • ایراد گرفتن از اندام و تناسب بدن شریک جنسی
  • اقدام به دخول بدون آماده کردن شرایط جسمانی زنان
  • توهین در حین رابطه جنسی
  • انجام دادن کار هایی که یکی از طرفین دوست ندارد
  • انجام ندادن معاشقه و عشق بازی
  • اصرار بر پوزیشن هایی که مورد توافق طرفین نیست
  • بی توجهی به درد کشیدن زنان حین دخول
  • صحبت از موضوعات حاشیه ای که ارتباطی به سکس ندارند
  • تلاش برای ارضا شدن با عجله و سریع

برای مطالعه بیشتر: رابطه بدون دخول چگونه است؟ | ۸ نوع رابطه بدون دخول در دوران عقد

سوالات متداول

در این بخش سعی کرده ایم تا به سوالات پرتکرار شما درباره اقدامات حین رابطه پاسخ دهیم.

مدت زمان ایده آل برای رابطه جنسی چقد است؟

اینکه دو نفر به چه میزانی در شرایط عشق بازی و رابطه جنسی بمانند بستگی به خود افراد دارد. اما مدت زمان مناسب برای یک رابطه جنسی “رسیدن به انزال و اضا شدن” بین ۷ تا ۱۳ دقیقه است. زمان های بسیار طولانی یا کوتاه برای سکس بدون در نظر گرفتن زمان عشق بازی نیز می تواند آزار دهنده باشد.

چکار کنیم حین رابطه درد نداشته باشیم؟

درد هنگام رابطه جنسی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. از جمله عواملی که می تواند باعث بروز درد حین رابطه شود می توان به این موارد اشاره کرد: خشکی واژن، عفونت های زنانه، مشکلات مربوط به لگن و رابطه جنسی شدید باشد.

ترس در حین رابطه چکار کنیم؟

ترس از رابطه جنسی به خصوص در زنان بیشتر از مردان وجود دارد، ترس در حین رابطه جنسی می تواند باعث جلوگیری از لذت سکس شده و افراد احساس خوبی از انجام رابطه جنسی کسب نکنند. برای رفع ترس حین رابطه باید از یک سکس تراپیست کمک گرفت.


منابع: ,flo.health, health.harvard, webmd, optimalehealth

پزشک خوب، سامانه رزرو “آنلاین” روانشناس و روانپزشک و سایر حوزه های پزشکی و سلامت، به شما کمک می‌کند بهترین متخصصان را در محدوده زندگی خود در سراسر کشور، انتخاب نموده و وقت خود را بصورت آنلاین رزرو کنید.